Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEFBİS OKULÖNCESİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ TEFBİS OKULÖNCESİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEFBİS OKULÖNCESİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ TEFBİS OKULÖNCESİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ."— Sunum transkripti:

1 TEFBİS OKULÖNCESİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ TEFBİS OKULÖNCESİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ

2 2/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Ana Sayfa “Okul Öncesi Birimleri Modülü” TEFBİS Sisteminde, Okul Öncesi (Ana Sınıfı) Birimlerinin gelir ve gider kayıtlarını gerçekleştireceğiniz modüldür. Okul Öncesi Birimleri Modülünün ana sayfasında 6 (altı) önemli alan bulunmaktadır. Alan 1 : TEFBİS Sistemi dahilindeki yetkili olduğunuz modüllere erişimi sağlayan menü öğesidir. İlgili menü öğesinde kullanıcınızın o anda yetkili olduğu diğer modüller görünmektedir. Menü öğesindeki “Okul Öncesi Birimleri Modülü” linklerine bastığınızda Okul Öncesi Birimleri Modülünün ana sayfası aynı pencere içinde açılır.

3 3/46 Okullar Modülü Ana Sayfa Alan 2 : TEFBİS Sisteminde tanımlı olan kullanıcı bilgileriniz gösterilmektedir. Bu alan içerisinde gösterilen alanlar; 1. Tarih : İçinde bulunulan tarih ve saat bilgisi gösterilmektedir. 2. Kullanıcı Adı : Kullanıcının Ad – Soyad bilgisi gösterilmektedir. 3. Kurum Adı : İlgili modülün kullanımına yetkili olduğunuz kurum bilgisi gösterilmektedir. Alan 3 : Kullanmakta olduğunuz modülün ismi, sunucu adı ve sistemdeki kullanıcı sayısı görünmektedir. Alan 4 : TEFBİS Sistemi dahilinde o anda kullanmakta olduğunuz modülün genel durum bilgilerini görebildiğiniz alandır. Genel Bilgiler alanında o anda kullanmakta olduğunuz modülün ilgili kurumdaki Gelir - Gider Toplam Bilgileri, Haberler/Duyurular ve yapılan son üç işleme ait genel bilgiler görülmektedir. 1.Genel Toplam : Kullanmakta olduğunuz modülün sene başından, bulunduğunuz gün tarihine kadar olan toplam gelir ve gider miktarı bilgileri ile gelir ve gider toplamları arasındaki farkı göstermektedir. 2. Aylık Toplam : Kullanmakta olduğunuz modülün içinde bulunulan ay içerisindeki gelir ve gider toplamları ile gelir ve gider toplamları arasındaki farkı gösterilmektedir. Bu bölüm sayesinde ilgili modülün mali yıl içerisindeki ve aylık durumu ile modülde gerçekleştirilen son işlemler hakkında genel fikir edinebilirsiniz. Not : Gelir – Gider toplam bilgileri gece güncellendiği için güncel toplamları bir sonra ki gün görebilirsiniz. Alan 5 : Araç Çubuğu Modül içerisindeki işlemlerinizde kullanabileceğiniz kaydetme, listeleme, yazdırma, Excel (.xls) ve Adobe Acrobat (.pdf) formatlarında veri aktarma seçenekleri ile yardım alma, hata bildirme ve sistemden çıkma işlemlerini gerçekleştirebileceğiniz düğmeler bu alanda bulunmaktadır.

4 4/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Ana Sayfa Alan 6 : Kullanmakta olduğunuz modülün akordion menüsü görünmektedir. Sistem dahilindeki yetkili olabileceğiniz tüm modüllerde sol tarafta oluşacak menü içeriğinde bulunan başlıklar Menü Seçimi ‟ de göründüğü gibi olacaktır. Tüm modüllerde olan ortak başlıklar sırasıyla; “Ana sayfa”, “Gelir İşlemleri”, “Gider İşlemleri”, “Düzenleme”, “Listeleme”, “Raporlama”, “Ayarlar”, “Fihrist”, “Çıkış” öğelerinden oluşmaktadır.

5 5/46 Kullanıcı Şifre Değiştirme “Okul Öncesi Birimleri Modülü” ana ekran görüntüsünde, sol menüden “Ayarlar” işlemi seçilir ve “Kullanıcı Şifre Değiştirme” kategorisi işaretlenir.

6 6/46 Kullanıcı Şifre Değiştirme Modülün menüsünde Kullanıcı Şifre Değiştirme seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan bu ekranda “Eski Şifre” (sisteme giriş yapmak için hale hazırda kullandığınız şifre), “Yeni Şifre”(bu işlemden sonra sistem girişinde geçerli olmasını istediğiniz şifre) ve “Yeni Şifre Tekrar” (geçerli olmasını istediğiniz şifreyi tekrar yazdığınız kısım) bilgilerini girdikten sonra “Tamam” düğmesine bastığınızda Şifre Değiştirme işleminiz tamamlanmış olacaktır. Artık sisteme yeni şifrenizle giriş yapabilirsiniz.

7 7/46 Fihrist Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Fihrist” işlemi seçilir ve “Kişiler” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Kişiler seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran “Kişi Listesi” kısmında görüldüğü gibi olacaktır. Kişi Listesi bu ekranda listeleme işlemi için 5 (beş) alan bulunmaktadır.

8 8/46 Kişiler 1. Bu alanda “Diğer Gerçek Kişiler” düğmesine tıkladığınızda karşınıza “Diğer Gerçek Kişiler Listesi” gelecektir. “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi ekleyebilirsiniz. “Düzenleme ” düğmesine bastığınızda listenizde varolan kişi bilgilerini güncelleyebilirsiniz. “Sil” düğmesine basarak tanımlı kişi bilgilerini silebilirsiniz. Sil düğmesine basmanız durumunda onay ekranı karşınıza gelecektir. “Tamam” düğmesine bastığınızda silme işleminiz gerçekleşecek, “Vazgeç” düğmesine bastığınızda silme işleminiz iptal edilip gelir düzenleme listesi ekranına geri dönülecektir.

9 9/46 Şirketler Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Fihrist” işlemi seçilir ve “Şirketler” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Şirketler seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran “Cari Listesi” kısmında görüldüğü gibi olacaktır.

10 10/46 Şirketler Bu alanda yapabileceğiniz 3(üç) işlem bulunmaktadır. 1. Düzenleme : “Düzenleme” düğmesine bastığınızda listenizde varolan cari bilgilerini güncelleyebilirsiniz. 2. Sil : Bu işlemde “Sil” düğmesine basarak cari bilgileri silebilirsiniz. 3. Yeni Ekle : “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi ekleyebilirsiniz.

11 11/46 Şirketler “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi “Yeni Ödeyen Cari Bilgileri” ekranında gerekli olan bilgilerin girişi yapıldıktan sonra “Tamam” düğmesine basıldığında yeni kaynak tipiniz listenize eklenmiş olur. “İptal” düğmesine bastığınızda ise söz konusu bilgileri kaydetmemiş olursunuz.

12 12/46 Kamu Kurumları Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Fihrist” işlemi seçilir ve “Kamu Kurumları” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Kamu Kurumları seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran “Kamu Kurumları Listesi” kısmında görüldüğü gibi olacaktır. Bu ekranda yapabileceğiniz 2 (iki) işlem bulunmaktadır. 1. Yeni Ekle : “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi ekleyebilirsiniz. 2. Sil : Bu işlemde “Sil” düğmesine basarak kayıtlı kamu kurumunu silebilirsiniz.

13 13/46 Kamu Kurumları “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi “Yeni Ödeyen Kurum Bilgileri” ekranında analatik bütçe sınıflandırmasına göre seviyeleri belirli kamu kurumunun gerekli olan bilgileri seçimi yapıldıktan sonra “Tamam” düğmesine basıldığında yeni kaynak tipiniz listenize eklenmiş olur. “İptal” düğmesine bastığınızda ise söz konusu bilgileri kaydetmemiş olursunuz.

14 14/46 Diğer Kurumlar Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Fihrist” işlemi seçilir ve “Diğer Kurumlar” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Diğer Kurumlar seçimi yapıldıktan sonra karşınıza “Diğer Kurum Listesi” ekranı gelecektir. Bu ekranda, tanımlı diğer kurumların alt başlıkları bulunmaktadır. Bu başlıkların bulunduğu düğmelerden; Birlikler Borsalar Dernekler Diğer Yerel Yönetim Birimleri Meslek Odaları Muhtarlıklar Sendikalar Uluslararası Özel Kurum ve Kuruluşlar Vakıflar Yurtdışı Kamu ve Kuruluşlar Özel Daireler Özerk Kurum ve Kuruluşlar İl Belediyeleri İlçe Belediyeleri

15 15/46 Diğer Kurumlar Bu düğmelerden birini seçtiğinizde karşınıza “Diğer Kurumlar” a benzer görüntü gelecektir. “Düzenleme” düğmesine bastığınızda listenizde varolan kurum bilgilerini güncelleyebilir. Bu işlemde “Sil” düğmesine basarak kurum bilgilerini silebilirsiniz. Sil düğmesine basmanız durumunda onay ekranı karşınıza gelecektir. “Tamam” düğmesine bastığınızda silme işleminiz gerçekleşecek, “Vazgeç” düğmesine bastığınızda silme işleminiz iptal edilip gelir düzenleme listesi ekranına geri dönülecektir.

16 16/46 Diğer Kurumlar. “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi ekleyebilirsiniz. “Yeni Ekle” düğmesine bastığınızda listenize yeni kaynak tipi “Diğer Kurum Kaydı” ekranında gerekli olan bilgilerin girişi yapıldıktan sonra “Tamam” düğmesine basıldığında yeni kaynak tipiniz listenize eklenmiş olur. “İptal” düğmesine bastığınızda ise söz konusu bilgileri kaydetmemiş olursunuz.

17 17/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir / Gider İşlemleri Okul Öncesi Birimleri Modülünde bulunan gelir işlemleri “Öz Bakım Ücreti Gelirleri”, “Diğer Gelirler” olarak 2 (iki) ana tipten oluşmaktadır. Bunun nedeni okulöncesi anasınıfı ve anaokullarında öğrencilerin temel bakım ihtiyaçlarının karşılanabilmesi için alınan öz bakım ücreti ve banka faiz geliri kaynaklarından gelir kaydının olmasıdır.

18 18/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir İşlemleri Öz Bakım Ücreti Gelirleri Ana ekran görüntüsünden, gelir işlemleri kısmı işaretlendikten sonra Öz Bakım Ücreti Gelirleri seçimi yapılır ve Öz Bakım Ücreti Gelirleri kategorisi işaretlenir. Karşınıza gelecek olan ekran “Öz Bakım Gelirleri Kaydı – İşlem Genel Bilgileri” kısmında görüldüğü gibi olacaktır.

19 19/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir İşlemleri Alan 1 : İşlem Genel Bilgileri alanında menüden seçmiş olduğunuz işlemin adı görüntülenir. Alan 2 : Gelir Bilgileri alanında “Kaynak Tipi” (Ödeyen tipi ile ödenen tipi bilgileri) kaynak tipi olarak ele alınmıştır. ve “Açıklama” kısımlarından oluşmaktadır. “Kaynak Tipi” gelir işleminin kimden sağlandığını belirlemeye, “Açıklama” kısmı ise gelir işlemiyle ilgili gerekli gördüğünüz açıklama bilgilerinizi kaydetmeye yaramaktadır. Kaynak Tipi Seçimi : Gelir işlemlerinde elde edilen gelirin kimden elde edildiğinin belirleneceği kısımdır. 3

20 20/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir İşlemleri Kaynak tipi başlığının solundaki açılır kutuya bastığınızda işleminize ait kaynak tipini belirleyeceğiniz kategori listesi gelecektir. Kaynak tipi sınıflandırması 7 (yedi) temel sınıflandırma ve bunların detayı olarak hazırlanmıştır. Açılır kutuda karşınıza gelen gruplar detaylı sınıflandırma listesidir. Bu alt sınıflandırmanın yapısı aşağıdaki şekildedir;  Veli / Vatandaş - Veliler - Öğrenciler - Personel/Öğretmen - Hayırseverler -Diğer Gerçek kişiler  Yerel Yönetim Birimleri - İl Belediyeleri - İlçe Belediyeleri - Muhtarlıklar - Diğer Yönetim Birimleri  Kamu Kurum ve Kuruluşları - Bakanlıklar - Genel Müdürlükler - Başkanlıklar -Daire Başkanlıkları  Sivil Toplum Örgütleri - Dernekler - Vakıflar - Birlikler - Meslek Odaları - Sendikalar - Borsalar  Özel Kurum ve Kuruluşlar  Özerk Kurum ve Kuruluşlar - Özel İdareler - Üst Kurullar - Özerk Kurumlar  Uluslararası Kurum ve Kuruluşlar - Uluslar arası Organizasyonlar - Uluslararası Özerk Kuruluşlar - Uluslararası Özel Kurum ve Kuruluşlar - Yurtdışı Kamu Kurum ve Kuruluşları - Yurtdışı Yerel Yönetim Birimleri - Yurtdışı Özerk Kurum ve Kuruluşlar

21 21/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir İşlemleri Alan 3 : Toplam Tutar : Detay bilgi girişi yapmış olduğunuz satırların “Satır Toplamı” alanlarının toplamı sistem tarafından otomatik olarak bu alana yansır. Alan 4 : Evrak bilgileri kısmı “Evrak No”, “Evrak Tarihi” ve “Faaliyet Kodu” kısımlarından oluşmaktadır. “Evrak No”, “Evrak Tarihi” ve “Faaliyet Kodu” bilgileri girişi vardır. Alan 5 : “Evrak Detay Bilgileri” alanında sol üst kısımda bulunan “Detay Kayıt Ekle” linkine basarsanız alt kısımdaki bilgi giriş kısımları aktif hale gelecektir. Bilgi giriş kısmında 8 (sekiz) öğe bulunmaktadır. 1. Modülünüze girip menüden seçmiş olduğunuz “Öz Bakım Ücreti Gelirleri” işleminin kayıt detayını seçerek girmeniz için hazırlanmış kısımdır. 2. Seçmiş olduğunuz detay işlem bilgisinde yani işlem türü sınıflandırmasında elde ettiğiniz gelirin miktar bilgisinin bilgi girişini yaptığınız kısımdır Satır toplamı bilgisi girdiğiniz “Miktar” ve “Birim Fiyat” değerlerinin birbirleriyle çarpılarak elde edilen sonucunun gösterildiği alandır. 6

22 22/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir İşlemleri 4. Detay bilgisini girdiğiniz işlem türünün detay satırıyla ilgili eklemek istediğiniz açıklamaları girebileceğiniz kısımdır. 5. Bilgilerini girdiğiniz detay satırını kaydetmenize veya iptal etmenize yarayan düğmelerden oluşan kısımdır. (Kaydet) düğmesine bastığınızda detay bilgileriniz kaydedilecek, (İptal) düğmesine bastığınızda detay kayıt ekleme işleminiz iptal edilecektir. 6. “Detay Kayıt Ekle” linkini kullanarak işleminize detay bilgisi eklemeye devam edebilirsiniz. “Detay Kayıt Ekle” linkine tekrar bastığınızda var olan detay satırlarınızın altına yeni bir “Detay Bilgi Girişi Satırı” açılır. Yukarıda belirtilen 7 adımı takip ederek detay eklemeye devam edebilirsiniz. Bilgilerini girdiğiniz detay satırını kaydettiğiniz takdirde karşınıza “İşlem Bilgileri Kaydı” gelecektir.

23 23/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir İşlemleri Gelir Bilgileri, Evrak Bilgileri ve Detay Bilgileri ‟ ni girdiğiniz gelir işleminizi sisteme kaydetmek için “Kaydet” düğmesine basmayı unutmayınız!

24 24/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir İşlemleri “Kaydet” düğmesine bastığınızda karşınıza, işlem kaydınıza ait oluşturulan formu imzalayan seçimi ekranı gelecektir. “İmzalayan Adı” kısmından, sisteme kayıtlı imza yetkilisi seçiminizi yapabilirsiniz. “Tamam” düğmesine bastığınızda, işlem kayıt çıktısı ekranından “Formu yazdır” kısmına basarak çıktınızı alabilecek, “İptal” düğmesine bastığınızda yazdırma işleminiz iptal edilecektir. Kayıt Çıktısı

25 25/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gider İşlemleri Okul Öncesi Birimleri Modülünün ana ekran görüntüsünde sol menüde, “Gider İşlemleri” kısmını seçmeniz durumunda karşınıza gelecek olan ekran görüldüğü gibi olacaktır. Sol menüde “Gider İşlemleri” listesinde “personel gider ve ödemeleri, kırtasiye ve büro malzemesi alımları, temizlik malzemesi alımı, enerji alımı ve demirbaş alımı vb.” gibi harcama kalemleri ve her birinin altında alt kırılımlarına ulaşılacaktır. Sisteme veri girişini yapacağınız gider kayıtlarınız Analatik bütçe kodlamasına göre dördüncü düzey harcama kaydı olarak gerçekleştirilecektir.

26 26/15 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gider İşlemleri Ana ekran görüntüsünden, Sol menüden “Gider İşlemleri” kısmı işaretlendikten sonra “Kırtasiye ve Büro Malzemeleri Alımı” seçimi yapılır ve Kırtasiye Malzemeleri Alımı kategorisi işaretlenir. Alan 1 : Gider Bilgileri alanında “Kaynak Tipi” (Ödeyen tipi ile ödenen tipi bilgileri kaynak tipi olarak ele alınmıştır.) ve “Açıklama” kısımlarından oluşmaktadır. “Kaynak Tipi” gider işleminin kimden sağlandığını belirlemeye, “Açıklama” kısmı ise gider işlemiyle ilgili gerekli gördüğünüz açıklama bilgilerinizi kaydetmeye yaramaktadır. Kaynak Tipi Seçimi : Gider işlemlerinde alım/hizmet karşılığı yapılan ödemenin kime edildiğinin belirleneceği kısımdır

27 27/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gider İşlemleri Ödenen Tipi solundaki açılır kutuya bastığınızda işleminize ait kaynak tipini belirleyeceğiniz kategori listesi gelecektir. Kaynak tipi sınıflandırması detayı olarak hazırlanmıştır. Kaynak tipinizi seçtikten sonra “Kişi/Kurum Ekle” butonuna bastığınızda, seçmiş olduğunuz (Özel Kurum ve Kuruluşlar) kaynak tipi kategorisinde, daha önce “Fihrist” bölümünden bilgi girişlerini gerçekleştirmiş olduğunuz Kurum ve Kuruluşa ait “Vergi No” ve “Şirket Adı” ile arama veya daha önce bilgi girişi yapılmamış ise “Yeni Ekle” seçeneklerinin sunulacağı ekran gelecektir. “Yeni Ekle” butonuna bastığınızda; seçmiş olduğunuz kategoriye göre (Özel Kurum ve Kuruluşlar) kurum bilgi giriş sayfası görüntülenecektir. İlgili kurum/kuruluşun bilgi kaydı tamamlandıktan sonra Kişi/Kurum Ekle butonu ile ilgili kurum “Ödenen” bölümüne atanmış olur. Açıklama : bölümüne ise gerek görülen açıklama bilgisi yazılabilinir.

28 28/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gider İşlemleri Evrak bilgileri kısmı “Evrak No”, “Evrak Tarihi” ve “Faaliyet Kodu” kısımlarından oluşmaktadır. Bu alan bilgileri girişinde dikkat edilecek 4 kısım vardır. 1.Evrak No : Kurumunuzda gider işlemleri karşılığında hazırladığınız evrakların veya gider kayıt defterlerinizde tuttuğunuz evrak numaralarını kaydedebileceğiniz alandır. Bu kısma alfa-nümerik değerler girebilirsiniz. (Örn. ABC-20/7-A) Eğer kurumunuzda gider işlemleri için evrak düzenlenmiyorsa veya defter tutulmuyorsa ya da herhangi bir kayıt numarası işlemi yapılmıyorsa, TEFBİS sistemi üzerinden kendi belirleyeceğiniz bir numaralandırma sistemi evrak numarası girdisi yapabilirsiniz. 2. Evrak Tarihi : Kurumunuzda gider işlemleri karşılığında hazırladığınız evrakların veya gider kayıt defterlerinizde tuttuğunuz evrak kayıt tarihlerini kaydedebileceğiniz alandır. 3. Tarih Seçme : “Evrak Tarihi” kısmının sağında bulunan düğmesine bastığınızda “Takvim” alanı açılacaktır. 4. Takvim : Açılan takvimde o günün tarihi turuncu renkte vurgulanmış olarak gelecektir. Seçmek istediğiniz tarih için ay değişikliği yapmak isterseniz takvim öğesinin sağ ve sol üst köşelerinde bulunan ok işaretlerine basarak ileri ya da geri gidebilirsiniz. 5. Faaliyet Kodu : Stratejik planda belirttiğiniz faaliyetlerin kodunu kaydedebileceğiniz alandır.

29 29/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gider İşlemleri “Evrak Detay Bilgileri” alanında sol üst kısımda bulunan “ Detay Kayıt Ekle” linkine basarsanız alt kısımdaki bilgi giriş kısımları aktif hale gelecektir. Bilgi giriş kısmında 10 (on) öğe bulunmaktadır. 1.İşlem Türü : Modülünüze girip menüden seçmiş olduğunuz ilgili gider işleminin kayıt detaylarını seçerek girmeniz için hazırlanmış kısımdır. Bu kısım her işlem türüne göre değişmektedir. Bu kısımdaki liste TEFBİS proje geliştirme safhalarındaki saha çalışmaları ve yapılan detaylı araştırmalar sonucunda belirlenmiştir. Ayrıca bu detay işlem bilgileri Analitik Bütçe Sınıflandırması ile eşleştirilmiş ve tüm MEB teşkilatı için ortak bir standart sağlanmıştır. 2.Miktar : Seçmiş olduğunuz detay işlem bilgisinde yani işlem türü sınıflandırmasında elde ettiğiniz ayni giderin miktar bilgisinin bilgi girişini yaptığınız kısımdır. 3. Birim : Detay bilgisini girdiğiniz işleminizin ilgili ölçü birimi bilgisini seçeceğiniz açılır kutudur. Açılır kutuya bastığınızda karşınıza “Kg.”(Kilogram), “mt”(Metre), “lt.”(Litre), “m²”(Metrekare), “m³”(Metreküp), “Adet”, “Ton”, “Takım” seçenekleri gelmektedir

30 30/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gider İşlemleri 4.Birim Fiyat : Seçmiş olduğunuz işlem türü sınıflandırmasında seçtiğiniz kalemin birim fiyat bilgisini gireceğiniz kısımdır. Satır toplamı bilgisi girdiğiniz “Miktar” ve “Birim Fiyat” değerlerinin birbirleriyle çarpılarak elde edilen sonucunun gösterildiği alandır. 5.KDV Oranı (%): Seçmiş olduğunuz işlem türü sınıflandırmasında seçtiğiniz kalemin birim fiyatına uygulanan KDV oranını gireceğiniz kısımdır. 6.Satır Toplamı : Satır toplamı bilgisi girdiğiniz “Miktar” ve “Birim Fiyat” değerlerinin birbirleriyle çarpılarak elde edilen sonucunun gösterildiği alandır. 7. Detay Açıklaması : Detay bilgisini girdiğiniz işlem türünün detay satırıyla ilgili eklemek istediğiniz açıklamaları girebileceğiniz kısımdır. 8. Kaydet ve İptal : Bilgilerini girdiğiniz detay satırını kaydetmenize veya iptal etmenize yarayan düğmelerden oluşan kısımdır. “ ” (Kaydet) düğmesine bastığınızda detay bilgileriniz kaydedilecek, “ ” (İptal) düğmesine bastığınızda detay kayıt ekleme işleminiz iptal edilecektir. Bilgilerini girdiğiniz detay satırını kaydetmeyi onayladığınızda bilgi giriş kısmı girdiğiniz bilgileri gösterir şekilde pasif hale gider. 9.Detay Kayıt Ekle : “ ” (Detay Kayıt Ekle) linkini kullanarak işleminize detay bilgisi eklemeye devam edebilirsiniz. “ ” (Detay Kayıt Ekle) linkine tekrar bastığınızda var olan detay satırlarınızın altına yeni bir “Detay Bilgi Girişi Satırı” aktif hale gider. 10. Toplam Tutar : Detay bilgi girişi yapmış olduğunuz satırların “Satır Toplamı” alanlarının toplamı sistem tarafından otomatik olarak bu alana yansır. Detay kaydı ekledikçe, düzenledikçe ve/veya sildikçe toplam tutar alanı güncellenir.

31 31/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gider İşlemleri “ “ Gider Bilgileri, Evrak Bilgileri ve Detay ilgileri ‟ ni girdiğiniz gider işleminizi sisteme kaydetmek için “Kaydet” düğmesine basmayı unutmayınız! “Kaydet” düğmesine bastığınızda karşınıza, işlem kaydınıza ait oluşturulan formu imzalayan seçimi ekranı gelecektir. “İmzalayan Adı” kısmından, sisteme kayıtlı imza yetkilisi seçiminizi yapabilirsiniz. “Tamam” düğmesine bastığınızda, işlem kayıt çıktısı ekranından “Formu yazdır” kısmına basarak çıktınızı alabilecek, “iptal” düğmesine bastığınızda yazdırma işleminiz iptal edilecektir.

32 32/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi TEFBİS sistemi dahilinde düzenleme listeleri “Gelir” ve “Gider” olarak 2 (iki) ana tipten oluşmaktadır. Gelir/ Gider Düzenleme Listesi Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Düzenleme” işlemi seçilir ve “Gelir/Gider Düzenleme Listesi” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde gelir düzenleme listesi seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran yukarıda görüldüğü gibi olacaktır. Gelir düzenleme listesi ekranında bulunan listenin sütunları “Kullanıcı Adı”, “Ödeyen”, “İşlem Tipi”, “Ödeme Miktarı (TL)”, “Ödeme Tarihi”, “Evrak No” ve “Kayıt Tarihi” olarak adlandırılmıştır. “Kullanıcı Adı” sütununda; kaydı yapan sistem kullanıcısının adı ve soyadı, “Ödeyen” sütununda; gelirin elde edildiği / giderin yapıldığı kaynağın adı, “İşlem Tipi” sütununda; kullandığınız modülde seçmiş olduğunuz gelir/gider işleminin türü gösterilmektedir. İşlem türüne ait detaylı bilgiyi Alan 2 ‟ de bulunan ok işaretine basarak görebilirsiniz

33 33/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi Alan 1 : Listeleme yaptıktan sonra çıkan bilgileri kendi içinde gruplamak isterseniz; sütun başlıklarını yukarıda "Sütun başlıklarını bu bölüme taşıyarak gruplama yapabilirisiniz." yazan bölüme sürükleyerek gruplayabilirsiniz. 1 Alan 2 : Bu alanda bulunan ok işaretine basarak işlem türüne ait detaylı bilgileri görebileceğiniz “İşlem Tipi Bilgileri” satırlar açılır. 2

34 34/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi Açılan satırlarda “İşlem Tanım” işlem türünü, “Miktar” işlem türünün adedini, “Birim” işlem türünün birimini, “Birim Fiyat (TL)” toplam gelir miktarının kesintisiz tutarını, “Satır Toplam” her bir gelir işleminin miktarını, “Açıklama” gelir işlemi ile ilgili kayıt esnasında eklenen bilgileri belirtir. İşlem türüne ait detaylı bilgilerin bulunduğu satırları kapatmak isterseniz aynı yerde bulunan ok işaretine tekrar basmanız yeterli olacaktır. Alan 3: Bu alanda aynı satırda bulunan gelir işlemini Sil düğmesine basarak silebilirsiniz. Sil düğmesine basmanız durumunda onay ekranı karşınıza gelecektir. “Tamam” düğmesine bastığınızda silme işleminiz gerçekleşecek, “Vazgeç” düğmesine bastığınızda silme işleminiz iptal edilip gelir düzenleme listesi ekranına geri dönülecektir. 3

35 35/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi 4 Alan 4: Bu alanda aynı satırda bulunan gelir/gider işlemine ait bilgileri düzenleme düğmesine basarak ilgili kayıtta düzenleme yapabilirsiniz. “Düzenleme” düğmesine bastığınızda karşınıza ilgili kaydın “İşlem Genel Bilgileri” sayfası gelir, bu alanda istenilen düzenleme yapılarak kaydedilebilinir. Ancak; sistem, kaydı yapılan gelir/gider işleminde 2 (iki) gün süre ile düzenleme yapabilmenize izin verir. Bu sürenin aşımında ise “Düzenleme” düğmesine bastığınızda karşınıza gelecek olan ekran “Düzenleme Talebi” ekranı olacaktır.

36 36/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi “Düzeltme Talebi” ekranında düzenleme talebinize ait iletinizi yazarak “Devam” düğmesine bastığınızda “Düzenleme Talep Formu” karşınıza gelecektir. Bu ekrandan “Formu Yazdır” düğmesine bastığınızda düzenleme talep formunuz yazdırılacaktır. Çıktısı alınan bu form ile birlikte, İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ‟ ne 1 (bir) ay içinde düzeltme başvurunuzu yapabilirsiniz. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce değerlendirmeye alınan düzeltme işlemi 1 (bir) ay içinde gerçekleştirildiğinde, müdürlükçe ilgili düzeltmeye ait “Düzeltme Formu” verilecektir. (Bir işlem kaydının 2 günlük düzeltme süresi geçirildiğinde, İl /İlçe MEM tarafından düzeltilmesi için toplamda 2 (iki) aylık bir süre tanınmıştır.)

37 37/46 Okul Öncesi Birimleri Modülü Gelir – Gider Düzenleme Listesi Alan 5: Bu alanda bulunan Yazdır düğmesine basarak satırda bulunan gelir işleminin bilgilerini yazdırabilirsiniz. Yazdır düğmesine bastığınızda işlem kaydınıza ait oluşturulan formu imzalayan seçimi ekranı gelecektir “İmzalayan Adı” kısmından, sisteme kayıtlı imza yetkisi bulunan kullanıcılardan seçiminizi yapabilirsiniz. “Tamam” düğmesine bastığınızda, işlem kayıt çıktısı ekranından “Formu yazdır” kısmına basarak çıktınızı alabilecek, “İptal” düğmesine bastığınızda yazdırma işleminiz iptal edilecektir.

38 38/46 Listeleme İşlemleri Listeleme işlemini gerçekleştirmek istediğiniz yılın seçimini “Yıllar” alanından yapabilirsiniz. Yıl seçiminizi yaptıktan sonra “ ” (Listele) düğmesine bastığınızda karşınıza “Tüm Gelir Listesi ” ekranı gelecektir. Listeleme Okul Öncesi Birimleri Modülü dahilinde Gelir-Gider Listeleme işlemleri; “Aylık Gelir /Gider Listesi”, “Tarih Aralığına Göre Gelir / Gider Listesi”, “Gelir Tüm Listesi”, “Kaynak Tipine Göre Gelir – Gider Listesi” “Gider Tüm Listesi”,, “İşlem Tipine Göre Gelir / Gider Listesi”, “Aylık Gelir Listesi”, “Aylık Gider Listesi”, “Faaliyet Koduna Göre Listeleme” vb. olarak 14 (on dört) ana tipten oluşmaktadır. Örnek : Gider Tüm Listesi kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Listeleme” işlemi seçilir ve “Gider Tüm Listesi” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Gelir Tüm Listesi seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran kısmında görüldüğü gibi olacaktır.

39 39/46 Listeleme İşlemleri Bu ekranda bulunan ok işaretine bastığınızda gelir işlemin detaylı bilgilerini görebilirsiniz. İlgili kaydın satır sonunda yer alan “Yazdır” düğmesine basarak “Gider Kayıt Çıktısı”nı yazdırabilirsiniz. Görüntülenen listeyi, “ ” (Excel Aktar) düğmesine basarak Excel (.xls), “ ” (PDF Aktar) düğmesine basarak Adobe Acrobat (.pdf) biçiminde doküman olarak alabilirsiniz. Açılan onay penceresindeki seçiminize göre dokümanı bilgisayarınıza kaydedebilir veya açabilirsiniz.

40 40/46 Raporlama İşlemleri Raporlama TEFBİS sistemi dahilinde Gelir-Gider Raporlama işlemleri “Aylık Gelir /Gider Listesi”, “Tarih Aralığına Göre Gelir / Gider Listesi”, “Gelir Tüm Listesi”, “Kaynak Tipine Göre Gelir – Gider Listesi” “Gider Tüm Listesi”,, “İşlem Tipine Göre Gelir / Gider Listesi”, “Aylık Gelir Listesi”, “Aylık Gider Listesi”, “Faaliyet Koduna Göre Listeleme” vb. olarak 11 (onbir) ana tipten oluşmaktadır.

41 41/46 Raporlama İşlemleri Örnek : Aylık Raporlar Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Raporlar” işlemi seçilir ve “Aylık Raporlar” kategorisi işaretlenir. Modülün menüsünde Aylık Raporlar seçimi yapıldıktan sonra karşınıza gelecek olan ekran kısmında görüldüğü gibi olacaktır. Karşınıza gelen ekranda listeleme işlemini gerçekleştirmek istediğiniz “Ay” ve “Yıl” seçimlerini yapabilirsiniz. Seçiminizi yaptıktan sonra “ ” (Listele) düğmesine bastığınızda karşınıza belirttiğiniz yıl ve aydaki “Aylık Gelir – Gider Listesi” ekranı gelecektir.

42 42/46 Raporlama İşlemleri Bu ekranda “Aylık Gelir – Gider Raporu” tablosu düzenlenmiş olarak gelecektir. 123

43 43/46 Raporlama İşlemleri Tablonun üst kısmındaki bantta bulunan “ ” işaretine bastığınızda karşınıza gelecek olan ekran raporu farklı formatlarda kaydetmenize olanak sağlayacaktır.

44 44/46 Raporlama İşlemleri Tablonun üst kısmındaki bantta bulunan “ ” işaretine bastığınızda karşınıza gelecek olan ekran, raporu yazdırmanıza olanak sağlayacaktır.

45 45/46 Devreden Bakiye Kullanmakta olduğunuz modülün ana ekran görüntüsünden “Devreden” işlemi seçilir. Bu ekranda Devren bakiyeniz 2010 Yılından, 2011 Yılına devir bakiyeniz manüel olarak kurum kullanıcıları tarafından veri girişi yapılmıştır. Ancak, 2011 Yılından 2012 Yılına geçişte; 2011 yılında sisteme kullanıcılar tarafından veri girişi yapılan gelir – gider kayıtlarının hesaplamaları sistem tarafından yapılarak, “2012 Yılına Devreden Bakiyeniz” otomatik olarak yansıtılmıştır.

46 Teşekkürler


"TEFBİS OKULÖNCESİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ TEFBİS OKULÖNCESİ MODÜLÜ KULLANICI EĞİTİMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları