Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1. Büyüklük aramak (1-5) 2. Günaha düşürmek (6-11) 3. Kaybolanı aramak (12-14) 4. Günaha çare bulmak (15-17) 5. Bağışlamak (18-35) Kilise vaazı Matta 18.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1. Büyüklük aramak (1-5) 2. Günaha düşürmek (6-11) 3. Kaybolanı aramak (12-14) 4. Günaha çare bulmak (15-17) 5. Bağışlamak (18-35) Kilise vaazı Matta 18."— Sunum transkripti:

1 1. Büyüklük aramak (1-5) 2. Günaha düşürmek (6-11) 3. Kaybolanı aramak (12-14) 4. Günaha çare bulmak (15-17) 5. Bağışlamak (18-35) Kilise vaazı Matta

2 En büyük kim? (Matta 18:1-9) Matta 18:1 O günlerde öğrenciler İsa'ya gelip sordular: "Peki, gökün krallığında en büyük olan kimdir?" Öğrenciler neden sordular: "En büyük kimdir?" herhalde İsa'nın ilanından sonra düşündüler: "Madem İsa ortadan kaybolacak, onun yerine kim geçecek" Halife aradılar. Bir hareketin kurucusu ortadan kaybolunca o hareket sık sık yok oluyor. Mesela Büyük İskender (Aleksander Veliki). Bütün dünyayı ele geçirdikten sonra 33 yaşında Babil'de ateşten yatağa düştü. Herkes sordu: "Söyle, senden sonra kral kim olacak?" Ama bir şey demeden öldü. Ölümünden sonra da krallığı 4 parça oldu. Muhammed de oğlu olmadan öldü. Sonraki 4 halife (Ebubekir, Ömer, Osman, Ali) arasında 30 sene iç savaşı sürdü, halife kim olacak diye.

3 En büyük kim? (Matta 18:1-9) Matta 18:1-3 1 O günlerde öğrenciler İsa'ya gelip sordular: "Peki, gökün krallığında en büyük olan kimdir?" 2 İsa bir kızan çağırıp, onu onların önüne koydu. 3 Ve dedi: "Size doğru bir şey söyleyeyim: Siz dönüp kızanlar gibi olmadınız mı, zaten gökün krallığına girmeyeceniz Öğrenciler bunu bir kere sormadılar; her zaman devam eden bir tartışma idi. İsa'nın son gecesinde bile. İsa onlara şok verici bir ders öğretiyor: "Sizin probleminiz Allahın krallığında büyük olmak değil, ama Allahın krallığına girmek. En birinci onu düşünün. Çünkü bu büyüklük duygularıyla devam ederseniz, Allahın krallığına giremezsiniz. kızanlar = öğrenciler bölüm 18'de nerede 'kızanlar' yazarsa, orada imanlılar için konuşuyor.

4 En büyük kim? (Matta 18:1-9) Matta 18:3 Siz dönüp kızanlar gibi olmadınız mı, zaten gökün krallığına girmeyeceniz 1.Korintliler 13:7 “Sevgi herşeyi örter” - kardeşimin hatasını afetmeye hazır mıyım? Onun zayıflığını örtüp dua mı ediyorum? yoksa onu herkese yayayım? “Sevgi her şeye inanır” - kızanlara ne anlatırsan inanırlar. Kardeşim bir şey söyledi mi, onu hemen kabul mu ediyorum, yoksa her zaman şüphe kalıyor kafamda. “Sevgi her şeye umut eder” - kızanlar haftalarca Noel Babaya beklerler. Kardeşimin zayıflığını görsem de, onun iyileşeceğine iman ediyor muyum? “Sevgi her şeye dayanır” - kardeşimin zayflıklarına dayanıyor muyumden bir tartışma idi. İsa'nın son gecesinde bile. İsa öğrencilere iki akıl veriyor (1) dönün = tövbe edin - bu büyük olmak düşüncesini bir günah olarak kabul edin (2) kızanlara benzer olun = saf olun. Kilisedeki imanlıların arasındaki ilişkilerde saflık.

5 En büyük kim? (Matta 18:1-9) Matta 18:4-5 4 Onun için, her kim kendini bu kızan kadar alçaltırırsa, gökün krallığında en büyük olan odur. 5 Ve her kim bunun gibi bir kızan benim adıma kabul ederse, o beni kabul etmiş oluyor. 5 Ve her kim bunun gibi bir kızan benim adıma kabul ederse, o beni kabul etmiş oluyor. Kızanlarımız çok kıymetli, değil mi? Allahın evlatları da ona kıymetli: "Size dokunan gözbebeğime dokunmuş olur" (Zekerya 2:8) Sen benim kızanıma kötülük yaptın mı, sanki sen onu bana yaptın. Demek: toplulukta ilişkilerimiz öyle olmalı kardeşime nasıl davranırsam, İsa'ya davranmış gibi olurum. 1) kızanlar gibi girmek (a.3-4) 2) birbirimize kızanlar gibi' kabul etmek davranmak (a.4-5) Mesihi kabul edermiş gibi 3) birbirimizi kızanlar gibi korumak (a.6-9) 4) birbirimize kızanlar gibi değer vermek (a.10-11) 5) birbirimizi kızanlar gibi beslemek (a ) birbirimizi kızanlar gibi terbiye etmek (a.15-20) 7) birbirimizi kızanlar gibi af etmek (a.21-35

6 En büyük kim? (Matta 18:1-9) Matta 18:6-7 6 Ama her kim bana iman eden bu küçüklerden birini düşürürse, o adam için daha iyi olacak, ağır bir değirmentaşı onun boynuna asılsın, o da denizin en derin dibine atılsın. 'değrmen taşı' - bu Romalıları bir idam metodu idi - bir kişinin sonsuz ölümüne sebep olmak en büyük suçtur. Onun için en büyük cezayı hak ediyor.

7 Kardeşini 'düşürmek' nasıl olabilir? (1) açık açık günaha teşvik etmek: - günahta yalnız kalmak istemeyip kumpanya arıyoruz (5) bir şey yapmamak - kardeşler ruhsal gamsızlığımızı görüp yemişsiz bir hayata alışıyorlar (2) dikkatsizlik: serbestliğimizi yanlış yerde kullanmak (1.Kor 8:10-13) - kardeşimizi teşvik ediyoruz kendi vicdanına karşı gitsin (3) yanlış öğretiş 1.Timoteyus 4:16 - yanlışlığı öğreten imanlıları kurtuluştan uzaklaştırıyor (4) kötü örnek brakmak: kızanlarımız toplantıda, bir de evde bizi görüp imandan uzaklaşıyorlar

8 En büyük kim? (Matta 18:1-9) Matta 18:7 Vay dünyanın haline onun verdiği kösteklerden için! Olamaz bu köstekler gelmesin. Gene de, vay o adamın haline, hani bu kösteklere sebep oluyor. Biz 'dünyadan' başka hareketler beklemiyoruz. O zaten hep bakıyor bizi düşürsün, bu küçükleri günaha sürüklesin. Ama aynı hareketleri topluluğun içinde gördük mü, bu artık kabul edilemez. İsa ona 'VAY!' sözünü kullanıyor, aynı nasıl 23. bölümde Ferisilere kullanıyor.

9 En büyük kim? (Matta 18:1-9) Matta 18:8-9 8 Ve elin, ya da ayağın seni günaha soktu mu, onu kes at! Senin için daha iyi olacak, sakat ya da topal olarak yaşama giresin, ne kadar iki elin, iki ayağınla sonsuz ateşe atılasın. 9 Ve gözün seni günaha soktu mu, onu çıkar at! Senin için daha iyi olacak, bir gözle yaşama giresin, ne kadar iki gözünle ateşli cendeme atılasın. Bu bir atasöz idi. İsa onu daha önce de kullanmıştı... 5: kendi kendini günaha düşürmek 18:8-9 - kardeşini günaha düşürmek Bunlar elbette abartmalı sözlerdir, onları birebir kabul etmeyelim. Bedensel gözler ya da ellerimizi kesmekle bir şey kazanamayız. Buradaki ders: "Ne gerekirse yapacaksın; sana çok gelse bile1

10

11 Kaybolan koyun (Matta 18:10-14) Matta 18: Bu küçüklerden bir tanesini bile sakın hor görmeyin. Çünkü size diyorum: onların gökteki melekleri durmadakka gökte olan Babamın yüzünü görüyorlar. (11 Çünkü İnsanoğlu geldi, kaybolanı kurtarsın.) 1. Serbestliğimizi kötüye kullanmak (Romalılar 14:3) 2. Grubumuza, aramıza almamak (Yakup 2:1-4) 3. Muhtaç kişilere yardım etmemek (1.Yuhanna 3:17) 4. Günaha düşmüş kişileri yargılamak (Galatyalılar 6:1-2; 4:13 - Pavlus hastalandı, ama gene onu kabul ettiler Rabbin meleği gibi) 5. günahlarımızı gösteren kardeşimizi reddetmek (1.Kor 16:10-11) 6. Gençlik yüzünden önderleri hor görmek (1.Timoteyus 4:12) 7. kardeşinden faylanmak (1.Selanikliler 4:6)

12 Kaybolan koyun (Matta 18:10-14) Matta 18: Sizce nasıl: adamın yüz tane koyunu olsun, onun bir tanesi de yolunu şaşırsın - adam doksandokuzu balkanda brakıp da yolunu şaşırmış olan o koyunu aramaz mı? 13 Ve onu buldu mu - size doğru bir şey söyleyeyim - o koyundan için daha fazla sevinecek, ne kadar yolunu şaşırmayan o doksandokuz koyundan için. 14 Aynı onun gibi, gökte olan Babanız hiç istemiyor ki, bu küçüklerden bir tanesi bile yok olsun. Mezmur 119:176 'kaybolan koyun' - bu kimin için konuşuyor: imanlılar mı, yoksa henüz imana gelmemiş olanlar mı? Bu ayeti 15:24 ile karşılaştırın Yeremya 50:6 - aynı zaman halkın önderlerine suçlama. Demek kilisenin önderleri Ferisiler ve Sadukiler gibi olmasınlar. bizim aramızda kaybolan koyunlar kim?

13 Toplulukta günah (Matta 18:15-20) Matta 18: Kardeşin günah işledi mi, git onu saklı olarak azarla. Seni seslerse, kardeşini kazanmış olacan. 16 Ama seni seslemezse, o vakıt yanına iki ya da üç kardeş al. Öyle ki, 'Her bir mesele ya iki, ya da üç şahidin sözlerine göre karar verilsin.' 17 Kardeş onları da seslemek istemezse, o vakıt meseleyi topluluğa bildir. Ve topluluğu bile seslemek istemezse, o vakıt o size bir Allahsız kişi ya da gümrükçü gibi olsun. İsa burada yeni bir öğretiş vermiyor. Musa'nın kanunun sırasını kiliseye uyguluyor: 1. adım: Levililer 19:17 "'Kardeşine yüreğinde nefret beslemeyeceksin. Komşun günah işlerse onu uyaracaksın. Yoksa sen de günah işlemiş olursun." 2. adım: Yasa 19:15 "Herhangi bir suç ya da günah konusunda birini suçlu çıkarmak için bir tanık yetmez. Her sorun iki ya da üç tanığın tanıklığıyla açıklığa kavuşturulacaktır." 3. adım: Burada artık günahlı kişi mahkemelere, ya da Sanhedrin'e bildirilmiyor, ama kiliseye. Kilise artık ayrı bir organ, bir devlet gibi gösteriliyor (1.Korintliler 6:1-6)

14 Toplulukta günah (Matta 18:15-20) Matta 18:17 Ve topluluğu bile seslemek istemezse, o vakıt o size bir Allahsız kişi ya da gümrükçü gibi olsun. Tam olarak bu ne demek? tövbe etmeyen kardeşlerle: konuşmamak ? dolaşmamak ? evlerine gitmemek ? tövbeye çağırmamak ? Bakın, Pavlus topluluktan ugrattırmak için nasıl bir söz kullanıyor: 1. Korintliler 3:5 - bu ne demek oluyor? - bu çok aşırı ağır değil mi?

15 Toplulukta günah (Matta 18:15-20) Matta 18: Kardeşin günah işledi mi, git onu saklı olarak azarla. Seni seslerse, kardeşini kazanmış olacan. 16 Ama seni seslemezse, o vakıt yanına iki ya da üç kardeş al. Öyle ki, 'Her bir mesele ya iki, ya da üç şahidin sözlerine göre karar verilsin.' 17 Kardeş onları da seslemek istemezse, o vakıt meseleyi topluluğa bildir. Ve topluluğu bile seslemek istemezse, o vakıt o size bir Allahsız kişi ya da gümrükçü gibi olsun. Hananya ve Safira olayı: Apo 5

16 Merhametsiz hizmetçi (Matta 18:21-35) Matta 18:19 Size doğru bir şey söyleyeyim: yeryüzünde her ne bağlarsanız, o gökte de bağlanacak. Ve yeryüzünde her ne çözerseniz, o gökte de çözülecek. İsa burada 16:19'daki prensibi tekrarlıyor, ama başka konu için kullanıyor: - 16:19 - öğretiş konusunda bağlamak / çözmek = bir konuda mecburiyet ya da serbestlik vermek - 18:18 - kişiler konusunda bağlamak / çözmek = günahlıyı bağışlamak, ya da topluluktan uşratırmak. Rab verdiğimiz kararı onaylayacak, kabul edecek. Demek bize çok büyük yetki verdi.

17 Merhametsiz hizmetçi (Matta 18:21-35) Matta 18: Bir de size şunu da söyleyeyim: yeryüzünde sizden iki kişi her ne dilerseler, o mesele için aynı fikirde oldular mı, o vakıt gökte olan Babam onlar için onu yapacak. 20 Çünkü iki ya da üç kişi nerede bir araya gelirse, ben oradayım, onların arasındayım." Yahudilerin toplantı yapması içim bugüne kadar en azında 10 erkek bulunması gerekiyor. Buna 'minyan' denir. Ama İsa'nın öğrencileri arasında öyle değil: en küçük sayı bile geçerli. MİNYAN Burada dua için söz olmuyor, ama Rabbin adında topluluk hakkında bir karar vermek için.

18 Merhametsiz hizmetçi (Matta 18:21-35) Matta 18:21 O vakıt Petrus İsa'ya gelip dedi: "Efendimiz, kardeşim bana karşı kaç defa günah işlesin de, ben lazım onu af edeyim? Yedi kereye kadar mı?" Petrus İsa'nın önceki sözünden rahatsız oldu. Af etmekle günaha yer veriyoruz diye korktu. Amos 2:6 "Поради три престъпления на Израиля, Да! поради четири, няма да отменя наказанието му" Buna dayanarak Yahudi hocalar derdi ki, üç defaya kadar af etmeliyiz. Petrus 'yedi' demekle kendini çok cömert sandı.

19 Merhametsiz hizmetçi (Matta 18:21-35) Matta 18:22 İsa ona dedi: "Ben sana diyorum: değil yedi kere, ama yetmiş kere yediye kadar. Ama İsa onu şok ediyor: 70 kere 7 - değil 490 defa ve ondan sonra mecbur değilsin.... ama defalarca, sınırsız. Rab bizi nasıl bağışlıyor, aynı biçimde biz de öyle davranmalıyız. İsa'nın sözleri burada Lemekin duygularının tam tersi: Yaratılış 4:23-24 "Lemek karılarına şöyle dedi: "Ey Âda ve Silla, beni dinleyin, Ey Lemek'in karıları, sözlerime kulak verin. Beni yaraladığı için Bir adam öldürdüm, Beni hırpaladığı için Bir genci öldürdüm. Kayin'in yedi kez öcü alınacaksa, Lemek'in yetmiş yedi kez öcü alınmalı."

20 Merhametsiz hizmetçi (Matta 18:21-35) Matta 18: Onun için, gökün krallığını şöyle bir krala benzetirebiliriz: adam hizmetçilerin hesabını görmek istemiş. 24 Hesapları görürken ona bir hizmetçi getirmişler, krala otuz dört ton altın borcu varmış. 25 Ama adam yokmuş, neyi çevirsin. Efendisi de buyurmuş, hem kendisi, hem karısı, hem kızanları, hem de bütün malları satılsın da borcu ödensin. 26 Bunun üzerine hizmetçi kralın önünde yere kapanıp yalvarmaya başladı: 'Ne olur, azıcık daha dayan ben sana her şeyi çevirecem.' 27 O hizmetçinin efendisi de ona acımış. Onu serbest brakıp bütün borcunu silmiş. borcu: '4 ton altın' - aslında: onbin talant İsa'nın doğduğu yıllarda, bütün Celile'nin senede ödediği vergi: 200 talant. Demek bu adamın borcu: bütün oblastın 50 senelik borcu.

21 Merhametsiz hizmetçi (Matta 18:21-35) Matta 18: O hizmetçi gene, çıkıp hizmetçi arkadaşlarından birini bulmuş. Arkadaşının da ona üç aylık kadar borcu varmış. Adam arkadaşını yakasından tutup boğmaya başlamış. Demiş ki, 'Borcunu geri öde'. 29 Bunun üzerine onun hizmetçi arkadaşı yere kapanıp adama yalvarmaya başlamış: 'Ne olur, azıcık daha dayan. Ben sana borcumu çevirecem.' 30 Adam gene, razı gelmemiş. Gidip öbür hizmetçiyi mapusa attırmış. Borcunu geri çevirene kadar orada kalsınmış.

22 Merhametsiz hizmetçi (Matta 18:21-35) Matta 18: Ama adamın öbür hizmetçi arkadaşları olanları görmüşler. Buna çok sıkılmışlar ve gidip efendilerine bütün olanları anlatırmışlar. 32 Efendisi adamı çağırtırmış ve ona demiş: 'Seni yaramaz hizmetçi seni. Ben senin o kadar borcunu sildim, bana yalvardın diye. 33 Madem öyle, lazım değil miydi, sen de hizmetçi arkadaşına merhamet edesin, nasıl ben de sana merhamet ettim?' 34 Ve efendisi çok fazla öfkelenmiş. Adamı işkencecilere teslim etmiş, çak kendisine karşı ne kadar borcu varsa hepsi çevirilene kadar.

23 Merhametsiz hizmetçi (Matta 18:21-35) Matta 18:35 Her biriniz kendi kardeşini yürekten af etmedi mi, benim gökteki Babam da size aynısını yapacak."


"1. Büyüklük aramak (1-5) 2. Günaha düşürmek (6-11) 3. Kaybolanı aramak (12-14) 4. Günaha çare bulmak (15-17) 5. Bağışlamak (18-35) Kilise vaazı Matta 18." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları