Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Anne baba tutumları. AİLE MODELLERİ TUTARSIZ AİLE MÜKEMMELİYETÇİ AİLE DEMOKRATİK AİLE AŞIRI OTORİTER VE REDDEDİCİ AİLE AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ AİLE AŞIRI KORUYUCU.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Anne baba tutumları. AİLE MODELLERİ TUTARSIZ AİLE MÜKEMMELİYETÇİ AİLE DEMOKRATİK AİLE AŞIRI OTORİTER VE REDDEDİCİ AİLE AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ AİLE AŞIRI KORUYUCU."— Sunum transkripti:

1 Anne baba tutumları

2 AİLE MODELLERİ TUTARSIZ AİLE MÜKEMMELİYETÇİ AİLE DEMOKRATİK AİLE AŞIRI OTORİTER VE REDDEDİCİ AİLE AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ AİLE AŞIRI KORUYUCU AİLE

3 1:) ÇOCUĞUNUZA DEĞERLİ OLDUĞUNU HİSSETTİRİN Aile içindeki etkileşim çocukları ya “Ben değerliyim.” ya da “Değersizim.” duygusuna götürür. Bu gereksinim yerine getirilemezse çocuk her türlü davranış ve eyleminde bu duyguyu elde etmeye çalışır.

4 2:) GÜVEN ORTAMI OLUŞTURUN Çocuk aile içinde kendisini güven içinde bulmuyorsa, çocuk ailenin dışında bir yere yönelir. Aile ile olan bağlarını koparır.

5 3:) YAKINLIK VE DAYANIŞMA DUYGUSU OLUŞTURUN Aile içinde temel güven ve dayanışma varsa aile dışında bireyin karşılaştığı stres oluşturan olayların yıkıcı etkisi az olur.

6 4:) SORUMLULUK DUYGUSU KAZANDIRIN Tüm sorumluluğu kendi üzerine alan, çocuğunu sorumluluktan kurtaran anne ve babalar kendi yaşamını biçimlendirmekten aciz sürekli başkalarının yönetiminde olmaya alışık bireyler yetiştirirler.

7 5:) ÇOCUĞUNUZA ZORLUKLARLA MÜCADELE ETMEYİ ÖĞRETİN Çocuğa her şey hazır verilmemelidir. Karşılaştığı her zorluğa aşırı yardım eden anne babaların çocukları sürekli başkalarına muhtaç, kendine güvensiz olur.

8 6:) ÇOCUĞUNUZA SAYGI DUYUN Çocuğunuzun bir birey olduğunu kabul edin. Çocuğunuzun aldığı kararlara, yaptığı eylemlere değer verin.

9 7:) ÇOCUĞUNUZA KARŞI İYİ BİR DİNLEYİCİ OLUN Çocuğunuza zaman ayırın. Onun anlatmak istediklerini anlamaya çalışın. Çocuğunuzla konuşurken göz kontağı kurun. Dinlenildiği ve anlaşıldığı duygusunu hissettirin.

10 8:) ÇOCUĞUNUZA KARŞI TUTUM VE DAVRANIŞLARINIZDA TUTARLI OLUN Çocuğun yaptığı davranışa karşı anne ve baba arasında farklı tepkilerin oluşması ya da aynı davranışa zamana göre farklı tepkiler çocuğun duruma göre davranmasını sağlar. Davranış kazanmasına engel olur.

11 ÇOCUK AİLENİN AYNASIDIR. Unutmayın ki çocuklar davranışlarını aileden öğrenir. Aile olarak ona güzel davranışlarınızla model olun.

12 BAŞARI VE AİLE

13 BAŞARIDAN NE ANLAMALIYIZ? Her anne-baba çocuğunun başarılı olması için elinden geleni yapar ve iyi bir eğitimin çocuğunu başarılı kılacağını umar. Bu umudun altında, okul başarısının kısa vadede meslek ve iş başarısının, daha uzun vadede yaşam başarısının temelini oluşturacağı inancı yatar.

14 BAŞARI NEDİR? Yaşamdaki amacını bilmek Potansiyelinin son noktasına ulaşmaya çalışmak Ve başkalarına yararlı tohumlar ekmektir

15 BAŞARILI İNSANLARIN BİRKAÇ ÖZELLİĞİ Başarma İsteği ve Hevesi Hedef Belirleme Duygu ve Düşüncelerinin Farkında Olma Sorumluluk Bilinci

16 BAŞARIYI OLUMSUZ ETKİLEYEN BAZI DÜŞÜNCELER “Ondan birşey istemiyoruz ders çalışsın yeter!” “Çok zeki ama çalışmıyor...” “Komşunun oğlunun onun kadar imkanı yok ama daha başarılı...” “Çalışmak için oturuyor ama sürekli aklı başka yerlerde...” “O kadar söyledim ama dinlemiyor ki!”

17 ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINDA ÖNEMLİSİNİZ!!! Profesör diyor ki: “Liselerde ne öğretiyorlar, bu öğrenci düşünemiyor bile...” Lise öğretmeni diyor ki: “Ne bekleyebilirsiniz, ortaöğretim öğretmeni işini yapmıyor...” Branş öğretmeni diyor ki: “Sınıf öğretmeni bu çocuğa hiçbir şey öğretmemiş...“ Sınıf öğretmeni diyor ki: “Anaokulu öğretmeni çocuğu okula hazırlamamış...” Anaokulu öğretmeni diyor ki: “Bu çocuğa ulaşmak çok zor, anne babası nasıldır acaba?” Ve anne diyor ki: “Beni suçlamayın babasının ailesini gördünüz mü?”

18 Evet gördüğünüz gibi bireyin başarısızlığında herkes birbirinde suç arıyor ama sonunda yine dönüp dolaşıp aileye geliyoruz. AİLE AİLE AİLE… Her alanda olduğu gibi çocuk eğitiminde rol oynayan sizsiniz, okul ve çevre üçgeninde de her şeyin başı sizsiniz, çünkü anne ve baba çocuğun ilk öğretmenleridir.

19 Çocuğun sevmeyi, kendine güvenmeyi, çevresiyle iletişim kurmayı, başarıyı ya da başarısızlığı tattığı ilk yer “AİLE ORTAMI”dır. Her konuda olduğu gibi çocuğun okula başladığı dönemden itibaren göstereceği başarının temellerinde en büyük pay aile içindeki yaşantılarına bağlıdır. Alışkanlıklar ne kadar küçük yaşta öğrenilirse, zamanla o kadar kalıcı hale gelir

20 BAŞARIYI ENGELLEYEN FAKTÖRLER Yeterli ve düzenli çalışmama, tekrar eksikliği Çocuğun öğrenmeye karşı isteksizliği ve ilgisizliği Bilgi, beceri ve yeteneklerin farklılığı Psikolojik durum (arkadaş ilişkileri, anne-baba ilişkileri, kişilik özellikleri) Uygun çalışma ortamının ve buna bağlı olarak düzenli, sistemli aile hayatının olmaması

21 ANNE-BABA OLARAK NE YAPILMALI? Dersini severek yapan başarılı çocuğun öğrenme ve başarı sağlamasından anne- baba direkt sorumlu olmasalar da, başarı ve öğrenmeyi sağlayıcı şartların hazırlanmasından direkt sorumludur. Çalışma ortamı iyi bir şekilde düzenlenen, sistemli bir yaşantıya sahip ailelerin çocukları diğerlerine göre daha başarılı olmaktadır.

22 ANNE-BABA OLARAK NE YAPILMALI? Bir çocuk öğrenirken zihninin yüzde 20’sini, duygularının ise yüzde 80′ini kullanır. Bu da şu anlama gelir: Dersini severek, isteyerek yapan öğrenci diğerlerine göre daha başarılı olur. Çocuktan uzun zaman sonra eve gelen, çalışma takibini yapamayan, eve geldiğinde ise daha çok ev işleri veya işyerinden getirdiği işlerle meşgul olan anne-babaların çocuklarından ciddi bir başarı ve gayret beklemeleri doğal değildir.

23 ANNE-BABA OLARAK NE YAPILMALI? Çocuğun başarılı olmasında sistemli ve düzenli çalışması ve programlı olması ne kadar çok önemliyse aile içinde ev ortamında çalışan öğrencinin anne- babasının da hayatlarını bir programa bağlamaları ve çocuklarının çalışma düzenini bu programa dahil etmeleri gereklidir.

24 ANNE-BABA OLARAK NE YAPILMALI? Çocuk ders çalışırken, anne-babanın TV seyredip çay içtiği, gezmeye gittiği ya da misafirlikte olduğu bir ortamda “hadi sen odana gidip ders çalış” dendiğinde çocuk odasına gider ders çalışır, ancak aklı dışarıda kalır.

25 ANNE-BABA OLARAK NE YAPILMALI? İki kardeşli evlerde çocukların çalışma zamanları birbirine uygun olarak ayarlanmalıdır. Biri ders çalışıp, diğeri TV, bilgisayarla meşgul olmamalıdır.

26 ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Onun en iyi nasıl öğrendiğini, hangi yöntemle daha iyi öğrendiğini birlikte tespit edin. Okuyarak, yazarak, dinleyerek, anlatarak mı daha iyi öğreniyor?

27 ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  “Doğru dürüst çalışmıyorsun”, “Az çalışıyorsun” şeklinde uyarıların yerine “Çalışmalarını gözden geçir, eksiklerini beraber belirleyelim, bu süre bu ders için yeterli mi?” şeklinde cümleler kullanalım.

28 ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Ders çalışma ve çalışmamanın sonuçları hakkında konuşun.  Düzenli tekrar yapmadığında konuların birikeceğini, çalışma isteksizliğinin oluşacağını unutmayın.

29 ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Çalışma süresi her öğrenciye göre farklılık gösterir. Bazı öğrenciler için 20 dakika, bazıları için 40 dakika gerekebilir.  Çocuk ders çalışırken ondan bir şey istemeyin.

30 ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Her defasında ödül vermeyin. Başarı kendi başına ödüldür.  TV, bilgisayarı kontrol altına alın.  Çocuğun başarısını değerlendirirken arkadaş ya da sınıfına göre değil, bir önceki durumuyla karşılaştırarak değerlendirin.

31 ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Çocuğun konsantre olacağı uygun çalışma ortamı hazırlayın. Dikkatini dağıtacak ya da aklının sizin bulunduğunuz odada kalmasını sağlayacak ortamlar oluşturmayın.  Sadece dersler odaklı konuşma ve iletişim kurmayın. Sosyal, duygusal, güncel meseleler hakkında konuşun.

32 ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Yatmadan tekrar yapmasını sağlayın. 10 dakikalık gözden geçirme, okuma şeklinde tekrar öğrenilenlerin kalıcı olmasını sağlar.  Kontrollü takip yapın. Sadece ödevlerini yaptın mı, derslerini bitirdin mi? şeklinde soru-cevaplı takip yüzeysel bir takiptir. Neler anladığını, öğrendiğini soru-cevap şeklinde sorun.

33 ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Sürekli ders çalışmasını istemeyin. Bu sadece çalışma zorunluluğunu hatırlatır. Çocukta herhangi bir istek ve gayret oluşturmaz. Bunun yerine ne zaman çalışacağına, ne zaman dinleneceğine ait olan bir program hazırlayın. Ya da hazırlanmış böyle bir program varsa beraber takip edin.  Sosyal faaliyetlere programda yer vermesini sağlayın.

34 ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Mümkün oldukça yatmadan önce TV izlemesine müsaade etmeyin.  Eve gelir gelmez derse oturtmayın. Sevdiği şeylerle meşgul olmasını sağlayarak okul stresinden uzaklaşması için yardımcı olun.

35 ÇOCUĞUMUN OKUL BAŞARISINI ARTIRMAK İÇİN NE YAPABİLİRİM?  Bazen çocuk evde düzenli çalışır.Ama istenilen başarıyı elde edemez. Bunun nedeni derste konuyu iyi öğrenememesi olabilir.  Çocuğun başarısızlık nedenlerini iyi tespit edin.

36 "Şu dünyada herşeyin en iyisine layık çok özel ve güzel bir çocuk var! O, sizin evinizde yaşıyor.”


"Anne baba tutumları. AİLE MODELLERİ TUTARSIZ AİLE MÜKEMMELİYETÇİ AİLE DEMOKRATİK AİLE AŞIRI OTORİTER VE REDDEDİCİ AİLE AŞIRI HOŞGÖRÜLÜ AİLE AŞIRI KORUYUCU." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları