Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. Literatürlerin bazılarında hareketli oyunlar iki şekilde ifade edilmektedir. 1) Çocuk oyunları 2) Eğitsel oyunlar Doç. Dr. Gülten.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. Literatürlerin bazılarında hareketli oyunlar iki şekilde ifade edilmektedir. 1) Çocuk oyunları 2) Eğitsel oyunlar Doç. Dr. Gülten."— Sunum transkripti:

1 Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

2 Literatürlerin bazılarında hareketli oyunlar iki şekilde ifade edilmektedir. 1) Çocuk oyunları 2) Eğitsel oyunlar Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

3 1) Çocuk Oyunları: Bu grup oyunlar geleneksel oyunlardır. Kuralları kişiler tarafından değiştirilemez. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

4 2)Eğitsel Oyunlar: Bu oyunlar, genellikle eğitim amacı taşıyan, çeşitli sportif figürlerin veya mücadele esasına dayanan egzersizlerin oyunlaştırılmış şeklidir. Oyun kuralları değiştirilebilir veya yeni bir oyun uydurulabilir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

5 Oyun, esas itibariyle doğumdan ölüme kadar devam eden bir olaydır. Her şey den önce çocuk için oyun, bir ihtiyaçtır. Çocuk, oynarken iki şeyin etkisindedir:  Birincisi, içinde bulunduğu aile doğal ve kültürel çevre;  İkincisi, genetik olarak taşıdığı zekâ, algılama, yorumlama, yaratma/üretme ve sosyal reaksiyon özellikleridir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

6 OYUNUN ÇOCUK GELİŞMESİNE ETKİLERİ Oyun, genel olarak çocuğu birçok yönden etkiler ve gelişmesine katkıda bulunur. Oyunların türlerine göre etkileri farklılık gösterirken genel etkileri şu şekilde sıralanabilir: 1) Oyunun fiziksel gelişim ve sağlık üzerine etkisi, 2) Oyunun sosyal gelişim üzerine etkisi, 3) Oyunun psikolojik ve duygusal gelişim üzerine etkisi, 4) Oyunun zekâ gelişimi üzerine etkisi. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

7 1) Oyunun Fiziksel Gelişim ve Sağlık Üzerine Etkisi  Oyunun içerisinde, özellikle mücadele oyunları içerisinde, çocuklar sürekli olarak koşmak, zıplamak, tırmanmak, çekmek, itmek, boğuşmak, taşımak kısaca vücut özellikleriyle mücadele etmek durumundadırlar.  Çocuk, sahip olduğu fiziksel yetenekleriyle diğer oyunculara karşı bir yarış halindedir. Bu mücadelede çocuğun içerisine girmiş olduğu hareketlilik öncelikle solunum, dolaşım ve sindirim sistemini olumlu etkilemektedir, ayrıca iç salgı bezlerinden daha fazla salgılama yapılmasına katkıda bulunarak gelişmesini hızlanmaktadır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

8 Hareketli oyunların, fiziksel mücadele örneği sonucu oyuna katılanlarda özellikle gelişme çağında ki çocuklarda şu sistemler gelişir. a) Büyük ve küçük kas grupları, b) Solunum sistemi, c) Dolaşım sistemi, d) Kemikler, eklem yapıları ve tendonlar, e) Bağışıklık, f) Algılama, yorumlama, karar verme ve dikkat, g) Sinir sistemi. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

9 Organizmada bu sistemlerin gelişmesi kendini şu şekilde gösterir. a) Kuvvet gelişimi, b) Çabukluk gelişimi, c) Dayanıklılık gelişimi, d) Hareketlilik ve Esneklik gelişimi, e) Koordinasyon ve beceri gelişimi, Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

10 2) Oyunun Sosyal Gelişim Üzerine Etkisi  Oyun, bir grup çalışmasıdır ve kendine özgü kuralları vardır. Bu kurallara uymayanlar oyun dışında kalırlar. Bütün çocuklar kurallara uymayanlarla oyun oynamak istemezler ve onları oyun dışı bırakırlar;  Böylelikle cezalandırmış olurlar. Grup oyunlarında çocuk, mensup olduğu (taraf olduğu) grubun çıkarlarını kendi çıkarlarından önde tutmak zorundadır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

11 3) Oyunun Psikolojik (Kişilik) Gelişim Üzerine Etkisi  Psikolojik gelişim ile sosyal gelişim birbirinden bağımsız değildir.  Çocuk, toplumu, kuralları, meslekleri, gelenek ve görenekleri, iyi ve kötüyü, doğruyu-yanlışı öğrenirken, yani sosyal olarak gelişirken, bu öğrendikleri kendi kişiliğini de şekillendirir. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

12 4) Oyunun zeka gelişimi üzerine etkisi  Oyunun zihinsel gelişime en başta gelen etkisi, öğrenmedir.  Çocuk oyunda her çeşit kavramı ve nesneyi tanıyarak, kullanma özelliklerini, görevlerini öğrenir.  Bu öğrenme, zihinde bir bilgi birikimi ve çalışma açısından gelişmedir.  Ayrıca öğrenilen kavram ve nesnelerin ifade olarak kullanılması, kelime ve dil dağarcığına katılması, ayrı bir özelliktir ve dil gelişimini sağlamaktadır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER

13 EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda oyun, hem öğretim metodu, hem de öğretim aracıdır.  Temel eğitimde kişi düşünerek öğrenmez. Oyunla eğitim, beden eğitimi, spor eğitimi, sosyal bilimler ve fen bilimlerinin öğretim metodu olmasının yanı sıra, genç bireylerin toplumsal kültürü, iyiyi-kötüyü, meslekleri, sosyal rolleri, kişilik haklarını, saygı ve sevgiyi de öğrendikleri en elverişli ortamdır. Doç. Dr. Gülten HERGÜNER


"Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. Literatürlerin bazılarında hareketli oyunlar iki şekilde ifade edilmektedir. 1) Çocuk oyunları 2) Eğitsel oyunlar Doç. Dr. Gülten." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları