Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ANADOLU MESLEK PROGRAMI ALAN SEÇİMİ Alan seçimiyle öğrenci geleceği ve kariyerini planlamada ilk adımı atmış olacaktır. Seçeceği alandaki başarısı.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ANADOLU MESLEK PROGRAMI ALAN SEÇİMİ Alan seçimiyle öğrenci geleceği ve kariyerini planlamada ilk adımı atmış olacaktır. Seçeceği alandaki başarısı."— Sunum transkripti:

1

2 ANADOLU MESLEK PROGRAMI ALAN SEÇİMİ

3

4 Alan seçimiyle öğrenci geleceği ve kariyerini planlamada ilk adımı atmış olacaktır. Seçeceği alandaki başarısı onun gelecekteki başarılarının temelini oluşturacaktır. Meslek seçiminin de temelini oluşturan bir seçim olduğundan ötürü alanın içerdiği meslekleri iyi tanımak gerekmektedir.

5 SEÇİLEN ALAN;  ÖSYS’de yarışılacak aday sayısını,  Hangi bölümlerin- mesleklerin tercih edilebileceğini belirler. BİR MESLEK İSE:  Nasıl bir işte çalışılacağını,  İlerde iş bulup bulunamayacağını,  Toplumsal saygınlığı-sosyal prestiji  Kimlerle etkileşim-iletişim içinde bulunacağını,  Nerde oturulacağını,  Yaşam tarzını,  Kiminle evlenileceğini,  Yaşam başarısını, yaşam doyumunu ETKİLEYECEKTİR…

6 1-KİŞİNİN YETENEKLERİNİN BELİRLENMESİ (BEN NELER YAPABİLİRİM, HANGİ EĞİTİM PROGRAMINDA BAŞARILI OLABİLİRİM 2-İLGİ ALANLARININ BELİRLENMESİ. (BEN NELERİ YAPMAKTAN HOŞLANIRIM) ‏ 3-İŞ DEĞERLERİNİN BELİRLENMESİ (BEN NE İSTİYORUM) MESLEKTE NEYE ÖNEM VERİYORSUNUZ, MESLEKTEKİ BEKLENTİNİZ NE?

7 4-KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN BELİRLENMESİ(KARAKTERİM NASIL) MESLEK SEÇİMİNDEKİ İSABET, KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİ ÇOK İYİ TANIYIP BUNLAR DOĞRULTUSUNDA MESLEKLERE YÖNELMEYE BAĞLIDIR. 5-İLGİ DUYULAN MESLEKLERİN TANINMASI. NE KADAR KAZANABİLİRİM YERİNE BEN HANGİ İŞİ EN İYİ VE SEVEREK YAPABİLİRİM.

8  ELEKTRİK - ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ  METAL TEKNOLOJİSİ  MUHASEBE VE FİNANSMAN

9  Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı, altında yer alan dallarının yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır.  Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanı bugün diğer tüm alanları geliştiren, temel ve üretken bir sanayiye dönüşmüş durumdadır. Elektrik-Elektronik Teknolojisi

10  Bobinaj,  Büro Makineleri Teknik Servisi,  Elektrik Tesisatları ve Pano Montörlüğü,  Elektrikli Ev Aletleri Teknik Servisi,  Elektromekanik Taşıyıcılar Bakım Onarım,  Endüstriyel Bakım Onarım,  Görüntü ve Ses Sistemleri,  Güvenlik Sistemleri,  Haberleşme Sistemleri,  Yüksek Gerilim Sistemleri, dallarında eğitim verilmektedir.

11  Meslek lisesinden sonra “Yükseköğretime Geçiş Sınavı”nda başarılı olanlar, lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Sınavsız yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.  Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanında eğitim almış kişiler, kamuya veya özel sektöre ait işletmelerde çalışabilirler, kendi iş yerlerini de açabilirler.

12 NOT: DİJ. – İŞ SAĞ.- UÇAK ELEK. Bölümlerini tercih edenlere OBP’nin 0,06 ile çarpılmasıyla elde edilen puan da eklenecektir. ( tarihinden sonrakiler hariç!!!!!!!! )

13  Metal Teknolojisi alanı; metal ve metal alaşımlarının sıcak ve soğuk olarak şekillendirildiği, ısıl işlemlerin uygulandığı, kaynak uygulamalarının yapıldığı, mekanik ve otomatik yöntemlerle kesme, bükme, delme ve birleştirmelerin yapıldığı, metal ve plastik doğrama işleri, metal süsleme uygulamaları ve çelik konstrüksiyon işlerinin yapıldığı bir alandır. Metal Teknolojisi  Türkiye’de metal sektörü hızla gelişmekte ve büyümektedir. Ülkemizde küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerde çok sayıda nitelikli elemana ihtiyaç duyulmaktadır.

14  Kaynakçılık,  Isıl İşlem,  Çelik Konstrüksiyon,  Metal Doğrama dallarında eğitim verilmektedir.

15  Meslek lisesinden sonra “Yükseköğretime Geçiş Sınavı”nda başarılı olanlar, lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Ayrıca sınavsız yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.  Eğitimini tamamlayarak iş hayatında gerekli yeterlilikleri kazanan meslek elemanları, Metal teknolojisi ile ilgili işletmelerde kariyer yapabilirler.

16 Rüzgâr türbini üretimi (büküm sistemi) Otomotiv üretim bandı

17 NOT: GEMİ MAK.Bölümünü tercih edenlere OBP’nin 0,06 ile çarpılmasıyla elde edilen puan da eklenecektir. ( tarihinden sonrakiler hariç!!!!!!!! )

18  Muhasebe ve finansman, işletmelerin kuruluşu, faaliyetlerine ait belgelerin tasnifi, kayıt işlemleri, dosyalama ve arşivleme işlemleri, raporlama, analiz etme, dış ticaret mevzuatı, gümrük işlemleri, muhasebe kayıtları, finans ve borsa hizmetleri yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. Muhasebe ve finansman

19  Serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci, Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu,meslek içinde kademelendirme getirdiğinden muhasebe ve finansman alanından mezun olanlar Kanun’da belirtilen şartları yerine getirmek suretiyle bu unvanları kazanabilirler.

20  Bilgisayarlı Muhasebe,  Dış Ticaret Ofis Hizmetleri,  Finans ve Borsa Hizmetleri dallarında eğitim verilmektedir.

21  Meslek lisesinden sonra “Yükseköğretime Geçiş Sınavı”nda başarılı olanlar lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Sınavsız yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.  Meslek eğitimi, meslek liselerinin muhasebe ve finansman alanında ve meslek lisesinden sonra “Yükseköğretime Geçiş Sınavı”nda başarılı olanlar, lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler.

22  Meslek mensupları; muhasebe ve mali müşavirlik bürolarında, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili bölümleri ile ticari işletmelerin muhasebe servislerinde çalışabilirler. Ayrıca her türlü kuruluşun mali işlerle ilgili bölümlerinde çalışabilirler. Mesleğin oldukça geniş bir çalışma alanı mevcuttur.

23

24

25

26

27

28  Teknoloji Fakültelerinin aşağıda yer alan lisans programlarının mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları(M.T.O.K) mezunları için ayrılan kontenjanlarına mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının aşağıda belirtilen alan/dallarından mezun adaylar yerleşecektir.M.T.O.K kontenjanlarını genel lise mezunları ile mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının diğer alan/dallarından mezun adaylar yerleşemez!!!

29

30  Alana yerleştirme puanı, öğrencinin 9 uncu sınıf yılsonu başarı puanının %60 ı ile ortaokul sınıflarının yılsonu başarı puanlarının aritmetik ortalamasının %40 ı toplanarak belirlenir.  AMP meslek alanlarını seçmek isteyen öğrenciler sadece kendi okullarında bulunan alanları öncelik sırasına göre tercih edeceklerdir. Yerleştirme işlemlerinden sonra diğer okullarda kontenjan bulunması ve öğrencinin istediği okula puanının yetmesi durumunda nakil yoluyla geçiş yapabilecektir.

31  Mesleki ve teknik Anadolu liselerinin Anadolu teknik programına geçmek isteyen öğrenciler başvuru yapabilecek, ancak ortaöğretim kurumlarının 9 uncu sınıfını doğrudan geçen ve yılsonu başarı puanı en az 55 olan öğrencilerin başvuruları geçerli sayılacaktır.  Öğrenciler, 9 uncu sınıf matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanları toplamının aritmetik ortalamasına göre sıralanırlar ve oluşan puanlarına göre yerleştirilirler.

32  9 uncu sınıf yılsonu başarı puanı eşit olan öğrencilerden sırasıyla matematik, fizik, kimya, biyoloji ile dil ve anlatım derslerinin yılsonu başarı puanı yüksek olanlara öncelik verilir.  ATP meslek alanlarına geçmek isteyen öğrenciler, kendi okulları dışında diğer okullarda bulunan ATP meslek alanlarını da seçebilirler. ATP na mesleki ve teknik Anadolu liseleri dışındaki diğer okulların 9 uncu sınıfını doğrudan geçen öğrenciler de başvurabilir.

33  Tercihler Mayıs 2016 tarihleri arasında yapılacaktır.  Tercih işlemleri veli tarafından bireysel olarak e- Okul Sistemi üzerinden yapılacaktır. Ancak internetten başvuru yapamayan veliler için EK-1 ve/veya EK-2 formların doldurulup imzalı olarak okul idaresine verilmesi durumunda veli adına okul idaresince de bireysel başvuru ekranından başvuru yapılabilecektir.EK-1 ve/veya EK-2

34 Dinlediğiniz İçin Teşekkürler Cengiz ADA Okul Psik. Dan. ve Rehber Öğretmeni


"ANADOLU MESLEK PROGRAMI ALAN SEÇİMİ Alan seçimiyle öğrenci geleceği ve kariyerini planlamada ilk adımı atmış olacaktır. Seçeceği alandaki başarısı." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları