Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Aksi Belirtilmedikçe Bütün Bilgiler “fgulen.org” Sitesinden Alınmıştır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Aksi Belirtilmedikçe Bütün Bilgiler “fgulen.org” Sitesinden Alınmıştır."— Sunum transkripti:

1 Aksi Belirtilmedikçe Bütün Bilgiler “fgulen.org” Sitesinden Alınmıştır.

2 Fethullah Gülen Hocaefendi, Erzurum ili, Hasankale ilçesinin Korucuk köyünde dünyaya geldi. Hem anne hem baba yönünden oldukça dindar, zeki, hisleri itibariyle son derece gelişmiş bir evde İlk çocukluk yıllarını geçirdi.. Gülen’in şuuraltı, bilhassa babaannesi Munise hanımın, daha sonra babası, annesi ve büyükbabasının, aile dışında Alvarlı Muhammed Lütfi efendinin derin tesirleri altında oluştu.

3 Hocaefendinin şuuraltını besleyen ve şahsiyetinin en belirgin özelliklerini gösteren üç önemli etken vardır. Birincisi, bütün ailede görülen çok derin ve kalbî dinî bağlılık ve yaşayış.. İkincisi, Peygamber ve Sahâbe sevgisi. Üçüncüsü, Ailedeki yoksulluktan, gariplikten, Çocukluk yıllarında çok sevdiği büyük baba ve büyük annesini bir saat arayla kaybetmesinin üzerinde oluşturduğu üzüntü, birkaç kardeşini ve hocası Muhammed Lutfi efendinin vefatı..gibi olaylar onda göz yaşıyla özdeş bir hayat bırakmıştır.

4 Eşi hakkında, “Ya Rabbi, beni onsuz yaşatma” diye dua eden babaannesi Munise hanımla büyükbabası Şamil ağa, aynı gece bir saat arayla vefat eder. Hocaefendi, büyükbabası ve büyükannesinin vefatı üzerine, uzun bir süre gece-gündüz, “ya Rabbi, ne olur, benim de canımı al da, dedeme ve nineme kavuşayım” diye dua dua yalvarır.

5 Vatikan İstanbul Temsilcisi Marovitch, şöyle diyordu: “Gülen, inançlar ve kültürler arası diyaloga hizmet eden, barış ve sevgi insanıdır. Sevgi ve hoşgörü esaslarına dayalı gerçek İslâmiyet’i onun sayesinde tanıdık... Etrafıma bakıyorum, toplumun her kesiminden insanları burada görüyorum ve soruyorum: Nedir bizleri buraya çeken?

6 Hıristiyan, Müslüman, Yahudi kardeşlerimizi burada toplayan nedir? Bir zat var burada, sevgiyle konuşuyor ve hepimizi kendisine çekiyor. Bu muhterem zat, bizlere sevgiden bahsediyor. Bu sevgidir bizi buraya getiren. Onun için bu zata dua ediyorum.. Dünyamıza büyük bir örnektir bu zat. Bazıları diyor ki, ne var bu zatın arkasında? Onun tek silahı var, o da Allah sevgisidir.”

7 Hocaefendi için Allah’a kulluk, her şeyin önünde gelir. Çok küçük yaşta Kur’an-ı Kerim’i okumayı öğrenir ve o günden bu yana belki tek bir namazı kazaya kalmamıştır. Geceleri de hiçbir zaman teheccüd namazından mahrum olmaz. Buna rağmen o, Allah’a gerektiği gibi kulluk vazifesini asla yapamadığına inanır.

8 Ey nefis! Herkesin derdini vicdanında öyle derince duyup yaşamalısın ki, artık bu konuda kimsenin senden hiçbir beklentisi kalmasın.. Onların acılarını öylesine içten hissedip ağlamalısın ki, ağlamaya durmuş bütün gözlerin yaşları kurusun.. Onlar için öyle yanıp yakınmalısın ki, ızdıraptan ciğeri kebap olmuş böyle biri karşısında, bütün muzdaripler acılarını unutsun.

9 Ey nefis! Mumlar gibi yan, eri, başkalarını aydınlat, ama katiyen bu büyük fedakârlığı kendi çıkarlarına bağlama.! Dolaplar gibi dön ve inle, bütün yanan yüreklerin ateşini söndür, ama kendini hiç düşünme..! Bir buhurdanlık gibi için için hep kavrul, çevrene güzel kokular neşret, ama halinden asla şikâyet etme! (Sızıntı, Ocak 2000)

10 Hocaefendinin, en önemli özelliği tevazuudur. Hem yapısının, hem de aldığı terbiyenin bir neticesi olarak tevazu, onun şahsiyetinin en bariz vasıflarındandır. Liderlik, önde olmak gibi dünyevî sevdalardan fersah fersah uzak olan Hocaefendi kendini unutma veya, çok kullandığı tabirle, “sıfırlama” şeklindeki tevazuu O’nun en belirleyici vasfıdır..

11 Hocaefendi, “Nefis cümleden ednâ, vazife cümleden a’lâ” ve “herkes yahşî men yaman; herkes buğday men saman” anlayış ve tavrını tabiatı haline getirmiştir. Yapılmasında teşvikte bulunduğu hizmetlerin kendisine mal edilmesini, “Yaradan’a karşı büyük bir saygısızlık, o hizmetlerde emeği geçmiş insanlara haksızlık, vazifeye karşı da ihanet” olarak görür. Başkalarına yaptığı iyilikleri bir iyilik olarak görmediği gibi, hem bu iyilikleri, hem de başkalarından gördüğü kötülükleri, eza ve cefayı, bir bilgisayarın hafızasından bir dosyanın silinmesi gibi hafızasından iradî olarak siler.

12 Hocaefendi, Yanında kimsenin hakkında söz söylenmesini istemez ve “bilhassa ehl-i iman hakkında Âhiret’e içimde hiçbir menfî duygu olmadan gitmek istiyorum” diye, sık sık ikazda bulunur. Dünyevî makamlar yerine Allah’ın hoşnutluğunun gözetilmesi gerektiğini vurgular ve özellikle din ve ülke hizmetlerinin maddî-manevî hiçbir çıkar duygusuna âlet edilmemesi gerektiği üzerinde durur. “Bu hizmetler karşısında Cennet ve velîlik bile beklenmemeli; Etrafındaki insanlarda az bir dünyevî makam, şan, şöhret arzusu görse, hissetse, çok derinden yaralanır, ciddi olarak gönül koyar ve bazen tavır aldığı da olur.

13 Hocaefendi de Alah’ın isimlerinin tecellileri oldukça yüksek seviyededir. Bu, zihnî ve ruhî melekede böyle olduğu gibi, duygularda, öfke, arzu, şehvet gibi fakültelerde de böyledir. Yaratılıştan enerjik, çok hareketli, izzet sahibi, cesur ve gözüpek, nizam ve intizam taraftarı, fevkalâde hassas, ayrıca çok ciddî bir tarih şuuruna sahip birisidir. Bunun yanısıra yakınlarına oldukça bağlı, son derece hassas, her varlığa karşı sevgi dolu ve “sonbaharda bir yaprağın dalından kopup düştüğünü görsem, kolum kopmuş kadar acı duyarım” diyecek, bir çukura kaçmış karıncayı çıkarmak için yarım saat uğraşacak, namaz esnasında İlâhî huzurla tam konsantre olduğu esnada bile bir çocuğun ağlamasını işitse, içine bayılma gelecek derecede şefkatli ve merhametlidir.

14 Hocaefendi evinde, ailesinde başlayan tahsili ve terbiyesi, daha çocukluk yaşlarında Erzurum’da Muhammed Lütfi Efendinin dizinin dibinde devam etti ve hiç kesilmedi. Tahsili esnasında tanıştığı Risale-i Nurlarda onun eğitiminde en önemli bir basamak oldu. Fakat hayatının hiçbir döneminde okumayı, araştırmayı kesmedi. Bildiklerini insanlara aktarırken de bütün bu ilimlerin sahibi oldu.

15 Hocaefendi mütevazi ve mahcup yapısına paralel olarak, genellikle kendisine soru sorulmadıkça konuşmaz. Bunun bir başka sebebi, alıcı olmayan, merak etmeyen, zihnî, tefekkürî derdi bulunmayan insanlara herhalde bir şey anlatılamayacağı veya anlatmanın gereksizliği de olabilir. Ahmet Şahin Hocanın tabiriyle sanki kendisine sorulmadık soru kalmamıştır. Konuşmalarından derlenen kitapları bu cevaplarla doludur.

16 Hocaefendi insanlarda gördüğü hataları hatırlatmak ve düzeltmek için daha çok ortaya konuşur ve bundan herkesin nasibini almasını arzular. Kişilerin hatalarını yüzlerine vurmaz. Hatasının hatırlatılmasından memnun olacak yakınlarını çok defa kendi ifadesiyle, “yazı tahtası” gibi kullanır; yani, sanki hatayı onlar yapmış gibi onları ikaz eder, fakat muhatabı başkadır. O muhatabın da, bu şekilde dersini almasını bekler. Onun en ağır sözleri, “siz bilirsiniz; rehberim; siz, bunu benden daha iyi bilirsiniz; zaten sizin yanınızda benim bunlardan bahsetmem gerekmez” gibi ifadelerdir.

17 Hocaefendi, gerek arkadaşlarına, gerekse kullandığı eşyaya, kısa süreli bile olsa kaldığı yere, kısaca kendisiyle teması olan her şeye karşı vefalıdır. “Bir zaman bir yolculuk esnasında bir ağacın altında bir mola vermiş olsak, mola verdiğimiz aynı arkadaşlarla birlikte oradan yıllar sonra bile geçsek ve bu arkadaşlar, ‘burada bir zaman mola vermiştik’ diye hatırlamasalar gönül korum” der. Bunun gibi, bir zaman kaldığı bir yerin dekorunun bile değişmesini arzu etmez; oranın aynen korunmasını arzular.

18 Hocaefendi, oldukça cömerttir. “Ben, aile ve çevremde hiç cimri tanımadım. Cömertlik öyle bir haslettir ki, insan fasık dahi olsa, onun vesilesiyle Cennet’e girebilir.” diyen Hocaefendinin, denebilir ki bir, en fazla iki takımdan fazla elbisesi olmaz. Fazla elbise, gömlek, çorap, kazak, pardesü gibi giyeceklerini hemen hediye eder. Bunun dışında, bir insanda beğendiği bir hâl, Allah yolunda hizmet adına ihlâs ve samimiyet temelinde bir başarı, duygu ve düşüncede bir iç açıcılık görse, o zaman da bunu farklı hediyelerle ödüllendirir. Verdiği her bir hediyenin ayrı bir manâsı vardır. Hediye verdiği gibi hediye de kabûl eder.. Verilen hediyeleri ise çok defa karşılıksız bırakmaz. Bunun gibi, kendisine gelen çok sayıdaki mektupları da cevapsız bırakmamaya çalışır.

19 Fevkalade hasta olmadığı zamanlar hariç günde ortalama 150-200 sayfa kitap okur. Çocukluğunda Peygamberimizin ve Sahabenin hayatlarıyla başlayan okuma hayatı, sonraki yıllarda ilmî, fikrî, felsefî kitaplarla devam etmiştir.. Doğu klasiklerinin yanısıra, askerde bir komutanının tavsiyesi üzerine, hemen hemen önemli bütün Batı klasiklerini de okumuştur.

20 Hocaefendi, başka işleri mani olmadığı sürece, hemen her gün değişik ilim dallarında insanlarla mütalâada bulunur, çalışır, okur. Bir Ramazan ayında, bazı arkadaşlarıyla gece yatmayarak, İslâm hadis külliyatının en genişi olan ve 50.000’den fazla hadis ihtiva eden Müttaki’l-Hindî’nin 16 ciltlik Kenzü’l-Ummâl’ini baştan sona mütalâa etmişlerdi.

21 Hocaefendi, temiz, düzgün ve güzel giyinir. Talebelik yıllarında iken de ütüsüz pantolon giymediğini, ütü bulamadığı zaman, akşam yatarken pantolonunu yatağının altına koyduğunu anlatır. Yüzünde hiçbir zaman dikkat çekici uzunlukta sakal bulunmaz..

22 Bilhassa yürüyüşü kendine hastır. Dik yürür; adımlarını geniş ve uzun atar; kollarını fazla sallamaz. Hareketli, heyecanlı yapısı ve bilhassa her türlü problemi hemen çözmede gösterdiği hassasiyetten dolayı, kap rahatsızlığının şimdiki seviyede olmadığı birkaç yıl öncesine kadar bazen merdivenleri ikişer-üçer çıktığı olurdu. Sağlığının elverdiği günlerde, merdivenleri birer birer çıkmaya tahammülü olmadığını söyler.

23 Hocaefendi, az yer; fakat şeker rahatsızlığından dolayı ara öğün alma mecburiyeti hisseder; fakat bu öğünde de yediği son derece azdır. Hocaefendi gençlik günlerinden beri çok fazla ilaç kullanmaktadır. Denebilir ki, hemen bütün hastalıklar vücudunda yerleşmiş, her biri belli bir süre konuk kaldıktan sonra gitmiş, yerlerine başkaları gelmiştir.

24 Bir defasında, belki yapılmaması gereken bir dua olduğu, hattâ bu konuda çok itimat ettiği bir âlim-fâzıl zat ikaz da buyurduğu halde, gençliğinde, “Ya Rabbi, benim vücuduma öyle rahatsızlıklar ver ki, gençlik duygu ve arzularına vakit bulamayayım” diye dua ettiğini söylemişti.

25 Bir dönem, sağ bacağı tahammül edilmez derecede rahatsızlanmıştı. Kendisi şöyle anlatır.. Ayağa kalkamıyor, hattâ oturamıyordum. Abdest alırken arkadaşlar yardım ediyorlardı. İzmir’de ortopedist bir doktor getirdiler. Çok sert ve mizacı ters bir adamdı. Muayene esnasında da sert davrandı ve canımı çok acıttı.

26 Bir başka gün de hastanede muayene ettiler. Çıktığımda, doktorların kendi aralarında konuşmalarını duydum. Ayağın kesilmesi gerektiğini söylüyorlardı. Önce içimden bir ürperti geçti. Sonra, kendi kendime, “Fethullah, bugüne kadar iki ayağın vardı ve Allah’ın lûtfettiği bu iki ayağı kullanıyordun. Yâ Rabbi, bundan sonra Sana tek ayakla kulluk ederim. Sana hamdolsun!” dedim.

27 Hocaefendi, şeker rahatsızlığını 12 Eylül sürecinde hissediyor. Kalp rahatsızlıkları da aynı dönemde ortaya çıkıyor. Şu son dönemde, bu rahatsızlıklarının bir komplikasyonu olarak bilhassa sağ kolunda şiddetli ağrılar, parmak mafsallarında şişme oluyor. Bu sebeple, parmaklarını tam olarak bükemedikleri için, ellerini kullanmada ızdırap çekiyorlar.

28 Hocaefendinin bir diğer tipik ve kronik rahatsızlığı.. Çok fazla terlemesidir. 4 rekatlık bir namaz, yatağını düzeltme, hafif bir hareket, onun ter içinde kalmasına yeter. Bilhassa çok ağır geçen grip rahatsızlıklarında, çok fazla ter atar. Gece uykuları ancak iki saat kadardır. O uykusu da yukarıdaki sebeplerden devamlı bölünür.

29 Hocaefendinin, yine çok tipik bir vaka olarak, vücudunun üst yanı böylesine terlerken, alt tarafı da alabildiğine üşür. Ayaklarına, cereyanla ısıtılan çoraplardan giydiği, üzerine battaniye sardığı ve bu şekilde yatağa girdiği halde, bir türlü ısınamadığını söyler.

30 Hocaefendi, şeker, tansiyon ve kalp rahatsızlıklarının arttığı son zamanlara kadar, yemeğini yapar, bilhassa çamaşırını yıkardı. Hatta misafirlerine yemeği de elleriyle yapardı. Çocukluğunda ev işlerinde, annesine yardım etmekten ve daha sonra yalnız kalmaktan, bilhassa İzmir Kestanepazarı Kur’ân Kursu’nda ki uygulamalarından kazandığı maharetle çok güzel yemek yapar. Patatesten 10 çeşit yemek yaptığını söyler.

31 Hocaefendi, çoğu geceler hemen hemen hiç uyuyamaz. Bilhassa hizmetle ilgili problemler onu gecelerde daha çok rahatsız eder. Bir de, yukarıda ifade edildiği gibi, sürekli terlemesine yol açan hastalıkları. Bütün bunlara rağmen, sabrı ve tahammülü hayret verici derecededir. Sabah namazından sonra bazen istirahate çekilse de, bazen kitap okur, konu müzakere eder ve bu şekilde öğleye kadar istirahat etmediği olur.

32 Hocaefendi, bu çağın, insanlar arasında da, kendi başına da derin bir yalnızlık ve sükût içinde kendi kaderini yaşayan garibidir.

33 Hayatta boşluğa yer tanımayan Gülen, “hayatımızın en önemli, en zarurî hadisesi aksiyondur. O uğurda pek çok şey kaybetme pahasına da olsa, sürekli aksiyon, sürekli düşünce ile bir kısım sorumluluklar altına girerek, bir kısım problemleri göğüsleyerek âdeta kendi kendimizi mahkûm edip hep hareket etme mecburiyetindeyiz. Eğer kendimiz olarak hareket etmezsek, başkalarının hamle ve aksiyon dalgalarının, düşünce ve plan girdaplarının tesirine girerek, onların hareket fasıllarını temsil etme zorunda kalırız” der.


"Aksi Belirtilmedikçe Bütün Bilgiler “fgulen.org” Sitesinden Alınmıştır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları