Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 BAHAR DÖNEMİ FİNAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Rıdvan Gedik Tolga Gültekin Güzey.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 BAHAR DÖNEMİ FİNAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Rıdvan Gedik Tolga Gültekin Güzey."— Sunum transkripti:

1 TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 BAHAR DÖNEMİ FİNAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Rıdvan Gedik Tolga Gültekin Güzey Kıral Hüseyin Köle B. Şiyar Laçin Akademik Danışmanlar Şirket Danışmanı Esra Karasakal Sinan Kayalıgil Orçun Koçak

2 Firma Tanıtımı Gövde 1 Montaj Hattı ve Sistemin Tanımı Gövde 1 Montaj Hattı ve Sistemin Tanımı Problem Tanımı Problem Tanımı Sistem Tasarımı Proje Amaçları Sistem Tasarımı Proje Amaçları Performans Ölçüleri Performans Ölçüleri Olası Proje Çıktıları ve Sonuçları Olası Proje Çıktıları ve Sonuçları Proje Planı

3 TÜRK TRAKTÖR Türk otomotiv sektörünün ilk üretici firması (1954 ) % 37.5 Koç - % 37.5 Case New Holland Ürün: Traktör % 40 yurtiçi, % 0.4 dünya pazar oranı traktör ve yıllık motor kapasitesi

4 GÖVDE-1 MONTAJ HATTI

5 Gövde-1 Montaj Hattı  Transmisyon komplesi ile motor komplesinin hattın başında montaj edilmesi  Traktör ana parçaları ve boya öncesi takılması gereken parçaların montajı

6

7

8 Tedarik Z.D CNH-Trakmak Sipariş Tesellüm Paletleme Depo Kabul Alanı Kalite Kontrol Depo Geçici Stok Alanı Üretim Planlama D. Aylık MOP & Parça Talepleri Bilgi ve Değer Akışı Üretim Takip Günlük Plan İç Lojistik Gövde -1 Günlük Plan Tedarikçi Tedarik Sıklığı & Parti Malzeme Akışı Bilgi Akışı

9 Problem Tanımı “ Gövde-1 hat besleme sisteminin yalın prensiplerine uygun şekilde çalışamaması ve bu yüzden işçilik ve malzeme verimliliğinin düşük olması ”

10 Sistem Tasarımı Proje Amaçları Gövde-1 parça besleme sisteminin bütünsel bir süreç olarak iyileştirilmesi Esnek ve diğer montaj hatlarına da uyarlanabilir bir sistem tasarlanması

11 Shuttle (Otomatik Depolama) POA ve POC Palet çeşitleri Hat Yanı Süpermarket Rafları

12 DEPO PALET

13 BODY-1 ASSEMBLY LINE KAR DEX SHEL VES KARDEX WAREHOUSE X WAREHOUSE EPA 2000 TEMPORARY STORAGE AREA WEIGHING AREA X YY Y SUBASSEMBLY TABLES AND STOCK AREA NEAR LINE EPA EPA 2000 Z STOCK AREA NEAR LINE 500 EPA EPA EPA Z Y Y STOCK AREA NEAR LINE EPA EPA EPA Z STOCK AREA NEAR LINE EPA EPA EPA x X

14 MODELLEME YAKLAŞIMI PALET STANDARDİZASYONU HAT DENGELEME G-1’E MALZEME BESLENMESİ ÜRETİM PLANI DEPONUN G-1’E AYIRABİLİCEĞİ ZAMAN MALZEME AĞIRLIKLARI MALZEMELERİN HACİM KATSAYILARI G-1 İÇ LOJİSTİK SİSTEMİ TTF STOK POLİTİKASI MALZEMELERİN KULLANILDIKLARI İSTASYONLAR DEPONUN İŞ YÜKÜ HERBİR PALETTEKİ MALZEME MİKTARI

15 Palet Standardizasyonu Parça besleme sistemi Problemin statik kısmı Standart palet tiplerini üretim planıyla çakıştırıp parça besleme sıklığının bulunması Depo ve hat yanı parça stok miktarlarının palet bazında saptanması Problemin dinamik kısmı Değişen üretim planına göre esnek ve farklı besleme yöntemleri PALET STANDARDİZASYONU (PARÇA ATAMA) MODELİ

16 Aylık Üretim Planı Besleme Sıklığı Palet standardizasyonu ile neyi amaçladık? Palet standardizasyonu Besleme biçimleri karışımı (sıralı, stok yenilemeli, kanban) Dinamik bölge Parçalar paletlerde kutularda yalnız standart miktarlarda PALET STANDARDİZASYONU MODELİ

17 PARAMETRELER  ST = Deponun G-1 için ayırdığı aylık toplam palet indirme zamanı (saat)  WT = Shuttle’ın G-1 için ayırdığı aylık toplam kardex indirme zamanı (saat)  t i = Paletin veya kardexin depodan birim indirme zaman (saat)  k ij = j paletinin i parçasından ne kadar aldığı  D i = i parçasının periyotluk talebi (adet/ay)  W i = i parçasının birim ağırlığı (kg) KARAR DEĞİŞKENİ Parçaların atanacağı palet tipleri PALET STANDARDİZASYONU MODELİ

18 Her parça bir tip palete atanabilir Depo ve shuttle’ın Gövde-1 için ayırdığı aylık palet indirme zamanları kısıtlıdır Depo ve shuttle’ın maksimum tedarik süresi = 4 saat Hat yanındaki miktarlar da en az 4 saatlik stok karşılamak zorundadır Kardex kutuları için maksimum ağırlık 15 kg’ı geçmemelidir Kısıtlar

19 Amaç Fonksiyonu Depo ve shuttle’ın boş geçen zamanını minimize edip en yüksek günlük tempoda çalışıldığı durumda bile parçaların olabildiği kadar küçük paletlere atanmasını sağlamak PALET STANDARDİZASYONU MODELİ

20 Model Çıktı Analizi Modelin kısıtları göz önüne alarak parçaları şimdikinden daha küçük paletlere atanması bekleniyordu. 8 aylık ortalama parça kullanım oranı göz önüne alındığında (105 traktör/ gün) POAPOC 250 KG PALET 500 KG PALET 1000 KG PALET 2000 KG PALET EPA Üretim / adet Ortalama tempo ile Şu an hat yanındaki durum PALET STANDARDİZASYONU MODELİ

21 Farklı tempolar için model çıktıları FARK BURADA POAPOC 250 KG PALET 500 KG PALET 1000 KG PALET 2000 KG PALET EPA ÜRETİM ADEDİ/ GÜN DEPO İÇİN ATIL KALAN ZAMAN (SAAT) SHUTTLE İÇİN ATIL KALAN ZAMAN (SAAT) Ortalama Ocak Temmuz PALET STANDARDİZASYONU MODELİ

22 Palet Standardizasyonu Parça besleme sistemi Problemin statik kısmı Standart palet tiplerini üretim planıyla çakıştırıp parça besleme sıklığının bulunması Depo ve hat yanı parça stok miktarlarının palet bazında saptanması Problemin dinamik kısmı Değişen üretim planına göre esnek ve farklı besleme yöntemleri

23 MALZEME BESLEMESİ NEDEN SİMÜLASYON? GERÇEK HAYATTA BELİRSİZLİKLER VAR - MALZEME TALEPLERİ - TRAKTÖR VARYANTLARI BESLEMENİN GETİRECEKLERİNİ ÖNGÖREBİLMEK - İŞYÜKLERİ - PARÇA BEKLEMELER

24 (Q,r) POLİTİKASI VE KANBAN Palet parçaları için (Q,r) Politikası Kardex parçaları için Kanban Sistemi (Çünkü hızlı tüketilen ortak ve küçük ebatlı parçalar) 60 parça için modellendi. (Matematiksel modelde hat yanı stoğun karşılaması gereken talep değiştirilerek tekrar çözüldü) MALZEME BESLEMESİ

25 Kardex kutularında KANBAN Besleme sinyali yolla 2 kutu boş 1 kutu dolu MALZEME BESLEMESİ

26 Palet Parçaları için (Q,r) Q = Paletin Aldığı Miktar r = Kritik Nokta MALZEME BESLEMESİ

27 Simülasyon modelinde başarı ölçüleri Kardex kutuları ortalama envanter miktarı toplamı (parçalar üzerinden toplam) Paletler ortalama envanter miktarı toplamı (parçalar üzerinden toplam) Negatif stok pozisyonu gözlenen parça sayısı Depo ve Shuttle utilizasyonu Depo ve Shuttle parça çıkış sayısı toplamı MALZEME BESLEMESİ

28 ALTERNATİF SENARYOLAR Depo ve Shuttle’ın çıkış yapma sıklıkları (günde 2, 4 veya 8 defa) İş takipçinin bir günde yaptığı kontrol sıklığı (günde 2, 4 veya 8 defa)

29 Çıktı Analizi Model dakika ve “warm up” periyot için çalıştırıldığı zaman: İş takip, depo negatif stok toplam envanter kardex toplam envanter palet depo yoğunluk (4,8) (4,4) (4,2) (2,8) (2,4) (2,2)

30 Mevcut Hat Yanı Envanteri? Şu anki 60 parçanın mevcut paletlerdeki maksimum miktarının % 50si alındığı zaman ortalama stok miktarı : kadar Ortalama Stok miktarında % 2 0 i aşan azalma

31 İkinci Model Palet Parçaları için Sıralı Besleme Sistemi Üretim planına göre 8,6,4 ve 2 saatlik parça talebini kullanımdan az önce hat yanına beslemek

32 Sıralı Besleme

33 (Q,r)

34 İkinci Model Çıktı Analizi

35 (Q,r)

36 Sıralı Besleme

37 Alan Kazancı Şu an 60 parçanın kapladığı alan = m 2 Yeni Sistemde 60 parçanın kapladığı alan = m 2 %28 Alan Kazancı Ara Stok Alanının ortadan kalkması

38 Maliyet(Q,r)Karışık modelKazanç ön dingilytlStok adet adet aks komplesi toplam Yıllık toplam maliyetYıllık kazanç Ytl Modellere Göre Maliyet Kazanç Analizi

39 Öneriler Shuttle alımı Forklift alımı Gerekli verilerin toplanıp sisteme bütün malzemelerin dahil edilmesi Malzeme ağırlıkları Malzemelerin hacim katsayıları

40 Teşekkürler !!!!!


"TÜRK TRAKTÖR SİSTEM TASARIMI PROJESİ 08/09 BAHAR DÖNEMİ FİNAL SUNUMU Gövde-1 Montaj Hattı Besleme Sistemi Yalın Traktör Rıdvan Gedik Tolga Gültekin Güzey." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları