Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Uygulamaları MEBBİS Bölümü Şubat 2016.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Uygulamaları MEBBİS Bölümü Şubat 2016."— Sunum transkripti:

1 Uygulamaları MEBBİS Bölümü Şubat 2016

2 KRONOLOJİ 2009 1996 İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin iş ve işlemlerini bilgi teknolojisini kullanarak yürütmeleri amacıyla kurulan yönetim sistemidir. 2014

3 modüllerin kullanımı DEĞİL.
İÇERİK MEBBİS’de modüllerin kullanımı DEĞİL. Okul/kurumlarımız tarafından Modüllerin yanlış kullanımından veya yeni açılan modüllerden dolayı ortaya çıkan ve müdürlüğümüze yansıyan eksiklikler üzerinden durulacaktır.

4 Lütfen yapacağınız işlem; ilgili birimden ve ilgili kişiden
M E B B İ S MEBBİS Sistemin ADIDIR. Elliden fazla modülden oluşur. Lütfen yapacağınız işlem; hangi konuda ise ilgili birimden ve ilgili kişiden yardım alınız.

5 Telefonun Ucundakiler…
Mehmet KARADİREK - 141 Ahmet BIRTIL - 194 Adnan KALAYCIOĞLU – 255 Santral Direkt

6 İL MEM İdareci Görev Dağılımı
ADI SOYADI BÖLÜMLER Hikmet TUNCER Ortaöğretim Hizmetleri Yüksek Öğretim Şubesi Mustafa AKÇÎL Mesleki ve Teknik Eğitim Hizmetleri Mustafa KOÇAK Özel Öğretim Kurumları Hizmetleri Fatih AKÇİL Bilgi İşlem Hizmetleri Ölçme ve Değerlendirme Sınav Hizmetleri Musa DİNÇGEZ İnşaat ve Emlak Hizmetleri Mevlüt ÇINAR Din Öğretimi Şubesi Hayat Boyu Öğrenme Hizmetleri Ahmet GENÇTÜRK İnsan Kaynakları Yönetimi Hizmetleri İş Yeri Sağlığı ve Güvenliği Birimi Selman EKİCİ A.Fevzi ÖZDEMİR Destek Hizmetler Muammer DEMİRCAN Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Gürbüz BIDIK Temel Eğitim Hizmetleri M.Hüseyin BEBER Strateji Geliştirme Hizmetleri Halil SEVGİ Rehberlik ve İç Denetim Hizmetleri

7 Milli Eğitim Bakanlığı ile kurumlarımız arasında iletişimi sağlamak,
MEBBİS Görevleri Milli Eğitim Bakanlığı ile kurumlarımız arasında iletişimi sağlamak, İlçe, Okul ve Kurumlarımıza ait MEBBİS altında açılması gereken Kullanıcı hesaplarını açmak, Kullanıcı adı ve şifrelerini vermek, Gerekli yetkileri tanımlamak.

8 İl MEM WEB sayfası İl Milli Eğitim Müdürlüğümüze ait olan WEB sayfasını yönetmek, Kurumlarımıza yönelik haber,duyuru, dosya ve bilgi paylaşımı yapmak.

9 Kurumlarımızın WEB sayfası
Kurumlarınıza ait olan WEB sayfasının yönetimi ve güncellenmesi Kurum Müdürü tarafından yapılmaktadır. (Okul/Kurum müdürünün yönetim panelinden tanımladığı editör kullanıcıları tarafından Web sayfanıza haber,duyuru, dosya ve bilgi paylaşımı yapabilirsiniz.)

10 MEBBİS Modülleri MEBBİS, E-Okul, Okul sütü, Taşımalı, Tefbis,
Okullar Hayat olsun,… vb Modüllerinin kullanımında ortaya çıkan problemleri gidermek veya yol göstermek….

11 İletişim Müdürlük olarak Bakanlığımızdan gelen istek ve ihtiyaçları Okul ve kurumlarımıza iletilmekteyiz. Bazı durumlarda Bakanlığımızdan Günlük veya Saatlik ACİL veriler istenmekte olup bizlerde sizlerden; Konunun Aciliyetine göre Telefonla, e-Posta ile, Faxla WEB sayfası yardımı ile BİLGİ istemekteyiz.

12 İLETİŞİM WEB sayfamızda yayımlanan haber ve duyuruları
günün belli saatlerinde RUTİN OLARAK KONTROL EDİNİZ. TEBLİGAT KANUNU Madde 29 – İlan suretiyle tebliğ, tebliği çıkartacak merciin mucip sebep beyaniyle vereceği karar üzerine aşağıdaki şekilde yapılır. 1. İlan alakalının ıttılaına en emin bir şekilde vasıl olacağı umulan ve varsa (…) (1) tebliği çıkaran merciin bulunduğu yerde intişar eden birer gazetede ve ayrıca elektronik ortamda yapılır.

13 E-Posta Kurumunuza ait xxxxxx@meb.k12.tr
kurumsal E-posta hesabınızı belli periyotlarda kontrol ediniz. (Posta kutularının dolmaması için veya kendi bilgisayarınızda Arşiv oluşturmak için; Outlook Express, Microsoft Outlook Express, Windows Live Mail, Programlarından birini Mutlaka kurunuz)

14 E-Posta Kurumunuza ait xxxxxxxx@meb.k12.tr
kurumsal E-posta hesabınızın işleyişini takip edecek (kurum amiri tarafından görev verilen Memur veya Müdür Yrd…) BİR KİŞİNİN bilgisayarına E-Posta hesabının kurulması. E-Posta kurulum dokümanı adresinde Dosyalar/MEBBİS bölümünde yer almaktadır. k12pop3.meb.k12.tr k12smtp.meb.k12.tr

15 E-Posta ÖRNEK  

16 Kurumlarımızla yapılacak haberleşmeler
Kurumsal e-posta veya Kurumsal telefonlar üzerinden yapılır. Kurumsal olmayan iletişim araçlarından gelen istekler GÜVENLİK nedeni ile DİKKATE ALINMAZ.

17 Şifre işlemleri Çalıştığınız kurumda kurumunuza ait şifreleri
(Sizin adınıza işlem yapacak görevli personele ) TUTANAK karşılığında teslim ediniz. Şifre güvenliği için; 1-Aldığınız ilk şifreyi yeni bir şifre ile değiştiriniz. 2-Şifre içinde harf ve rakam karıştırınız. 3-Şifrelerinizi belli periyotlarla değiştiriniz. 4-Şifrenizi hiç kimse ile paylaşmayınız. 5-Güvenli olmayan yerlerde şifrenizle giriş yapmayınız 6-Şifrenizde Doğum tarihi, okul no, abc+123, herkes tarafından bilinen şifreleri kullanmayınız. 7-Görevden ayrılırken şifrenizi Tutanakla teslim ediniz.

18 Şifrelerinizi de ŞİFRELEYİNİZ.
Şifrenizi; Telefon, E-posta… Kimse ile paylaşmayınız. Şifrelerinizi unutmaya karşı kayıt altında tutunuz… Şifrelerinizi de ŞİFRELEYİNİZ.

19 Kullanıcı adı Doğrulama Kodu Şifre

20 İdareci BİLGİ GÜNCELLEME

21 Resim İşlemleri Modülü
Kurumunuzdaki personele ait Resimeri olmayanların veya Resimleri güncelleme için kullanılır. Personel Resimleri: <100Kb (105x120 pixel kendisi dönüştür) E-okulda Öğrenci Resimleri: x Kb>…150Kb NOT: Kurumunuzda Sürekli İşçi varsa; ilgiliye ait 1 adet vesikalık elden veya e-posta ile taranarak adresine ACİL olarak gönderilmesi.

22 Resim ve Evrak ölçüler Mebbis modüllerinde farklı alanlara, farklı farklı boyutlarda RESİM veya EVRAK alanlarına ihtiyaç vardır. gerekli yüklemeyi yapabilmek için belirli ölçülerine Personel Resimleri: <100Kb (105x120 pixel kendisi dönüştür) E-okulda Öğrenci Resimleri: x Kb>…150Kb Atama Dönemlerindeki Evrak Resimleri: 50Kb>….<135Kb WEB sayfası Haber resmi: 432x270 pixel (Haber bandı ana resim) E-Posta ekleri: <5Mb dosya boyutu

23 Basit olarak resim küçültmek için;
Resim Boyutlandırma Mebbis modüllerinde farklı yerlerdeki farklı resim boyutlandırma işlemleri RESİM işleme programları aracılığı ile elde edilir. (PhotoFilitre) Resim küçültme Kullanım kılavuzu WEB sayfamız dosyalar bölümünde mevcuttur. Basit olarak resim küçültmek için; 1-ilgili resim (Photofilitre) Resim işleme programı içinde açılır. 2-işlem yapılacak resim fare ile işaretlenerek (crop) kesilir. 3-İmage -image size menüsünden küçültülecek pixel değerleri girilerek işlem tamamlanır. 4-Kaydetme sırasında dosya büyüklüğü kontrol edilir.

24 E-Personel (İnsan Kaynakları Bölümü ÖZLÜK)
Bakanlığımıza bağlı kurumlarımızda görev yapan personel bilgilerinin DOSYAlarının (EVRAKlarının) ve bu bilgilerin Elektronik ortamda güncellenmesine ait iş ve işlemlerinin yapıldığı ARŞİVlendiği yerdir.

25 izin işlemleri… ( ÖZLÜK )
İzinlerin günü gününe MEBBİS’e işlenmesi. Aylıksız izinler MEM tarafından işlenmekte olup ilgili yazı ( En az 1 hafta önce ) il MEM gönderilecek. İlgilinin aldığı izin bitmeden görevine dönmek isterse (ilgili kişi Kurumuna dilekçe ile başvuracak, İl MEM tarafından İptal onayı alındıktan sonra) görevine başlatılmasının yapılacak.)

26 Sağlık izni - Hizmetiçi… ( ÖZLÜK )
Doğum öncesi ve doğum sonrası izinler SAĞLIK izini değil, MAZERET iznine işlenecek. Personelinize ait HİZMETİÇİ başvurularının zamanında ONAY veya RED işlemlerinin gerçekleştirilmesi.

27 IBAN değiştirme ( ÖZLÜK )
IBAN numaraları il MEM tarafından güncellenmektedir. Güncelleme için kişinin Adı-Soyadı, TC no ve IBAN numarası e-posta ile gönderilebilir; (E-postada Kişiye ait bilgiler, TC ve IBAN numarasındaki sayıların arasında boşluk bırakılmadan yazılarak özlük bölümüne ait kurumsal e_posta ( ) adresine gönderilerek düzelttirilebilir. Örnek: TR )

28 Bilgi güncelleme ( ÖZLÜK )
Evlenen veya Boşanan personele ait bilgi güncelleme iş ve işlemlerinde ilgili kişinin dilekçesi İl MEM’e gönderilecektir. ( Dilekçede ilgili kişinin TC Numarası, Eşinin Çalışıp - Çalışmadığı, Eşi çalışıyorsa GÖREV Belgesi olacaktır.) Sendikaya giriş veya çıkış evrakları İl MEM iletilerek İL MEM tarafından girilecek.

29 Bilgi güncelleme ( ÖZLÜK )
Bakmakla yükümlü olunanlar kurumlar tarafından güncellemesi yapılabilir. Kişilerin Telefon ve e-posta bilgileri kişisel bilgilerden yapılabilir. Bu işlem için özlük bölümüne başvuruda bulunulmaması.

30 Pasaport… ( ÖZLÜK ) Yurtdışına çıkacak olup PASAPORT almak isteyen personelin işlemleri için ilgili kişi Müdürlüğümüz WEB sayfasında Dosyalar/özlük bölümünde ilgili pasaport evrakını (Elektronik ortamda doldurarak bir kopyasıda FLASHdiskde) elden veya dilekçe ile İl MEM’e ulaştırılacaktır.

31 E-Personel ( ÖZLÜK ) Teknik DESTEK
Tevfik AKSOY Şef 155 Cemal DAMCI Kademe ve Terfi 154 Korkmaz AKGÜN Emeklilik iş ve işlemleri 155 Ayşe ARPASLAN İzinler 153 Ayşe KORKMAZ Hizmetiçi

32 Atama iş ve işlemleri İnsan Kaynakları Bölümü ( ATAMA )
Bakanlığımıza bağlı kurumlarımızda görev yapan personelin, Genelge ve Yönetmelikler doğrultusunda İller veya kurumlar arasında yer değişikliklerini sağlayan ve bu bilgilerin Elektronik ortamda güncellenmesine ait iş ve işlemlerinin yapıldığı birimdir.

33 İnsan Kaynakları ( ATAMA )
İnsan Kaynakları Bölümü ( ATAMA ) Kurum değiştiren MEB personeli çalıştığı (ayrılacağı) kurum tarafından uhdesine verilmiş olan (kişisel şifreleri dışında) MEBBİS modül şifreler varsa bunları tutanak karşılığında Kurum görevlisine teslim etmesi gerekmektedir. Kurum değiştiren personel TC numaralı Kişisel MEBBİS şifrelerini yeni atandığı kurum tarafından YENİLENMESİ gerekir aksi halde son durumuna göre GÜNCEL MEBBİS bilgileri karşısına gelmeyebilir. (Başvuru modülünden yapacağı başvurularda sıkıntı yaşayabilir.)

34 İnsan Kaynakları ( ATAMA )
İnsan Kaynakları Bölümü ( ATAMA ) Müdürlüğümüz tarafından atama işlemi yapılıyorsa, ilgi yazı doğrultusunda kararnameler kurumlar tarafından alınacak ve okul müdürlükleri tarafından kişilerin Ayrılma ve Başlama tarihleri MEBBİS’e işlenecek. Bakanlık tarafından atama işlemi yapılıyorsa atama kararnameleri hazır olarak kurumlarınıza gönderilir. Sadece okul müdürlükleri tarafından kişilerin Ayrılma ve Başlama tarihleri MEBBİS’e işlenecektir.

35 İnsan Kaynakları ( ATAMA )
İnsan Kaynakları Bölümü ( ATAMA ) Kararname alınmadan ayrılma ve başlama tarihleri yazılırsa her iki kurum tarafından da kararname alınamaz. Personelin Kimlik bilgilerinde ŞU ANKİ DURUMU GÖREVDE olanların ayrılma ve başlaması işlenmelidir. Müdür veya Müdür yardımcısı değişip yerine yeni idareci atanmadığı durumlarda E-Okul’da alınacak Raporlarda (Karne ve benzeri çıktılarda…) Görevden ayrılan idarecinin adı çıkar.

36 İnsan Kaynakları ( ATAMA )
İnsan Kaynakları Bölümü ( ATAMA ) Ders tamamlama olarak öğretmenlerimizin ilgili kuruma görevlendirilmesi için kurumlarımız tarafından Resmi yazı (ilgili öğretmenin bilgileri ve ders programı) yazılacak. Merkezi sistemle Elektronik ortamda yapılan başvurular için kılavuzda yayımlanan takvim doğrultusunda (öğretmen, idareci,… ) ilgililer tarafından gerekli onaylama işlemlerinin yapılmasının sağlanması gerekmektedir. (Kurum müdürleri tarafından son gün öğleden sonra ve başvuru bitişine yakın saat arasında tekrar kontrol edilmesi.)

37 İnsan Kaynakları Bölümü ( NORM )
Eğitim Öğretim yılı başında veya bazen özel durumlarda belli takvim çerçevesinde kurumunuza ait normların süresi içinde güncellenmesinin yapılmasını sağlamak; (Norm sayfasında çıktı almadan kaydet butonuna basılarak kaydet yapmalısınız. sonra sürprizlerle karşılaşabilirsiniz.)

38 İnsan Kaynakları ( ATAMA )
246 Öznur KILCIOĞLU Şef (Personel) 213 M.Sıtkı TELLİOĞLU Şef (Yönetici) 148 Ali ÇALIŞ Personel İşlemleri 150 Ahmet ÖZKAYA Ücretli Öğretmen 146 Abdullah TUNÇ Başvuru işlemleri 149 Oğuzhan YILDIZ Ders tamamlama öğretmen görevlendirme Hanife DÜZGÜN Yöneticilik iş ve işlemleri

39 DESTEK Bölümü (E-TALEP)
Okul ve Kurumun ihtiyacı olan taşınır donatım malzemelerinin temini için başvuru yapılacak modüldür. Belli bir takvim doğrultusunda işlem yapılır. 1-Kurumlar gerekli ihtiyaçlarını MEBBİS üzerinden girilmeleri 2-İlçeler tarafından kontrol ve onaylama 3-İl tarafından kontrol ve onaylama 4-Bakanlık tarafından onaylanarak işleme alınması

40 DESTEK Bölümü (E-TALEP)
İlköğretim kurumlarının (İlkokul - Ortaokullar -Anaokulları) talepleri İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından değerlendirilip gerçekleştirilmektedir. Harcama yetkilisi (Ortaöğretim) kurumlarının başvuruları Bakanlık tarafından değerlendirilip gerçekleştirilmektedir. Mevcut kurumlar RESMİ YAZI ile talep de bulunulmayacaktır. Hayırsever ve Yatırım programında olup açılacak yeni kurumların ilk donatımları E-Yatırım üzerindeki veriler doğrultusunda Bakanlıkça yapılacaktır.

41 DESTEK Bölümü (E-TAŞIMALI)
İlçe planlama kurularınca yapılan taşıma planlamasının taşımalı modülüne girilmesi. İlçe MEMler tarafından Taşıma ihalelerinin yapılarak ilçe kullanıcıları tarafından sisteme girilmesi. Yeni taşıma merkezi olan kurumlarımızın (MEBBİS den) şifre talep etmeleri.

42 DESTEK Bölümü (E-TAŞIMALI)
Taşıma merkezi KURUM tarafından Her ayın 1. işgününde bir önceki aya ait Taşıma ve Yemek veri girişlerinin modül üzerinden tamamlanması. (ıslak imzalı taşıma ve yemek takip formlarının ilgili ilçeye gönderilmesi) İlçe MEMler tarafından Her ayın 2. işgününde bir önceki aya ait Taşıma ve Yemek veri girişlerinin kontrol edilerek ilçe ONAYının verilmesi. Bakanlıktan gelen ödenekler Doğrultusunda İLÇE MEMler Tarafından Faturaların kesilerek Ödemelerin yapılması.

43 DESTEK Bölümü (E-TAŞINIR)
E-taşınır iş ve işlemleri KBS üzerinden yapılmaktadır. Okul/kurumlarımız kullanıcı adı ve şifrelerini MALİYE’den almaktadırlar. KBS üzerinden; İl Milli Eğitimden verilen malzemeler ve kurumların kendileri tarafından satın alınan malzemeler bu sisteme kaydedilmektedir. Harcama yetkilisi Kurumlar (Liseler…vb) tarafından yeni alınan malzemeler TIF kaydedilip harcama yönetim sisteminden Maliyeye gönderilerek sisteme işletilecektir.

44 DESTEK Bölümü (E-TAŞINIR)
İl Milli Eğitim Müdürlüğünce Temel Eğitim Kurumlarımıza verilen malzemelerin TIF girişleri İL MEM ambarından ilgili kurum ambarına devir edilmektedir. Devir edilen malzemenin Giriş onayını yapan kurumlarımız Harcama Yönetim Sistemine (HYS) gönderip , MALİYEye giderken ; ve Kurumlarımız tarafından tüketilen malzemeler 3er aylık dönemler halinde TIF’den düşme işlemi yapılacaktır. Tüketime verilen malzemeleri kurumlarımız Harcama Yönetim Sistemine (HYS) gönderip , MALİYEye giderken; İl Müdürlüğünden (dahili 143 Şemsettin KUMRULAR’ı arayarak) ONAY alarak gidip ilgili TIF’i işletmeleri.

45 DESTEK Bölümü (E-TAŞINIR)
Demirbaş’dan düşenler için kurumlarımızda komisyon kurularak komisyon marifetinde teknik ömrünü tamamlamış araç ve gereçlerinin düşümü yapılarak, tutanakla birlikte Malzemeler Milli Emlak Müdürlüğüne teslim edilecektir. Sorumlu personel Şemsettin KUMRULAR

46 DESTEK Bölümü (Ödenek Talep )
Kurumlar tarafından ihtiyaç olan ilgili ödenekler belirli tarih aralığında Ödenek Talep modülü üzerinden girilir. Girilen ödenekler, Kurum , ilçe, il onayı yapılarak Bakanlığa aktarılır. Eğitim kurumları tarafından Tüketilen faturalar sisteme periyodik olarak girilecek (Jpg formatında) kabul ediyor Bilgi girişi sırasında Vergi numarası, …birim kodu gibi hatalar verirse düzeltilmesi için Strateji Bölümü – Demet KIZILTEPE

47 DESTEK Bölümü (E-SOSYAL)
Sosyal Tesis kapsamında olan Anaokulları ve Öğretmenevleri ilgili aya ait faaliyet (Gelir-Gider MİZAN) bilgilerini Giren ayın ilk 10 gününe kadar modül üzerinden işleyeceklerdir. Mehmet Melihşah ERDEMLİ Dahili:201

48 DESTEK Bölümü ( LOJMAN )
Müdürlüğümüz ve kurumlarımıza ait olan LOJMANLAR Kamu Konutları Yönetmeliği doğrultusunda, belli zamanlarda Resmi yazı ile kurumlarımıza duyuru yapılarak gelen başvurular yönetmelik doğrultusunda ilgili komisyon tarafından değerlendirilerek sonuçlandırılmaktadır.

49 DESTEK Bölümü (KİTAP Seçim Modülü)
Bakanlıktan gelen Resmi yazıda belirtilen iş akışı doğrultusunda, MEBBİS üzerinden öğrenci ve öğretmen sayısı kadar ihtiyaç olan kitaplarının girişlerinin yapılması. Süresi içinde gerekli yazıcı dökümünün ISLAK imzalı olarak ilçe MEM’lere gönderilmesi. Sorumlu personel: Mehmet Melihşah ERDEMLİ 

50 DESTEK Bölümü (Teknik destek)
200 Ramazan ARSLAN Şef 201 M.Melikşah ERDEMLİ Kitap – E-sosyal 143 Şemsettin KUMRULAR E-Taşınır 140 Ahmet TAŞKIN Fatura işlemleri

51 E-Burs Modülü Bursluluk sınavını kazanarak hak sahibi olan öğrencilerin iş ve işlemlerinin takip edildiği bölümdür. Belirli takvim doğrultusunda Bursluluktan Yatılılığa Yatılıktan Bursluluğa geçişler, Burs alan öğrenci bilgilerinin güncellendiği birim olarak çalışmaktadır. Her genel müdürlük bazında her birim tarafından bağımsız olarak iş ve işlemler takip edilmektedir. Temel Eğitim, Orta Öğretim, Din Öğretimi….vb

52 MEİS Modülü (Strateji Bölümü)
Strateji Geliştirme Başkanlığı’nın her yıl illerden istediği istatistikî bilgilerin internet üzerinden elde edilmesini sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. Kurumlarınıza ait sayısal verilerin Bakanlığımızdan gelen Takvim doğrultusunda (Eylül-Ekim…) MEİS modülüne işlenerek onay verilmesi gerekmektedir. Sorumlusu: Hakan ÖZKAN 

53 TEFBİS Modülü (Ar-Ge) Türkiye'de Eğitimin Finansmanı ve Eğitim Harcamaları Bilgi Yönetim Sistemi Projesi (TEFBİS) sisteminde okulların tüm gelir ve harcamaları kayıt altına alındığı modüldür. - Yeni açılan kurumlarımız kullanıcı adı ve şifrelerini alabilirler. - Hatalı veri girişi yapıldığında ilgili evrak çıktısı alınarak Resmi Yazı ile ilgili birime ulaştırılacak. Strateji Bölümü: Zülfikar KURBAN  – 129

54 Okullar Hayat Olsun Okullarımızda mevcut bulunan
Zenginleştirilmiş kütüphane, Spor salonu, Okul bahçesi, Laboratuar bilgileri, Proje kapsamında bilgiler girilecektir. Hayat Boyu Öğrenme; Mehmet Çetinkaya

55 Okul Sütü (üzüm) Modülü
Okul sütü modülü için kullanıcı adı ve şifresinin alınması. Süt içecek Öğrencilerin tespiti. Firma tarafından teslim edilen sütlerin kontrol edilerek alınması. Haftada 3 gün dağıtımının yapılması ve modüle işlenmesi. Her ayın ilk iş günü İCMAL Ek-5 rapor çıktısının alınarak Okulda saklanması. Sorumlu personel Zeki ÖZÇAM

56 YÖBİS Modülü Ülkemizde bulunan yabancı öğrencilerin
eğitim öğretim hizmetlerinden yararlandırılmalarına yönelik olarak yapılan düzenleme gereği, ilgili kurumca yabancı kimlik belgesi edinmiş Yabancı (Suriyeli) öğrencilerin adresi üzerinden elektronik ortamda kayıt altına alınmasıdır. ( 99xxxxxx.. geçici TC kimlik numaralı öğrenciler E-okul ) ( 98xxxxxx.. geçici TC kimlik numaralı öğrenciler YOBİS ) Bu durumda öğrencisi mevcut olan kurumlarımız tarafından YOBİS şifre ve kullanıcı adının MEBBİS’den alınması.

57 Merkezi Sınav Sistemi - MSS
MSS kapsamında yapılan sınavlarla ilgili WEB sayfamızdan veya E-posta ile uyarılar yapılmaktadır. Sınav bitiminde sınavda görevli personele ait (Salon başkanı, Gözcü, İl temsilcisi, Hizmetli, Polis…vb) bilgilerin girilerek ONAYlanması IBAN numarasında hata olanların en kısa sürede ÖZLÜK bölümünden düzeltilmesinin sağlanması..

58 Onarım Başvuru İşlemleri
Kurumunuzla ilgili yapılacak olan onarım işlemleri belirli bir takvim doğrultusunda MEBBİS’den Onarım Modülünden gerekli başvuru yapılmaktadır. Ancak; Eğitim öğretim yılında ikinci bir emre kadar Formlar elden doldurulup gerekli işlemlerden sonra Bakanlığa ulaştırılmaktadır. İnşaat ve Yatırım Bölümü Kadir Aydoğuş Şef

59 Özel Büro İşlemleri Son zamanlarda kurumlarımızla ilgili basında çıkan olumlu veya olumsuz basın haberlerine yapılacak TEKZİP’ler Özel büro aracılığı ile yapılacak. Olağan üstü durumlarda (Kaza, yaralanma… vb.) durumlarında İL MEM idarecilerine ve özel büroya bilgi verilecek. Alo147, BİMER ve Bilgi Edinme çerçevesinde cevaplanması istenen bilgilere zamanında ve anlaşılır biçimde cevap verilecek Özel Büro: – 212,214,215

60 Fatih Projesi Fatih projesi kapsamında okul ve kurumlarımıza yapılan
Akıllı tahta kurulumu, Tablet dağıtımı, İnternet ag altyapısı İş ve işlemlerinin koordinasyonu sağlanmaktadır. Bilgi işlem Bölümü: Mustafa Günay-Salih ÖZTÜRK – 121

61 Sınav ücreti yanlış yatırmalar
Merkezi sistem sınavlarına GİRİŞ için yanlışlıkla MEB hesabına yatan sınav ücretleri 1 aydan sonra 1 yıl içeriinde Ziraat Bankasında kişinin TC numarası altında beklemeye alınır kişi buradan banka aracılığı ile yanlış yatırdığı ücreti alabilir. Ayrıca DİLEKÇE, DEKONT gibi herhangi bir başvuru işlemi yapmasına gerek yoktur.

62 DYK Destekleme ve Yetiştirme Kursları
Belirli takvim çerçevesinde yapılan işlemlerdir. 1- Okul merkezi başvurularının alınması 2- Öğrenci başvurularının alınması 3- Okul tarafından sınıf ve şubelerin oluşturulması 4- htiyaç veya ihtiyaç fazlası öğretmenlere il/ilçeye bildirilecek 5- Kursların başlaması ve yürütülmesi. Ücretli öğretmenler için: Sistem üzerinden başvuru yapılacak çıktı alınıp ekleri ile birlikte İl MEM (Ölçme ve Değerlendirme şubesine ) onaylattırılacak Kadrolu öğretmenler kendi kadrosunun bulunduğu ilçe dışında görev alamazlar. Kendi ilçelerinde görev alabilirler. Yaşar VAROL – 123

63 …Keşke Dememek için;……
Sistem izin veriyorsa doğrudur mantığı YANLIŞ’dır. Mevzuata uygun işlem yapılması gerekir. “Devletin Dili YAZIDIR. Söz uçar yazı kalır.”

64 MEBBİS için Telefonun Ucundayız…
Mehmet KARADİREK - 141 Ahmet BIRTIL - 194 Adnan KALAYCIOĞLU – 255 Santral Direkt


"Uygulamaları MEBBİS Bölümü Şubat 2016." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları