Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Giriş ve Amaç Üniversiteye başlamak, özellikle de tıp eğitimine başlamak ömür boyu sürecek zorlu bir uğraşa ilk adımı atmak demektir. Öğrencilerin yaşamlarında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Giriş ve Amaç Üniversiteye başlamak, özellikle de tıp eğitimine başlamak ömür boyu sürecek zorlu bir uğraşa ilk adımı atmak demektir. Öğrencilerin yaşamlarında."— Sunum transkripti:

1 Giriş ve Amaç Üniversiteye başlamak, özellikle de tıp eğitimine başlamak ömür boyu sürecek zorlu bir uğraşa ilk adımı atmak demektir. Öğrencilerin yaşamlarında önemli bir dönemeç olan bu ilk adımda edinilen izlenimler önemlidir. Bu nedenle öğrencilerin, eğitimin ilk haftasına tanışarak, alacakları eğitim ve fakülte hakkında bilgi edinerek, iletişim becerilerini güçlendirerek ve biraz da eğlenerek başlaması amacıyla “uyum haftası” ve “ilk adım modülü” düzenlenmektedir. Bu çalışmanın amacı Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinde (ÇÜTF) gerçekleştirilen bu etkinliklerin sonuçlarını bildirmektir. Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesine Başlayan Öğrencilere Uygulanan Uyum Haftası ve İlk Adım Modülünün Değerlendirilmesi Gülşah Seydaoğlu, Nuran Öğülener, Yeşim Taşova, Figen Doran, Ezgi Gevher, Ahmet Nadir, Irmak Tunç Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Yöntem İlk günde sınıf koordinatörünün tanıtım konuşması ile başlayan uyum haftası, kampus, kütüphane, temel bilimler, mediko sosyal, hastane içeren tanıtım gezisi sonrasında çim partisi ile sonlandırılmaktadır. ikinci günde açılış töreni; konuşmalar, eğitim modelinin tanıtılması, dönem 1 programının tanıtılması ödül töreni- öğrenci konuşmaları, önlük giyme töreni, açılış dersi, derslerin ve seçmeli derslerin tanıtımı yapılmaktadır. üçüncü ve dördüncü günde ilk adım modülü ile program tamamlanmaktadır. Uyum haftası ve ilk adım modülünün programı ve afişleri aşağıda sunulmuştur. Çalışmada 2007-2008 eğitim dönemlerinde uygulanan uyum haftası ve ilk adım modülü programları, öğrenci ve eğitici puanlamaları (5’li Likert yöntemi; 1 en düşük 5 en yüksek puan) ve açık uçlu geri bildirimleri analiz edilerek değerlendirilmiştir. EĞİTİCİÖĞRENCİ OrtMedyanOrtMedyan Fizik ortam4.854.34 Organizasyon4.854.34 Kullanılan eğitim tekniklerinin uygunluğu4.65 Eğitim araç-gereçlerinin yeterliliği4.954.34 Eğitim araç-gereçlerinin uygunluğu4.854.14 Grubun diğer eğiticiler ile uyum5.05 Öğrencilerin-Eğiticilerin tutum ve davranışı4.444.75 Modülün süresi3.74 Eğiticilerin konuyu aktarmadaki becerisi4.75 Programdaki ısınmalar3.94 Programdaki konular Tek ve çift yönlü iletişim4.754.34 İlgili ve ilgisiz dinleme4.754.44,5 Olumlu geribildirim4.554.34 Empati4.45 5 Grup çalışmasının önemi4.244.34 Film gösterimi (Patch Adams)4.654.75 Filmin tartışması4.554.24 Genel olarak öğrenim amaçlarına ulaşılması4.854.34 Genel olarak modülün yararlılığı4.754.55 Modül öncesi toplantıların yeterliliği3.64 Öncesinde konuya hakimiyetin sağlanması3.74 Modülün başında gönüllülük düzeyiniz4.04 Modül sonunda gönüllülük düzeyiniz4.65 KızErkekToplamp Ç.Ü. Tıp Fakültesini tercih sırası3.94.34.1NS Kayıt personelinin tutum davranışları3.63.93.80.022 Eğiticilerin tutum ve davranışları4.54.4 NS Fakülteye isteyerek gelme düzeyi3.84.14.0NS Uyum Haftasının Tıp Fak hakkındaki düşüncelerini değiştirme düzeyi3.33.13.2NS Uyum Haftası Program İçeriği Açılış Konuşmaları3.53.4 NS Fakülte Tanıtımı3.73.63.7NS Dönem 1 Programının Tanıtımı4.13.73.9NS Ödül Töreni3.42.73.00.009 Önlük giyme töreni4.1383.9NS Açılış Dersi3.94.03.9NS Tanıtım Gezisi2.92.62.7NS Derslerin ve Elektiflerin Tanıtımı3.93.63.70.039 Elektif Seçimi ve Kayıt3.93.63.7NS İlk Adım Modülü4.64.34.50.014 Açılış İkramı3.63.13.30.050 Genel değerlendirme3.93.33.50.002 Bulgular Çalışmaya katılan 125 öğrencinin %61.6’sı erkek, 51,2’si anadolu, 25,6’sı fen, %7.2’si özel, %7.2’si düz lise, %4.02’ı süper lise ve 4.8 diğer lise mezunu, %40,7’si Adanalıdır. Ç.Ü. Tıp Fakültesini tercih sırası ortalama 4.1’dir. Uyum haftasına ait geri bildirim sonuçlarında konu başlıklarına verdikleri puan ortalamaları tablo 1 de sunulmuştur. Kız öğrencilerin genel olarak erkek öğrencilerden daha yüksek puanlar verdikleri izlenmektedir. Öğrenciler açık uçlu geri bildirimlerinde; Uyum haftası ile ilgili çoğunlukla olumlu geri bildirimlerde bulunmuştur. “Fakülteye alışmak için iyi bir başlangıç, iyi motivasyon”, ”Arkadaşlarla kaynaşmamı sağladı ve üzerimdeki kaygıyı attı” “Fakülteyi arkadaşları, hocaları ve tıpı tanımak adına çok güzel bir haftaydı, çok yararlıydı,”,”Böyle bir açılış beklemiyordum. Sıcak bir karşılama oldu. Tıp eğitimine başlamadan önce bir hazırlık olması güzel”, “Son 2 gün çok güzeldi fakat ilk 3 günümüz biraz boş geçti. Bizleri yönlendiren çok fazla olmadı, ama Perşembe ve Cuma gayet güzeldi,”,”Diğer derslerin yanında biraz daha sosyal içerikli derslerin sayısının fazla olmasını umardım””Derslerin kitapları hakkında pek fazla bilgi alamadım”,” Ben kadavra istiyorum” İlk adım modülünün öğrenciler ve eğiticiler tarafından değerlendirme sonuçları tablo 2’de verilmiştir. Eğiticiler öğrencilere oranla biraz daha yüksek puanlamada bulunduğu izlenmektedir. Eğiticiler, açık uçlu değerlendirmelerde; ilk adım modülünün genel olarak yararlı olduğunu, sürenin biraz daha kısaltılabileceğini (bir güne indirmek) bildirmişlerdir. Öğrenciler açık uçlu geri bildirimleri; Seçilen filmle ilgili (Patch Adams) 123 yorum yapılmış 2 si dışında (abartılı, gerçeğe uygun değil) tümü filmi çok eğitici, içeriğe uygun ve heyecan verici bulduğunu bildirmiştir “Film çok güzeldi, bende derin bir iz bıraktığını düşünüyorum”. Eğiticilerin tutumu konusunda 57 yorumun tümü olumlu; “ İlk görüşün veya üniversiteye ilk bakışın kalıcı olduğuna inandıkları için son derece iyi davranmaya çalıştılar bu beni çok sevindirdi ve tamamen doğru olduğuna inanıyorum” “Çok eğlenceli insanlardı” “Sıcakkanlı güler yüzlü öğrenciyle aradaki mesafeyi öğrenci yararına indiren ve de birşeyler aktarmayı seven saygın değerler”, ”Onlara bir şey diyemiyorum. Pek kusurlarını bulamadım. Fakat bazı örneklendirmeleri canımı sıktığı için 2 verdim” En olumsuz geri bildirimlerin ısınmalar ile ilgili geribildirimler olduğu görülmüştür, 62 yorum içinde sadece 6’sı çok olumlu geri bildirim verirken “Gerçekten çok iyi ve başarılıydı. Hocalarımız sanki arkadaşımız gibiydi hatta biraz daha sıcaklardı”, “Çok zevkliydi. Ortama daha sanki ve değişik bir hava katıyordu” 24’ü ılımlı “Güzel, fena değil”, “Güzeldi”, “İyi sayılabilir”, “Fena değildi ama daha iyi olabilirdi” 32’si ise olumsuz geri bildirimde bulunmuştur: “Daha yaşımıza yönelik olabilir. Bizlerde anaokul havası uyandırdı”, “Çok çocuksu”, “Bazıları çok saçma ve gereksizdi. Çocukça yapılması Üniversite havasına uymuyor” Öğrencilerin İlk Adım Modülünü tek kelime ile tanımlamaları tablo 3’te verilmiştir. Sonuç: Bu programın, öğrencilerin kampüsu, hastaneyi, ders programlarını, yararlanacağı sosyal kurumları, ders içeriklerini, hocalarını ve birbirlerini olumlu bir ortamda tanıması, ayrıca fakülteye uyumu hızlandırması açısından amacına uyan bir etkinlik olduğu ve geliştirilerek sürdürülmesinde yarar olduğu düşünülmektedir. Tablo 3. Modülü neye benzettiniz? (bir iki kelime)  Kahvaltıya başlarken içilen çaya  Anaokula başladığım ilk güne  Kendimi bir an küçüklüğüme gitmiş sandım ama güzel  Mantı zahmetli ama lezzetli  Meyve salatası  Boks maçında ön ısınma  Çorbaya  Isınma turu  Meze  Tanıma tanışma  Anasınıfı etkinliği  Tanışma semineri  İletişim kurma  Aşure çorbası  İçli köfte  Isınma turu  Oyun  İlkokulda yeni başlayan öğrencilere sunulan program  İnsan ömrüne  NLP  Oyun  Doyumsuz bir aşk  Doktorluğu tanıma  Telefona  Doğal ve hızlı tartışma partisi  Bir ana sınıfı  Güzel bir kaynaşma ortamı  Yolun başlangıcına  Eğitici semineri  Ecel vakti gelmiş bir insanın en son isteğini yerine getirmesi gibi  Spor öncesindeki ısınma  Kreşe  Bir yemeğin malzeme listesi  Çikolatalı pasta  En sevdiğim oyuna  Rengarenk bir kalem  Güneşin ilk doğuşunda ufukta biraz belirlenmesi  Felaket öncesi son mutluluk  Antrenman  Spor öncesi ısınma hareketleri  Hekimliğe hazırlık  Kurbanlık koyunların kesilmeden iyice beslenmesi gibi Tablo 1. Öğrencilerin uyum haftasını değerlendirme puanları (ortalama) Tablo 2. Eğitici ve Öğrencilerin ilk adım modülünü değerlendirme puanları (1 çok kötü, 5 çok iyi)


"Giriş ve Amaç Üniversiteye başlamak, özellikle de tıp eğitimine başlamak ömür boyu sürecek zorlu bir uğraşa ilk adımı atmak demektir. Öğrencilerin yaşamlarında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları