Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

10 Marka Konumlandırma Sanatı 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "10 Marka Konumlandırma Sanatı 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde."— Sunum transkripti:

1 10 Marka Konumlandırma Sanatı 1

2 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde nasıl etkili bir konumlandırma yaratabilir ve oluşturabilir?  Pazarlamacılar rekabeti nasıl tanımlayabilir ve analiz edebilir?  Markalar nasıl başarılı bir şekilde farklılaştırılabilir?  Konumlandırma ve küçük bir işletmenin markalaşması arasındaki farklar nelerdir?

3 Konumlandırma nedir? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-3

4 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-4 Değer Önerileri  Perdue Chicken  Daha taze altın renginde tavuk daha uygun fiyata  Domino’s  Sıcacık pizza uygun fiyata 30 dakikada kapınızda

5 Rekabetçi Referans Sistemi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-5

6 Tablo 10.2 Rakiplerin Müşteri Oranları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-6

7 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-7 İlişkilendirmelerin Tanımı Farklı-noktalar Müşterileri markaya güçlü bir şekilde bağlayan olumlu değerlendirmeler ve bir benzerini rakip markalardan temin edemeyeceklerine olan inançları Benzer-noktalar Markaya özgün olması gerekmeyen ve diğer markalar ile de paylaşılabilen ilişkilendirmeler

8 Farklı-Noktaların Kriterleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-8 Arzu Edilen Teslimi Mümkün Farklılaşan

9 POP’a karşı POD Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-9

10 Şekil 10.1a Algısal Harita: Güncel Algılar Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-10

11 Şekil 10.1b Algısal Harita: Olasılıklar Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-11

12 Marka Mantrası Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-12

13 Marka Mantrası Tasarlmala Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall İletişim Kurmak Sadeleştirmek İlham Vermek

14 Marka Konumlandırmasının İnşaa Edilmesi. (Hedef Tahtası) Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-14

15 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Kategori Üyeliği Taşıma  Kategori faydalarının duyurulması  Örnekleri ile kıyaslama  Ürün tanımlayıcılara itimat etmek

16 Zıt Korelasyonlar ve Faydalarına Örnek:  Düşük-fiyat vs. Yüksek kalite  Lezzet vs. Düşük kalori  Besleyici vs. Güzel tat  Yararlı vs. Hafif  Güçlü vs. Güvenli  Kuvvetli vs. Rafine edilmiş  Yaygın vs. Kişiye özel  Çeşitli vs. Sade Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-16

17 Farklılaştırma Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-17

18 Farklılaştırma Araçları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Çalışan Kanal İmaj Hizmetler

19 Duygusal Markalaşma Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall Güçlü Kültür İletişim Şekli Duygusal Bağ

20 Pazar Payı, Akıl Payı ve Gönül Payı Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-20

21 Marka Öyküsü ve Hikaye Anlatma Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-21

22 Yeniden Gözden Geçirilecek Sorular  Bir firma pazar içerisinde nasıl etkili bir konumlandırma yaratabilir ve oluşturabilir?  Pazarlamacılar rekabeti nasıl tanımlayabilir ve analiz edebilir?  Markalar nasıl başarılı bir şekilde farklılaştırılabilir?  Konumlandırma ve küçük bir işletmenin markalaşması arasındaki farklar nelerdir? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-22


"10 Marka Konumlandırma Sanatı 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları