Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-2 Bölüm Soruları  Pazar bölümlendirmesinin.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-2 Bölüm Soruları  Pazar bölümlendirmesinin."— Sunum transkripti:

1 8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi 1

2 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-2 Bölüm Soruları  Pazar bölümlendirmesinin farklı sınıfları nelerdir?  Bir şitker pazarı farklı segmanlara nasıl ayırabilir?  Etkili bölümlendirmenin gereksinimleri nelerdir?  İşletme pazarları nasıl bölümlendirilmelidir?  Bir şirket en çekici hedef pazarlarını nasıl seçmelidir?

3 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-3 Etkili Hedefleme Yapılabilmesi için Neler Gerekmektedir?  İhtiyaç ve seçimleri konusunda farklılık gösteren farklı alıcı guruplarının belirlenmesi ve profillerinin netleştirilmesi.  Girilecek olan bir veya birden fazla Pazar bölümünün seçilmesi  Pazar önerisinin kendine has getirilerinin belirlenmesi ve iletilmesi

4 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-4 Pazar Bölümü (Segmanı) Nedir? Bir pazar bölümü benzer ihtiyaç ve isteklere sahip müşteri guruplarından oluşmaktadır.

5 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-5 Tüketici Pazarlarının Bölümlendirilmesi Coğrafik Demografik Psikografik Davranışsal

6 Coğrafik Bölümlendirme Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-6

7 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-7 Claritas’ın Prizması  Eğitim ve refah  Aile ömür döngüsü  Kentleşme  Irk ve etnik köken  Mobilite

8 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-8 Demografik Bölümlendirme  Yaş ve ömür döngüsü  Yaşam Evresi  Cinsiyet  Gelir  Jenerasyon  Sosyal Sınıf  Irk ve Kültür

9 Yaş ve ömür döngüsü Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-9

10 Cinsiyet ve Gelir Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-10

11 Jenerasyon Etkileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-11

12 Irk ve Kültür Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-12

13 Psikografik Bölümlendirme ve VALS Sistemi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-13

14 İstek ve Faydalara Yönelik Davranışsal Bölümlendirme Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-14

15 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-15 Davranışsal Bölümlendirme: Karar Rolleri Teşvik Eden Etkileyen Karar Veren Satın Alan Kullanan

16 Davranışsal Bölümlendirme : Davranışsal Değişkenler  Fırsatlar  Yararlar  Kullanıcı Statüsü  Kullanım Oranı  Satın Alıcının Hazır Oluşu  Bağlılık Statüsü  Tutum Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-16

17 Şekil 8.2 Marka Borusu Örneği Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-17

18 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-18 Bağlılık Statüsü  Sabit  Bölünen bağlılar  Değişen bağlılar  Yer değiştirenler

19 Şekil 8.3 Davranışsal Bölümlendirme Analizi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-19

20 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-20 İşletme Pazarlarına Yönelik Bölümlendirme  Demografik  Faaliyet değişkeni  Satın alma yaklaşımları  Durumsal Faktörler  Kişisel Özellikler

21 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-21 Bölümlendirme Sürecini Oluşturan Adımlar  İhtiyaca-yönelik bölümlendirme  Bölüm Belirleme  Bölüm çekiciliği  Bölüm kazançlılığı  Bölüm yerleştirme  Bölüm değer testi  Karma Pazar stratejisi

22 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-22 Etkili Bölümlendirme Kriterleri  Ölçülebilir  Somut  Ulaşılabilir  Diğerlerinden ayrı tutulabilir  İşleme Koyulabilir

23 Porter’in 5 Güçler Modeli Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-23 Rekabet Tehdidi Tedarikçinin Pazarlık Etme Gücü Tehdidi Satın Alıcıların Pazarlık Etme Gücü Tehdidi Yeni Girişimciler Tehdidi Alternatif Güçler Tehdidi

24 Şekil 8.4 Olası Bölümlendirme Sınıfları Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-24

25 Yeniden Gözden Geçirilecek Sorular  Pazar bölümlendirmesinin farklı sınıfları nelerdir?  Bir şitker pazarı farklı segmanlara nasıl ayırabilir?  Etkili bölümlendirmenin gereksinimleri nelerdir?  İşletme pazarları nasıl bölümlendirilmelidir?  Bir şirket en çekici hedef pazarlarını nasıl seçmelidir? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-25


"8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 8-2 Bölüm Soruları  Pazar bölümlendirmesinin." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları