Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi."— Sunum transkripti:

1 11 Rekabetçi Etkileşimler 1

2 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi nasıl genişletebilir ve pazar payını nasıl koruyabilir?  Pazar lideri rakipleri pazar liderlerine nasıl saldırabilir?  Pazar takipçileri veya nişler nasıl etkili bir şekilde rekabet edebilir?  Ürün ömrünün evrelerinde hangi pazar stratejileri uygundur?  Pazarlamacılar strateji ve taktiklerini bir ekonomik gerileme veya duraklama durumuna nasıl ayarlamalıdırlar?

3 Şekil 11.1 Varsayılan Pazar Yapısı Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-3

4 Toplam Pazarın Genişletilmesi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-4

5 Bir Markayı Kullanmanın Yeni Yöntemleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-5

6 Pazar Payının Korunması Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-6 Karşılık veren öngörü Yaratıcı öngörü

7 Şekil 11.2 Savunma Stratejisinin Türkerli Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-7

8 Şekil 11.3 Optimal Pazar Payı Konsepti Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-8

9 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-9 Pazar Lideri Rakibinin Stratejileri  Stratejik hedef ve rakiplerin tanımlanması  Genel bir saldırı stratejisinin seçilmesi  Belirli bir saldırı stratejisinin seçilmesi

10 Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-10 Genel Saltırı Stratejileri  Cephe Saldırısı  Yandan Saldırı  Kuşatma Saldırısı  Pes geçme Saldırısı  Gerilla Savaşı (Çete Savaşı)

11 Belirli Saldırı Stratejileri  Fiyat indirimleri  Daha düşük fiyatlı ürünler  Değer-fiyatlı ürünler  Prestijli ürünler  Ürün çoğaltma  Ürün yeniliği  İyileştirilen hizmetler  Dağıtım yeniliği  İmalat-maliyetinin düşürülmesi  Yoğun reklam promosyonu Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-11

12 Pazar Takipçilerinin Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-12

13 Pazar Nişlerinin Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-13

14 Uzman Niş Rolleri  Son-Tüketici Uzmanı  Dikey-Seviye Uzmanı  Müşteri-Boyutu Uzmanı  Belirli-Müşteri Uzmanı  Coğrafik Uzman  Ürün-Hattı Uzmanı  Sipariş Uzmanı  Kalite-Fiyat Uzmanı  Hizmet-Uzmanı  Kanal Uzmanı Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-14

15 Ürün Ömrü Evreleri (ÜÖE) Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-15

16 Şekil 11.4 Satışlar ve Kar Yaşam Evreleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-16

17 Şekil 11.5a Common PLC Patterns: Growth-Slump-Maturity Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-17

18 Şekil 11.5b Yaygın ÜÖE Modelleri: Devir-Geri Dönüşüm Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-18

19 Şekil 11.5c Yaygın ÜÖE Modelleri: Eskalop Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-19

20 Şekil 11.6 Stil, Moda, Merak Yaşam Süreleri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-20

21 Pazar’da Avantaj Elde Etmek: Trivial Pursuit (Oyun) Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-21

22 Çığır Açan bir Avantaj Yaratma Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-22

23 Büyüme Evresi Stratejileri Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-23

24 Electrolux Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-24

25 Marka Rotasını Değiştirmek Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-25 Pazar Değişikliği Ürün Değişikliği Pazarlama Programı Değişikliği

26 Gerileme  Gerileyen satışlar  Müşteri başına düşün maliyet  Kar gerilemesi  Ağır hareket etme Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-26

27 Ekonomik Gerileme Döneminde Pazarlama  Yatırım yapmak  Müşterilere yaklaşmak  Bütçeleri gözden geçirmek  Etkili bir değer önerisi kullanma  Dikkatlice öneri sunma Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-27

28 İkna Edici Değer Önerisi Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-28

29 Yeniden Gözden Geçirilecek Sorular  Pazar liderleri toplam marketi nasıl genişletebilir ve pazar payını nasıl koruyabilir?  Pazar lideri rakipleri pazar liderlerine nasıl saldırabilir?  Pazar takipçileri veya nişler nasıl etkili bir şekilde rekabet edebilir?  Ürün ömrünün evrelerinde hangi pazar stratejileri uygundur?  Pazarlamacılar strateji ve taktiklerini bir ekonomik gerileme veya duraklama durumuna nasıl ayarlamalıdırlar? Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-29


"11 Rekabetçi Etkileşimler 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 11-2 Bölüm Soruları  Pazar liderleri toplam marketi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları