Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

“Seyahat etmek; önyargı, bağnazlık ve dar kafalılık için ölümcüldür.” Mark Twaın.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "“Seyahat etmek; önyargı, bağnazlık ve dar kafalılık için ölümcüldür.” Mark Twaın."— Sunum transkripti:

1

2

3

4 “Seyahat etmek; önyargı, bağnazlık ve dar kafalılık için ölümcüldür.”
Mark Twaın

5 TURİZMDE BİR KARİYER GELECEĞİNİZ OLABİLİR Mİ?
Turizm çalışırken hayal gücünüzün sınırsız işlemesine izin verin ve öğreneceğiniz her şeyin kariyerinizde yükselirken size avantaj sağlayacağını unutmayın. Konaklama ve turizm yönetiminde iki derece kazanan ve sahip olduğu Sertifikalı Otel Yöneticisi (CHA) sıfatını muhafaza eden Bruce gibi siz de öğrenmekten asla vazgeçmeyin.

6 GİRİŞ Dünya çapında turistlerin ihtiyaçlarına hizmet etmek üzere geliştirilen, bir grup dinamik endüstriden oluşan turizme hoş geldiniz! Turizm, bir konaklama ve seyahat işletmeciliğidir.

7 HİZMETLER VE TURİZM Hizmetler ve turizm birbirleriyle yakın ilişki içerisindedir. Hizmetlerle ilgili daha geniş bilgiyi 3. bölümde edineceksiniz.

8 TURİZM NEDİR? “İnsanların kendi ev ve iş yerlerinin dışındaki yerlere seyahat etmesi, seyahatleri sırasında gerçekleştirdikleri eylemler ve bu konudaki ihtiyaçlarını karşılayabilmek için gerekli olan tesislerin yaratılmasını içeren faaliyetlere turizm denir.”

9 Şekil 1.1 Görme engelli adamlar ve turizm.

10 Bütünleşik turizm modeli.
BİR TURİZM MODELİ Şekil 1.2 Bütünleşik turizm modeli.

11 SEYAHAT VE TURİZMİN TARİHİ
Seyahat etme fikri, tekerleğin icadından çok uzun yıllar önce birçok sebepten ötürü ortaya çıkmıştır. Başlangıçta seyahat etmek çok basit bir faaliyetti. Mevsimler değiştikçe ve hayvanlar göç ettikçe insanlar hayatta kalmak için seyahat ederlerdi. Bu ilk gezginler, yürüyerek seyahat ettikleri için küçük bir alanla sınırlı kalmışlardır.

12 Şekil 1.3 Marco Polo’nun 13. yüzyılda İtalya Venedik’teki evinden Çin’e yaptığı seyahatin rotası.

13 LOJİSTİKTE YÖNETİMSEL KONULAR Orta Çağ ve Rönesans Dönemi
Modern Çağ 5 Hareketlilik Dönemi 4 4 5 LOJİSTİKTE YÖNETİMSEL KONULAR 3 Büyük Gezi Dönemi 3 İmparatorluk Dönemi 1 Orta Çağ ve Rönesans Dönemi 2 2 1

14 TURİZME ODAKLANMAK Turizmdeki devamlı büyüme ve özellikle uluslararası seyahatler, turizmi dünya barış endüstrisi hâline getirmektedir. “Gittikçe artan seyahat ve iletişim sayesinde siyasi ya da dinî yönelimi, ırk veya sosyoekonomik durumu ne olursa olsun herkesin beslendiği, barındığı, üretken ve tatmin olduğu huzurlu bir dünya istediğini fark etmekteyiz.”

15 ŞEKİL 1. 4 Seyahat etme nedenleri
ŞEKİL 1.4 Seyahat etme nedenleri. Her kategorideki seyahat yüzdeleri yıldan yıla değişiklik gösterebilir ancak bu yüzdeler nispeten sabit kalmaktadır.

16 Coğrafya ve sıklıkla çalışılan pazarlama, yönetim, finans gibi alanlara ek olarak turizmin çalışma alanına dâhil olan diğer disiplinler şunlardır: 1 • Antropoloji 2 • Sosyoloji 3 • Ekonomi 4 • Psikoloji

17 COĞRAFYA SEYAHAT EDENLERİN DÜNYASINI TANIMLIYOR

18 HARİTALAR Coğrafya öğrenmeye haritalarla başlamaktan daha iyi ne olabilir ki? Haritalar yüzyıllardır, seyahat edenlerin plan ve maceralarında önemli rol oynamaktadır. Fakat harita nedir?

19 Şekil 1.5 Merkatör projeksiyonu.

20 Şekil 1.6 Robinson projeksiyonu.

21 ŞEKİL 1.7 Goode’nin homolosine projeksiyonu.

22 Endeksler ve Yer Belirleyiciler Haritalarda Kullanılan Simgeler
Haritaların Okunması Endeksler ve Yer Belirleyiciler Ölçekler Haritalarda Kullanılan Simgeler

23 Fiziksel Coğrafya

24 Şekil 1.8 Harita ölçeği. Yukarıdaki dört haritada, üst sol tarafta Florida, alt sol tarafta güney Florida, alt sağ tarafta Miami ve üst sağ tarafta Miami şehir merkezlerini gösterilmektedir. Yazılı olarak gösterildiği üzere haritadaki 1 inç (2,54cm) 10 milyon inçi (yaklaşık olarak 254,27 km) temsil etmektedir. Aşağıdaki ölçü çizgisi ölçeği grafik şeklinde göstermektedir. Ölçülen alan küçüldükçe haritalar daha detaylı gösterilir ve haritadaki 1 inç daha küçük bölgeleri temsil eder

25 Yer Şekilleri ve Bitki Örtüsü
Su İklim ve Mevsimler Beşerî Coğrafya

26 Rocky Dağları’nın coğrafyası —güneş, kar ve manzara— kışı harikalar diyarına çevirir.

27 Bölgesel Coğrafya

28 TURİZMİN İŞLETME BAKIŞ AÇISINDAN ELE ALINMASI
Pazarlama kavramı ilk olarak insanların seyahatleri süresince ihtiyaçlarını karşılamak için gerekli yaklaşımların yanı sıra neden seyahat ettikleri hakkında fikir verir.

29 1 Pazarlama Turizmin pazarlama bağlamında ele alınması, turizm kuruluşlarının yarattığı ve bireysel ziyaretçilerin arzuladığı mal ve hizmetlere yönelik çok faydalı bir bakış açısı sağlamaktadır. Turizmle ilgili hizmetlerde çalışan ya da bir şekilde bağlantısı olan herkes, müşterilerin (ziyaretçi ve misafirlerin) oldukça talepkâr bir yapıda olduğunu bilir.

30 2 Yönetim Yönetim, ziyaretçi ihtiyaçlarının başarılı bir şekilde karşılanması için ek araç ve teknikler ortaya koymaktadır. Yönetim de pazarlama gibi hem özel hem de kamu kuruluşlarının organizasyonlarında başarısını devam ettirebilmesi için oldukça önemlidir.

31 Turistler ile iletişime geçmek, çeşitli yaratıcılıklar gerektirebilir.

32 3 Finans Turizmi finansal bakış açısıyla çalışmak bir işletmenin gelir ve giderlerini nasıl yönettiğinin temel olarak anlaşılmasını sağlayacaktır. Turizm işletmeleri, hizmet sağlamaya ve yönetmeye devam etmek için kendilerine verilen finansal kaynakları verimli ve etkili bir şekilde kullanmaya ya da masraflardan daha fazla gelir elde etmeye çabalamaktadır.

33 ŞEKİL 1.10 Finans sanatı. Finans; kâr marjı, devir hızı ve kaldıracın dengelenme meselesidir.

34 TURİZMİN ZORLUKLARI VE FIRSATLARI
Turizm, daha iyi bir kültürel anlayış ve ekonomik fırsatlar sunsa da toplumun sosyal yapısı üzerinde değişimlere yol açabilir; ulaştırma, genel hizmet ve tesislerde artan bir talep yaratabilir ve çevresel bozulmalara yol açabilir. İster turizm faaliyetlerinden fayda sağlayan isterse de çalışan kişiler olalım (hem olumlu hem de olumsuz anlamda), bir şekilde turizmden etkilenmemiz kaçınılmazdır.

35 SİZ NEREYE UYGUNSUNUZ? Turizmin tüm insanların geleceği üzerinde oynadığı önemli rolün farkına varılması ile bu rolün nasıl gerçekleştirilebileceği üzerine odaklanılmaktadır. Turizm endüstrisini şekillendiren güçler ve katılımcıların anlaşılması ile toplumun beklenti ve isteklerini karşılayabiliriz.

36 HER BÖLÜMDE ELE ALINAN KONULAR
Her bölümün sonundaki sorular ve alıştırmalar bilginizi kontrol etmenizi ve öğrendiğiniz kavramları test etmenizi sağlayacaktır. Ayrıca turizm endüstrisindeki katılımcıların karşılaştığı zorluklar ve etik sorunlar hakkında da biraz düşünme fırsatı bulacaksınız.

37 Bu kitap boyunca turizm dünyasını keşfettikçe turizmin günümüzde ve gelecekte yüzleşebileceği kavramlar ve sorunlarla tanışacaksınız.

38


"“Seyahat etmek; önyargı, bağnazlık ve dar kafalılık için ölümcüldür.” Mark Twaın." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları