Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma"— Sunum transkripti:

1

2 KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma

3 BÖLÜM 10 Bilişsel Gelişim İçin Teknolojik Kaynaklar

4

5 Öğrenciler Teknolojiyi Nasıl Kullanabilirler?
Devam ediyor

6

7 Devam ediyor

8 Bilişsel Yük Kuramı ve Çoklu Ortam Tasarımı
bilişsel yük kuramı, öğretim tasarımında işleyen belleğin rolü üzerinde durmaktadır. Sweller’a göre, içsel bilişsel yük, öğrenenin bilgi birikimi ile bağlantılı olan materyallerin bir özelliğidir. Dışsal bilişsel yük diğer taraftan, bir çoklu ortam sunumunun nasıl hazırlandığı ve ne tur bilgiler içerdiği (ör. clip art, canlandırma ve metin) gibi öğretim tasarımından etkilenir.

9 Dört Bileşenli Öğretim Tasarım Modeli (4C/ID) ve Karmaşık Bilgi Geliştirme
van Merriёnboer‘in Dört Bileşenli Öğretim Tasarım Modeli (Four-Component Instructional Design Model) (4C/ID), bilişsel bilim ve bilişsel felsefedeki çalışmaya dayanan karmaşık öğretim tasarımı türüne onculuk etmesi için formüle edilmiştir.

10 4C/ID Modelinin Özeti Eğitimin temel amacı çeşitli gerçekçi etkinliklerle çalışarak geliştirilen şemaları oluşturma ve düzeltmedir. Aynı zamanda, eğitim sistemlerinin herhangi bir karmaşık bilişsel faaliyet için gerekli otomatikleşmiş becerileri geliştirmesi gerekmektedir. Öğrenene verilen bilgi gerçekleşen öğrenme türüne Gore uygun bir hale getirilmelidir. Online yardım ve yardımla acılan menüler gibi tam zamanlı bilgi otomatikliği artırmaktayken, kolcuk ve modelleme gibi destekleyici bilgi, şema gelişimini hedeflemektedir. Bilgi sunumunu zamanlaması, sunum kanalları ve aşama boyunu en iyi hale getirme ve en iyi şekilde kullanma gibi 4C/ID modeliyle ilgili mevzular ustune araştırma devam etmektedir

11 Üst Bilişsel Gelişim İçin Teknolojik Destekler
Sınıf öğretiminde önemli artıları olan uzman insan eğitimi gibi modelleme değerlendirme, öğrenme stratejilerinde geri dönütü kapsayan bireyselleştirilmiş öğretimi sunmaktadır.

12 Bilgisayar Destekli İş Birlikçi Öğrenme
İyi tasarım, etken sureci destekleyen ancak işleyen belleğe aşırı yükleme yapmayan bilişsel sistemlerimizi kullanır.

13 Jasper Woodbury Dizisi Maceraları
CSILE/Bilgi Formu: Bilgi İnşasına İş Birliği Yaklaşımı Bilgi Formu, teknolojinin iş birlikçi kullanımları için etkili eş etkileşiminin karmaşık bilgilerde araştırmayı geliştirebilmesi ilkesiyle başlayan bir takım tasarım ilkelerini bünyesinde barındırmaktadır.

14 Teknoloji ve Değerlendirme
Değerlendirme ve öğrenciye yazılı geri bildirim vermek için bir teknoloji aracı oluşturma; örneğin, sadece cok ileri bilgisayar teknolojilerini değil hem de dilbilim ve bilişsel teorilerinin altında yatan anlamlı öğrenmeyi gerektirmektedir.

15 Öğretim İçin Öneriler Bilişsel ilkeleri, teknoloji temelli öğretimi değerlendirmek için ölçüt olarak kullanma Teknolojinin anlamlandırma kullanımlarını vurgulama Güvenilirliği, teknoloji konulu ilgi çekici görevleri destekleme Teknolojiyi iş birlikçi öğrenme topluluklarını yaratmak ve desteklemek için kullanma Teknolojiyi uygulama ve geri dönüt için uygun bir şekilde kullanma Engelli öğrencilerin erişimine ve yardımcı teknolojiden faydalanmasına katkıda bulunma

16 Özet Bu bolum yeni teknolojiler, bilişsel felsefenin onlarla ilişkisi ve öğrenme ve öğretme için kullanılabilirlikleri hakkındadır. Bu bölüm, öğrencilerin, teknolojiyi kullanabilme şekillerini keşfetmeyle başlamakta ve teknolojiden faydalanmaları için gerekli olan temel fiziksel becerileri ana hatlarıyla belirlemektedir.


"KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları