Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması"— Sunum transkripti:

1

2 Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri

3 Karşılama Oranı Planlaması
Fill Rate Forecasting EOQ Replenishment Positioning Inventory

4 Lojistik ve Stok Planlama Stratejisi Segmentasyonu
Kanal 1 Kanal 2 Kanal 3 Kanal n A B C nA nB nC Ürün grubu 1 Ürün grubu 2 Ürün grubu 3 Ürün grubu n Müşteri Hizmetleri politikası, tedarik politikası, nakliyestratejisi ve depolama stratejilerini içeren bir lojistik stratejisi, kanal ve müşteri sınıfı bazında ve bunların içinde de ürün grubu ve parça bazında bölümlendirilmelidir.

5 Müşteriler ne ister? Hazır Ürün

6 Karşılama Oranı Planlaması
Optimum Karşılama Oranı ya da Gerçek Karşılama Oranı Müşteri Memnuniyeti Bilgisayar Destekli Karşılama Oranı Planlaması Vaka Çalışmaları

7 Tanımlama Karşılama Oranı
Stok Karşılama Oranı, Müşterinin İhtiyacını Karşılayacak Ürünün hazır olması için gerekli Tanımlama ve Planlamadır Karşılama Oranı aşağıdakiler tarafından belirlenir: Ürün Tipi Müşteri Tipi Kanal Değerlendirme Metodu

8 Optimum Müşteri Hizmeti Seviyesi / Karşılama Oranı
$3,000 $2,500 Stok Taşıma Maliyetit Kayıp Satış Maliyeti Toplam Politika Maliyeti $2,000 $1,500 $1,000 $500 $- 50.000% 60.000% 65.000% 70.000% 75.000% 80.000% 85.000% 90.000% 92.500% 95.000% 97.000% 98.000% 99.000% 99.500% 99.700% 99.950% KArşılama Oranı olarak ölçümlenen Müşteri Hizmet Seviyesi

9 Toplam Stok Maliyetine karşı Karşılama Oranı
TSM = Kayıp Satış Maliyeti + Stok Taşıma Maliyeti = KSM + STM KSM = Karşılanamayan Talep x Birim Fiyat x Azlık faktörü = T x (1-KO) x BF x AF STM = Ortalama Stok Seviyesi x Birim Stok Değeri x Stok Taşıma Oranı = OSS x BSD x STO

10 Stok Politikasının Toplam Maliyeti
Toplam Politika Maliyeti TPm = f(ufr) Kayıp Satış Maliyeti + Stok Taşıma Maliyeti KSM = f(ufr) STM= f(ufr) x x Yıllık Talep Ortalama Stok Değeri Stok Taşıma Oranı YT OSD STO % Karşılanamayan Talep x x (1-ufr) Ortalama Stok Seviyesi Birim Stok Değeri OSS BSD Birim Satış Fiyatı BSF + x Ekonomik Sipariş Miktarı (yarım) Güvenlik Stoğu Azlık Faktörü ESM/2 GS AF Yıllık Talep 1/Stok Taşıma Oranı. Tahmin Hataları GS = f(h, bkm, TS) YT 1/STO h Sipariş Maliyeti 1/Birim Stok Değeri Birim Karşılama Maliyeti SM 1/BSD bkm ESM = [(2*YT*SM)/(STO*BSD)]1/2 Teslim Süresiı TS

11 Optimum Karşılama Oranı Planlama Parametreleri
Stok taşıma Oranı (STO) Satınalma Sipariş Maliyeti (SSM) Azlık Faktörü (AF) Birim Satış Fiyatı (BSF) Birim Stok Değeri (BSD) Teslim Süresi (T) Yıllık Talep (YT) Tahmin Hataları (h)

12 Beklenen Sonuç Optimum Karşılama Oranı Optimum Stok Devir Hızı
Verimli Sipariş Miktarları Sonuçların Segmentasyonu Ürüne göre/segment Müşteriye göre/segment

13 Parametreler Stok Taşıma Maliyeti
Ortalama Stok Değeri % Maliyet Kategorisi Yıllık Maliyet Sermayenin Fırsat Maliyeti Eskime Saklama ve Elleçleme Sigorta Vergiler Azalma Stok Taşıma Oranı

14 Parametreler Ürün Tipine Göre
Teslimat Süresindeki Talepteki sapma Teslimatta süresindeki talebin Standart Sapması Sipariş Maliyeti Tahmini yıllık Talep Stok Taşıma Oranı Kıtlık Maliyeti Satış Fiyatı ($/birim) Stok değeri ($ / birim) Teslimat Süresi (yıl) Teslimat Süresisndeki Talep Kalem Adı

15 Sonuç Ekonomik / Verimli Sipariş Miktarı
Ekonomik Sipariş Miktarı Sipariş Maliyeti Toplam Talep Stok Taşıma Oranı Stok Değeri ESM

16 Sonuç Ortalama Stok Değerine karşı Geri Dönüşler

17 Sonuç Karşılama Oranı Optimizasyonu

18 Hangi Karşılama Oranı? SENARYO 2 Hat Karşılama Hat Karşılama Oranı %80
Parça Sipariş Sipariş edilen alınan A 1, B 2, ,990 C 4, ,990 D 2, ,990 E 1, Toplam 10, ,950 Hat Karşılama Oranı % Sipariş Karşılama Oranı % SENARYO 2 Parça Sipariş Sipariş edilen alınan Part A 1, ,000 B 2, ,000 C 4, D 2, ,000 E 1, ,000 Toplam 10, ,000 Hat Karşılama Oranı %80 Sipariş Karşılama Oranı %60

19 Ürüne göre Karşılama Oranı
Aynı KARŞILAMA ORANI Ürün Hizmet Seviyesil Siparişte olam olasılığı* 95% 97% 3% * Parça Gereksinim Sıklığı Keyboard PC CPU 95% 97% 3% Farklı KARŞILAMA ORANI Keyboard PC CPU PARÇA KARŞILAMA ORANI 95% 98% 0% PARÇA DEĞERİ ($) STOK($) $1,054 $50 $1,384 $500 $1,216 $50 $0 $500

20 Siparişe karşı Ürün: Karşılama Oranı Nedir?
Tanımla: Pij = j ürününün i siparişinde olma olasılığı i = Zamanında tamamlanan i sipariş oranı j = j ürününün karşılanma oranı Õ þ ý ü î í ì ú û ù ê ë é W - = j ij P i 1 q

21

22 Karşılama Oranının Modellenmesi Tavsiyeler

23 Model vs. Mevcut Karşılama Oranı Kategoriye göre

24 Eldeki Stok Model vs. Mevcut
Model vs.Mevcut Karşılama Oranı $0 $ $ $ $ $ $ A+ A B C D Total Popülerlik Seviyesi Eldeki stok Mevcut elde Model elde Model sonuçları fırsatçıya stok taşıma maliyetinden $9.5 milyonun üzerinde tasarruf sağlayabileceğini ve eldeki stoğu $22 milyona düşürebileceğini gösterir.

25 Model vs. Mevcut – DC Eldeki Stok
$0 $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ A+ A B C D Total Popülerlik Seviyesi Eldeki stok Değeri Mevcut Elde Model Elde

26 Model vs. Mevcut Hizmet Stoğu
Model vs. Mevcut - RTS Eldeki Stok $0 $ $ $ $ $ $ $ $ $ A+ A B C D Total Popularity Strata Eldeki Stok Mevcut Elde Model Elde

27 Model vs. Mevcut Doğrudan Satış Stok Devirleri
Mevcut vs. Model DS Stok Devir Hızı (DH) 16,7 6,3 4,8 1,5 0,0 6,8 6,0 3,8 2,9 4,6 2,0 4,0 8,0 10,0 12,0 14,0 16,0 18,0 A+ A B C D Total Popularity Strata Stok Devirleri DS-MEvcut DH DS-Model DH

28 Model vs. Mevcut Hizmet Stok Devirleri
Mevcut vs. Model RTS Stok Devirleri 2,6 0,6 0,3 0,1 0,0 0,9 3,1 1,5 1,8 0,5 1,0 2,0 2,5 3,0 3,5 A+ A B C D Total Popülerlik Seviyesi Stok devirleri RTS-EMvcut Devir RTS-Model Devir

29 Model vs. Mevcut Kategori başına Stok Devirleri
Mevcut vs. Model Stok Devirleri - Milpitas 7,0 2,0 0,6 0,0 2,6 5,7 2,9 1,5 3,3 1,0 3,0 4,0 5,0 6,0 8,0 A+ A B C D Total Stok Devirleri Total-Mevcut Devirler Total-Model Devirler

30 Stok Model Analizi 2.6% 3.0% 7.1% 29.2% 47.0% 32.0% 14.0% 7.0% 0.0%
16% 20% 21% 27% 17% 59.1% 10.0% 20.0% 30.0% 40.0% 50.0% 60.0% 70.0% A's B's C's D's E's %CAIV %Satışlar %CatSKUs

31 Bir Karşılama Oranı Planlama Modelinden Tavsiyeler
91,66% 98,21% 97,03% 90,00% 93,5% 92,0% 95% 97% 12,85 9,90 6,96 4,17 2,35 2,30 3,00 84,00% 86,00% 88,00% 92,00% 94,00% 96,00% 98,00% 100,00% A's B's C's D's E's Model Mevcut Bireysel hedef World-Class Hedef Karşılama Oranı 0,00 2,00 4,00 6,00 8,00 10,00 12,00 14,00 Turns Line Fill

32 Bir Karşılama Oranı Planlama Modelinden Tavsiyeler

33 Stok Dengeleme Karşılama Oranı Planlayıcısını kullanarak uygulayın ®


"Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları