Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Gençlik Spor Genel Müdürlüğü & MMI Türkiye Eğitimleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Gençlik Spor Genel Müdürlüğü & MMI Türkiye Eğitimleri"— Sunum transkripti:

1 Gençlik Spor Genel Müdürlüğü & MMI Türkiye Eğitimleri
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

2 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
TEMEL PAZARLAMA SPOR PAZARLAMASI SPONSORLUK SATIŞ Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

3 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
AMAÇLAR - HEDEFLER Bu eğitimlerle, federasyon yöneticileri ve çalışanlarının pazarlama, satış, müşteri ilişkileri,sponsorluk yönetimi alanlarında bilgi ve becerilerinin artması, sponsor adaylarıyla kazan-kazan ilişkisi üzerine kurulu verimli profesyonel iş ilişkileri geliştirip, sürdürebilecek yetkinliği kazanmaları amaçlanmaktadır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

4 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
EĞİTİM MODÜLLERİ Toplam 2 günlük programlar halinde 5 eğitim modülü ; Pazarlama Eğitimi - Temel Sponsorluk Yönetimi Sponsorluk Paketinin Hazırlanması ve Sunum Merchandising Satış Eğitim Yöntemi Seminerler ve Vaka Analizleri (1.5 Gün) Workshop ( yarım gün ) Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

5 TEMEL PAZARLAMA EĞİTİMİ AMACI:
EĞİTİMİN ANA MODÜLLERİ 1 TEMEL PAZARLAMA EĞİTİMİ AMACI: Federasyonların kendi alanlarını, vaadlerini ve varlık nedenlerini doğru konumlayarak marka haline getirebilmeleri için temel pazarlama anlayışına sahip olabilmeleri Sponsorluk işbirliklerinin sağlıklı başlatılıp yürütülebilmesi için, şirketlerin bakış açısıyla kavramı tanımlayıp, aynı dili konuşabilecek temel pazarlama anlayışına sahip olabilmeleri Halkla İlişkiler ve Medya İlişkileri konularında, temel, pratik ve güncel bilgi sahibi olabilmeleri Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

6 SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK AMACI:
EĞİTİMİN ANA MODÜLLERİ 2 ve 3 SPOR PAZARLAMASI VE SPONSORLUK AMACI: Federasyonların takvimleri doğrultusunda planladıkları aktiviteleri projelendirerek sponsorluk paketlerini hazırlayabilmeleri Projelere uyumluluk gösteren markaların özünü analiz edebilmeleri Kurumsal şirketlerde pazarlama planlaması mantığını öğrenerek, ilişkileri doğru yaklaşımla yürütebilmeleri 4. Sponsor olabilecek alternatif şirketlere öneri ve teklif paketlerini sonuç odaklı hazırlayarak, sunabilmeleri 5. Projeleri kurumların bakış açısıyla sunup yansıtabilmeleri 6. Proje kabulünden sonra, ilişki yönetimi Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

7 SATIŞ YÖNETİMİ VE LİSANSLI ÜRÜNLER AMACI:
EĞİTİMİN ANA MODÜLLERİ 4-5 SATIŞ YÖNETİMİ VE LİSANSLI ÜRÜNLER AMACI: Sponsorluk önerilerini paylaşırken, başarılı bir satışçı gibi düşünme ve davranma becerilerini kazandırmak Müşterilerle etkin ve verimli ilişki/iletişim becerilerini geliştirmek Lisanslı ürünler konusunda bilgi/içerik sağlayarak, kuruma gelir kaynağı olarak önemi üzerinde durmak Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

8 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
ATÖLYE ÇALIŞMASI (WORKSHOP) AMAÇ : Eğitimler boyunca verilen kavramsal bilgilerin uygulama çalışmalarıyla hayata geçirilmesini öğretmek. YÖNTEM : Vaka çalışması ile ; Problem çözme Yaratıcı düşünme KONU: Örnek bir sponsorluk vakasının yönetimindeki aşamaları hayata geçirmek, problemlere çözüm getirmek ve planlandığı şekilde sonuçlandırmak. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

9 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
PAZARLAMA KARMASI GÜN – İLK 2 OTURUM – 3. KONU 20 DAKİKA Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

10 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
ÜRÜN / product FİYAT/ price YER /place TANITIM / promotion Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

11 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Pazarlama Stratejisi Bu dört ana unsuru, şirket misyonu ve önceliklerine göre bir arada, maksimum fayda oluşturacak şekilde yönetmektir. Sunulan ÜRÜN veya HİZMET, pazar şartlarına uygun YERlerde, doğru FİYATla, tüketiciye yeterli TANITIM yapılarak pazarlanmalıdır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

12 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
ÜRÜN NEDİR? TANIM: Bir ürün, bir pazara, bir isteği veya ihtiyacı karşılamak üzere sunulan herşey olabilir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

13 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
ÜRÜN NEDİR? Bir Ürün: Fiziksel bir ürün Bir hizmet Bir kişi Bir yer Bir kurum Bir spor dalı Bir fikir Olabilir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

14 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
FİYAT NEDİR? Fiyat Bir ürünü deneyimlemek için ödenen bedeldir. Satın alınan ürünün fiyatı Bir konser için alınan biletin fiyatı Bir otelde 1 hafta konaklamak için ödenen tutar Bir göz kontrolü için doktora ödenen tutar Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

15 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
FİYAT NEDİR? Fiyat ; Marka Değeri ile doğru orantılıdır. Fiyatı ; Tanınma Rekabette öne çıkma Ürün/hizmet kalitesi Vaadini yerine getirme/tatmin Etkileyen unsurlardır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

16 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
YER NEDİR? Yer, herhangibir ürünün satınalınabildiği, satınalınması için bulunulması gereken lokasyonu temsil eder. Konserin verildiği salon Basketbol maçının oynandığı salon Tatil için gidilen otel Deterjanın satıldığı market Elbisenin satıldığı mağaza İnternetteki sanal alışveriş sitesi Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

17 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
TANITIM NEDİR? Tanıtım, bir pazarı oluşturan her noktada yapılan iletişim çalışmalarının tümüdür. Reklam (TV, basılı, outdoor, radyo, internet) Halkla İlişkiler / Basınla İlişkiler Sponsorluk Promosyon Doğrudan pazarlama Interaktif pazarlama (web, mobil, blog, podcast, videocast) Ağızdan ağıza pazarlama Etkinlik pazarlaması Bülten, broşür, poster Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

18 SPOR PAZARLAMASINDA PAZARLAMA KARMASI
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

19 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
ÜRÜN: Spor ürünleri karşımıza değişik şekillerde çıkabilir. İki takım arasında oynanacak bir basketbol maçı bir program Yüzme ve aerobik dersleri bir hizmet Bir takım, kulüp Bir organizasyon, şampiyona, turnuva Bir sporcu Lisanslı ürünler Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

20 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
FİYAT: Burada ürünün bilet fiyatı (price) olarak ortaya çıkan değeri söz konusudur. Fiyatlandırmada; Ürünün maliyeti Ürüne olan talep Gelir beklentisi Toplam bütçe Rakip ürünler gibi kriterler kullanılır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

21 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
YER: Burada ürünün sunulacağı yer söz konudur. Spor ürünleri söz konusu olunca yer alternatifleri ; Ulusal Uluslar arası Bölgesel Olarak dağılabilir. Salon / Stadyum / Kort / Ring vb. tüm alanlar spor pazarlamasında YER kavramının karşılığıdır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

22 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
TANITIM: Reklam (TV, basılı, outdoor, radyo, internet) Halkla İlişkiler / Basınla İlişkiler Sponsorluk Promosyon Doğrudan pazarlama Interaktif pazarlama (web, mobil, blog, podcast, videocast) Ağızdan ağıza pazarlama Etkinlik pazarlaması Bülten, broşür, poster Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

23 Marka ve Konumlandırma
GÜN – İLK 2 OTURUM – 3. KONU 20 DAKİKA Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

24 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
MARKA NEDİR? Marka ; Bir satıcının, ürün veya hizmetini tanımlamayı amaçlayan Onu rakiplerinden ayıran Bir isim, işaret, sembol, dizayn Veya bunların kombinasyonu olan Bir değer veya değerler bütünü vaadeden Elle tutulamayan varlıktır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

25 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
MARKA NEDİR? Her şey bir ürün olabildiği gibi herşey bir marka olabilir. Bir anlam ve çağrışım taşıyan her etiket bir markadır. Büyük bir marka bir ürüne veya bir hizmete renk ve duygu katar. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

26 BÜYÜK MARKANIN GÖSTERGELERİ
Çok ve sadık müşterisi var Fazladan para getirir çünkü alıcısı üründen beklediği kaliteyi,özellikleri bilir, güven duyar Marka insanlara zaman kazandırır, çünkü seçenekler çoğaldıkça güven önem kazanır. Daha çok yerde ve daha az çabayla yer bulur, alıcısıyla buluşur Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

27 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
MARKALAR Bir marka 4 seviyede anlam taşır: 1. Ürün özellikleri Akla bazı belirgin ürün özelliklerini getirir. 2. Yararlar / Vaadler Müşteri, özellik değil “fayda” satın alır. Bu durumda, “özellikler” fonksiyonel veya duygusal faydalara tahvil edilmelidir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

28 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
MARKALAR 3. Değerler Marka, alıcının değerlerini ifade eder. 4. Kişilik / kimlik Marka bir kimliği ve kişilik özelliklerini yansıtır. Eğer bu marka bir insan olsaydı, nasıl birisi olurdu? Marka, gerçek veya arzulanan kimliği, markanın imajıyla eşleşen alıcıları kendine çekecektir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

29 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
MARKA DEĞERİ NEDİR? “Bütün fabrikalarımız ve tesislerimiz yanıp kül olabilir ama şirketin değeri değişmez” Coca Cola eski CEO’su Roberto Goizueta Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

30 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
MARKA DEĞERİ NEDİR? Marka değeri aşağıdakiler arttıkça artar; Marka sadakati Bilinirlik Algılanan kalite Güçlü marka deneyimleri, eşleştirmeler Patent, bağlı markalar, müşteri ilişkileri gibi diğer varlıklar Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

31 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Konumlandırma Tanımı: Bir markayı konumlandırmak, onun tüketicisinin zihninde, algısında ve kalbinde almasını istediğimiz , diğer rakiplerine göre, farklı ve özel yeri tanımlamaktır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

32 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Konumlandırmayı Anlamak Öncelikli tüketici grubumuzun ; Satınalmaya motive eden Rakiplerden farklı Karşılanabilir Bir güçlü “tercihini” tesbit etmek ve oraya yönlenmektir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

33 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Konumlandırmanın elemanları Hedef Kitle ( HK) İşin Çerçevesi (İÇ) Farklılaşma Noktası (FN) Farklılaşma Noktasını destekleyen Sebep Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

34 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Konumlandırmanın elemanları Hedef Kitle ; markanın içinde bulunduğu ürün grubunu en fazla kullanan veya uzun vadede en fazla kullanma eğilimi öngördüğümüz müşteri grubu. İşin Çerçevesi ; bulunulan pazar, sektör. Rekabetçi olabilmek için mümkün olduğunca geniş tanımlanmalıdır. Farklılaşma Noktası; konumlandırmanın kalbi ! Seçtiğimiz tercih alanındaki iddiamız. Farklılaşma Noktasını destekleyen Sebep ; iddiamızı destekleyen ana varlığımız. Duygusal olmaktan çok, mümkün olduğunca somut ve gerçekçi olmalıdır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

35 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Konumlandırma Formülü X Markası, (hedef kitle) ye ( farklılaşma noktası ) sunan bir ( işin çerçevesi) markasıdır, çünkü X markası ( destekleyici sebep). Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

36 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Konumlandırma Formülü - Swatch “Swatch, yaş arası , kişisel yaratıcılığına değer veren yetişkinlerin (HK), farklılıklarını gururla göstermelerine yardım eden (FN) bir kol saati (İÇ) markasıdır, çünkü Swatch’un tarzı tamamen eşsiz, modaya uygun ve zaman ötesidir.” Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

37 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Konumlandırmanın Temelleri Ürünle Tutarlı olmalı Uzun vadede sürdürülebilir olmalı Pazarlama karmasındaki farklı bütün elemanlara uygulanabilir olmalı Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

38 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Konumlandırmanın Prensipleri Mümkün olan en geniş (İÇ) kullanır Tutarlı ve Sürdürülebilir İnanılır ve Güvenilir (FN) en önemli bölümüdür Benzersiz ya da Farklı (HK)nin yaşam stili, davranışları ve görüşleriyle tutarlı olmalıdır (FN), (HK) için açık olmalı ve kolaylıkla iletilebilmelidir (HK), (FN) için para ödemeye hazır olmalıdır Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

39 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Etkili bir konumlandırma markanızın bütün pazarlama stratejilerinin temelidir. İletişim Reklam Promosyon Ürün Fiyat Ambalaj Marka Satış kanalı Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

40 İşin Çerçevesi Ürün nedir? – tüketicinin dilinde nasıl tanımlanır?
Nelerle rekabet eder? İÇ, büyümeye elverişli olabilecek kadar geniş mi? İÇ alanında, tüketicinin kullanımına ilişkin Nasıl/ne zaman/neden sorularına karşılık gelen ikame ürünler var mı? İÇ, tüketicilerin bizim işletmemizle ilgili düşünce ve duygularıyla tutarlı mı? Rakipler kim? Bu (HK)’de kazanma ve kaybetme sebepleri neler? Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

41 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
HEDEF KİTLE : HEDEF = En İyi* Potansiyel Müşteri * markanın içinde bulunduğu ürün grubunu en fazla kullanan veya uzun vadede en fazla kullanma eğilimi öngördüğümüz müşteri grubu. Sporda tüketiciler iki ana grup altında sınıflanmaktadır ; 1.Spor yapmak amacıyla faaliyetlere katılanlar 2.Sporu seyredenler Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

42 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Hedef Kitleyi Anlamak Duruma özel Tüketim/kullanım miktarı Tüketim/kullanım durumları Tüketim/kullanım sıklığı Tüketim/kullanım ana motivatörleri Marka sadakati Rakip ürün kullanımı Alışkanlıklar/yaklaşımlar Tercihler Algılamalar İkame ürünler İkame ürünlerin /kategoriler – hangi durumlarda-ne zamanlar? Genel Demografik : yaş,cinsiyet,SES Kişilik, kimlik Hayat şekli Psikografik Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

43 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Farklılaşma Noktası “ilk” ol “en” ol “farklı” ol Tek bir ana vaad Basit söyle Nesnel ol İnandırıcı sebeple destekle (İÇ) ile ilgili ol Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

44 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Farklılık Noktası – ana sorular (FN)mız, (İÇ) kapsamında (HK)mizi harekete geçirebilecek mi? (FN)mız eşsiz mi/benzersiz mi/ olmayanı veriyor mu? Belli bir zaman süresince geçerliliğini koruyabilecek mi? (FN)mızın iletişimi inandırıcı bir şekilde yapılabilir mi? (FN)mız tüketicinin markayla geçmiş deneyimiyle ne kadar uyumlu? Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

45 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Konumlandırma Dokümanı - MARKA PİRAMİDİ Farklılık Noktası (FN) Konumlandırma Formülü ( Cümlesi) Değerleri Duygusal vaadleri Farklılıkları Kişiliği Fonksiyonel vaadleri Ürün/ hizmet özellikleri İşin çerçevesi (İÇ) Hedef Kitle (HK) Rekabet Direkt rakipler ve indirekt rakipler ayrı ayrı yer almalı Değer yaratılabilecek, geliştirilebilecek, gerçekçi , mümkün olan en geniş çerçeve Çekirdek hedef kitle ile bu grup hedeflenerek ulaşılabilecek diğer gruplar ayrı ayrı yer almalı. Marka Merdiveni’nden Markanın taşıdığı, üstlendiği soyut değerler Markanın kişilik özellikleri Rekabette farklılaştığı bütün noktalar Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı


"Gençlik Spor Genel Müdürlüğü & MMI Türkiye Eğitimleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları