Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak)"— Sunum transkripti:

1 Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak)
© CEPA - All rights reserved.

2 Yağmurda Kayganlık YAĞMURLU DURUMLARDA ARABA KULLANIRKEN
EN TEHLİKELİ ZAMAN TAM YAĞMURUN BAŞLADIĞI ZAMANDIR Yeni başlayan yağmur, yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk tozu ile karışır ve kaygan bir zemin oluşturur. YAVAŞLA!! Böylelikle lastiklerin yol tutuşu güçlenecek ve çekiş artacaktır. © CEPA - All rights reserved.

3 Yağmurda Kayganlık Kentlerdeki cadde\yol yüzeyleri, banliyö bölgeleri, ve bunun gibi aşırı trafik veya trafik sıkışıklığı olan bölgeler düşük hızlarda bile kaymaya neden olabilecek yağ ve bunun gibi birçok maddelerle doludur. Su birikintilerinin üzerinden geçmemeye özen gösterin, zira su yoldaki delikleri veya diğer tuzakları gizler. © CEPA - All rights reserved.

4 Yağmurda Kayganlık Sürücüler, önündeki araç acil olarak durduğu taktirde kuru yüzeye oranla durması daha zor olacağından takip mesafelerini arttırmalıdır. © CEPA - All rights reserved.

5 Yağmurda Kayganlık Çevrenizi her zaman kontrol edin. Yolunuzu “yorumlayın” ve aniden fren yapmaya veya direksiyon kırmaya karşı hazırlıklı olun. Sürekli olarak arkanızda seyahat eden diğer araçları gözlemleyin ve kontrol edin. Şunu unutmayın ki bu sürücüler de sizinle aynı koşullarda seyahat etmektedir. Boyalı yüzeylerde (kaygan) araba kullanmaktan kaçının. Geçmek için en uygun anı bekleyin. © CEPA - All rights reserved.

6 Düzensiz yüzey ve çukurlar yağmur suyu tarafından gizlenir.
Yağmurda Kayganlık ÜZERİNDE SEYAHAT ETTİĞİNİZ YOL YÜZEYİNİN ÖZELLİKLERİNİN BİLİNCİNDE MİSİNİZ? Eğer yol yüzeyinde tamir yamaları, yeni ve\veya cilalanmış yüzey veya yetersiz yağmur suyu akışı varsa süratinizi daha da azaltın. Düzensiz yüzey ve çukurlar yağmur suyu tarafından gizlenir. © CEPA - All rights reserved.

7 SOLLAMA, KAVŞAKLAR VE KÖPRÜLER
Yağmurda Kayganlık UYARI!! SOLLAMA, KAVŞAKLAR VE KÖPRÜLER © CEPA - All rights reserved.

8 Yağmurda Kayganlık Sakin kalın. Görüş mesafesi ve boşluk için uygun koşullar oluşuncaya kadar bekleyin. Sollama sırasında yapılan hızlanma ve azalan çekiş yol tutuş kontrolünde kayıp yaratabilir. Viraja girerken daha da fazla YAVAŞLAYIN. Özellikle de yol yüzeyinin durumu uygun değilse. © CEPA - All rights reserved.

9 Yağmurda Kayganlık Bir köprüye yaklaşırken yavaşlayın. Mevcut meyilin ani değişiminde kontrol kaybı yaşanabilir. AYRICA KÖPRÜLER DE HYDROPLANING (AQUAPLANING) İÇİN İDEAL YERLERDİR, YANİ DAHA DA DİKKATLİ OLUN © CEPA - All rights reserved.

10 HYDROPLANING VEYA AQUAPLANING (Su yastığı üzerinde kayma-Kızaklama)
Yağmurda Kayganlık HYDROPLANING VEYA AQUAPLANING (Su yastığı üzerinde kayma-Kızaklama) Ne demektir? Hydroplaning suyun lastikle yüzeyin arasına girmesi sonucu, lastiğin yer ile temasının aşırı derecede kaybıdır. (su derinliği > 0,5 mm). Bu duruma neden olan ana sebepler: Yetersiz yüzey drenajı sonucu yağmur suyu toplanması ve su derinliği. Lastik diş derinliği ve dizaynı Hız. © CEPA - All rights reserved.

11 Yağmurda Kayganlık Hydroplaning (Kızaklama) nasıl oluşur?
Lastiğin altında ve önünde bulunan su basıncı, seyir hızıyla artar. Su basıncı sürekli artmaya başlayarak bir süre sonra, lastiğin yol yüzeyinde yüzmesine sebep olur. Lastiğin su kanallarının kapasitesi dolunca, lastiğin yüzeyle teması engellenir. 30 km/s Veya daha az km/s arasında 70 km/s veya daha fazla Lastik yüzeyle temasını sürdürür, su zorlanmadan kanallardan geçer. Su basınç oluşturmaya başlar, ve lastiği yerden bir miktar kaldırabilir. Lastik ve yüzey arasında su sıkışması meydana gelir. Lastiğin zeminle teması kesilir. © CEPA - All rights reserved.

12 Yağmurda Kayganlık Lastiğin araçla yol yüzeyi arasında sadece bir halka olduğunu unutmayınız. Lastiğin şişkinlik basıncını periyodik olarak kontrol edin ve diş derinliğinin 2mm’nin altında olmadığına emin olun. Lastiklerinize çok şey bağlıdır. En önemlisi de sizin güvenliğiniz!!! © CEPA - All rights reserved.

13 Hydroplaning olasılığı, Kısmi veya toplam yol tutuş ve fren kaybı.
Yağmurda Kayganlık Hydroplaning olasılığı, Aracın hızı, lastik diş derinliği, lastik dizaynı ve mevcut suyun derinliğine bağlıdır. Sonuç olarak, lastik diş derinliği az veya su derinliği fazla ise, hydroplaning olasılığı düşük hızlarda bile mevcuttur. Sonuçlar? Kısmi veya toplam yol tutuş ve fren kaybı. En iyisi: Yağmurda yavaşlamak © CEPA - All rights reserved.

14 Hydroplaning’in üstesinden gelebilmek
Yağmurda Kayganlık Hydroplaning’in üstesinden gelebilmek Ayağınızı gazdan çekin Fren yapmayın veya hızlanmayın Direksiyonu ani kırmayın Lastikleriniz yüzey ile yeniden temasa geçene kadar bekleyin . Tamamen dinamik hydroplannig olayında (bütün lastikler), sürücü tarafından yapılacak hiçbir hareket, yol yüzeyine yansımaz. Kısmi hydroplanning sırasında, yüzey ile temas halinde olan lastik veya lastikler emirleri (fren, hızlanma) uygulayarak aracın tehlikeli ve kontrolsüz reaksiyonunu başlatmış olur. © CEPA - All rights reserved.

15 1) Araç hydroplaning (Kızaklama) halindeyken sürücü ne yapabilir?
Yağmurda Kayganlık SORU 1 1) Araç hydroplaning (Kızaklama) halindeyken sürücü ne yapabilir? A) Ayak gazdan çekilir, lastik kızaklamasını yok etmek için debriyaja basılır, ve direksiyon ani şekilde kırılır. B) Daha iyi çekiş sağlamak için, aracın agresif şekilde tepki vermesine mahal vermeden yavaşça gaz verilir. C) Gaz pedalından ayak çekilir ve yüzeyle tekrar temasın sağlanması beklenir © CEPA - All rights reserved.

16 1) Araç hydroplaning (Kızaklama) halindeyken sürücü ne yapabilir?
Yağmurda Kayganlık SORU 1 1) Araç hydroplaning (Kızaklama) halindeyken sürücü ne yapabilir? Doğru cevap: C) Gaz pedalından ayak çekilir ve yüzeyle tekrar temasın sağlanması beklenir © CEPA - All rights reserved.

17 Yağmurda Kayganlık Bir daha yağmurda araba kullanırken aracınızın altında, daha doğrusu, lastiklerle yol yüzeyinin arasında neler olduğunu düşünün. Unutmayın ki aynı olay etrafınızdaki bütün araçlarda olmaktadır. © CEPA - All rights reserved.

18 Yağmurda Kayganlık CEPA TAVSİYELERİ CEPA INTERNATIONAL Araştırma
ve Geliştirme Departmanı tarafından hazırlanmıştır URUGUAY Edificio Torre de los Caudillos Montevideo Telefax (598-2 ) BRASIL Edifício Crystal Center Rua Euclides Miragaia Sala 203 São José dos Campos-São Paulo Tel/Fax (5512) © CEPA - All rights reserved.

19 SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER Devam edecek !


"Yağmurda Kayganlık (Yağmurda araba kullanmak)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları