Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Mobil Pazarlama ve İletişim
Doç. Dr. Gonca Telli Yamamoto Okan Üniversitesi Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri Bölüm Başkanı OGM, 25 Kasım 2009, Ankara
2
İletişim bir birliktelik süreci yaratılmasında en kritik konudur.
Sözlük anlamı duygu, düşünce ya da bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır. İletişim OGM, , Ankara
3
Sigara içilir mi? OGM, , Ankara
4
Sigara içilir mi? OGM, , Ankara
5
Belli bir haber, mesaj ya da anlamın iki veya daha fazla kişi grup ya da toplum arasında paylaşılması sürecidir. İletişim OGM, , Ankara
6
sigara içilen mekanlarda dahi rastlanabilecek kadar yaygın Türkiye'deki en populer uyarı cumlesi.. genelde "kırtasiye'de tek sticker bu vardı" anlamına gelir.. Ekşi Sözlüğe göre OGM, , Ankara
7
OGM, , Ankara
8
Matris veya matrix nedir?
OGM, , Ankara
9
Matrix-matris sözlük anlamı
1.Dizey. dizey. çoğ. ma.tri.ces 2. bir nesneye biçim veren veya dayanak olan şey. 3. anatomi. dölyatağı, rahim. 4. mat., bilg., matb. matris. 5. dişi kalıp. Matrix-matris sözlük anlamı OGM, , Ankara
10
Dükkan Adı OGM, , Ankara
11
Film adı OGM, , Ankara
12
İletişim biçimleri Sözlü --Yazılı Resmi-resmi olmayan
Kişisel konuşma mektup Basın toplantısı --basın bülteni Toplantı Telefon faks video (sesli film) --sms,mms mesaj Cep telefonu (mobil) --rapor, not vb Resmi-resmi olmayan Sözlü sözsüz şeklinde ifade edilebilir. İletişim biçimleri OGM, , Ankara
13
İletişim Fonksiyonları
Duygu ve coşkuları ifade etme Emir verme Bilgi verme- aktarma Paylaşma dostça bir hava yaratma Konuşanın kullandığı dilin bir ögesiyle ilgili bilgi verme iletişimi Sanat OGM, , Ankara
14
Satın alma ve sonrası durum takibi
İhtiyacı belirleme Farkına varma Farkına vardırma Dikkat çekme Seçenek arama değerlendirme İlgi değerleme Anlama İlgi Arzu Satın alma ve sonrası durum takibi Deneme ve kabullenmeye yönelik hareketler İkna Eylem Eyleme geçirme OGM, , Ankara
15
Pazarlama İletişimi Ürünle ilgili Pazarla İlgili Dağıtımla ilgili
Belli bir satış rakamına ulaşmak Pazarda arzu edilen davranış biçimine ulaşmak Yenilikleri kabullendirmek Ürün imajı geliştirmek Satışları teşvik Sorun çözmek Ürünle ilgili Pazarla İlgili Dağıtımla ilgili Fiyatla ilgili Tanıtımla ilgili Müşteriyle ilgili Kurumla ilgili…. Diğer… OGM, , Ankara
16
Mobil Telefon Kullanıcı Sayısı
2005 2010 3.3 Milyar 2 Milyar DÜNYA NÜFUSU 2009 Kasım Ayı itibarıyla 6,798,452,742 * Mobil Telefon Kullanıcı Sayısı OGM, , Ankara
17
MOBİL PAZARLAMA KAVRAM HARİTASI
OGM, , Ankara
18
Mobil Pazarlama OGM, , Ankara
19
Teknolojik altyapı Fikir altyapısı Devlet desteği Hukuki altyapı
Mobil Pazarlama İçin; Teknolojik altyapı Cihazlar Sistemler Fikir altyapısı İnsanlar Devlet desteği Hukuki altyapı Uluslararası altyapı OGM, , Ankara
20
CEP TELEFONU İLE İLETİŞİM
Kişisel İletişim Kitlesel İletişim
21
KİŞİSEL İLETİŞİM Buluşma yerlerini, günlük planlarımızı ve hatta işlerimizi yönettiğimiz İstenildiği anda ve mekanda kullanılabilme özelliği Kamera, Mp3 oynatıcı gibi fonksiyonlarıyla hayatımızda önemli bir yer edinmiştir cep telefonu. OGM, , Ankara
22
KİTLESEL İLETİŞİM Arama Yaparak Mesaj E-Posta Bilgi Mesajları
v.b yöntemlerle (bankaların yolladıkları mesajlar) kitlelere ulaşılmaktadır. KİTLESEL İLETİŞİM OGM, , Ankara
23
Cep telefonumuz yoksa, varlığımızın da bir anlamının kalmayacağı günlere doğru koşar adım gidiyoruz.
Kısa sürede elimiz ayağımız zannettiğimiz bu cihaz sayesinde konuşuyor, yazışıyor, fotoğraf çekiyor, TV izliyor, müzik dinliyor, tansiyonumuzu ölçüyor, haberdar oluyor, hesaplarımızı düzenliyor, ödüyor,harcıyor ve daha pek çok şey yapıyoruz. HAYATIMIZDAKİ YERİ OGM, , Ankara
24
İLK CEP TELEFONU Dünya’da ilk piyasaya sürülen cep telefonuna
Resimdeki telefon Motorola Dyna TAC 8000x. Ölçüleri 13x1.75x3.5. Bu tuğla büyüklüğündeki telefona 1983 yılında sahip olmak isteseydiniz $’ı gözden çıkarmak gerekiyordu. OGM, , Ankara
25
Hane Mekan Zaman Bağımsız Mobil Pazarlama OGM, , Ankara
26
OGM, , Ankara
27
Mobil Pazarlama Gelişme aşamasında
Teknolojinin sağladığı imkanlar ölçüsünde gündemimize giriyor Mobil pazarlama sağlayıcı araç gerecin kalite ve yeterliliklerinin sağlanması yanında Yeni pazarlama yaklaşımlarını da birlikte getiriyor. Mobil Pazarlama OGM, , Ankara
28
Mobil pazarlama müşteriye ulaşma yönüyle, uzaktan ve kablosuz iletişime uygun olan cep telefonları, cep bilgisayarları ve benzeri gereçler yoluyla müşterilere veya potansiyel müşterilere ulaşılarak kurum, ürün, hizmet, fikir, eylem ve kişilere ilişkin pazarlama faaliyetlerinin yapılması olarak tanımlanır. Mobil Pazarlama OGM, , Ankara
29
Günümüzde SMS mesajları, bluetooth mesajları, video trailer vb
Günümüzde SMS mesajları, bluetooth mesajları, video trailer vb. şekillerde verilerle gelişen pazarlama çabaları olarak ortaya çıkar. Mobil Pazarlama OGM, , Ankara
30
Pazarlama mesajlarının SMS, MMS, Mobil video reklam, mobil oyun reklamı gibi formlarda topluma sunulmasıdır. Mobil pazarlama OGM, , Ankara
31
Mobil telefonun sundukları
SMS ile kısa mesajlaşma MMS ile görüntülü veya grafiklerle mesajlaşma Sesli iletişim Şu an bazı özellikleri ileri cep telefonları ile internet ortamından yararlanma OGM, , Ankara
32
Mobil Pazarlama ile neler yapılabilir?
İzinli veri tabanı oluşturma (Mobil pazarlama kampanyalarına alınacak geri dönüşler ile veritabanı oluşturma) Araştırma ve ölçümleme (MMS, SMS ile anket, beğeni toplama, görüş alma, şikayet toplama vs. ) OGM, , Ankara
33
Mobil pazarlama ile neler yapılabilir?
Satış artırmak (SMS at indirim kazan, Ürünümüzü al kontör/dakika kazan) Bilinirliği artırmak (Mobile Advergame, Wap Banner, Toplu MMS vs.) OGM, , Ankara
34
Mobil Pazarlama ile neler yapılabilir?
Bağlılığı artırmak (Loyalty kartların puanları ile kontör/dakika kazan, puan topla Sinema Paketi veya Haber Paketi üyesi ol vs.) OGM, , Ankara
35
OGM, , Ankara
36
Mobil Pazarlama ile neler yapılabilir?
Konumlandırma (Mecra olarak mobil kanalların kullanımı ile gençliğe yönelik ve teknolojiye- inovasyona açık imajını güçlendirmek,) OGM, , Ankara
37
Mobil Pazarlama ile neler yapılabilir?
Diğer reklam kampanyalarına destek (TV-Radyo reklamlarının takibini artırmak veya basın reklamlarına ilgiyi artırmak için SMS ile çekilişler, hediyeler vs.) OGM, , Ankara
38
Neden Mobil Pazarlama Mobil pazarlama daha bağlayıcıdır;
kişiye özeldir; sosyalleşmeyi destekleyen, daha içten ve arkadaşça bir mecradır. İletişim mesajı kalabalıktan sıyrılır ve direkt olarak hedef müşterinin avucuna gider. Neden Mobil Pazarlama OGM, , Ankara
39
Tam olarak müşteri kontrolündedir, onlar istedikleri markayla kendi istedikleri, kendi ayırdıkları zamanda iletişime geçerler. Mobil pazarlama izinli olarak kullanıldığı sürece, sadece iletişimde olmak isteyen tüketiciler mesajınıza muhatap olurlar. Tüketiciler markayla kişiye özel bir deneyim yaşarlar. Neden Mobil Pazarlama OGM, , Ankara
40
Hedef Kitle Kriterleri
Spor SMS Finans MMS Gelir verileri Internet Java Teknoloji Roaming Kullanım Verileri Müzik Wap Oyun İlgi Arama çeşitleri Dinamik Konum Demografik Cinsiyet Diğer Statik Yaş Meslek Bölgesel Teknoloji OGM, , Ankara
41
Teşekkürler! gonca.telli@okan.edu.tr http://goncatelli.blogspot.com
OGM, , Ankara
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.