Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanErke Erdogan Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
UYARLAMA TEKNOLOJİLERİ
3
UYARLAMA NEDİR? Uyarlama kavramı öğrenme sistemleri alanındaki çalışmalarda önemli bir konudur. Kesin sistem parametrelerini değiştirmeyi ve bu parametrelere göre öğrenci davranışlarına uyum sağlamaya izin veren sistemler “uyarlanabilir” olarak adlandırılır. Sistemin öğrenci ihtiyaçları hakkında varsayımları temeline dayanan öğrencilere otomatik olarak uyum sağlayan sistemler “uyarlamalı” olarak adlandırılır
4
Uyarlamalı sunum Uyarlamalı sunum teknolojili bir sistemde, sayfalar statik değildir, fakat uyarlamalı üretilmiştir veya her öğrencinin öğrenci modelindeki parçalarından toplanmıştır. Örneğin, farklı uyarlamalı sunum teknolojileriyle, acemiler daha fazla ek açıklama alırken; uzman öğrenciler daha detaylı ve derin bilgi alırlar.(Brusilovsky, 1999) Bu sayede öğrencinin kavrama yoluyla öğrenmesi sürecinde geçen zaman azaltılır (Silva ve ark., 1998).
5
Uyarlamalı Gezinti Desteği Eğitim içerisinde öğrencinin nasıl gezineceği ile ilgilenen teknolojidir. Hangi bilgilerin nasıl gösterileceği üzerinde durulur. Buna öğrenci modelindeki bilgilerle karar verilir (Doğan ve Kubat, 2008). Uyarlamalı gezinti desteği öğrenciye, görünen bağlantıları değiştirerek uyum sağlama ve yolunu bulmada yardım eder. Öğrenme materyalinde öğrencinin kendisine en uygun yolu bulmasında yardımcı olur.
6
Uyarlamalı Gezinti Desteği Uyarlamalı gezinti desteğinin amacı, bağlantı sunumu ve işlevselliğinin amaçlara uyarlayarak; öğrencinin amaçlarına, bilgisine ve diğer kişisel özelliklerine göre hiperortamda yolunu bulmasıdır. Öğrencinin yolunu bulmasını sağlamak için farklı seçenekler vardır (Brusilovsky, 2000).
7
Doğrudan Rehberlik Bağlantı sıralaması Bağlantı açıklaması Bağlantıyı gizleme, kullanımını engellemeve kaldırma
8
Doğrudan Rehberlik : En basit uyarlamalı gezinti desteğidir. Sistem, takip edilmesi gereken en iyi bağlantıyı sayfada görünür yapar. Ya da ek olarak “bir sonraki en iyi sayfa”ya ulaşmayı sağlayan dinamik bir bağlantı (genellikle “sonraki” olarak adlandırılan) üretir (Brusilovsky, 2000).
9
Bağlantı açıklaması : Sistem, çeşitli yorumlarla bağlantıları açıklar. Bu yorumlar açıklanan bağlantıların arka planı hakkında daha fazla bilgi verir. Açıklamalar, daha çok görünen işaretler şeklindedir. Genellikle semboller, yazı renkleri, boyutları ve tipleri şeklinde olur
10
Bağlantıyı gizleme, kullanımını engellemeve kaldırma : Sistem öğrenciyi, mevcut durumunda ona uygun olmayan bağlantılardan uzak tutmaya çalışır Bir bağlantı genellikle altı çizilmiş aktif bir sözcüğün normal bir sözcük haline dönüştürülmesi şeklinde gizlenebilir. İçerikle hiç ilgili olmayan bağlantı ise kaldırılabilir
11
Harita uyarlaması: Bu teknoloji kullanıcıya sunulan global ve lokal hipermedya haritalarının uyarlanmasının çeşitli yollarını oluşturur.
12
Lokal Kılavuzluk Lokal kılavuzluk öğrencinin istediği bilgiye ulaşmasında en kısa yolu bulmasına yardım eder. Bunun için en çok kullanılan yöntem, öğrencilere her adımda izleyeceği “ileri” gibi bir buton sunmaktır. Öğrenci tavsiye edilen yolu izlediğinde öğrenciye izlemesi için yeni yollar önerilir(Somyürek, 2009).
13
Global Kılavuzluk Öğrenciye, özelliklerine göre ulaşabileceği en uygun bağlantı listesinin sırasıyla önerilmesidir. Örneğin öğrencinin gerçekleştirmesi gereken belirli bir görevi olduğunda, bu görevle ilişkili ziyaret etmesi gereken konu başlıkları ve etkinlikler sistem tarafından önerilebilir(Somyürek, 2009).
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.