Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği 2013 Yılı Planlanan Faaliyetleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği 2013 Yılı Planlanan Faaliyetleri"— Sunum transkripti:

1 Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği 2013 Yılı Planlanan Faaliyetleri
Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği 2013 Yılı Planlanan Faaliyetleri

2 2013 BURSA ARAP DESTİNASYONU ETKİNLİKLERİ
Bursa Valiliği ile Arap Turizm Örgütü işbirliğiyle 2013 yılı Arap ülkelerinde ‘’Bursa Öncelikli Destinasyon’’ ilan edilmiştir. Bu mihnette bir çok etkinlik yapılmıştır. Bu etkinliklere yılın 2. yarısında da devam edilecektir.

3 BEBKA PROJELERİ Bursa Valiliği öncülüğünde BEBKA dan 3 adet proje alınmıştır bunlar: 1- “BURSA’DAKİ TERMAL ve MEDİKAL TURİZM DESTİNASYONLARININ DÜNYA’YA TANITILMASI’’ PROJESİ 2- “BURSA KİOSKLARINA KAVUŞUYOR ’’ PROJESİ 3- ‘’BURSA TURİZM DESTİNASYONU İÇİN TOUCH PATH UYGULAMA’’ PROJESİ

4 AB ULUSAL AJANS PROJELERİ
Ulusal Ajans’a Birlik adına 1 Mayıs başvuru dönemi için hazırlanan projemiz hibe almaya hak kazanmıştır. Projemizin Adı : “ Kültürlerarası İletişimde Geleneksel El Sanatlarının Rolü Projemize Katılacak Ülkeler: Bulgaristan, Yunanistan, Romanya, Ürdün, Makedonya, Rusya, Moldova, Kosova, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Gürcistan, İtalya, Ermenistan, Sicilya, Letonya, Sicilya  ve Türkiye olmak üzere toplan 16 ülke 18 STK

5 05 - 08 KASIM 2013 tarihinde WORLD TRAVEL MARKET (İNGİLTERE)
İngiltere’nin önemli uluslararası fuarlarından WTM Londra Turizm Fuarı, her yıl Kasım ayında düzenlenmektedir yılında 19’uncusu yapılacak fuara 50 bin profesyonel katılmakta ve fuar, dünya turizm basınının ilgi odağı olmaktadır. Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği, 2010 yılında ilk kez katıldığı Londra Turizm Fuarı’na, 2012 yılında da Kültür ve Turizm Bakanlığı standında katılarak, başta sağlık turizmi olmak üzere turizm zenginliklerini dünyaya tanıtmayı hedeflemektedir.

6 03-05 ARALIK 2013 tarihinde Barselona EIBTM TURİZM FUARI (İSPANYA)
İznik – Cordoba projesi çerçevesinde katılacağımız İspanya’nın en büyük turizm fuarlarından birisidir.

7 MUDANYA MÜTAREKESİ SEMPOZYUMU
Bursa Valiliği öncülüğünde Mudanya Mütarekesi ile ilgili bir sempozyum düzenlenecektir.

8 İSMAİL HAKKI BURSEVİ SEMPOZYUMU
Bursa Valiliği öncülüğünde Uludağ Üniversitesi ile birlikte İsmail Hakkı BURSEVİ ile ilgili bir sempozyum düzenlenecektir.

9 KUR’AN-I KERİM MÜZESİ Bursa Valiliği öncülüğünde bir Kur’an Müzesi oluşturma çalışmaları devam etmektedir.

10 TURİZM İNFORMASYON BÜROSU YAPIMI
Birliğimiz tarafından Kültür Turizm İl Müdürlüğü tarafından kullanılmak üzere bir Turizm İnformasyon Bürosu Yaptırılmıştır.

11 KÜLTÜR TURİZM TANITMA BİRLİĞİ HİZMET BİNASI ALIMI
Birliğimiz tarafından Kültür Turizm Tanıtma Birliği Hizmet Binası olarak kullanılmak üzere eski bir konağın kamulaştırma ve restorasyon çalışmaları devam etmektedir.

12 2015 İslam Medeniyetleri Kültür Başkenti BURSA
Ana destinasyon faaliyetleri kapsamında BURSA 2015 yılı İslam Medeniyetleri Kültür Başkenti olmaya aday olmuştur.

13 BÖLGESEL TANITIM FAALİYETLERİ
1 – 2013 Yılı Ana Destinasyon Bursa Faaliyetleri Bursa Valiliği ile Arap Turizm Örgütü arasında imzalanan mutabakat çerçevesinde, Bursa 2013 yılı için “ana destinasyon” ilan edilmiştir. Bu konuda yıl boyunca çalışmalar yapılacak, ana destinasyon vurgusu üzerinde durularak, Arap turizm potansiyelinin sadece yaz aylarında değil dört mevsime taşınması için çalışılacaktır.

14 2 – Arap Ülkelerine Yönelik Tanıtım Faaliyetleri
Arap ülkelerine yönelik yerinde tanıtım ve event faaliyetlerinin yapılması için çeşitli projeler geliştirilmesi ve tanıtım materyalleri hazırlanması planlanmaktadır. 3 – Avrupa Ülkelerine Yönelik Tanıtım Faaliyetleri Avrupa ülkelerine yönelik yerinde tanıtım ve event faaliyetlerinin yapılması için çeşitli projeler geliştirilmesi ve tanıtım materyalleri hazırlanması planlanmaktadır.

15 ARAŞTIRMALAR 1 - Turizm ve tanıtım faaliyetlerinin maksimum verim ve doğru hedef kitleye uygun olarak gerçekleştirilmesi için farkındalık ve SWOT analizlerinin yapılması gerekmektedir. Analizlerin sonuçları değerlendirilecek ve bundan böyle yapılacak tanıtım faaliyetlerinde önemli bir yol gösterici olacaktır. 2 - Pek çok turizm çeşitliliğine sahip olan Bursa’nın turizm master planının olmaması büyük bir eksikliktir. Kentteki, tüm dinamiklerin harekete geçirilmesi ve turizm master planının hazırlanması gerekmektedir.

16 PROJELER 1– BURSA-İSTANBUL DESTİNASYON PROJESİ Projenin Kapsamı
Tarihi, coğrafyası ve doğası ile birbirine benzeyen İstanbul ve Bursa’nın ortak bir destinasyon olarak planlanması amacıyla Bursa Valiliği tarafından Bursa-İstanbul Destinasyon Projesi hazırlanmıştır. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na sunulan proje, TÜRSAB temsilcileriyle önce İstanbul’da, ardından Bursa’da gerçekleştirilen toplantı, Başbakan Yardımcısı Sayın Bülent Arınç’ın katılımlarıyla gerçekleşmiştir. Bursa’da sektör temsilcilerini buluşturan proje toplantısında, İstanbul ile Bursa’nın birlikte anılması gereken turizm destinasyonları olduğu vurgulanmıştır. Projenin hayata geçirilmesi için karşılıklı çalışma grupları oluşturulmuş olup, konuyla ilgili çalışmalar sürmektedir.

17 2 – BURSA-CORDOBA MEDENİYETLER İTTİFAKI YENİ KÖPRÜLER PROJESİ
Projenin Konusu: İslam ve Hıristiyan toplumları için din, dil, tarih, kültür, bilim, sanat alanlarında ayrı öneme sahip iki merkez (Bursa ve Cordoba), izlerin yoğunlaştığı alt bölgeleri odak alınarak (İznik ve Al Zahara) Medeniyetler İttifakı projesinin somut uygulaması kapsamında karşılıklılık esası ile rol model cazibe merkezleri haline getirilecektir. Somut uygulamalar iki bileşen içeriğinde tasarlanmıştır; Bileşen–1 Kültürlerarası Diyalogun Geliştirilmesi; Bileşen–2 Turizmin Geliştirilmesi;

18 Projenin Beklenen Etkileri:
Bursa Bölgesi İçin; 1. İspanyol ve Avrupalı turistlerin Bursa ve İznik ziyaretlerinde artış ve buna bağlı olarak bölge turizminde gelişme 2. İznik bölgesinden ihracat potansiyelinin oluşması 3. İznik’e 30 km uzaklıktaki Yenişehir havaalanının aktive olarak tam kapasiteye ulaşması Cordoba Bölgesi İçin; 1. Türk ve Müslüman turistlerin Cordoba’ ya yapacağı ziyaretlerde artış ve buna bağlı olarak bölge turizminde gelişme yılı Avrupa Kültür ve Sermaye Şehri adaylığına katkı.

19 3 – BURSA TRENİ Projenin Kapsamı Bursa’da yerleşik yaşamın başladığı ilk günden bugüne dek geçen zamanı, yaşananların artılarını eksilerini, olumlu yönlerini, şimdiki durumları, Bursa’nın gelişimini, kültürel ve doğal zenginliklerini dünya gençlerine anlatmak ve bununla birlikte beraber bir iş yapabilmenin mümkün olduğunu göstermek. Bursa Treni Tanıtım ve etkinlik Projesi Avrupa’nın 14 ülkesinde (Avusturya, İsviçre, Almanya, Belçika, Fransa, İngiltere, Hollanda, Danimarka, İsveç, Norveç, Finlandiya, Polonya, Rusya, Ukrayna) yapılacaktır. Ancak bu tarihler öncesinde çeşitli halkla ilişkiler faaliyetleri yapılacak ve etkinliğin hedef kitleye en iyi biçimde ulaştırılması sağlanacaktır.

20 Projenin Amacı Nihai amacımız Türkiye’nin Avrupa'ya entegrasyonu çerçevesinde turizm potansiyelinin arttırılması ve Bursa’nın etkin tanıtımıdır. Geliştirilen tanıtım materyallerinin sektöre, toplumsal normlara, toplum kültürüne ve kurumsal felsefeye ters düşmeden hazırlanması yapılacak tüm çalışmalara ışık tutacak önemli detaylardır. Hedef Kitle Kurumumuzun çalışmalarıyla birlikte öncelikli hedef kitlesi yaş gurubu ve onların aileleridir. Bilinçlendirmeye yönelik çalışmalarda ise toplumun hemen her kesimi proje'nin hedef kitlesini oluşturmalıdır; bu uzun vadede sosyal sorumluluk kampanyalarında dikkat edilmesi gereken öncelikli detaylardan birisidir. Tanıtım ayaklarının, yeniliklere, sektörel gelişimlere ve sosyal çevrelere açık bir duruş sergilemesi güçlü ve güven veren bir yapının oluşmasını sağlayacaktır.

21 4 – DAĞ YÖRESİ EKOLOJİK TERMAL KÖYLER PROJESİ
Projenin Kapsamı Dünya turizm sektöründeki çevreci eğilim, gelişmiş ülkelerden hareket eden turistleri eşsiz doğal zenginliklere sahip olan ülkemize çekmektedir. Bursa’da kentin güneyinde “Dağ Yöresi” olarak adlandırılan Orhaneli, Keles, Büyükorhan ve Harmancık ilçeleri sahip olduğu tüm zenginliklere rağmen, kaderine terk edilmektedir. Projenin kapsamı, doğal veya yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanan, yöre mimarisine ve ekolojisine uyumlu, tek katlı geleneksel köy evlerinden oluşan konutlar, tarım alanları, hayvan bakım alanları, termal köy hamamı, köy kahvesi, köy kütüphanesi, sanat atölyeleri ve alternatif tıp merkezinin yer aldığı ekolojik termal köy oluşturmaktır. İncelenen köyler arasında Keles İlçesi’ne bağlı Haydar Köyü, sahip olduğu sıcak ve soğuk su kaynakları, organik tarıma uygun ekilebilir alanları, doğal güzellikleri, doğa sporuna uygun coğrafyası (rafting, tracking, at safari, okçuluk, avcılık vb.), iklimi (400 m. civarında rakımı), azalan nüfusu (düşük kamulaştırma maliyeti ve hazine arazisi), kolay ulaşımı (dört dağ ilçesinin tam orta noktasında) ile pilot köy olmak için uygun görülmüştür.

22 Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği 2013 Yılı Planlanan Faaliyetleri
Bursa Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği 2013 Yılı Planlanan Faaliyetleri


"Kültür Turizm ve Tanıtma Birliği 2013 Yılı Planlanan Faaliyetleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları