Sunuyu indir
YayınlayanAcunman Sonmez Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.
2
Amaç Yeni bir beceriyi sunarken interaktif eğitim tekniklerini kullanabilir hale gelmek
3
Öğrenim Hedefleri Bir sunuma giriş yapabilecek Sunumu özetleyebilecek
Etkili soru sorma tekniklerini kullanacak Görsel-işitsel araçların kullanıldığı bir dersi planlayacak ve sunabilecek
4
D inleyici E nerji T eorik bilgi A kış Y öntem
5
Yöntem Tek taraflı aktarım yerine Dinamik, öğrenci merkezli yaklaşım
Sürece öğrencinin aktif katılımı
6
Akış Giriş % 10 Gövde % 80 Özet % 10
7
Sunuma Giriş Amaçları gözden geçirmek Konu hakkında soru sormak
Kişisel deneyim paylaşmak Gerçek yaşam deneyimleri ile bağlamak Olgu çalışması sunmak Video veya diğer medya kullanmak
8
Sunuma Giriş Yaratıcı saydam kullanmak Kışkırtıcı ifade kullanmak
Gösterim yapmak Bir uzmandan yardım almak Oyunlaştırma kullanmak Gelecekteki iş deneyimleri ile ilişkilendirmek
9
Etkileşimi nasıl artırmalı?
Birlikte çalışın Birlikte çalıştırın Küçük grup çalışmaları Karşılıklı sorular
10
Soru Sorma
11
Soru Sorma; Katılımcıları; Düşünmeye sevk eder
Konu/olay üzerinde yoğunlaştırır İlgi ve dikkatin korunmasını sağlar
12
Soru sorma Konuya giriş amacıyla Konu karmaşıksa
Etkinliği arttırmak için Beyin fırtınası başlatmak için Tartışma ortamı yaratmak için
13
Soru sorma teknikleri Tüm gruba sorma, yanıtı gönüllülere bırakma
Soruyu bir kişiye yöneltme Önce kişiyi belirleme sonra sorma Önce sorma sonra kişiyi belirleme İsimle yöneltme
14
Soru yanıtlandığında... Doğru yanıtta olumlu geribildirim vermeli
Yanıt doğru ise tekrarlanmalı Doğru yanıtta olumlu geribildirim vermeli Kısmen doğru yanıtta, yanlış bölüm düzeltilmeli Yanıt hatalı ise, eleştirmeden doğru yanıta yöneltme
15
Soru sorulduğunda... Soru yanıtlamak
Soruya başka bir soru ile karşılık vermek
16
Sınıf Dersinin Planlanması
17
Sınıf dersinin planlanması
Dersin amacı/amaçları Ana noktaların taslağı Anahtar sorular Görsel-işitsel yardımcıların kullanımı
18
Sınıf dersine giriş Güçlü olmalı İlgiyi oluşturmalı
Olumlu eğitim atmosferine destek vermeli Yaratıcı olmalı
19
Dersin içeriği açık, net ana mesaj/mesajlar ve…
Damıtılmış, güçlü içerik Öğrenci gözetilmiş Mantıklı bir akış Yumuşak geçişler Görsel destek Zaman kullanımı özenli Beklentileri gerçekçi kılmalı ve… açık, net ana mesaj/mesajlar
20
Neyi , ne kadar anlatmalıyız?
Mutlaka bilinmeli Bilinmesinde yarar var Bilinse iyi olur
21
Dersin ana noktaları eşit vurgulanan örtüşen
22
Sınıf dersinin sunumu Planı izlemek Etkileşimi sağlamak
Etkin beden dili kullanmak Model olmak Yumuşak geçişler yapmak Sonunda dersi özetlemek
23
Sınıf dersinin olumlu yanları
Büyük heterojen gruplara Görece kısa zamanda Geniş kuramsal bilgi aktarımında etkin Sunumun içeriği, veriliş şekli ve hızı eğitmeninin kontrolünde
24
Sınıf dersinin olumsuz yanları
Eğitmen açısından Yorucu İlgi ve dikkati sürekli kılmak zor Gereğinden fazla bilgi yükleme eğilimi Öğrenci açısından Katılım ve ilgi kaybı Kısa süreli bellek kapasitesinin zorlanması
25
ÖZET
26
Neden özet? İçeriği güçlendirmek Ana noktaları tekrarlamak
27
Özetin özelliği Kısa olmalı Ana noktaları içermeli
Etkin katılımı sağlamalı
28
Nasıl bir özet? Soru sorulmasını istemek Sorular sormak
Kısa bir test uygulamak Ana noktaları tekrarlamak
29
Son söz... Ne anlatacağınızı anlatın Anlatın Ne anlattığınızı anlatın
30
Lafı uzatanlara ne yapmak lâzım diye Farabî'ye sormuşlar,
şöyle demiş: Uzun konuşanı kısa dinlemeli...
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.