Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir."— Sunum transkripti:

1 İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir.

2 Amaç Yeni bir beceriyi sunarken interaktif eğitim tekniklerini kullanabilir hale gelmek

3 Öğrenim Hedefleri Bir sunuma giriş yapabilecek Sunumu özetleyebilecek
Etkili soru sorma tekniklerini kullanacak Görsel-işitsel araçların kullanıldığı bir dersi planlayacak ve sunabilecek

4 D inleyici E nerji T eorik bilgi A kış Y öntem

5 Yöntem Tek taraflı aktarım yerine Dinamik, öğrenci merkezli yaklaşım
Sürece öğrencinin aktif katılımı

6 Akış Giriş % 10 Gövde % 80 Özet % 10

7 Sunuma Giriş Amaçları gözden geçirmek Konu hakkında soru sormak
Kişisel deneyim paylaşmak Gerçek yaşam deneyimleri ile bağlamak Olgu çalışması sunmak Video veya diğer medya kullanmak

8 Sunuma Giriş Yaratıcı saydam kullanmak Kışkırtıcı ifade kullanmak
Gösterim yapmak Bir uzmandan yardım almak Oyunlaştırma kullanmak Gelecekteki iş deneyimleri ile ilişkilendirmek

9 Etkileşimi nasıl artırmalı?
Birlikte çalışın Birlikte çalıştırın Küçük grup çalışmaları Karşılıklı sorular

10 Soru Sorma

11 Soru Sorma; Katılımcıları; Düşünmeye sevk eder
Konu/olay üzerinde yoğunlaştırır İlgi ve dikkatin korunmasını sağlar

12 Soru sorma Konuya giriş amacıyla Konu karmaşıksa
Etkinliği arttırmak için Beyin fırtınası başlatmak için Tartışma ortamı yaratmak için

13 Soru sorma teknikleri Tüm gruba sorma, yanıtı gönüllülere bırakma
Soruyu bir kişiye yöneltme Önce kişiyi belirleme sonra sorma Önce sorma sonra kişiyi belirleme İsimle yöneltme

14 Soru yanıtlandığında... Doğru yanıtta olumlu geribildirim vermeli
Yanıt doğru ise tekrarlanmalı Doğru yanıtta olumlu geribildirim vermeli Kısmen doğru yanıtta, yanlış bölüm düzeltilmeli Yanıt hatalı ise, eleştirmeden doğru yanıta yöneltme

15 Soru sorulduğunda... Soru yanıtlamak
Soruya başka bir soru ile karşılık vermek

16 Sınıf Dersinin Planlanması

17 Sınıf dersinin planlanması
Dersin amacı/amaçları Ana noktaların taslağı Anahtar sorular Görsel-işitsel yardımcıların kullanımı

18 Sınıf dersine giriş Güçlü olmalı İlgiyi oluşturmalı
Olumlu eğitim atmosferine destek vermeli Yaratıcı olmalı

19 Dersin içeriği açık, net ana mesaj/mesajlar ve…
Damıtılmış, güçlü içerik Öğrenci gözetilmiş Mantıklı bir akış Yumuşak geçişler Görsel destek Zaman kullanımı özenli Beklentileri gerçekçi kılmalı ve… açık, net ana mesaj/mesajlar

20 Neyi , ne kadar anlatmalıyız?
Mutlaka bilinmeli Bilinmesinde yarar var Bilinse iyi olur

21 Dersin ana noktaları eşit vurgulanan örtüşen

22 Sınıf dersinin sunumu Planı izlemek Etkileşimi sağlamak
Etkin beden dili kullanmak Model olmak Yumuşak geçişler yapmak Sonunda dersi özetlemek

23 Sınıf dersinin olumlu yanları
Büyük heterojen gruplara Görece kısa zamanda Geniş kuramsal bilgi aktarımında etkin Sunumun içeriği, veriliş şekli ve hızı eğitmeninin kontrolünde

24 Sınıf dersinin olumsuz yanları
Eğitmen açısından Yorucu İlgi ve dikkati sürekli kılmak zor Gereğinden fazla bilgi yükleme eğilimi Öğrenci açısından Katılım ve ilgi kaybı Kısa süreli bellek kapasitesinin zorlanması

25 ÖZET

26 Neden özet? İçeriği güçlendirmek Ana noktaları tekrarlamak

27 Özetin özelliği Kısa olmalı Ana noktaları içermeli
Etkin katılımı sağlamalı

28 Nasıl bir özet? Soru sorulmasını istemek Sorular sormak
Kısa bir test uygulamak Ana noktaları tekrarlamak

29 Son söz... Ne anlatacağınızı anlatın Anlatın Ne anlattığınızı anlatın

30 Lafı uzatanlara ne yapmak lâzım diye Farabî'ye sormuşlar,
şöyle demiş: Uzun konuşanı kısa dinlemeli...


"İnteraktif eğitim anlayış bakış yöntem değişikliğidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları