Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Başşliyoouu...
2
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı
Eğitimde Yapısalcılık çocuğun konu hakkındaki kendi anlayışını oluşturmasına izin verilecek şekilde eğitilmesini söyleyen bir eğitim metodudur
3
YAPISALCI KURAM VE ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
4
Yapısalcı Kurama Göre Birey Nasıl Öğrenmektedir?
Öğrenme:bireyin zihninde oluşan bir iç süreçtir.Birey dış uyaranların edilgen bir alıcısı olmayıp, onların özümleyicisi ve davranışların aktif oluşturucusudur. Bireyler öğrenmeyi kendilerine sunulan biçimiyle değil, zihinlerinde yapılandırdıkları biçimiyle oluştururlar.
5
Yapısalcı Kuram Uyarınca Zihnisel Yapılandırma Nasıl Gerçekleşir?
Dışarıdan alınan bilgi, bireyin daha önce öğrendiği bilgilerle çelişmiyorsa, bilgi belleğe kaydedilir. Dışarıdan alınan bilgi zihindeki yapılara uymuyorsa,birey zihninde birtakım yeni düzenlemeler yapar.
6
Uyumlu ÖĞRENME GERÇEKLEŞİR ÖN BİLGİ + YENİ BİLGİ ise Uyumsuz
ZİHİNDE BİR UYUM SAĞLAMAYA GİDİLİR. EĞER UYUM SAĞLANAMAZSA ÖĞRENME RED,ÖNBİLGİ AYNEN KALIR. ÖN BİLGİ + YENİ BİLGİ ise
7
Eğitim Ortamları Nasıl Düzenlenmektedir?
Bireylerin çevreleriyle daha fazla etkileşimde bulunmalarına, dolayısıyla, zengin öğrenme yaşantıları geçirmelerine olanak sağlayacak bir biçimde düzenlenir
8
Yapısalcı Eğitim Ortamlarında Hangi Öğrenme Yaklaşımlarından Yararlanılır?
Öğrencilerin öğrenme sürecinde daha fazla Sorumluluk almalarına Etkin olmalarına Etkileşimde bulunmalarına Kendilerini ifade etmelerine Problem çözme yetenekleri ve yaratıcılıklarının geliştirilebilmesini sağlayan işbirliğine dayalı öğrenme,probleme dayalı öğrenme gibi öğrenme yaklaşımlarından yararlanılır
9
Yapısalcı eğitim ortamlarında öğretmenin rolü nedir?
Sınıfta işbirliği ve etkileşimi kolaylaştırıcı davranır Öğrenilecek öğeleri, öğrenciler bakımından anlamlı ve ilginç kılacak fırsat ve ortamlar yaratır Okul ortamında gerçekleştirilecek öğrenmelerin öğrenci-merkezli olmasına çalışır öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun seçenekler sunar. Sınıfta bir öğrenme ortamı oluşturarak öğrenciyi o ortamın etkin bir üyesi haline getirip öğrenmeyi kolaylaştırmaktır
10
Yapısalcı eğitim ortamlarında öğrencinin rolü nedir ?
Zihinsel yapılarının gelişmesine katkıda bulunabilecek çevredeki her tür fırsat ve olanaktan yararlanmaya çalışırlar Grup içinde, grup dinamiğinin sağlanabilmesi için kendi paylarına düşen sorumluluklarını etkili biçimde yerine getirmeye özen gösterirler. Dostluk ve içtenliğin egemen olduğu bir öğrenci-öğrenci etkileşiminin kurulmasına yönelik çaba gösterirler. Öğrendiklerini yeni ortamlarda kullanmak ve uygulamak için her türfırsatı değerlendirirler
11
NE YAPILMALI; ÖNBİLGİ AÇIĞA ÇIKART,
2. YANLIŞ ÖNBİLGİLERİ ÖNLEMEK İÇİN ETKİNLİK PLANLA, 3. GÜNLÜK YAŞAM ÖRNEKLERİ KULLAN, 4. YENİ BİLGİYLE ESKİ BİLGİ ARASINDA KÖPRÜ KUR, 5. ZENGİN İÇERİK SAĞLA, ÇELİŞKİLİ SORU SOR 6.SINIFTA DEVAMLI BİR SOSYAL ETKİLEŞİM (TARTIŞMA) SAĞLA, 7. ÖĞRENCİLERİN KENDİLERİNİN KAVRAMI BULMASINI SAĞLA, 8. FARKLI GÖRÜŞLERİN OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜN, 9. ÖĞRENCİLERİN PERFORMANSINI DEĞERLENDİR.
12
“…Bireysel olarak derse hiç ilgisi olmayan arkadaşlarımın bile derse katıldığını, sorumluluklarını bildiklerini gördüm. Grupta herkesin sorumluluk alması ise çok güzeldi…” “…Eskisi kadar sıkıcı geçmiyor. Grup oluşturup bir şeyler yapmak çok güzel. Önceden dersten çok sıkılırdım. Bir an önce bitmesini isterdim. Ama artık öyle düşünmüyorum….”
13
“…Bizim eğitim ve öğretimimizde her şey nota endekslenmiş durumda
“…Bizim eğitim ve öğretimimizde her şey nota endekslenmiş durumda. Öğretmen öğrencisinin yapmasını istemediği bir şeyi engellemek için öğrenciyi notla korkutuyor. Biz öğrencilerin çoğu zaman not için çalıştığımızı söyleyebilirim ki not, bizim öğrenci olarak çok küçük bir özelliğimize verilen armağandır...”
14
“…Bu etkinlikler sırasında birbirimizden bir şeyler öğrenmemiz çok güzeldi. Benim bilmediğim bir hak vardı: Grupta bir arkadaşım özel yaşamın gizliliğinin anlamını ve nasıl uygulandığını biliyordu. Ben bunu, o arkadaşımdan ve diğer gruplarla fikir alış verişleri sırasında ve dersteki yöntem sayesinde öğrendim…”
15
“…Bu etkinlikler sayesinde kişilerin nasıl düşündüklerini, düşünce sistemlerinin nasıl oluştuğunu, kafalarını neye göre yorduklarını gördüm. Kısacası, bu etkinlikler, onları tanımamı sağladı…”
16
“…Birkaç hafta önceye kadar vatandaşlık derslerinde kitapta yazan bilgileri hazır olarak EZBERLİYORDUK. Fakat şimdi yaptığımız etkinliklerle bilgileri hazır değil, kendimiz işleyerek ve yorumumuzu katarak ÖĞRENİYORUZ…”
17
“…Bu tür etkinlikler gerçekten bizim insan olarak yaşamamızı amaçlıyor
“…Bu tür etkinlikler gerçekten bizim insan olarak yaşamamızı amaçlıyor. Hayatta karşılaştığımız bir takım sorunlara çare bulmamızı sağlıyor. Bizim gelecekte kendi ayaklarımız üzerinde nasıl duracağımızı öğretiyor…”
18
Öğretmenlerin yapısalcı yaklaşımı
konusunda eğitilmeleri Öğretmenler hizmet-öncesi eğitimleri sırasında yapısalcı öğrenme yaklaşımı konusunda kuramsal ve uygulamalı olarak yetiştirilmelidir. Görev başındaki öğretmenler hizmet-içi eğitim programlarına alınarak yapısalcı kuram ve uygulamalar konularında bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmalıdır
19
ELEŞTİREL BİR YAKLAŞIM
Nesnel bilgiyi tümüyle ya da büyük oranda reddeden bu yaklaşım; uzlaşmayı, işbirliğini, kültürü, bilginin değişkenlik, geçicilik ve durumsallığını temel almakta, öznellik ve göreliliği vazgeçilmez ilkeler olarak sunmakta.Taraftarlarının aksine kimileri bu yaklaşımı “yeni şişede eski şarap” ya da “test edilemez denenceler” bütünü olarak nitelerken, “hayal gücünün gerçeğe tercihi” şeklinde özetleyenler de vardır
20
Sonuç “Tüm öğrenmelerin zihindeki bir yapılandırma sonucu oluştuğu” varsayımı üzerine temellenen yapısalcılık, bireylerin öğrenme sürecinde daha fazla sorumluluk almalarını ve etkin olmalarını gerektirir.
21
KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER
22
OHH BEE BİTTİ….
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.