Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KALİTE YÖNETİMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KALİTE YÖNETİMİ."— Sunum transkripti:

1 KALİTE YÖNETİMİ

2 NP İSTANBUL BEYİN HASTANESİ
NPİSTANBUL Beyin Hastanesi; 1998 yılında kurulmuş, psikiyatri, nöroloji, genel cerrahi, beyin sinir ve omurilik cerrahisi, kardiyoloji, KBB konusunda hizmet veren, beyin odaklı genel hastanedir. 1998 yılında toplumun ruh sağlığı düzeyini yükseltmek, ruh sağlığıyla ilgili sorunların çözümüne katkıda bulunmak, yataklı ve yataksız sağlık hizmeti sunmak ve bu hizmeti sunarken çağdaş bilimin öngördüğü yöntem ve koşulları sağlamak amacıyla kurulmuştur. Üsküdar Üniversitesi’nin bilim ortağıdır. Üniversite ile teknolojik, akademik ve bilimsel alanda çeşitli iş birlikleri gerçekleştirmektedir. Cerrah operasyonlar için A sınıfı ameliyathane ve yoğun bakım servislerine sahiptir.

3 VİZYONU Bireylerin ruh sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve beyin merkezli tüm hastalıkların tedavisinde;  başta hasta mahremiyetinin en üst düzeyde tutulması olmak üzere hasta haklarına saygılı ve etik değerlere bağlı, tedavi edici uygulamaların yanında koruyucu hekimliği de benimseyen,  üniversite işbirlikleri ve uluslararası akreditasyon standartları ile uluslararası arenadaki gelişmeleri yakından takip eden bir kuruluş olarak, davranış sağlığı alanındaki tedavileri her zaman bir adım ileriye taşımak hedefindedir.

4 MİSYONU NPİSTANBUL Beyin Hastanesi; uluslararası standartlarda, çağdaş  bilimin ışığında, farklı disiplinlerin ortak çalışması anlayışı ile ilerleyen, sağlıkta mükemmeliyet merkezi odağıyla, danışanların hayatında fark oluşturan bir sağlık kuruluşudur.

5 Değerleri ve Yaklaşımları
KALİTE ÇALIŞMALARI VE POLİTİKALARI Değerleri ve Yaklaşımları - Sunduğu hizmetin her adımında daima hasta hak ve sorumluluklarını göz önünde bulundurarak hasta odaklı çalışır, hasta güvenliği, hasta ve yakınlarının memnuniyetini her şeyin üstünde tutar. - Psikiyatri, Nöroloji, Nöroşirürji ve Psikoloji dallarında multidisipliner bir sağlık hizmeti sunar. - Beyin merkezli tüm hastalıklar ve tedavileri konusunda mükemmeliyet merkezi standartlarını benimser.

6 KALİTE ÇALIŞMALARI VE POLİTİKALARI
Değerleri ve Yaklaşımları - Davranış sağlığının korunması ve iyileştirilmesi ile ilgili iddiasını akademik kuruluşlarla gerçekleştirdiği bilimsel ortaklıklarla sürekli destekler. - Alanımızdaki yasa, yönetmeliklere ve mesleki etik ilkelerine uygun olarak çalışır. - Sürekli kalite iyileştirme anlayışında bilgi, yenilikçilik ve insani değerleri benimser. - Ekip çalışması ve işbirliğinin öne çıktığı bir çalışma ortamı yaratır, çalışanların bilgi ve becerilerini arttırarak nitelikli birer çalışan olmalarını destekler ve teşvik eder.

7 KALİTE ÇALIŞMALARI VE POLİTİKALARI
- Hastaları, hasta yakınları ve çalışanları için en güvenli çalışma ortamını oluşturur, hizmetlerin etkinliğini, kalitesini ve çağdaşlığını destekleyecek teknolojileri takip ederek altyapısını geliştirir. - Güncel, uluslararası standartta tanı ve tedavi hizmeti sunarken hasta ve hasta yakınlarını da bilinçlendirerek ve destekleyerek onların da bu süreçlere tam katılımını sağlar. -  Uluslararası sağlık akreditasyon standartlarında hizmet sunar ve bu standartlardan ödün vermez. - Yalnızca tanı ve tedavi hizmetleriyle değil aynı zamanda koruyucu sağlık hizmeti sunmak için faaliyetlerde bulunur,  toplumun ruh sağlığının korunmasına hizmet eder.

8 KALİTE ÇALIŞMALARI VE POLİTİKALARI
- Etkili bir yönetim ve işletim sistemi kurmak ve en kaliteli hizmeti sunak için süreçleri ve sonuçları bilimsel yöntemlerle izler. - Doğru teşhis ve tedavi hizmetlerini, bilimsel normlarda ve en uygun fiyatlarla sunar. - Kişiye özel tanı ve tedavi yöntemlerini benimser. - Tıp biliminin gelişimine katkı sağlamak amacıyla AR-GE faaliyetlerini önemser, Üsküdar Üniversitesi ile ortak bilimsel çalışmalar yürütür. - Sadece yapılanı değil, yapılmayan tedavilerin de sorumluluğunu üstlenir. -  Bilimin ve teknolojinin sunduğu  olanakları  kullanarak her zaman “daha iyiyi” sunmak hedefiyle çalışır.

9 KALİTE ÇALIŞMALARI NPİSTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesi,NPİSTANBUL Etiler Polikliniği ve Memory Center Polikliniği, 29/30 Eylül- 1 Ekim tarihlerinde üç lokasyonda titizlikle yapılan denetimleri geçirerek ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemi belgesini almaya hak kazanmıştır.  İlk denetimini ISO 9001:2008 standartlarından yılında başarı ile neticelendiren ve bunu 2017’ye kadar sürdüren NPİSTANBUL Beyin Hastanesi, Üsküdar Üniversitesi NP Feneryolu Tıp Merkezi, Üsküdar Üniversitesi NP Etiler Tıp Merkezi bünyesine eklenen yeni branşlarla birlikte, revize edilen   ISO 9001:2015 standartlarından yılında yeni bir denetime girmiş ve belgeyi almaya hak kazanmıştır.

10 KALİTE ÇALIŞMALARI ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi; bir kuruluşun hastalarının beklentilerini ve yürürlükteki yasal şartları karşılayan hizmetin sürekliliğini sağladığını göstermektedir.  Ayrıca, sistemi etkili şekilde uygulayarak hasta memnuniyetini sağlamak, sürekli iyileştirme süreçleri geliştirmek ve olası hataları önlemek için kuruluşların gereksinim duyduğu bir kalite yönetim sisteminin şartlarını ortaya koymaktadır.

11 KALİTE ÇALIŞMALARI Tedavi Amaçlı Müzik
Terapötik amaçla müzik ilk defa 14.yy’da Bimarhanelerde kullanılmaya başlanmıştır. Günümüzde ise NPİSTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesi psikiyatristlerinden Prof.Dr. Nevzat Tarhan, müziği terapötik amaçla kullanmaya devam etmiştir ve hastaların tedavisinde müziğin kullanımının halen faydalı olduğunu göstermiştir. 9 Aralık 2007’de ise İstanbul Cevahir Otel’de gerçekleştirilen Yıllık Amasya Derneği toplatısında NPİSTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesi, Türk Müziğinin tedavide kullanılmasına katkıları nedeniyle “Altın Amasya Elması” ödülünü almıştır.

12 KALİTE ÇALIŞMALARI Hasta Güvenliği En İyi Uygulama Ödülü
Özel Hastaneler ve Sağlık Kuruluşları Derneği (OHSAD) ve Hasta Güvenliği Derneği tarafından TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezinde gerçekleştirilen tarihli toplantıda NPİSTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesi, Ambulansla Psikiyatrik Hasta Alım ve Nakli konusundaki çalışmalarından dolayı “Hasta Güvenliği En İyi Uygulama Ödülü”ne layık görülmüştür.

13 1998: Standart EEG'yi beyin haritalaması özellikleri ilavesiyle ve Neurobiofeedback bilgisayarlı klinik testler ve bilgisayarlı eğitim modüllerini tanı ve tedavi programlarına katarak çalışmaya başladık. 1999: ilk olarak Memory Centers of America'nın Türkiye Şubesi'nin açılışını 25 Mayıs 1999'da İstanbul Bağdat Caddesi'nde 9. Cumhurbaşkanımız merhum Süleyman Demirel'in katılımıyla gerçekleştirdik. Türkiye'de ilk "Beyin Check Up"ı ve "Manyetik Uyarım Tedavisi"ni (TMU) gerçekleştiren bu Merkez, psikiyatride yeni tedavi yöntemlerini uzman kadrosuyla etkin biçimde sunarak, Üsküdar Üniversitesi bünyesinde NP Feneryolu Polikliniği adıyla, hizmet vermeye o günden bugüne aralıksız devam ediyor. 2000: 03 Ekim 2000'de Memory Centers of America'nın Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Birimi'ni hizmete açtık. "Beyin fonksiyonlarını ölçerek tedavi" ve "düşünce odaklı tıp" gibi yeni yaklaşımların Türkiye'de öncülüğünü yaptık. Nöroloji, Psikiyatri, Psikoloji birlikteliğini gerçekleştirerek tanıdan tedaviye multidisipliner yaklaşımı Türkiye'ye taşımaya devam ettik.

14 2003: Şubat ayında Feneryolu'nda 5 katlı merkezimizi Erişkin Nöroloji ve Psikiyatrisi, hemen arkasındaki köşkü de Çocuk Ergen Psikiyatrisi olarak hizmete açtık. 2006: 07 Kasım 2006 tarihinde yataklı bir kuruma olan ihtiyacı karşılamak adına 22. Dönem TBMM Başkanı Sayın Bülent Arınç'ın teşrifleriyle NPİSTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesi'nin açılışını gerçekleştirerek Türkiye’nin nöropsikiyatri alanındaki ilk yataklı özel hastanesini hizmete sunduk. 2006: Hastanemizin açılması ile birlikte Fonksiyonel ve Volumetrik MR görüntüleme tekniklerini kullanmaya başladık. 2009: Haziran 2009'da Türkiye'nin ilk Nöropsikiyatri'de Klinik Farmakogenetik Laboratuvarı'nı faaliyete geçirdik. 10 Ağustos 2009'da NPİSTANBUL Etiler Polikliniğimiz ile Çocuk ve Genç Psikolojisi, Yetişkin Uyku Bozuklukları Birimi ile Nöroloji ve iç Hastalıkları alanında hizmet vermeye başladık.

15 2011: 03 Mart 2011 tarihinde resmi olarak Üsküdar Üniversitesi'ni kurduk. Ekim 2011 itibariyle polikliniklerimiz, NP Feneryolu Polikliniği ve NP Etiler Polikliniği adlarıyla Üsküdar Üniversitesi bünyesinde "NPSUAM Nöropsikiyatri Sağlık, Uygulama ve Araştırma Merkezi" olarak hizmet vermeye devam etmektedir. 2014: NPİSTANBUL Nöropsikiyatri Hastanesi, tedavi, hizmet ve güvenlikteki kalitesiyle Aralık 2014 tarihinde Türkiye'de Sağlık Bakanlığı'ndan AMATEM ruhsatı almaya hak kazanan ilk JCI akreditasyonlu özel psikiyatri hastanesi oldu. Hastane böylelikle bağımlılık hastalarına sadece devlet hastanelerinde çalışan doktorların yazabildiği özel ilaçları da yazma yetki ve ruhsatını da almış oldu. 2016: Aralık 2016'da NP Etiler Polikliniği'ne çocuk ergoterapi birimi eklendi.

16 2017: Ocak 2017'de Altunizade'deki Dil ve Konuşma Bozuklukları, Kulak Burun Boğaz ve Odyoloji klinikleri, NP Feneryolu Polikliniği Kalamış binasına taşındı, mevcut bina Üsküdar Üniversitesi Güney yerleşkesi olarak hizmetine devam etmektedir. 2017: Ocak 2017'de Kalamış'taki yeni binasında hizmet vermeye başlayan NP Feneryolu Polikliniği, hizmet alanlarını fizyoterapi ve ergoterapi birimlerini de ekleyerek genişletti. 2017: Şubat 2017'de NPİSTANBUL Beyin Hastanesi yeni binasında tam donanımlı ameliyathanesi ve yoğun bakım ünitesiyle birlikte, dahiliye, Nöroşirurji, genel cerrahi, çocuk sağlığı ve hastalıkla­rı, KBB gibi uzmanlık alanlarını da ekleyerek beyin alanına odaklı olarak ve genel hastane imkanları ile hizmet vermeye başladı.

17 NP İSTANBUL BEYİN HASTANESİ VE JCI
NPİSTANBUL Beyin Hastanesi, dünyanın en büyük ve prestijli sağlık akreditörü olan JCI (Joint Commission International) tarafından Ocak 2015 tarihleri arasında titizlikle yeniden denetlenmiştir. 3 yılda bir gerçekleştirilen ve 5 gün süren yoğun denetim neticesinde, NPİSTANBUL Beyin Hastanesi önemli bir başarıya daha imza atmış ve 1300’ü aşkın standart (ölçülebilir element) üzerinden % 100 uygunluk alarak, akreditasyon sertifikasını yenilemiştir. 

18 Tıbbi Yaklaşımları İlk olarak 1999 yılında Memory Center ile başladıkları mükemmeliyet merkezi olma hedeflerini, NPİSTANBUL Beyin Hastanesi ile dünya standartlarının üzerinde hizmet kalitesi anlayışı ve alanında global ölçekte "otorite" olma hedefiyle birleştirdi.  Multidisipliner yaklaşımı, 19 yıllık deneyimi, uzman kadrosu ve Üsküdar Üniversitesi ile oluşturduğu bilimsel işbirliği ile alanında iddialıdır. ULUSLARARASI KALİTE BELGESİ Dünyanın en büyük ve prestijli sağlık akreditörü olan JCI (Joint Commission International) akreditasyon belgesine sahipler. Bu akreditasyon, dünya üzerinde Amerika dışında, onların da dahil olduğumuz sadece 46 hastanenin almaya hak kazandığı özel bir belgedir. Uluslararası alanda kazanılan bu başarı, sadece hastane için değil, ülkemiz için de gurur kaynağıdır. Nöropsikiyatri alanında uluslararası standartların üzerinde tanı ve tedavi hizmeti sunuyoruz. Alzheimer, otizm, şizofreni, depresyon, parkinson ve bağımlılık gibi beyin hastalıklarının tedavisinde çok ciddi sonuçlar elde ediliyor. Hızla değişen dünya insanının farklı ihtiyaçlarına cevap vermek, cesur ve yürekli adımlarla yükselmeyi ve yeniliğe açık bir bilim ufkuna sahip olmayı gerektirir. Bu nedenle kurulduğumuz günden bu yana toplumun akıl sağlığına katkıda bulunmak amacıyla bilimsel anlamda pek çok tedavi yöntemini  ülkemizde ilk uygulayan hastane olarak öne çıkıyor.

19 JCI HAKKINDA JCI, akreditasyon ve sertifikasyon hizmetleri yoluyla hasta bakımının güvenliğini geliştirmeye odaklanmıştır. Sağlık hizmetleri kalitesi ve hasta güvenliği konusunda tanınmış bir dünya lideridir. JCI denetçileri hasta güvenliğini savunan son derece eğitimli klinisyenlerdir. Enfeksiyon kontrolü, ilaç güvenliği, hasta bakımı ve tedavisi, hasta değerlendirilmesi ve tesis güvenliği konularındaki uzmanlığı ile sağlık hizmetleri kalitesini geliştirme ve hasta güvenliği konularına odaklanmaktadır. JCI’nın standartları, tüm dünyadaki sağlık hizmetleri uzmanları tarafından geliştirilmiş ve dünyanın her bölgesinde test edilmiştir. JCI’nın akreditasyon kararları, sağlık hizmetleri uzmanlarından oluşan uluslararası bir komite tarafından verilmektedir.

20 JCI’nın Akredite Ettiği Hastanelerden Beklentileri:
JCI, kapsamlı bir denetimden sonra akredite ettiği kuruluşların tıbbi ve yönetsel performansını sürekli izlemektedir. Hastaneden aşağıda sıralanan JCI standartlarının ana başlıklarına yönelik klinik ve yönetsel performans göstergeleri belirlemesini istemekte ve bu göstergelere yönelik sürekli veri toplanmasını, analiz edilmesini, raporlanmasını ve iyileştirme süreçlerinin etkin olarak hayata geçirilmesini istemektedir.

21 JCI’nın Akredite Ettiği Hastanelerden Beklentileri:
Akredite olan hastanelerden belirli periyodlarda bu analiz sonuçlarını istemekte ve denetlemektedir. Aynı zamanda JCI, akredite ettiği hastanelere habersiz denetimler düzenleyebilmektedir. Bu denetimlerde de JCI standartlarına tam uyum sağlanmasını beklemekte ve bunu kontrol etmektedir. Akreditasyon kararı verilen hastanenin tüm süreçleri, akreditasyonun 3. yılında yeniden, tüm standartlar ve kriterler ölçüsünde, yerinde titizlikle değerlendirilmektedir. Bu denetim neticesinde akreditasyon kararının devamlılığına ya da sonlandırılmasına karar verilmektedir.

22 JCI AKREDİTASYONUN AVANTAJLARI
Tüm hastane ve polikliniklerde aynı kalitede ortak bir hizmet sunulması sağlanır. Tedavi hizmeti verilen hasta profiline uygun olarak tesis güvenliği şartlarının iyileştirilmesi, sürekli gözlenmesi, değerlendirilmesi ve denetlenmesi, önemli bir olmazsa olmazıdır. Hasta mahremiyeti en üst düzeyde korunur. Hasta hakları ve sorumlulukları ilkesine bağlı kalınarak sağlık hizmeti sunulur. İstenen tıbbi sonuçların alınma olasılığı artırılır ve istenmeyen sonuçların meydana gelme riski azaltılır. Tedavi hizmeti sunumunda multidisipliner bir bakım planı oluşturulması desteklenir ve denetlenir. Hasta ve çalışan güvenliği açısından ortaya çıkabilecek risklerin yönetimi sağlanıp tehlikeler azaltılır.

23 JCI AKREDİTASYONUN AVANTAJLARI
Uygulamalar ve bilgilendirmeler ile hasta ve yakınlarının sağlık hizmetlerine olan güveni ve katılımı sağlanır. Periyodik olarak klinik ve yönetsel risk ölçümleri ile meydana gelmesi muhtemel hataların tespit edilmesi, önlenmesi ve sürecin iyileştirilmesi sağlanır. Hasta ve yakınlarının sağlık problemleri ile ilgili mevcut ve olası eğitim gereksinimleri belirlenir ve bunların karşılanması sağlanır.

24 JCI AKREDİTASYONUN AVANTAJLARI
Tüm sağlık çalışanları ile hasta ve yakınları arasında etkin iletişim ve koordinasyon sağlanır. Hasta ve yakınlarının değişen şartlara uyum sağlaması, beklentilerinin karşılanması ve memnuniyet düzeylerinin artırılması sağlanır. Fiziksel ortamın güvenliği ve çalışanların acil durumlarda etkin koordinasyonu sağlanır. En yüksek kalite ve teknolojik ekipman ile doğru zamanlarda etkin hizmet verilmesi sağlanır. Kurumun tüm alanlarında aynı yüksek kalitede hizmet verilmesi temin edilir. Hasta ve ailesi, hakları ve sorumlulukları hakkında bilgilendirilir, doğru ve yerinde hizmet sunulması sağlanır.

25 JCI STANDARTLARININ ANA BAŞLIKLARI
Hasta Odaklı Standartlar Uluslararası Hasta Güvenliği Hedefleri Bakıma Erişim ve Bakımın Sürekliliği Hasta ve Ailesinin Hakları Hastaların Değerlendirmesi Hastaların Bakımı Anestezi ve Cerrahi Bakım İlaçların Yönetimi ve Kullanımı Hasta ve Ailesinin Eğitimi Organizasyon Odaklı Standartlar Kalite İyileştirme ve Hasta Güvenliği Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü Yönetişim, Liderlik ve Yönlendirme Tesis Yönetimi ve Güvenliği Personel Nitelikleri ve Eğitimi İletişim ve Bilgi Yönetimi

26

27 TEŞEKKÜRLER... DAMLA AKAN


"KALİTE YÖNETİMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları