Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Prof. Dr. Mehmet GÜLTEKİN
2
TANIM VE KAPSAM TOPLUMSAL OLGULAR VE EĞİTİM Fen eğitimi, çocuğun çevresindeki çekici ve şaşırtıcı zenginliğin eğitimidir. Çocuğun yediği besinin, içtiği suyun, soluduğu havanın, vücudunun, beslediği hayvanın, bindiği arabanın, kullandığı elektriğin, ışığın, güneşin eğitimidir. Bu anlamda fen bilgisi eğitimi; çocuğun ilgi ve ihtiyaçları, gelişim düzeyi, istekleri, çevre imkanları göz önüne alınarak, uygun metot ve tekniklerle yapılması gereken, kolay, somut bir eğitimdir.
3
2005 FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMI
2005 Fen programında “Bütün vatandaşların fen ve teknoloji okuryazarı olarak yetişmesi” anlayışı benimsenmiştir.
4
2013 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI
4+4+4 sisteminin getirilmesinin ardından dersin ilkokul 3. ve 4. sınıflarda üçer saat olarak işlenmeye başladığını görmekteyiz. Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının vizyonu; “Tüm öğrencileri fen okuryazarı bireyler olarak yetiştirmek” olarak tanımlanmıştır.
5
2013 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen okuryazarı bireyler, fen bilimlerine ilişkin temel bilgilere (Biyoloji, Fizik, Kimya, Yer, Gök ve Çevre Bilimleri, Sağlık ve Doğal Afetler) ve doğal çevrenin keşfedilmesine yönelik bilimsel süreç becerilerine sahiptir. Bu bireyler, kendilerini toplumsal sorunlarla ilgili problemlerin çözümü konusunda sorumlu hisseder, yaratıcı ve analitik düşünme becerileri yardımıyla bireysel veya işbirliğine dayalı alternatif çözüm önerileri üretebilirler.
6
2013 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımı temel alınmıştır. Yapı
7
2013 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Konular Öğrenme Alanları Canlılar ve Hayat Madde ve Değişim Fiziksel Olaylar Dünya ve Evren Bilgi Beceri Duyuş Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre (FTTÇ) Yapı
8
2013 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim programı, bu alanları temel alarak hazırlanmasına karşın bilimsel süreç becerileri, yaşam becerileri, duyuş ve FTTÇ öğrenme alanları ile ilişkilendirilmiştir. Kazanımlar, bilimsel bilginin; beceri, duyuş ve günlük yaşamla olan ilişkisi dikkate alınarak tasarlanmıştır. Sonuç olarak Fen Bilimleri konu alanları, sadece temel fen kavram ve ilkelerini değil, aynı zamanda bu ders kapsamında öğrencilere kazandırılması gereken beceri, duyuş ve FTTÇ Fen-(Teknoloji-Toplum-Çevre) ilişkilerini de içermektedir. Yapı
9
ÖNERİLER Bütün bir ders boyunca öğrencileri sıralarında oturtarak fen eğitimi yapmak öğrencilerin gelişim özellikleri ile uyuşmamaktadır. Fen kavramlarının günlük yaşam deneyimleri ile ilişkilendirilmesi teşvik edilmelidir. Diğer disiplinlerle ilişkilendirilmelere önem verilmelidir. Özellikle müzik, görsel sanatlar ve oyun ve fiziki etkinlikler dersleri gibi öğrencilerin kendilerini daha rahat hissettikleri derslerle bütünleştirmeler yapmak öğrencileri fen öğrenmeye karşı motive edecektir.
10
ÖNERİLER Fen Bilimleri dersi öğretim programından ibaret bir ders olmakla kalmamalı, okul kültürünün ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Öğretmenler fen ile ilgili kısa süreli projeler ortaya koyma konusunda teşvik edilme ve yönlendirilmelidir. Tabiatın bir laboratuvar olduğu akıldan çıkarılmadan, öğrenciler önce iyi bir gözlemci, sonra iyi bir deneyci ve araştırmacı olarak yetiştirilmelidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.