Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
GELİŞTİRME
2
Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi
SÜREKLİ DEĞERLENDİRME PLANLAMA TASARIM GELİŞTİRME STANDARTLAR PROJE YÖNETİMİ Geliştirme Metinlerin yazılması Program kodunun geliştirilmesi Grafiklerin hazırlanması Ses ve video üretimi Parçaların birleştirilmesi Destek materyallerinin hazırlanması Test etme (alpha) Güncellemelerin yapılması Test etme (beta) Son güncellemelerin yapılması Kullanıcı görüşünün alınması Programın doğrulanması
3
Amaç Bilgisayar yazılımının çalışması için gerekli tüm programlama işlemleri Üretim, düzenleme ve doğrulama
4
Metinlerin yazılması Kelime işlemciler
Metinlerin saklanması (program içeriği/veritabanı) Metinlerin güncellenmesi Metin/Grafik olarak saklama Web gibi ortamlarda biçim problemi
5
Program kodunun geliştirilmesi
Yazılımın seçilmesi Kullanıcıların teknolojik olanakları TOOLBOOK WEBCT DIRECTOR FLASH
6
Grafiklerin hazırlanması
Aynı zenginlikte ve aynı karakteri kullanarak Dersin amacı ve organizasyonun imajıyla tutarlılık Dosya boyutları Grafik kalitesi
7
Ses ve video üretimi Amaca uygunluk Kalite ve maliyet Dosya boyutları
Dosya yükleniyor. Bu işlem birkaç dakika sürebilir ...
8
Parçaların birleştirilmesi
Bütün parçaların bitmesi beklenmeksizin parçalar birleştirmeye başlanabilir Sürüm kontrolü
9
Destek materyallerinin hazırlanması
Öğrenci el kitabı Öğretmen el kitabı Teknik Bilgiler el kitabı Yardımcı öğretim materyalleri
10
Güncellemelerin yapılması
Test etme (alpha) Tasarım ve Geliştirme Grubu tarafından yapılır Güncellemelerin yapılması
11
Test etme (beta) Müşteri tarafından yapılır Öğrencileri seç
Öğrencilere yöntemi anlat Konunun halihazırda ne kadarını bildiklerini araştır Yazılımı kullandıkları sürece öğrencileri gözle Sonra öğrencilerle görüşmeler yap Öğrenme düzeylerini belirle Programı güncelle
12
Son güncellemelerin yapılması
Kullanıcı görüşünün alınması
13
Programın doğrulanması
Tepki ve tutumların belirlenmesi Öğrenme düzeylerinin belirlenmesi Çalışılan ortamdaki davranış değişikliklerinin belirlenmesi Sonuçların ve geri dönütlerin (yapılan harcamaya değdi mi?) belirlenmesi
14
KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2002). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.