Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
Eğitim ile İlgili Bilgilendirme ve Değerlendirme Toplantısı (Bölüm, Anabilim ve Bilim Dalı Başkanları ) 1 Kasım 2017 Tıp Fakültesi Dekanlığı
2
UTEAK Süreci Eylül’de akademik sezonun başında Öz Değerlendirme Raporu’nu (ÖDR) gönderdik. Prof. Dr. Dilek Bayramgürler Prof. Dr. Devrim Dündar Prof. Dr. Tuncay Çolak Emeği geçen tüm koordinatörler
3
Güçlü Yönlerimiz… Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Çalıştayları
Müfredatın ÇEP’e uyumluluğu Öğrenci araştırmaları programı Ölçme ve değerlendirmede çoklu değerlendirme sistemlerinin uygulanıyor olması Eğitim-öğretim ile ilgili tüm süreçlerde öğrenci katılımının en üst düzeyde sağlanıyor olması Öğrencilerin akademik, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerine katılımının destekleniyor olması
4
Güçlü Yönlerimiz… Sürekli Gelişim Koordinatörlüğü tarafından verilen geri bildirimler doğrultusunda dekanlık tarafından anabilim dalları ile yapılan eğitimi değerlendirme toplantıları yapılması Her biri alanında yetkin, yeniliklere ve kendini geliştirmeye açık, çağdaş ve eğitime değer veren bir akademik personel yapısına sahip olunması Öğretim üyelerinin gerek atama ve yükseltmeler gerekse sürekli mesleksel gelişim imkanları açısından yönetim tarafından desteklenmesi
5
Yeni Akademik Dönemde…
Özellikle klinik öncesi dönemde öğretim üyelerine ders hatırlatmaları yapıldı. (Klinikte vizit yaptığı için derse gelemeyenler, derslerini ayrılan ders süresinden daha kısa sürede anlatanlar öğretim üyelerimiz var) Ders değişiklikleri koordinatörün imzaladığı bir formla yapılıyor. Öğrencilere duyuruluyor. (Öğrenciler değişiklikleri idare ediyor, yönetiyor, öğrenci işlerinin ve koordinatörün haberi yok) Geri bildirimler- ‘Meraklı Merlow’ programı. (Kurum dışından usulüne uygun olarak hizmet alımı şeklinde yapıldı, ilk kurullar-stajlar için uygulandı) TODUP, PDÖ görevlendirmeleri sene başında yapıldı, duyuruldu. (PDÖ görevlendirmeleri iade edilmeye çalışılıyor)
6
Yeni Akademik Dönemde…
Kurul sınavları için sınav görevlendirmeleri AD bazında ders ağırlıkları gözetilerek yıllık olarak hazırlandı, paylaşıldı. (Daha çok görev aldığını iddia eden öğretim üyelerimiz vardı, yıllık olarak eşitlenmeye çalışıldı) Sürekli Gelişim Koordinatörlüğü ve Ölçme Değerlendirme Komisyonu ile akademik sezonun başında toplantılar yapıldı. Kurul başkanları ve staj sorumluları ile toplantılar planlandı. (Kurul başkanları ile toplantı yapıldı Kasım başında da staj sorumlusu ya da eğitimden sorumlu öğretim üyeleri ile toplantı yapılacak)
7
Kurullardaki dersler, her kurul sonunda yapılacak
toplantılar ile yatay entegrasyon açısından kontrol edilecek Ders Kurulu Başkanları Sürekli Gelişim Koordinatörlüğü eğitim Staj Sorumluları 9 Kasım 2017
8
Zayıf Yönlerimiz… Öğrenci sayılarının fazla olması nedeni ile yaşanan zorluklar (küçük grup çalışmaları, laboratuvar dersleri, staj grupları) Seçmeli ders sisteminin henüz uygulanamıyor olması (alt yapı çalışmaları yapılıyor, önümüzdeki dönem hedeflerimiz arasında) Ölçme Değerlendirme yöntemlerinin geçerliliğinin ve güvenirliğinin değerlendirilmesinde eksiklikler (Ölçme Değerlendirme Komisyonu daha aktif hale getirilmeye çalışılıyor)
9
Zayıf Yönlerimiz… Öğrenci danışmanlık sisteminin tam olarak uygulanamıyor olması Program değerlendirme sonuçlarının geçerlik ve güvenilirliğine yönelik çalışmaların olmaması Öğretim üyelerinin eğitsel performanslarının değerlendirilmesi ve ödüllendirilmesinin istenen düzeyde olmaması Tıp Eğitimi Anabilim Dalı dahil olmak üzere bazı anabilim dallarındaki öğretim üyesi eksiklikleri
10
Sorunlar/Eksiklikler…
Sınıf ve sınav salonlarının yetersizliği (Önümüzdeki yıllarda bizi çok zorlayacak) Bazı sınavlar için bilgisayar destekli sistem gerekliliği (Dekanlık olarak bir BAP desteği ile bilgisayar destekli multidisipliner bir birim oluşturmak için çalışılıyor) Öğretim üyelerinin motivasyonunun azalması (Einstein’ın Mutluluk Formülü ???) Öğrenci sayılarının fazla olması nedeni ile PDÖ sayılarının arttırılamaması (Var olan PDÖ’ler için bile sıkıntı var)
11
Yönetimin Beklentileri…
Klinik öncesi ve stajlarda ders programlarına uyulmuyor (Ders programlarına uyulması önceliğimiz olmalıdır) PDÖ ve TODUP görevlendirmeleri reddediliyor (Bu da temel görevlerden biridir) Öğrenci istirahat raporlar (Sınavlara denk gelenler, mutlaka uzman imzası olmalı) Kongre izinleri, yurt dışı çıkış izinleri (Anabilim dalı öğretim üyelerinin hepsinin kongreye gitmesi ve sınav yönteminin değişikliği kabul edilemez) Mesai…..(Deniz bitti arkadaşlar !)
12
Mutluluğun Formülü Einstein; “Sakin ve mütevazi bir hayat, başarı peşinde koşmanın neden olduğu daimi huzursuzluktan çok daha fazla mutluluk getirir” Agresifliğin çok arttığı, herkesin sürekli huzursuzlukla başarı peşinden koştuğu, mütevaziliğin neredeyse silindiği bu dünyanın tam da merkezinde olan ülkemizde ve küçük ölçekte kurumumuzda, Einstein’ın bu sözü bir gerçekçilik kontrolü rolü oynayabilir.
13
KALKINMA BAKANLIĞI PROJESİ
DETAB POLİKLİNİK BİNASI
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.