Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretim İlke ve Yöntemleri Doç. Dr. Berna Aslan Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
2
Tartışma Yöntemi ve Teknikleri
3
Tartışma Yöntemi Bir konu üzerinde; katılımcıları düşünmeye yöneltmek, iyi anlaşılmayan noktaları açıklamak ve önceden verilen bilgileri pekiştirmek amacı ile kullanılır. 06 Temmuz 2018 Cuma06 Temmuz 2018 Cuma
4
Tartışma probleminin seçimi – Öğrencilerin tutumları ve ön bilgileri dikkate alınır. Konunun ilgi çekici olmasına özen gösterilir. Problem açık, anlaşılır ve sınırlı biçimde ifade edilir Tartışmayı yönlendirecek soruların belirlenmesi – Tartışmayı açış, geliştirme ve kapama/toparlama soruları belirlenir Araç ve tekniklerin belirlenmesi – Öğrencilerde ortak yaşantı sağlanması amacıyla tartışma öncesinde veya tartışma sırasında dramatizasyon, sergi, yakın çevre gezileri, yazılı materyaller, video, film, radyo, tv, resim, karikatür vb. kullanılabilir. Tartışmanın yapılacağı fiziksel ortamın düzenlenmesi Değerlendirme ve özetleme
5
Uygulamada Önerilen İpuçları
Tartışılacak konu ya da sorun önceden belirlenmelidir. Katılımcıların “tümünün” düşünce ve görüşlerini rahatça söylemelerine olanak sağlanmalıdır.
6
Uygulamada Önerilen İpuçları
Grup tartışması yapılacaksa aynı konu; küçük gruplar içerisinde tartışılmalı ve daha sonra topluca tartışılmaya geçilmelidir.
7
Tartışmayı hangi hedefleri gerçekleştirmek için yaptığınızı düşünün.
Öğrencilerin deneyimlerini ve gelişimlerini dikkate alın. Konuları çalışın. Destekleyici bir sınıf ortamı sağlayın. Gerektiğinde daha yeni ve üst düzey bilgiler sunun. Görüşleri ve olguları anlamlı ilişkiler çerçevesinde inceleyin, özetleyin. Şakalar yapın.
8
Bazı Tartışma Teknikleri
Küçük Grup Tartışması Büyük Grup Tartışması Panel Forum Münazara Konuşma Halkası Görüş Geliştirme Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
9
Bütün Sınıfla Yapılan (Büyük Grup) Tartışmalar
Öğretmenin çok bilgili olmasını ve üst düzey sınıf yönetimi becerisine sahip olmasını gerektirir. Öğretmen, tartışmayı açık bir şekilde odaklayabilmeli ve her noktayı dinlemeleri için öğrencileri teşvik edebilmelidir.
10
Öğretmen, tartışma öncesinde hedefler doğrultusunda hangi soruları soracağını, uygun yanıt alamazsa başka ne sorabileceğini planlamalıdır. Bu aşamada anahtar sorular oluşturması gerekir.
11
Küçük Grup Tartışması Üst düzey düşünme, iletişim becerilerinin geliştirilmesinde etkin olabilen bir tekniktir. Öğrencilerin 3-5 kişiden oluşan gruplarda çalışması sağlanır. Büyük grup tartışması ile karşılaştırıldığında bu teknikte öğrenci katılımı daha çoktur.
12
Küçük grup tartışmalarında öğretmenlerin yapmaları gerekenler;
Öğrencileri üçer ya da beşer kişilik gruplara ayırın. Bu grup üyelerinin rahat çalışabilecekleri şekilde oturmalarını sağlayın. Yönlendireceğiniz çalışmanın kısa olmasına dikkat edin. Yapılacakları tahtaya yazın. Her grubun bir sözcü belirlemesini sağlayın. Öğrencilere etkinliği ne kadar sürede yapmaları gerektiğini belirtin.
13
Çalışma sırasında gruplar arasında dolaşarak yardım isteyip istemediklerini, yönergeleri anlayıp anlamadıklarını kontrol edin. Her grubun sözcüsüne söz verin. Grup sözcülerinin belirttiklerini tahtaya yazabilirsiniz. Grup çalışmalarından ortaya çıkan önemli noktalarla ilgili tartışma yapın. Gerekli duyduğunuz yerlerde açıklayıcı bilgiler sunun.
14
Grupların oluşturulması
Öğrencileri gruplara ayırmada öğretmenler farklı yollar izleyebilirler. Örn: yedi tartışma konusu belirlendiyse öğrenciler sırayla sesli olarak yediye kadar saydıktan sonra bütün birler, ikiler…yediler bir araya toplanarak gruplar oluşturulabilir. Ya da Varolan oturma düzenine göre (sınıf kalabalık ve çok hareket imkanı yoksa) Öğrenci numaralarına göre İlgi gruplarına göre gruplar oluşturulabilir.
15
Panel Bir başkan ve sayıları 4-6 arası değişen katılımcıların bir konunun farklı boyutlarını tartıştığı ve sınıfın diğer üyelerinin izlediği bir tekniktir. Panelistler sınıftaki öğrencilerden ya da toplumda konusunda uzmanlaşmış kişilerden seçilebilir.
16
Forum Bir liderin yönetiminde belirlenen bir sorunun çözümü konusunda çok sayıda fikrin büyük grup tartışması çerçevesinde tartışılmasıdır. İsteyen her katılımcı konuşup, fikrini açıklama fırsatı bulabilir.
17
Münazara Bir konunun birbirine zıt iki yönünün iki ekibin üyeleri tarafından hazırlıklar sonucu savunulmasını içeren bir tartışma tekniğidir. Grupların savunmaları oluşturulan jüri tarafından puanlanır ve gruplardan birisi kazanır.
18
Uygulanması İki zıt yönü de tartışılabilecek bir konu belirlenir.
Gönüllülerden dörder kişilik grup oluşturulur. Ya da iki şube arasında da münazara uygulanabilir. Münazara tarihi belirlenir. Öğrenciler kaynaklara ulaşarak bilgi toplarlar. Her grup bir başkan seçer. Başakan ve üyeler biraraya gelerek hangi boyutta konuyu ele alacaklarını belirlerler.
19
Uygulanması Münazara günü jüri oluşturulur ve jüri değerlendirme ölçütlerini belirler. Grup üyeleri bir A bir B grubundan olmak üzere 3-5 dk. Konuşmasını yapar. Karşı gruba zorlayıcı sorular sorar. Soruları karşı grup not alır ve yanıt oluşturulduğunda grup başkanına iletmesi için verilir. Son olarak sorulan soruları yanıtlaması için grup başkanına söz verilir. Jüri hem bireysel hem de grup olarak yaptığı puanlamaları toplar ve yüksek puan alan grubun kazandığı ilan edilir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.