Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
6.2. Personel Sağlığı ve İş Güvenliği
2
6.2. Personel Sağlığı ve İş Güvenliği
Çalışanların, işin görülmesi sırasında kaynaklanabilecek tehlike ve risklerden korunmasını sağlamaya yönelik önlemlerdir.
3
İş Kazaları Nedenleri:
Şans Faktörü: Yöneticinin kontrolü dışında meydana gelen kazalara ilişkindir; bu nedenle bu faktöre ilişkin söylenecek bir şey yoktur. Emniyetsiz Koşullar: Arızalı makine ve teçhizatlar Yanlış korunan makine ve teçhizatlar Depolama hataları Yetersiz veya yanlış aydınlatma Aşırı Gürültü Çalışma Ortamındaki Renk Uyumsuzluğu
4
3. Emniyetsiz Davranışlar Makine ve teçhizatın güvenliğini sağlayamama Makine ve teçhizatı yanlış kullanma Kullanılması tehlikeli olan bir makine ve teçhizatı kullanma Yükleme, yerleştirme ve montajda güvenilir olmayan yöntemleri kullanma vb.
5
İş kazalarının işletmeye yüklediği maliyetler: Kazaya uğrayan işçiye yapılacak yardım Kaza nedeniyle makine ve teçhizatta meydana gelen zararlar Meydana gelen kaza, kazaya uğrayan personelin moralini olumsuz etkileyebileceği gibi diğer personel açısından da bir huzursuzluk ortamı yaratır ve moralin düşmesine neden olur. Kazaya uğrayan personel çalışamaz duruma gelmesi ile yeniden personelin işe alınması ve bu durumun getireceği maliyetler
6
Örgütte Personel Güvenlik Programı
Meydana gelen en küçük bir kazanın bile hem personele hem de örgüte büyük bir maliyeti vardır.Bu maliyetler, yönetim kadrolarını güvenlik ve sağlık problemleri ile daha yakından ilgilenmeye davet eder. Zorunluluklar işletmeleri “güvenlik programları” oluşturmaya zorlar. Başarılı bir güvenlik programı için aşağıdaki unsurlara gerek duyulur: Güvenlik programlarının etkili olabilmesi için tüm yönetsel kademlerin ve öncelikle de üst yönetimin desteğine ihtiyaç vardır. İş güvenliği ile ilgilenen bir birime veya bir kişiye gereksinim vardır. Kazaya eğilimli personeli işe almayı engelleyici personel seçme tekniği kullanmak gerekir. Personelin eğitilmesi, iş kazalarını önlemede en etkili yollardan biridir. Yönetim ve personel temsilcilerini içeren “iş güvenliği komiteleri”nin kurulması da çalışanların iş güvenliği konusunda sorumluluk almalarını sağlayabilir. Kazaların teşhisi ve kontrolü de mutlaka yapılması gereken bir faaliyettir.
7
Personel Sağlık Programı Örgütlerde insan faktörünün varlığı, belirli sağlık ihtiyaçlarının karşılanmasını gerekli kılar, bu nedenle işletmelerde sağlık programı yürütme zorunluluğu ortaya çıkar. Günümüzde pek çok örgüt, personelin fiziksel ve zihinsel sağlığını korumak amacıyla yoğun programlar geliştirmişlerdir. Bu programların bazıları sadece yöneticilere yönelik iken, bir kısmı da tüm personeli kapsayan türdedir.
8
İş Kazası ve Meslek Hastalıklarının Etmen ve Sonuçları
KAYNAKLAR KOŞULLAR ÇIKTILAR Fiziksel İş Çevresi Fiziksel-Psikolojik Yüksek personel devri İş kazaları Organ kaybı Tatminsizlik Meslek hastalıkları Kanser-lösemi Sosyal-psikolojik Çevre psikolojik İş yaşam kalitesinin düşüklüğü Düşük verimlilik-tedavi istekleri-düşük etkililik Örgütsel stres Duygusuzluk- karmaşa Yüksek tazminat maliyetleri- işe ilginin azalması
9
TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.