Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
2
Araçlar ve Açık-uçlu Öğrenme Ortamları
Çok spesifik öğrenme durumları yaratmaktan, öğrenmeyi destekleyici genel amaçlara kadar uzanan pek çok işlevi vardır. Bazıları öğretim ortamında direk veya uyarlanarak kullanılırken, bazıları ise ders dışı destekleyici olarak kullanılırlar.
3
Oluşturma Setleri Mapmaker’s Toolkit
4
Oluşturma Setleri TimeLiner
5
Oluşturma Setleri Community Construction Toolkit
6
Oluşturma Setleri Graph Club
7
Elektronik Performans Destek Sistemleri
Ticaret ve endüstri alanları Her performans problemi eğitim ile çözülmez, bazen ortmın değiştirilmesi gerekir Bazen iş ortamında destek gerekir; danışmanlar, alan uzmanları, eğiticiler, dokümanlar, videoteypler vb.
8
Elektronik Performans Destek Sistemleri
Hipermedya veritabanı Çevrimiçi soru-yanıt sistemi Tamamen öğretici bir program Pedagojik destek
9
Mikrodünyalar Oluşturmacı yaklaşım Buluş yoluyla öğretim LOGO
Interactive Physics, MathWorlds vb.
10
Mikrodünyalar
11
Öğrenme Araçları Kritik düşünme becerisi
Bilişsel fonksiyonların gelişimi Bilgi yönetiminin desteklenmesi Grup çalışmasını teşvik etmesi Aktif ve oluşturmacı öğrenme Otantik öğrenme ortamları
12
Öğrenme Araçları
13
Uzman Sistem Kabukları
Belli bir konuyu kapsayan ilişkilerin öğrenilmesi Ne değil, nasıl ve neden sorularına yanıt Bilgi tabanı oluşturma
14
Modelleme ve Simülasyon Araçları
Modelleme - Gerçeğin sembolik olarak ifadesi, bir dizi denklem veya mantıksal ilişkiler Mathematica, Maple vb. Simülasyon – modelin bilgisayar ortamına aktarılması ve etkileşim sağlanması STELLA, Starlogo vb.
15
Multimedia Oluşturma Araçları
HyperStudio, Dreamweaver, Authorware
16
Açık-uçlu Öğrenme Ortamları
Anlamlı problemleri çözme, deneme, detaylı inceleme, parçalardan çok bütünü analiz etme, problemlere birden fazla bakış açısı ile yaklaşma, hatalardan öğrenme, bilgiyi test etme ve güncelleme, grup çalışması
17
Açık-uçlu Öğrenme Ortamları
18
Avantajlar Öğrenci ve öğretmeni güdülemesi
Daha kalıcı öğrenme ve transfer Çoğu alana uygunluk Oluşturmacı öğrenme ortamlarını desteklemesi Grup çalışmasını desteklemesi
19
Güçlükler İyi tasarlanmış ve desteklenmiş öğrenme ortamları gerektirmesi Öğrenci ve öğretmenin çok zamanını alması Tüm öğrenciler için uygun olmaması Öğretmenin rolünün değişmesi Geliştirilme güçlüğü Etkinlik hakkındaki araştırmaların yetersizliği Öğrenci performansının değerlendirilmesinde olası güçlükler
20
Kaynaklar Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.