Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı Danışanın Hazır Oluşu Psikolojik Danışman Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
Advertisements

TÜKETİCİ DAVRANIŞI NEDİR?
Değerler Eğitimi Özgüven.
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Bu araştırma TÜBİTAK (Proje No: 109K094) tarafından desteklenmiştir.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Öğrenme-Öğretme Süreci
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
SINIF KURALLARI.
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
PEER SUPPORT TEAM.
SINIF YÖNETİMİ Konu: Sınıf Yönetimi ve Disiplin Modelleri.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
STRES VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI 1.
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İLETİŞİM VE İNSANİ İLİŞKİLER
ENGELLİLER AİLE VE ÇEVRE
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
ÖZGÜVEN GELİŞTİRME EĞİTİMİ
BAYBURT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ.  Bir Hayatboyu Öğrenme Programı Girişimidir.  Comenius Faaliyetidir.  Ocak 2005’te başlamıştır.  Ülkemiz.
HAZIRLAYAN : EGE KÖMÜRCÜOĞLU SINIFI : 7-C NUMARASI : 333 İLETİŞİM.
SINAV KAYGISI İLE NASIL BAŞEDEBİLİRİM?
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
SINAV KAYGISI KONUSUNDA VELİLERE ÖNERİLER
İNCİRLİOVA SPOR LİSESİ EĞİTİMDE KOÇLUK SİSTEMİ SUNUSU
KENDİNİ TANIMA Ses tonumuzun ve davranışlarımızın, yani iletişimde mesajlarımızın % 90'ının kontrolünü elimizde tutabilmemiz ancak kendimizi tanımamızla.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
BÖLÜM 9 Olumlu İşgören Tutumları ve Davranışları.
HANGİ ANA BAŞLIKLARI İŞLEYECEĞİZ : Klinik Kararların Doğruluğunu Ne Etkiler? Hangi Bilişsel Süreçler Davranışsal Sorunlara Eşlik Eder? Tedaviyle.
Danışmanlık Modelleri Alan Uzmanlığı Modeli Hasta-Doktor Modeli Süreç Yönelimli Danışmanlık Modelleri * Sistem Danışmanlığı *
Grubun Süresi Grubun Planı Grup Ortamı Gruba Üyelerin Seçimi Grubun Büyüklüğü 1 2 ANA BAŞLIKLAR 5 3 Grubun Süresi Grubun Planı 4 Grup Ortamı.
TERAPÖTİK ÇALIŞMA UYUMUNUN TARİHSEL SÜRECİ Terapötik çalışma uyumu, terapötik uyum yada çalışma uyumu olarak da kullanılan kavramın, tam olarak.
DANIŞMADA ALIŞTIRMALAR Kendini ve Başkalarını Tanımayla İlgili Alıştırmalar Terapötik Güçlerin Oluşmasıyla İlgili Alıştırmalar GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMADA.
Grupla Psikolojik Danışma ve Bireysel Psikolojik Danışma Grupla Psikolojik Danışma ve Grup Rehberliği 1 Grupla Psikolojik Danışma ve Bireysel.
Bu konuda, grupla psikolojik danışmayı anlayabilmek için bu alanda kullanılan bazı kavramlara değinilmiştir.
YAS TUTANLAR Herhangi bir ölüm ve ayrılığa ilişkin yas tutulur. Yas tutanlarda, pişmanlık, umutsuzluk, yalnızlık, çaresizlik, suçluluk ve kendine acıma.
GİRİŞ.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
BİREY MERKEZLİ TERAPİ.
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
Duyuşsal Alan.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
ÖĞRENME.
SAĞLIKLI BİR YAŞAM İÇİN ZİHİNSEL,DUYGUSAL VE SOSYAL SAĞLIĞIN ERGEN BİREYLER AÇISINDAN ÖNEMİ.
Güdülenme ve Bireysel Farklılıklar
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sunum transkripti:

Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı Danışanın Hazır Oluşu Psikolojik Danışman Psikolojik Danışma Grubundaki Güven Danışanın Katılımı Grup Tarafından Kabul Ait Olma Geri-İletim Psikolojik Danışma Grubunun Çekiciliği Danışanların Sorumluluğu Kabulü Grup Üyeleri Danışanın Söz Vermesi Terapötik Gerilim Beklentiler Açıklık

Psikolojik danışman, psikolojik danışma grubunda etkili bir PSİKOLOJİK DANIŞMAN Psikolojik danışman, psikolojik danışma grubunda etkili bir terapötik güçtür; çünkü, o gruptaki diğer terapötik güçlerin oluşmasına, danışanların davranışsal amaçlarını saptamalarına, yardım- alıp vermeyi öğrenmelerine katkıda bulunur ve terapötik ortamı sağlar.

Grup üyeleri dışında diğer terapötik güçlere bakıldığında, PSİKOLOJİK DANIŞMAN Grup üyeleri dışında diğer terapötik güçlere bakıldığında, psikolojik danışman somut olan bir güçtür. Her etkili grup lideri, kendi grubu içindeki güçleri anlamaya çalışır.

Ön görüşmede ya da ilk oturumda belirlenen grup kuralları; GRUP TARAFINDAN KABUL Ön görüşmede ya da ilk oturumda belirlenen grup kuralları; saygılı olma, içten olma, üyelerin birbirlerini kabul etmesi vb. yapılamayla iletilir.

Ancak oturumlar ilerledikçe üyeler, değerlendirilmediklerini, GRUP TARAFINDAN KABUL Ancak oturumlar ilerledikçe üyeler, değerlendirilmediklerini, olumlu, olumsuz yanlarıyla grup içinde kabul gördüklerini hissettikçe kendilerini kabulleri de artar.

PSİKOLOJİK DANIŞMA GRUBUNDAKİ GÜVEN Psikolojik danışma içinde, üyeler, kendilerini güvende hissederler, maskelerini çıkarırlar, savunmalarından arınırlar, sorunlarını açıkça ortaya koyabilirler, duygularını açabilirler.

PSİKOLOJİK DANIŞMA GRUBUNUN ÇEKİCİLİĞİ Grup üyelerine ne denli çekici gelirse, onların üzerindeki etkisi o denli fazla olur. Gruba girme güçleştikçe, grubun çekiciliği artar. Üyeleri birbirine ne denli benzerse ve üyeleri etkili bir şekilde iletişim kuracak kadar grup küçükse grubun çekiciliği artar

Kendilerinden neler beklenildiğini ve kendilerinin diğerlerinden BEKLENTİLER Kendilerinden neler beklenildiğini ve kendilerinin diğerlerinden neler beklediklerini anladıklarında, grup üyeleri, o gruptan kazanç sağlarlar.

DANIŞANIN HAZIR OLUŞU Danışan kendisinden beklenenleri anladığı oranda, psikolojik danışmaya hazır olabilir. Bu hazır oluş, direnci azaltır, değişmeyi, öğrenmeyi, davranışsal amaçlara ulaşmayı kolaylaştırır.

DANIŞANIN HAZIR OLUŞU

Hem değişmesi gerekenler, hem de değişimi etkileyenlerin, AİT OLMA Hem değişmesi gerekenler, hem de değişimi etkileyenlerin, gruba ait olma duygusunun güçlü olması gerekmektedir.

Danışanların, grupla psikolojik danışma oturumlarına devam DANIŞANIN SÖZ VERMESİ Danışanların, grupla psikolojik danışma oturumlarına devam etmeğe, katılmaya söz vermeleri bir başka deyişle, taahhütde bulunmaları gerekmektedir.

DANIŞANIN KATILIMI Kendi sorunlarını çözmek, yeni davranışlar öğrenmek için grup üyeleri psikolojik danışmaya anlamlı bir şekilde katılmalıdır (Ohlsen ve ark., 1988).

DANIŞANLARIN SORUMLULUĞU KABULÜ Öğrenme modeline dayalı psikolojik danışma gruplarındaki, normal bireylerle yapılan grupla psikolojik danışma grupları, öğrenme modeline dayalı olmalıdır, sorumluluk danışanlarındır.

Grupla psikolojik danışma oturumlarından kazançlı çıkanlar, AÇIKLIK Grupla psikolojik danışma oturumlarından kazançlı çıkanlar, problemlerini içtenlikle anlatanlardır.

Etkili bir geri-iletim, dinlemeye, yeni davranışları öğrenmek için doğurguları keşfetmeye, yeni davranışsal amaçları tanımlamaya, iletilenin ne olduğunu açıklamaya ve geri-iletime tepki vermeye danışanı güdüler.

TERAPÖTİK GERİLİM İstenilen yeni davranışı öğrenmeleri için danışanların bir doyumsuzluk ve gerilim yaşamaları gerekmektedir.

Grup üyeleri de, tıpkı grup lideri, psikolojik danışman gibi diğer terapötik güçlerden farklıdır. Grup üyeleri, grup lideri gibi somut bir terapötik güçtür.