ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Edirne Bölge Müdürlüğü
Advertisements

YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
PLN.444 Mesleki Uygulama Esasları Sunum :Fadime Ballı
GENEL OLARAK İL PLANLAMA VE KOORDİNASYON MÜDÜRLÜKLERİ
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI Su Yönetimi Genel Müdürü
Eylem Planı Sonraki Adımlar
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Başkanlığı Yrd.Doç.Dr.Mustafa AKSOY
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Bakanlar Kurulunca tarihinde kararlaştırılan ve
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İMAR VE PLANLAMA ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Türkiye’deki Yüzey ve Yeraltı Su Kaynakları Dengesi.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
ULAŞTIRMA, DENİZCİLİK VE HABERLEŞME ARAŞTIRMALARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
2015/06 sayılı Atıksu Arıtma Tesisi Kimlik Belgesi Genelgesi
MARMARA BÖLGESİNDEKİ HAVZA KORUMA EYLEM PLANI
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
SUNUM PLANI YASAL YAPILANMA KURUMSAL YAPILANMA ANAYASA
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04 Aralık 2013, Bursa İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ve uyum.
1 Altunkaya ÇAVUŞ Amasya MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
TÜRKİYE’DE HAVZA YÖNETİMİNE GEÇİŞ ve FAYDALARI
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
İÇME SUYU TEMİN VE DAĞITIM SİSTEMLERİNDE SU KAYIPLARI
SUNUM İÇERİĞİ Şubenin Görevleri Mevzuat Çalışmaları Projeler.
ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI
ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
1 Osman Özdemir MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
ARITILMIŞ EVSEL ATIKSULARIN YENİDEN KULLANIMI PROJESİ
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
1/13. SUNUM İÇERİĞİ Modelleme Şube Müdürlüğü Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu’nun Teşekkülü SÇD ve Modelleme Modelleme Bilimsel Çalışma Grubu 1’inci Toplantısının.
Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi Seyhan Havzası Sektörel Su Tahsis Planı Hazırlanması Projesi 3. Yönlendirme Komitesi Toplantısı.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Sunum Planı 2 Kurulum Süreci Gerçekleştirilecek Çalışmalar Giriş USBS Hakkında Fizibilite Süreci Hedef & Fizibilite Çıktıları Yapılan Çalışmalar.
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
2 1.HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİ 2.SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ 3.ÜLKEMİZDE HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİNE GEÇİŞ 4.HAVZA KORUMA EYLEM PLANLARI 5.NEHİR HAVZA YÖNETİM PLANLARI.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
OKUL SÜTÜ AKIL KÜPÜ PROGRAMI
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Burak EKİNCİ Uzman Yardımcısı 01/12/2015

İÇERİK Su Yönetimi Genel Müdürlüğü Görevleri Türkiye de Su kullanımı Su Verimliliği İçme Suyu Alanında Su Verimliliği Çalışmaları Sulama Sistemlerinde Su Kullanımının Kontrolü ve Su Kayıplarının Azaltılmasına İlişkin Yönetmelik Taslağı

Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04.07.2011 tarih ve 645 sayılı Kanun Hükmünde Kararname (KHK) uyarınca Bakanlık Merkez Teşkilatı bünyesinde Su Yönetimi Genel Müdürlüğü kurulmuştur. 08.08.2011 tarih ve 648 Sayılı KHK ile de görevleri yeniden düzenlenmiştir.

GÖREVLER Su kaynaklarının korunması, iyileştirilmesi ve kullanılmasına ilişkin politikaların belirlenmesine katkıda bulunmak. b) Su yönetiminin ulusal ve uluslararası düzeyde koordinasyonunu sağlamak. c) Havza bazında nehir havza yönetim planları hazırlamak, ilgili mevzuat çalışmalarını yürütmek. ç) Havza bazında kirliliğin önlenmesi ile ilgili tedbirleri belirlemek, değerlendirmek, güncellemek ve uygulamaların takibini yapmak.

GÖREVLER d) Yer üstü ve yer altı sularının kalite ve miktarının korunmasına yönelik hedef, ilke ve alıcı ortam standartlarını belirlemek, e) Su kalitesini izlemek veya izletmek. f) Taşkınlarla ilgili strateji ve politikaları belirlemek, ilgili mevzuatı ve taşkın yönetim planlarını hazırlamak. g) Kuraklıkla ilgili strateji ve politikaları belirlemek, ilgili mevzuatı ve kuraklık yönetim planlarını hazırlamak. h) Sektörel bazda su kaynaklarının tahsislerine ilişkin gerekli koordinasyonu yapmak.

GÖREVLER ı) İlgili uluslararası sözleşmeler ve diğer mevzuattan kaynaklanan süreçleri takip etmek, sınır aşan ve sınır oluşturan sulara ilişkin işleri ilgili kurumlarla işbirliği içinde yürütmek. İ) Ulusal su veri tabanlı bilgi sistemini oluşturmak. j)  Su kirliliği açısından hassas alanları ve nitrata duyarlı hassas alanları tespit etmek ve izlemek. k) Arıtma tesislerinin tasarım esaslarını, normlarını ve kriterlerini belirlemek, projeleri onaylamaya yetkili kurum ve kuruluşları tespit etmek, tesisleri işletecek elemanların eğitimlerini temin etmek, sertifikalarını vermek. l) İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ile ilgili çalışmalar yapmak.

Türkiye’de su kullanımı Türkiye’nin 2014 yılında toplam su tüketimi 44 km3 olmuştur. Bu suyun %11’i sanayide, %15’i evsel kullanımda, %74’sı tarımsal alanda kullanılmıştır. Türkiye’nin 2023 hedefleri arasında; 112 km³ kullanılabilir su potansiyelinin tamamını kullanmak Potansiyel sulu tarım alanlarının geliştirilmesi yer almaktadır. Sektörel su kullanımı hedefleri tarımda %64, sanayide %20 ve evsel kullanımda %16 olarak belirlenmiştir

Su Verimliliği Hedeflenen; evsel kullanımda, sanayide ve tarımda sürdürülebilir su yönetimiyle miktar açısından suyun her alanda daha etkin ve verimli kullanılmasını sağlamaktır. Türkiye’de suyun en fazla kullanıldığı sektör olan tarımda sulama oranı %62 , sulama randımanı %42 seviyelerindedir. Tarımdan sonra gelen en önemli su kullanım alanı olan evsel kullanımda ise 2012 TÜİK verilere göre gelir getirmeyen su miktarı % 43,6 seviyelerindedir, ancak gerçekte bu oran %60’ların üzerindedir.

Su Verimliliği Su yönetiminin vizyonu su kaynaklarının sürdürülebilir, verimli ve etkin kullanımını sağlamaktır. Suya olan talep her geçen gün artmaktadır; ancak su kayıp ve kaçakları nedeniyle suyun yarısına yakını daha kullanıcıya ulaşamadan kaybedilmektedir. Gerek eskiyen altyapılardan gerekse iklim değişikliğinden kaynaklanan su kayıp ve kaçakları, su tüketiminin en yoğun olduğu yaz aylarında iki katına çıkmaktadır. Yeni su kaynakları bulmak, kaynaktan alınan suyun kullanım alanına uygun kalitede arıtılmasını sağlamak ve bu işlemlerin ardından şebeke ile nihai kullanıcıya ulaştırmak hem ekonomik hem de teknik açıdan maliyetli bir işlemdir. Bu nedenle de yeni su kaynağı arayışına başlamadan önce, mevcut şebekedeki su kayıplarının azaltılmasıyla ilgili çalışmalara öncelik verilmesi gerekmektedir.

İçme-Kullanma Suyu Alanında Su Verimliliği “İçmesuyu Temin ve Dağıtım Sistemlerindeki Su Kayıplarının Kontrolü Yönetmeliği” ve Teknik Usuller Tebliği Yönetmelik, 8 Mayıs 2014 tarihli ve 28994 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. İdareler su kayıp oranlarını, bu yönetmeliğin yürürlük tarihinden itibaren, büyükşehir ve il belediyelerinde 5 yıl içerisinde en fazla % 30, takip eden 4 yıl içerisinde ise en fazla % 25 düzeyine; diğer belediyelerde 9 yıl içerisinde en fazla % 30, takip eden 5 yıl içerisinde ise en fazla % 25 düzeyine indirmekle yükümlü hale gelmişlerdir. Belediyeler ve su idareleri tarafından sunulması zorunlu hale getirilmiş olan yıllık raporlar sayesinde, belediye bazında su kayıp-kaçakları envanteri oluşturulacaktır. Yönetmelikte de belirtildiği üzere birtakım teknik hususların detaylandırılması ve idarelere yol göstermek maksadıyla Teknik Usuller Tebliği hazırlanmış ve 16 Temmuz 2015 tarih ve 29418 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Sulama Sistemlerinde Su Kullanımının Kontrolü ve Su Kayıplarının Azaltılmasına İlişkin Yönetmelik Taslağı 09-10 Haziran 2014 tarihlerinde Ankara’da Tarımsal Su Kayıplarının Kontrolü Çalıştayı yapılmıştır. Çalıştaya, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Sulama Birlikleri, Sulama Kooperatifleri, Büyükşehir Belediyeleri, SUEN ve ilgili diğer kurum/kuruluşlar ile konusunda uzman öğretim görevlileri tarafından katılım sağlanmıştır. Yapılan çalıştay sonucunda bir yönetmelik taslağı oluşturulmuştur.

Sulama Sistemlerinde Su Kullanımının Kontrolü ve Su Kayıplarının Azaltılmasına İlişkin Yönetmelik Taslağı Hazırlanan Yönetmelik Taslağını değerlendirme ve geliştirmek için Genel Müdürlüğümüz, DSİ Genel Müdürlüğü ve Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’ndan ilgili uzman personellerden oluşan bir çalışma grubu oluşturulmuştur. Bu çalışma grubu ilk toplantısını 11.09.2014 tarihinde gerçekleştirmiş olup, düzenli aralıklarla toplanmış ve 14. toplantısını 15.06.2015 tarihinde gerçekleştirerek yönetmelik taslağına nihai şeklini vermiştir. Taslak Yönetmelik 06.10.2015 tarihinde kurum/kuruluş ve gerçek kişilerin görüşüne açılarak, görüşler toplanmıştır. Toplanan bu görüşler değerlendirilerek yönetmelik taslağına işlenecek ve Başbakanlığa gönderilmek üzere nihai halini şeklini alacaktır.

Sulama Sistemlerinde Su Kullanımının Kontrolü ve Su Kayıplarının Azaltılmasına İlişkin Yönetmelik Taslağı Taslak Yönetmeliğin amacı sulama suyunun verimli kullanılması, su tasarrufunun sağlanması, kayıpların azaltılması ve izinsiz kullanımların önlenmesi ile sulama suyu temini, dağıtımı ve kullanım maliyetlerinin azaltılmasının sağlanmasına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Sulama Sistemlerinde Su Kullanımının Kontrolü ve Su Kayıplarının Azaltılmasına İlişkin Yönetmelik Taslağı Taslak Yönetmelik; Kaynaktan bitki kök bölgesine kadar kullanılan suyun sürdürülebilir ve etkin kullanımını sağlamayı amaçlamaktadır. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, İl Özel İdareleri, Büyükşehir Belediyeleri ve Belediyeler, Halk sulamalarını kapsamaktadır. Mevcut ve yapılacak olan yeni şebekelerde uygulanacaktır. Halk sulamaları: tarımsal sulama faaliyeti gerçekleştiren; gerçek kişi ya da tüzel kişiliğe sahip tek bir kullanıcı tarafından, aynı su kaynağından faydalanarak 100 hektarın üzerinde alanın sulandığı

Sulama Sistemlerinde Su Kullanımının Kontrolü ve Su Kayıplarının Azaltılmasına İlişkin Yönetmelik Taslağı Taslak Yönetmelik ile; Sulama tesislerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak tedbirlerin alınması, Su kullanıcı örgütleri ve ilgili kurumların, sulama faaliyetleri ile ilgili olarak belirlenen amaç ve hedefler doğrultusunda işbirliği yapması, Çiftçi eğitimlerinin gerçekleştirilmesi, Sulama randımanını yüksek düzeyde tutacak tedbirlerin alınması, Kurumlarının sorumluluklarının bu kapsamda yeniden tanımlanması,

Sulama Sistemlerinde Su Kullanımının Kontrolü ve Su Kayıplarının Azaltılmasına İlişkin Yönetmelik Taslağı Sulama tesislerinin, katılımcı sulama yönetim modeli olan kullanıcıların kurdukları su kullanıcı örgütlerince yönetilmesinin sağlanması, Su tasarrufu sağlayan uygun modern sulama yöntemlerinin kullanılması ve teşviki, Sulama tesislerinin sürdürülebilir kullanımı ve doğru sulama uygulamaları için gerekli planlama ve modern izleme ve değerlendirme faaliyetlerinin yapılması, Su kullanıcılarının sulamada, su dağıtım planlarına uygun su kullanmasının önlenmesi, hedeflenmektedir.

Sulama Sistemlerinde Su Kullanımının Kontrolü ve Su Kayıplarının Azaltılmasına İlişkin Yönetmelik Taslağı Taslak Yönetmelikte ; Yeni sulama tesislerinin tasarımı ve mevcut sulama tesislerinin yenilenmesi, Sulama tesislerinde yürütülecek işletme, bakım, onarım ve yönetim çalışmaları, Uygun sulama yöntemlerinin kullanımı, Yönetmeliğin yürürlük tarihinden itibaren yedi yıl içerisinde sulama oranını %75 seviyesine, sulama randımanının %55 seviyesine yükseltilmesi, konuları yer almaktadır.

Sulama Sistemlerinde Su Kullanımının Kontrolü ve Su Kayıplarının Azaltılmasına İlişkin Yönetmelik Taslağı Su Yönetimi Genel Müdürlüğü internet sayfası http://suyonetimi.ormansu.gov.tr duyurular bölümünde yer alan söz konusu Yönetmelik Taslağı'na, görüşlerinizi ve tekliflerinizi, resmi yazı ile Genel Müdürlüğümüze ve mail yoluyla b.ekinci@ormansu.gov.tr adresine iletebilirsiniz.

ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI SAYGILARIMLA… b.ekinci@ormansu.gov.tr 0312 207 55 56