TEMEL KALIP Ç İ Z İ MLER İ KEND İ L İĞİ NDEN P İ L İ L İ ETEK KALIBI GAMZE NUR ÇEÇEN DAMLA AT İ K İ LAYDA Y İĞİ T II. ÖĞRETİM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3/A SINIFI.
Advertisements

TAM SAYILAR.
DENGELENEREK ÇİZİLMESİ İSTENEN DÖNEL MERDİVEN
PERSPEKTİF Yukarıya doğru uzanan kenarlar YÜKSEKLİK kenarlarıdır.
Cemile Sandallı EXCEL 2010 TEMEL İŞLEMLER
AÇILAR A)BAZI GEOMETRİK KAVRAMLAR B)AÇILAR C)AÇI ÇEŞİTLERİ
DOĞRU VE DÜZLEM.
TAM SAYILARDA BÖLME İŞLEMİ
BİR DOĞRUYA DİKME ÇIKMA VE DİKME İNŞA ETME
PERSPEKTİF PERSPEKTİF (İZDÜŞÜM) :Cisimlerin yükseklik, genişlik ve derinlik boyutları ile ön, üst ve yan görünüşleri aynı anda birlikte görünecek şekilde.
DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR.
DOĞRUNUN YOLCULUĞU.
BİR BASİT KESRİ SAYI DOĞRUSUNDA GÖSTERİRKEN
A-A KESİTİNİN ÇIKARILMASI
ÖLÇME BİLGİSİ JALONLARLA YAPILAN İŞLEMLER Dr. Alper Serdar ANLI
DÖŞEME KESİTİNİN ÇİZİMİ
TEMEL DİKKLİK KAVRAMI E d k O Düzlemde G F E n m d B p Uzayda.
DÖŞEME KESİTİNİN ÇİZİMİ
B-B KESİTİNİN ÇİZİMİNE BAŞLAMAK
POSTA KESİTLERİ (EN KESİTLERİ)
FERHAT ÇAKMAK DİREK MONTAJI.
VEKTÖR-KUVVET-LAMİ TEOREMİ
2. BÖLÜM VEKTÖR-KUVVET Nicelik Kavramı Skaler Nicelikler
DOLAŞIM SİSTEMİ VE KALP MASAJI KALP; DOLAŞIM SİSTEMİ İÇİNDE İTİCİ BİR ÖZELLİĞE SAHİPTİR. KALP YAKLAŞIK OLARAK KİŞİNİN YUMRUĞU BÜYÜKLÜĞÜNDE, İÇİ BOŞ KASTAN.
KOORDİNAT SİSTEMİ.
TBF - Genel Matematik I DERS – 8 : Grafik Çizimi
Merve İLBAYLI Merve BÜTÜN H. Buse BİTMEZ Section 2
KESİRLİ FONKSİYONLARIN GRAFİKLERİ
Açılar Ve Açı Çeşitleri
BURSA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
EŞ YÜKSELTİ EĞRİLERİNİN (TESVİYE EĞRİLERİNİN)
MATEMATİK ÖĞRENEBİLİR
Ders : MATEMATİK Sınıf : 8.SINIF
TEMEL MÜZİK EĞİTİMİ Oğuzhan AKKUZU.
Neler öğreneceğiz Temel Çizimler Üçgen Çizimleri
Küresel Aynalar Yansıtıcı yüzeyi küre kapağı şeklinde olan aynalara küresel ayna denir. Asal eksen F M r Çukur ayna Tümsek Kürenin M merkezi aynanın merkezidir.
GÖZLÜK CAMLARI MERCEK ÇEŞİTLERİNE GÖRE
Merhaba arkadaşlar.
Kalemimizin ucu ile defterimize dokunalım
DİKDÖRTGEN-KARE KONU ANLATIMI VE SORU ÇÖZÜMLERİ
NİVELMAN ÇEŞİTLERİ BOYUNA PROFİL NİVELMANI ENİNE PROFİL NİVELMANI
EŞ YÜKSELTİ EĞRİLERİNİN (TESVİYE EĞRİLERİNİN)
NİVELMAN ÇEŞİTLERİ PROFİL NİVELMANI.
EŞKENAR ÜÇGEN 1. Bütün kenar uzunlukları birbirine eşit olan üçgene denir. Tüm iç açıları 60° ‘dir. İkizkenar üçgenin tüm özelliklerini sağlar. Alanı=
Öğr. Gör. Semiye BOTTAN KLOŞ ETEK – MODEL: 207.
ALTI PARÇALI ETEK (MODEL: 205)
Ucu sivri bir kalemin kağıt üzerinde bıraktığı iz bir noktadır.
COĞRAFYA.
ÖKLİD’İN ELEMANLAR İSİMLİ
BİREYSEL YAĞMURLAMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI
TEMEL GEOMETRİK KAVRAMLAR VE ÇİZİMLER ÜÇGEN VE DÖRTGENLER
1DOĞRU-2 IŞIN-3DOĞRU PARÇASI
MODEL UYGULAMALI ETEK.
TEKNİK RESİM Perspektifler.
Temel Cimnastik Duruşları
T R E E K R S T N TEKNİK RESİM S M K K İ N M İ K
TEKNİK RESİMDE KESİT GÖRÜNÜŞ
BENZERLİKLE İLGİLİ PROBLEMLER
TABLO İLE ÖĞNENCİ LİSTESİ OLUŞTURMA ÖĞRENCİ BAŞARI GRAFİĞİ OLUŞTURMA
BENZERLİKLE İLGİLİ PROBLEMLER
HAZIRLAYAN: Salih YERLİ SINIFI: 6\A NUMARASI: 1287
GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ
HAZIRLAYAN BURCU TÜLÜCÜ
Pergel Yardımıyla Dik Doğru Çizmek
BLUZ DİKİMİ.
KOORDİNAT SİSTEMİ.
AÇILARI ÖĞRENELİM Hikmet SIRMA.
Ders : MATEMATİK Sınıf : 8.SINIF
Hazırlayan : Burcu TÜLÜCÜ
Kural – 1 Oyun Alanı.
Sunum transkripti:

TEMEL KALIP Ç İ Z İ MLER İ

KEND İ L İĞİ NDEN P İ L İ L İ ETEK KALIBI GAMZE NUR ÇEÇEN DAMLA AT İ K İ LAYDA Y İĞİ T II. ÖĞRETİM

MODELİMİZ YANDA GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ DÖRT AŞAMADAN OLUŞUR. MODELİMİZİN ÖNÜ VE ARKASI AYNIDIR. AYNI İŞLEMLER UYGULANIR.

Modelimizin başlangıç noktasından aşağı 4 cm bele paralel inilerek kemer hattı belirlenir, pens yana taşınır ve kalıptan atılır. Ve modelin birinci aşaması tamamlanır. 2 noktasından aşağı 15cm inilir.3 noktası belirlenir dik olarak uzatılır. Bu diklik üzerinde 8 cm ’in işaretlendiği nokta 4 noktasıdır ve 4 noktası dik olarak bele kadar uzatılır.Bel ile kesiştiği nokta 5 noktasıdır.Bakıldığında dikdörtgenimsi bir görüntü alır. 4 ve 5 noktası arası ölçülür ve 2/3’ü alınarak 6 noktası bulunur 4 noktasının sol tarafına doğru 6 cm bulunarak 7 noktası belirlenir. Ve 6 noktasıyla cetvel yardımıyla birleştirilir. Belin en tepe noktası 8 noktasıdır. 8 noktasından aşağı 4 ve 5 noktasının 2/3ü kadar yani 10 cm inilir ve 9 noktası bulunur 9 ve 7 noktası cetvel yardımıyla birleştirilerek etek ucuna kadar dik bir şekilde uzatılır.

MODELİN ÖNÜ VE ARKASI AYNIDIR BU SEBEP İLE ARKA KALIBA DA AYNI İŞLEMLER SIRASIYLA UYGULANIR.

VE B İ TEN KALIPLARI D İ K İ ME HAZIRLAMAK İ Ç İ N PELUR YARDIMIYLA KOPYASI ALINARAK Ş ABLON YAPIMINA BA Ş LANIR …

KALIP ÜZERİNDEN PELUR YARDIMIYLA KOPYASI ALINAN PARÇAYA 1’ ER CM PAY VERİLİR. Ş ablon

ÖN ORTASI Ş ABLONU KALIP ÜZERİNDEN PELUR YARDIMIYLA KOPYASI ALINAN 2. PARCA YAPIŞTIRILIR PİLEKAŞE OLUŞTURMAK İÇİN YUKARIDAN 3,5 CM, AŞAĞIDAN 4 CM VERİLİR, YUKARIDAN AŞAĞI KESİK ÇİZGİLER ATILIR VE TEKRAR YUKARIDAN 3,5, AŞAĞIDAN 4 CM VERİLİR, DÜZ BİR ÇİZGİ ÇİZİLİR KALIBIN 3. PARÇASI BU ÇİZGİYE DİK BİR ŞEKİLDE YAPIŞTIRILIR. KALIBIN ETRAFINA 1’ER CM PAY VERİLİR CETVEL VE PİSTOLE YARDIMIYLA ÇİZİLİR. GEREKLİ YAZI VE İŞARETLER ATILIR.

KEMER Ş ABLONU KALIP ÜZERİNDEN PELUR YARDIMIYLA KUMAŞ KATI OLARAK ALINAN KEMER AÇILIR VE 1’ER CM PAY VERİLİP GEREKLİ YAZI VE İŞARETLER ATILIR.

Ş ABLONLAR B İ T İ R İ LEREK D İ K İ ME HAZIR HALE GET İ R İ L İ R …