BİREYSEL ÇABALARDAN TAKIM OLMA BAŞARISINA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI’NDA SOSYAL MEDYA
Advertisements

BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Çocuğunun Koçu olarak Aile
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
21. Yüzyıl becerileri.
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
21. Yüzyıl Öğreneni.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
Hatice Gökçe Bilgiç, Duygu Duman, S. Sadi Seferoğlu
Dİjİtal oyun tabanlI öğrenme
İLÇEMİZ S.B.S BAŞARISI. TÜRKİYE ORTALAMASI İLÇEMİZ ORTALAMASI TÜRKÇEMATEMATİK FEN BİLİMLERİ SOSYAL BİLİMLERİNGİLİZCE
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TERCİH ZİRVESİ’15 Üniversitede Başlayan, Hayat Boyu Gelişen Kariyer Prof. Dr. S. Semahat Demir Rektör.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Koç Üniversitesi Kütüphanesi Şubat 2010
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Yeni Medya ve Sosyal Medya
Okullarda Kariyer Planlama Okul – Veli İletişimi
ORTAK DERSLER, zorunlu alınması gereken derslerdir, 33 saat ortak zorunlu alınması gereken ders vardır.  SEÇMELİ DERSLER, Genel kültür derslerini kapsar.
TELEVİZYONUN ÇOCUK ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
İLETİŞİMİN KUŞAKLAR ARASI KÖPRÜ ROLÜ
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
Teknolojinin BAD etkisi Nazan Özenç Uçak.  Tek bir alanda davranışların izlenmesi kolay  Bilgi kullanımı, içselleştirme, bilgi yönetiminin araştırılması.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
ENDÜSTRİ 4.0: FIRSATLAR VE TEHDİTLER
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
WEB 2.0 ARAÇLARI.
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Yeni Medya Teknolojileri ve Modernleşme
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Günümüz çocukları teknolojinin içine doğuyor
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÇALIŞMANIN GELECEĞİ VE KUŞAKLAR
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
TÜRKİYE'DE ERGEN PROFİLİ
X- Y –Z GEN.
21. YY BECERİLERİ.
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Medya OkuryazarlIğI.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
KODLAMA ÖĞRETİMİ Hayal Et– YARAT - PAYLAŞ
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

BİREYSEL ÇABALARDAN TAKIM OLMA BAŞARISINA Ali Galip Ayvat Yaşar Üniversitesi

Akış Tanışma Bir Anı Gordion Düğümü www.yasar.edu.tr Tanışma Bir Anı Gordion Düğümü Bir Takım Rakamlar ve Öğrencileriniz Takım Çalışması

Yaşar Üniversitesi Genel Sekreter Yardımcısı Tanışma - Ben www.yasar.edu.tr Ali Galip Ayvat Yaşar Üniversitesi Genel Sekreter Yardımcısı

Tanışma - Sizler SİZLER? 17 İlçe 843 Okul www.yasar.edu.tr 17 İlçe SİZLER? 843 Okul 14,300 Öğretmen – 176,000 Öğrenci

YGS Başarısı Tanışma – Sizler? ? GENELDE 4. GENELDE 5. GENELDE 4. www.yasar.edu.tr ? 2014 ve sonrası YGS Başarısı GENELDE 4. 2013 http://www.hurriyet.com.tr/ygsde-en-basarili-3-il-20384977 http://www.memurlar.net/haber/356173/ http://www.aksam.com.tr/yasam/ygs-sonuclari-aciklandi--36540h/haber-36540 GENELDE 5. 2012 GENELDE 4. 2011

Tanışma - Sizler www.yasar.edu.tr

Tanışma – Sizler? Dağılım? İlkokul Orta- okul Başka? Lise Özel www.yasar.edu.tr İlkokul Orta- okul Başka? Dağılım? Lise Özel

AYDIN – Bir Anı www.yasar.edu.tr

Gordion Düğümü www.yasar.edu.tr

Bir Takım Rakamlar ve Öğrencileriniz www.yasar.edu.tr 2,127,000 2,127,000

Bir Takım Rakamlar ve Öğrencileriniz www.yasar.edu.tr

Bir Takım Rakamlar ve Öğrencileriniz www.yasar.edu.tr Üniversite Sayısı İyi Araştırma 12. Sınıf Yetmez Araştırma: İlk önemli ve hayatınızı direkt etkileyen karar* * The influence of organizational image on college selectionm: what students seek in institutions of higher education 193 109 84 Aydın: 1 İzmir: 4 + 5

Neden Üniversiteye Gitmek İstiyorlar? www.yasar.edu.tr NEDEN? Meslek Onay ve Red Özen Gösterme Görüş bildirme Empati Sosyal gelişim Kendini tanımak

Alvin Toffler - Dalgalar Kuşak (Jenerasyon) www.yasar.edu.tr Alvin Toffler - Dalgalar 1 Tarım Devrimi Sonrası Okuma, yazma, temel matematik 2 Sanayi Devrimi Sonrası Temel bilgilere ek bir işi sürekli ve doğru bir şekilde tanımlanandan ne eksik ne fazla yapma 3 1950’ler Sonrası Üçüncü Dalga Bilgi Toplumu Çağı Hizmetler Sınıfı Çağı Yeni iş becerilerine sahip çalışanlar Üçüncü Dalga adlı kitabında «Her dalga eski toplumları ve kültürleri kenara iter» kavramına dayalı üç tip toplum tanımlıyor. … 1700 1800 1900 1950 2000

Kuşak (Jenerasyon) Nüfus Patlaması X Kuşağı Y Kuşağı Z Kuşağı www.yasar.edu.tr 1946 - 1964 1965 - 1979 1980 - 1999 2000 - Nüfus Patlaması X Kuşağı Y Kuşağı Z Kuşağı

Nüfus Patlaması Kuşağı (1946-1964) www.yasar.edu.tr Teknolojiden uzak, benimseyememiş İşlerini kendi kendine yapmış, üretmiş İş sadakati yüksek Çalışmak için yaşamışlar Önce çocuklarına sonra anne babalarına bakmışlar

X Kuşağı (1965-1979) İşte sabırlı Yaşamak için çalışan www.yasar.edu.tr Dönüşümü deneyimlemiş İcatlara, buluşlara şahitlik İşte sabırlı Yaşamak için çalışan Otoriteye saygılı, Çalışkanlığa önem veren Kurallara uyumlu, aidiyet duygusu güçlü

Y Kuşağı (1980-1999) Bağlılık az / Bir an önce yönetici www.yasar.edu.tr Bağlılık az / Bir an önce yönetici Mesai saatleri X İşe odaklanma İşin parçası olma Otorite sevmiyor Dayatmalara karşı Özgürlüklerine düşkün Bağımsızlığı seviyorlar Eleştirel

Z Kuşağı (2000-…..) Akıllı cihazlar ile her alanda aktifler www.yasar.edu.tr Aynı anda birden fazla iş yapabiliyorlar Çabuk Tüketiyorlar Asosyal değil E-Sosyal Akıllı cihazlar ile her alanda aktifler İnternet ve Mobil Teknolojiler

Geleneksel Kuşaklar (Özet) www.yasar.edu.tr DEĞERLER NÜFUS PATLAMASI X Y,Z ANNE Eğitimli, evde Çalışıyor Çalışıyor, (belki bekar) AİLE Yakın Bağımsız çocuklar Geleneksel iletişim az GİYİM Resmi Rahat Özgür GÖREV «Ne» yapacağımı söyle? «Nasıl» yapacağımı söyle? Bunu «neden» yapmam gerekiyor? BABA Mesafeli, otoriter İletişime açık Kanka

Dijital Yerliler vs Dijital Göçmenler www.yasar.edu.tr

Dijital Göçmenler Dijital Yerliler www.yasar.edu.tr Dijital Göçmenler Dijital Yerliler Telefon ya da bizzat konuşma Metin yoluyla sohbet, facebook, whatsapp, online oyunlar Kullanma kılavuzu Deneyimleyerek öğrenme Uzun yazılara odaklanabilirler Grafik ve görselleri tercih ederler 5 gün iş 2 gün tatil Oyun, çalışma, sosyalleşme 7/24 İnternet = bilgi toplama İnternet = Oyun, sosyalleşme, eğlence Yazışmada doğru Türkçe Fav’a atarlar, Like’larlar, Ksltmlr kllnrlar İş yerinde: Sadakat, değer ve sebat Kişisel tatmin önemli. Sık iş değiştirme Hiyerarşi sıkıntı yaratmaz Eşitlikçi yaklaşımı terci ederler

İşyerimizde kimler var? www.yasar.edu.tr Nüfus Patlaması Kuşağı (52-70 yaş) X Kuşağı (37-51 yaş) Y Kuşağı (17-36 yaş) Z Kuşağı (0-16 yaş) Dijital Yerliler Dijital Göçmenler

www.yasar.edu.tr Her kuşak, içinde bulunduğu ortamda kendi değer, inanç, kültür yapısını, kendi bakış ve çerçevesinden getirerek işini yapar, yaptığı işe dolayısıyla bir diğer kuşaktan farklı yaklaşır; beğenileri, beğenmedikleri, becerileri, karşısındakilere tavırları fark göstermektedir.

Ne yapmalı? www.yasar.edu.tr 1 Fazla hafife almayın. Y,Z kuşağı homojen bir grup değil. İyi tanımlayın, hangi dönemindeler, iyi anlayın 2 Geçer gider diye düşünmeyin. Bölgesel anlamda, kültürel anlamda farklılıkları da içinde barındırıyor. Onların kültürel değerlerini öğrenin. 3 Katılımcı olun. Y,Z kuşağı içerik üreticidir, yaratıcıdır ve duyulmak isterler. Cesaretlendirerek işin içine katın; süper işler çıkartırabilirsiniz. 4 Deneyim kazandırın. Heyecanı seviyorlar. Yeni iş, yeni sorumluluk verilmesi, görev verin, inandığınızı vurgulayın. 5 Multi kanallı / Teknolojik olun. Her mecra kendi avantajları vardır. İletişim kanallarınızı çeşitlendirin. Milenyum kuşakları ile farklı mecralardan iletişim kolay kurulabilir.

Kuşak (Jenerasyon) Y ve Z Jenerasyonları Teknolojik yatkınlık www.yasar.edu.tr Teknolojik yatkınlık Özgürlüğe düşkün Eleştirel Y ve Z Jenerasyonları İnternet kullanımı Multitask Hızlı tüketen

Dünyada neler olacak? Dünya bir olacak, sınırlar kalkacak www.yasar.edu.tr Dünya bir olacak, sınırlar kalkacak Kariyer ve başarı kavramları yeniden tanımlanıyor Yaş ve hiyerarşi, yerini yaratıcılık ve bilgiye bırakacak Yeteri kadar çalışıp gelir elde et, sosyal işlere vakit ayır 10-15 farklı işte çalışacak

Geleceğin Meslekleri? İletişim Ulaşım Kimse Sağlık Popüler Bilmiyor www.yasar.edu.tr Kimse Bilmiyor İletişim Ulaşım Sağlık Eğitim Popüler Meslekler? Ama! Tablet Bilgisayarlar Uygulama Geliştirici Sosyal Medya Yön. Dijital Platformlar Yenilenebilir Enerji 30 yılda büyük değişim! İstihdam yapısı %1,5 kişi başı üretim %45’lik büyüme Piketty 21. yy Becerileri

2009 Dünya İş Forumu – Gary Hamel 21. yy Beklentiler www.yasar.edu.tr 2009 Dünya İş Forumu – Gary Hamel < 1902 2015 > İtaat Sadakat Titiz çalışma Zeka Disiplin 20. YY İletişim İnisiyatif Alabilme Girişim Yaratıcılık Tutku/Hırs 21. YY Üniversite

4 C 21. yy Becerileri Critical Thinking (Eleştirel Düşünce) www.yasar.edu.tr Critical Thinking (Eleştirel Düşünce) 4 C Collaboration (Takım Çalışması) Creativity (Yaratıcılık) Communication (İletişim)

21. yy Becerileri Etkili Takım Analitik Zaman Yaratıcılık İletişim www.yasar.edu.tr Takım Çalışması Yaratıcılık Zaman Yönetimi Etkili İletişim Analitik Düşünebilme Sistemler arası ilişkiler Doğru akıl yürütme Parçalara bölme Yeni fikirler Farklı bakış açıları Etkileme Multitask Planlama Uygulama Geliştirme Empati Durumsal Doğru mesaj

Takım Çalışması CERN İnternet Radyo Telgraf Telefon Elektrik www.yasar.edu.tr Elektrik Telgraf Telefon CERN Radyo İnternet

Takım Çalışması www.yasar.edu.tr

Takım Çalışması Kurallar Yerden yuvarlama Sağa-sola iletme İlk Top www.yasar.edu.tr Yerden yuvarlama Sağa-sola iletme Kurallar İlk başlatana geri dönmeli Top havada hareket etmeli

Takım Çalışması Başarılı Takımlar Amaç Anlama İletişim Umut Planlama www.yasar.edu.tr Amaç Anlama İletişim Umut Planlama Lider Başarılı Takımlar Problem çözme Öğrenme eğrisi Yöneltme Pratik Koordinasyon Düzeltme

Öğrenme Eğrisi www.yasar.edu.tr

V Şeklinde Uçan Kazlar Hava akımı %70 iyileştirme En öndeki kaz www.yasar.edu.tr Hava akımı %70 iyileştirme En öndeki kaz Arkadakiler bağırıyor

Kaynaklar www.yasar.edu.tr The Influence of Organizational Image on College Selection: What Students Seek in Institutions of Higher Education. A.M. Pamaloni, 2010 Değişen Dünya, Değişen Kuşaklar ve Onlarla İletişim. Ö.Alikılıç, 2015 Dijital Çağda Sınıf Yönetimi, Y. Özarslan, 2015 Digital Natives, Digital İmmigrants. M. Prensky, 2001 Yirmi Birinci Yüzyılda Kapital, T. Piketty, 2014 Üçüncü Dalga. A. Toffler, 2012 http://aydin.meb.gov.tr/ www.osym.gov.tr http://www.acikbilim.com/2013/09/dosyalar/nesiller-ayriliyor-x-y-ve-z-nesilleri.html http://www.erhanerkut.com/

Teşekkürler ! www.yasar.edu.tr