GİRİŞ GİRİŞ Turizm ve seyahatin geleceğine bakmak, dumanlı kristal bir küreye bakmakla eş değer anlam taşımaktadır. Sizlere geleceği gösterebilmemiz.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Edirne Bölge Müdürlüğü
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
TURİZMİN GELİŞMESİNE ETKİ EDEN UNSURLAR
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Barış Sanlı 18 Mayıs 2009 – DEK Gençlik Çalıştayı
İstanbul'da Değişen Turizm Yaklaşımları ve Çeşitlendirme Mehmet Ata Tansuğ- Turizm Danışmanı 3 Nisan TURING- İstanbul.
İŞLETMELERDE PAZARLAMA YÖNETİMİ 1
Takımlar Neden Bu Kadar Popüler Oldu? Onlarca yıl önce W. L. Gore, Volvo ve General Foods gibi firmalar, üretim aşamalarına takımları da dâhil.
TEMSA GLOBAL Grup Adı: YEŞİL Grup Üyeleri: Aslınur Dalkılıç
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
CVS 1998 deki kuruluşundan beri Türkiye'nin hem içinde ve hem de yurt dışında çelik endüstrisine hizmet vermektedir.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
YENİLENEBİLİR ve YENİLENEMEZ ENERJİ KAYNAKLARI
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Güneş enerjisi.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Müşterilere Karar Vermelerinde Yardımcı Olmada Pazarlama Araştırması Kullanma Bu bölüme araştırma sürecini ele alarak başlanmaktadır. Daha sonra.
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YÜZEY TEKNOLOJİLERİ.
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
Devletler aşağıda sıralanmış yöntemleri kullanarak hizmetlerin kamusal sunumundan uzaklaşmaktadırlar: 1)Kamusal hizmetlerin tamamen özel sektörün inisiyatifine.
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
EKONOMİK DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ
Bekir Sami NALBANTOĞLU
Modern Taşımacılık Yönetimi Yaklaşımları 3PL 4PL ŞEVVAL OLGAÇ.
- 1 - ESKI Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından Mumbai’de kurulan Tata Grubun yönetim kurulu başkanlığını 1992 yılından bu yana Ratan Tata yürütmektedir.Firma.
TATA MOTORS.
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
ÜNİTE 2: ÜRETİM YÖNETİMİ.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
F.Ç DERS: İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ : İKİNCİL KAYNAKLAR.
Turizm Türlerinin Oluşmasında Çevrenin Etkisi
Yaşlı Bakımı Turizminde
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Pazarlama İletişimi
Şirket Adı İş Planı.
 Yenilenebilir Enerji, sürekli devam eden doğal süreçlerdeki var olan enerji akışından elde edilen enerjidir. Bu kaynaklar güneş enerjisi, rüzgâr enerjisi,
 İNSANLARI TURİZME YÖNELTEN NEDENLER  Turizmin öznesi olan insan yüzyıllardır seyahat etmektir.  Sanayi devrimine kadar dini, askeri ve ticari amaçla.
Sunum transkripti:

GİRİŞ

GİRİŞ Turizm ve seyahatin geleceğine bakmak, dumanlı kristal bir küreye bakmakla eş değer anlam taşımaktadır. Sizlere geleceği gösterebilmemiz açıkçası pek de mümkün değildir ancak büyüyen endüstrinin parlayan ışığı olan turizm, bizim kristal küremizin merkezinden gelen bir ışık gibi parlamaktadır.

GİRİŞ Bu bölümde, turizm endüstrisinde son zamanlarda ortaya çıkan bazı eğilimleri dikkate alarak geleceğe bir göz atmak istedik. Bu eğilimlerin bazıları belki de değişecektir veya yenileri ortaya çıkacaktır ancak gelecek hakkında düşünmeye başlamak size plan yapmanız için imkân verecektir.

GELECEKTEKİ TURİZM PİYASALARININ ŞEKLİ 2. Bölüm’de okumuş olduğunuz bugünün önemli turizm pazar segmentleri, gelecekte de bugün olduğu gibi önemli kalacak mıdır? Turizm piyasasının değişeceğine dair hiçbir şüphe yoktur ancak bu piyasaların değişimler sonrası gelecekte ne tür bir şekil alacağı merak konusudur.

GELECEKTEKİ TURİZM PİYASALARININ ŞEKLİ İlk olarak iki olası senaryo gözler önüne serilmektedir. İlk senaryo, kitlesel pazarlar için “Standart Tek Kalıp” turizm hizmeti sunma yaklaşımını işaret etmektedir. İkinci senaryo ise özel pazar nişlerinin ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlayan yüksek hizmet anlayışına odaklanmaktadır.

GELECEKTEKİ TURİZM PİYASALARININ ŞEKLİ ‘’Gelecekteki Turizm Piyasalarının şekli ana başlığı üç alt başlık ile işlenecektir: Demografik Değişimler Engelli Seyahatçiler İş , Meslek ve Kongre Turizmindeki Değişiklikler

olarak gelişim gösterecektir. GELİŞEN TURİZM PAZARLARI Yavaş Turizm Farklı bir deneyim arayışı içerisinde olan turistlerin ihtiyacını karşılamak üzere büyümeye başlayacak olan yavaş turizm tatil anlayışı, turizm endüstrisinin önemli bir niş pazar bölümü olarak gelişim gösterecektir.

GELİŞEN TURİZM PAZARLARI Macera ve Doğa Sporları (Extreme) Turizmi Macera turizmi, “yeni deneyimler keşfetmek için doğal ya da açık ortamlarda kişisel zorluklarla gerçekleşen, belirli bir derecede kontrollü risk içeren, özel amaçlı aktivitelere katılım ya da bu amaçla seyahat etme” olarak tanımlanabilir.

GELİŞEN TURİZM PAZARLARI Macera ve Doğa Sporları (Extreme) Turizmi

GELİŞEN TURİZM PAZARLARI Macera ve Doğa Sporları (Extreme) Turizmi Sert macera turizmi, ortalamanın üzerinde fiziksel zorluk ve risk unsurlarını içeren faaliyetleri kapsamaktadır. Sert sporlar ve diğer aşırı faaliyetlere katılımlardaki artış gelecekte de devam edecektir.

GELİŞEN TURİZM PAZARLARI Macera ve Doğa Sporları (Extreme) Turizmi

GELİŞEN TURİZM PAZARLARI Medikal Turizm Tedavi olmak için başka ülkeleri seyahat etme olarak adlandırılan medikal turizm, son zamanlarda oldukça popüler bir hâle gelmiştir.

GELİŞEN TURİZM PAZARLARI Meslek ve Emlak (Gayrimenkul) Turizmi Meslek turizmi ve emlak (gayrimenkul) turizmi, başarı ile zevki birleştirme arayışında olan turistlerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere pazarlanmaktadır.

birlikte uzay turizminin gelişine zaten tanık olmuştuk. GELİŞEN TURİZM PAZARLARI Uzay Turizmi Çok uzak olmayan bir gelecekte, dört saat içerisinde dünyanın bir yarısından diğer yarısına uçmamız mümkün olabilecek. Sivil insanların uzay seferlerinde astronotların saflarına katılması ile birlikte uzay turizminin gelişine zaten tanık olmuştuk.

GELECEKTEKİ TURİSTLERİN İHTİYAÇLARININ KARŞILANMASI Gelecekte olması beklenen ve bahsettiğimiz tüm bu değişiklikler, pazar bölümlendirmenin mikro bölümlendirme ve kitle özelleştirme olmak üzere iki farklı biçimde yaygınlaşmasına yol açacaktır.

ULAŞIMDA GÖRÜLECEK OLAN DEĞİŞİKLİKLER Ulaşımın tüm çeşitlerinde önemli ve fark edilebilir değişiklikler meydana gelecektir. Malzeme ve teknolojilerde görülecek olan gelişimler sayesinde hız ve verimlilikte artış sağlanacaktır.

REKABETÇİ İŞ BİRLİĞİ VE BİRLEŞMELER ÇAĞINA HAREKET ETME Turizm endüstrisi, tarihsel süreci boyunca büyüyen pazara hizmet eden pek çok farklı hizmet sağlayıcısıyla farklı parçalara ayrılmıştır. Bu parçalanma; hizmet, kalite, kullanılabilirlik ve fiyatlandırmanın çeşitli düzeyleriyle sonuçlanmıştır.

Kuruluşlar, maliyetlerin kontrol edilmesi ve kalitenin REKABETÇİ İŞ BİRLİĞİ VE BİRLEŞMELER ÇAĞINA HAREKET ETME Kuruluşlar, maliyetlerin kontrol edilmesi ve kalitenin iyileştirilmesi gibi taleplere birleşmelerle cevap verdiği için bizler çok sayıda birleşmeler, satın almalar, ortaklıklar ve iş birliği anlaşmalarının yapıldığı bir döneme tanıklık edeceğiz.

HİZMETİN GELİŞTİRİLMESİ Konuk Deneyimlerini Yükseltmek Güvenlik ile İlgili Gelişmeler İnsan Temasını Yakala

YEŞİL SINIR Önümüzdeki yıllarda geri dönüşüm, su ve enerji tasarrufu, çevre dostu yapı ürünleri ve malzemelerinin kullanımında zorunlu bir artış görülecektir. Turizm endüstrisi sanayi, güneş, rüzgâr, jeotermal enerji gibi yeni enerji teknolojileri ile birleşen enerji verimliliğine odaklanacak ve bu konudaki dürtü de yükselecektir.

TURİZM ARAŞTIRMASI Araştırma, basit bir fikirdir ve sıklıkla bilgi toplama da dâhil olmak üzere bir dizi amaç için konunun sistematik olarak incelenmesidir. Araştırma terimi, hem bir süreç hem de bu sürecin ürününü tanımlamak için kullanılmaktadır.

Araştırmalar dört formdan meydana gelmektedir. Bunlar: TURİZM ARAŞTIRMASI Turizm Araştırmalarının Çeşitleri Araştırmalar dört formdan meydana gelmektedir. Bunlar:

TURİZM ARAŞTIRMASI Turizm Araştırmalarının Çeşitleri Tahminî Araştırma 4 Deneysel Araştırma 2 Tanımlayıcı Araştırma 1 3 Simulatif (Modelleme) Araştırma

TURİZM ARAŞTIRMASI Turizm Araştırmalarını Kim Gerçekleştiriyor? Turizm Araştırmalarına Kim İhtiyaç Duyar ve Kullanır? Turizm Araştırmaları Ne Zaman, Nerede ve Nasıl Gerçekleştirilmektedir?

TURİZM ARAŞTIRMASI