Probleme Dayalı Öğrenme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

PROJE TABANLI ÖĞRENME (PROJECT - BASED LEARNING)
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Öğretim yöntem ve teknikleri
Proje Tabanlı Öğrenme Hazırlayan: Habil UZAN
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
Beyin Temelli ve Basamaklı Öğrenme S
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli
ÖRNEK OLAY.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
PROJE & PROBLEM TABANLI ÖĞRENME
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
Beyin Temelli Öğrenme.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
MERHABA.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
YANSITICI DÜŞÜNME.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROJE TABANLI ÖĞRENME (PROJECT - BASED LEARNING)
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Çevre kirliliği (ışık-ses-toprak…)
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖRNEK OLAY YÖNTEMİ HaZIRLAYAN: ŞİRİN KÜBRA YILDIZ
BİLİŞSEL GELİŞİM.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Öğr. Gör.Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Probleme Dayalı Öğrenme (J. DEWEY)

Probleme Dayalı Öğrenme Felsefe: ilerlemecilik eğitim felsefesi Strateji: araştırma yoluyla öğrenme Problem ilgi ve merak uyandırıcı olmalı Bütüncül bir yapısı vardır ve özellikle bilişsel düzeyleri vurgular. Üst Düzey düşünme Beceriler: (Karar verme ve eleştirel düşünme gibi) Yaşam boyu öğrenme yeteneği sağlar. Disiplinlerarası (farklı dersler arası kurulan ilişkili ) bir yaklaşım ile uygulanır.

Probleme Dayalı Öğrenme Aşamalar 1.Problemi hissetme, tanıma ve tanımlama 2.Gerekli bilgileri toplama 3.Problemin köküne inme 4.Çözüm yollarını ortaya koyma 5.En iyi çözüm yolunu seçme 6.Problemi çözme

Proje Tabanlı Öğrenme Bu modelin ana öğeleri Örnek olay yada diğer konularla bağlantılı bir problem/senaryo , öğrenci merkezli öğrenme ve küçük gruplarda birlikte öğrenmedir.

Proje Tabanlı Öğrenme Öğrenci gerçek problemlerin çözümüne yönelik ders senaryoların içerisinde ağırlıklı olarak, düşünme, problem çözme, yaratıcılık, bilgiye erişim, sorgulama , uzlaşma gibi aktiviteler yapar ve hem de ekip (grup) çalışması için zaman ayırır. Üst düzey bilişsel beceriler gelişir Bilgi transferi gerçekleşir Her senaryonun sonunda öğrenci tarafından geliştirilmiş ve gerçekçi bir ürün ortaya çıkar.

PROJE TABANLI ÖGRENME toplamak İhtiyaç duyulan İş bölümü yapmak planlama yapmak Zamanı kullanmak Bilgiyi organize etmek İhtiyaç duyulan bilgiyi seçmek toplamak Özgün ürün

Proje Tabanlı Öğrenme 1-Öğrenciler İlgilendikleri konularda kendi başlarına ya da çoğu zaman gruplar halinde çalışırlar. 2-Projeler Belirli bir süre devam eder (zaman gerektirir) ve girdiler (daha önceki öğrenmeleri) gerektirir. 3-Öğretmenler Yönetici ve kolaylaştırıcı bir rol üstlenerek rehber olurlar.

Proje tabanlı öğrenme süreci . Soru-Sorun Aşaması: Gerçek yaşamla ilgili bir konu seçilerek çalışmaya, önemli ve dikkat çekici bir soruyla başlanmalıdır. Planlama aşaması: öğrencilerin soruyu cevaplarken hangi hedeflere ulaşacağı önceden belirlenmelidir. Öğrencilerin konuyu belirleme, planlama ve projeyi yapılandırma sürecine katılımları sağlanmalıdır. Bu süreçte öğretmen ve öğrenciler araştırmayı destekleyici etkinlikleri beyin fırtınasıyla belirlemelidir. Programlama aşaması: Öğretmen ve öğrenciler proje ile ilgili zaman çizelgesi yapmalı ve kriterler belirlemelidir. Proje içeriği öğrencilerin seviyesine uygun olarak belirlenmelidir. Yönlendirme aşaması: Öğretmen, proje sürecini kolaylaştırmalı, sürece rehberlik etmelidir. Projenin işlemesi: Kaynaklara ulaşılması Proje Sunumu Aşaması: Yapılan çalışmaların raporlaştırılarak sunulması Değerlendirme Aşaması: Bireysel ve grup olarak yansımalara zaman ayrılmalı, duygular ve deneyimler paylaşılmalı, iyi işleyen noktalar, yapılması gereken değişiklikler tartışılmalıdır. Yeni araştırmalar ve projelere zemin hazırlayacak fikirler paylaşılmalıdır.

Beyin Temelli Öğrenme Modeli

Beyin Temelli Öğrenme Modeli Beyin Temelli Öğrenmenin İlkeleri Beyin paralel bir işlemcidir Öğrenme fizyoloji ile ilgilidir Anlam arayışı içseldir Anlamı arayışı örüntüleme ile oluşur Örüntülemede duygular çok önemlidir Beyin, parçaları ve bütünleri aynı zamanda ve kendiliğinden işlemler Öğrenme hem odaklanmayı hem de çevresel algıyı gerektirir Öğrenme her zaman bilinçli ve bilinç dışı süreçleri içerir İki bellek sistemi Olgu ve beceriler uzamsal bellekte yer aldığı zaman anlama ve hatırlama en etkili şekilde gerçekleşir Öğrenme teşvikle zenginleşir, tehditle azalır Her beyin bireye özgü ve tektir -

Beyin Temelli Öğrenme Modeli Beyin temelli öğretme-öğrenme yaklaşımında; Ön bilgileri kontrol ederek, bunları ön örgütleyici olarak harekete geçirmek, -Öğrenme için yeterli zaman vermek, -İletişimde tehdit ve yargılamadan uzak dönütler vermek -Kendilerinin yaparak öğrenmelerine fırsat tanımak -Kendi öğrenmelerini kontrol etmeyi öğretmek, -Seçim yapmalarına fırsat tanımak -Dersin hedeflerini öğrencilere açıklamak -Boş zaman sağlamak -Eğitsel oyunlara yer vermek -Stres ve kaygıyı azaltmak -Mümkün olduğunca görsel /işitsel eğitim materyali kullanmak, -Gerekli zamanlarda dönüt vermek önemlidir.