Yeni Nesil Yetenekleri Çekmek İçin Seçme ve Yerleştirme Süreçleri Nasıl Yeniden Yapılandırılır? Levent Sevinç.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

PERSONELİN SEÇİM SÜRECİ VE İŞLEMLERİ
Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
CYEA THE JCI CREATIVE YOUNG ENTREPRENEUR AWARD JCI YILIN YARATICI GENÇ GİRİŞİMCİSİ.
ODTÜ KARİYER PLANLAMA MERKEZİ ve MEZUNLARLA İLETİŞİM
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA VE GÜVENLİĞİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
ERK İSG&İK – –
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
Dijital Dünya Verilerine Genel Bakış Dünya Nüfusu : Dünyadaki İnternet Kullanıcıları : Dünyadaki Domain Sayısı:
SOSYAL MEDYA.
BLOGLAR ARACILIĞIYLA Pazarlama SEDAT BAŞDAĞ. Kelimenin ilk oluşumu, "Web" ve "Log" kelimelerinin birleşmesinden oluşmuş, “Weblog” olarak isimlendirilmiştir.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
Bölüm 5 Satış Süreci.
GLOBALCV İŞTESOSYAL PROJESİ İLE ARADIĞINIZ ADAYA ULAŞIR Türkiye’nin ilk sosyal kariyer sitesi İŞTESOSYAL ve en güncel dataya sahip portalı GLOBALCV ’nin.
ETKİLİ CV HAZIRLAMA FATMA ÖZGE KOÇAK.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Pazar Araştırması Pazar Araştırması Yapı, İçerik ve Araçlar Potansiyel müşteri ve pazardaki akımlar konusunda bilgi analizi Bilgi edinme ve bilgi.
İşletme Doktora Programı Bilgi Teknolojileri ve Yönetim (IYO 713)
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
Doğru Tercih Nasıl Yapılır?
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
 Meslek seçimi neden hayatınızın dönüm noktalarından biridir?  Mesleğin insan yaşamındaki yeri  Mesleğe yönelme  Meslek seçme döneminde gençleri etkileyen.
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
Sosyal medya pazarlamasında adımlar: – Müşterileri dinlemek – Uygun sosyal medya platformuna üye olmak – Sektörle ilgili topluluklara katılmak – Kendi.
Pazarlama İlkeleri.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Tüketici davranışlarını etkileyen faktörler:
İZİNLİ PAZARLAMA.
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
SINIF YÖNETİMİ.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
İLETİŞİMİN KUŞAKLAR ARASI KÖPRÜ ROLÜ
KARİYER GELİŞTİRME.
İŞGÖREN BULMA Örgütler organizasyondaki çeşitli işleri iyi anlarlarsa o pozisyonu dolduracak kaliteli çalışanları daha kolay bulabileceklerdir. Kapsamlı.
Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
Temel Bilgiler İlgili Çalışmalar Araştırmanın Yöntemi Bulgu ve Sonuçlar Araştırmanın Kısıtları ve Gelecek Çalışmalar.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
HİZMET SEKTÖRLERİNE SAĞLANAN DEVLET DESTEKLERİ
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
Globalpiyasa.com’da Firma Web Sitesi Nasıl Oluşturulur?
Kullanıcı Kılavuzu Genel Bakış support.ebsco.com.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
SOSYAL MEDYA.
Çok Kanallı Dijital Pazarlama
Teknoloji ve Tasarım Dersi
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Ask Question.
BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
KARİYER YÖNETİMİ WEB SİTELERİ
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Erasmus Staj Hareketliliği
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
TEOG VE TERCİH DANIŞMANLIĞI
Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya
Sunum transkripti:

Yeni Nesil Yetenekleri Çekmek İçin Seçme ve Yerleştirme Süreçleri Nasıl Yeniden Yapılandırılır? Levent Sevinç

Yeni yetenekler itibarı yüksek markaları tercih ediyor. –En beğenilen markalar listesinde yer alan firmalar, aynı aday havuzundan yararlanmalarına rağmen, diğerlerinden daha nitelikli adayları kendisine çekiyor. Giriş FVAT Genel Yetenek Testi Sonuçları (54 marka, 20 bin+ aday)

Marka İtibarı Neden Etkili? Sosyal kimlik ihtiyacı –Her birey kişisel itibarını korumak ve güçlendirmek için kendisine bir sosyal kimlik geliştirmek ister. Ekonomik fayda –İşgücü pazarında daha görünür ya da bilinir olmayı ve bir başka firmaya geçtiğinde gelirinin daha yüksek olmasını sağlar. Seçim yapmayı kolaylaştırma –Yeni yetenekler yeterince bilgi sahibi olmadığı için kurumun itibarını dikkate alarak tercih yapmaktadır.

Marka İtibarı ve İK Marka İtibarı İK İtibarı Ağırlıklı olarak firmanın pazardaki performansı ve finansal durumundan etkilenir. İnsan kaynakları uygulamalarına yönelik algılamaları içerir.

Yeni mezunların işveren tercihi üzerinde etkili unsurları belirlemeye yönelik gerçekleştirilen araştırmada (24 Avrupa ülkesi, 154 bin yeni mezun) Türk örnekleminden (≈3.300) elde edilen sonuçlar: Yeni Yeteneklerin Öncelikleri YÜKSEK ÖNCELİKLİ UNSURLAR 1 İlerleme imkanları* 2 İş güvencesi* 3 Mesleki gelişim imkanları* 4 İşverenin liderlik tarzı 5 Yenilikçilik DÜŞÜK ÖNCELİKLİ UNSURLAR 11 Kurumsal sosyal sorumluluk 12 Yurtdışında çalışma olanağı 13 Arkadaş canlısı iş arkadaşları 14 Başlangıç maaşı 15 Çalışma yeri *Potansiyeli yüksek yeni mezunlarda önemi artmaktadır.

İK İçin Yeni Görevler Hedeflenen yeni yeteneklerin işverende hangi unsurları aradığını belirlemek. –Her firma için doğru sayılabilecek tek bir reçete yoktur. İşe alım süreçlerini bu unsurları ön plana çıkaracak şekilde revize etmek. –Süreci pazarlama bakış açısıyla ele alıp işveren markası olarak farklılaşmak.

Yetenekleri Çekmek İçin Sosyal medyadan etkin yararlanmak Facebook’ta kariyer sayfası oluşturun. Youtube’ta çalışanlarınızı konuşturun. Twitter’da adayları düzenli bilgilendirin 3 milyondan fazla kez görüntülenmiş.

Yetenekleri Çekmek İçin Sosyal medyadan etkin yararlanmak Pinterest ya da Instagram üzerinde adayları iş ya da iş ortamı hakkında görseller kullanarak bilgilendirin.

Yetenekleri Çekmek İçin Adayları bilgilendirmek için süreçleri oyunlaştırmak Adayların oyun oynayarak kurumunuz ya da iş hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayabilirsiniz.

Yetenekleri Çekmek İçin Dijital pazarlama araçlarından yararlanmak –SEO –Sosyal medya reklamları –Mikro siteler –Topluluk oluşturma –Viral pazarlama Pozisyona özel mikro siteler yaratın Kariyer sitelerinde ilanlarınız başka ilanlar arasında kaybolabilir. Hedeflediğiniz yeni yeteneklere doğrudan ulaşmaya çalışmalısınız.

Yetenekleri Çekmek İçin Geleneksel yöntemleri yeni yöntemlerle bütünleştirerek kullanmak –Üniversite tanıtımları –Üniversiteler arası yarışmalar –Firma ziyaretleri –Kariyer fuarlarına katılım –Basılı ilanlar –Halkla ilişkiler

Temel İlkeler Hedeflenen yeni yeteneklerin ilanınızdan haberdar olmalarını sağlamak –Dijital pazarlamanın araçlarından yararlanın. Pozisyon hakkında adayları bilgilendirmek –Adayların %67’si işe alım sürecinde pozisyon hakkında yeterince bilgilendirilmediğini düşünüyor. –Bilgilendirmeyi farklı aşamalarda farklı yöntemlerle sürekli tekrar edin.

Temel İlkeler Başvuru yapmalarını kolaylaştırmak –Kariyer siteniz varsa başvuru yapma deneyimini iyileştirin. Farklı yöntemlerle size ulaşabilmelerine izin vermek –Adayların yoğun olarak kullandığı iletişim kanallarından sizinle iletişim kurabilmelerini sağlayın. Sürekli iletişim içerisinde olmak –Sordukları sorulara zamanında yanıt verin. Otomatik yanıtlar kullanmayın.

Aday Değerlendirme Süreci Değerlendirme süreci hakkında adayları bilgilendirmek Adaylara değerlendirme sürecinin her bir adımı hakkında (içerik, süre, hazırlanmak adına yapılabilecekler, başarı kriterleri gibi) bilgi vermelisiniz.

Aday Değerlendirme Süreci Değerlendirme araçlarının içeriğinin işle ilgili olmasına özen göstermek –Adayın kullanılan aracın içeriğini yapacağı işle bağlantılı görmemesi sürece yönelik adalet algısını olumsuz yönde etkiler. Psikometrik araçlarda adayların uygulama öncesinde pratik yapmalarına izin vermek

Aday Değerlendirme Süreci Süreci yetenek testi, yetkinlik/kişilik envanteri gibi psikometrik araçlarla zenginleştirmek –Sadece mülakat yaparak işe alım yapmak değerlendirme sürecinin sübjektif olarak algılanmasına yol açar. –Süreçte kullanılan yöntem sayısının artması sürece yönelik adalet algısını olumlu yönde etkiler. Süreçte online uygulamalardan yararlanmak –Y kuşağı online olarak değerlendirilmek istiyor.

Aday Değerlendirme Süreci Adayın süreç boyunca pozitif bir deneyim yaşamasını sağlamak –Türkiye’de yeni mezun adaylar yetkililerin kendilerine güler yüz göstermesinden ve sordukları sorulara ilgiyle yanıt verilmesinden fazlasıyla olumlu yönde etkileniyor. Adaylara sonuçları hakkında zamanında geribildirim vermek Adaylara tekrar değerlendirme olanağı sağlamak

Sonrası Yetenekleri elde tutmak, onları etkilemek ve kuruma çekmekten daha zordur. –Yeni mezunların %57’si bir iş bulduğunda ayrılacağını belirtmektedir. Kalıcı olmalarını sağlamak için kurumu çekici bulmaya devam etmeleri gerekir. –İşe alım sürecinde olmayan şeyleri varmış gibi söylememek gerekir.

Teşekkürler © Assessment Systems, 2013