ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI İSTENİLEN NİTELİKLER
Advertisements

BİR ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Kalibrasyon.
Güvenirlilik, Geçerlilik Kaynakları ve Model Oluşturma
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
Bölüm 6 Nicel Veri Toplama
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
Ölçme Araçlarının Nitelikleri
Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI İSTENİLEN NİTELİKLER
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
PSİKOLOJİNİN ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme ve Değerlendirmede Yeni Yaklaşımlar
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Aracının Özellikleri
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -3-
Öğretim Tasarımı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme Örnek Uygulamaları
ÖLÇME ARAÇLARININ NİTELİKLERİ
Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
2 - ÖLÇME ARAÇLARININ TAŞIMASI GEREKEN NİTELİKLER
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Ölçme AraçlarInda BulunmasI İstenen NİTELİKLER
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
İNCELEME Bilimin İşlevleri İstatistiksel Yöntemler Değişken Türleri
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
UZAKTAN EĞİTİMDE DEĞERLENDİRME Amine Mirzaoğlu. DEĞERLENDİRME: Ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılma işine değerlendirme denir. Örneğin : Sınavdan.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Ders 5: ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EDD DERS 4: GÖNDERME SÜRECİ VE FORMAL-İNFORMAL DEĞERLENDİRME
7th International Congress of Research in Education
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
KLASİK TEST KURAMI VE GÜVENİLİRLİK
GÜVENİRLİK ve GEÇERLİK
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yrd.doç.dr.h.denİz GÜlleroĞlu
Geçerlik ve Kullanışlılık
EĞİTİMDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
ÖLÇME ARACININ YAPISAL NİTELİKLERİ
ETKİLİ ÖĞRETMENLERİN ÖZELLİKLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Güvenirlik Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Sunum transkripti:

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM

ÖLÇME ARAÇ VE YÖNTEMLERİNİN SAHİP OLMASI GEREKEN TEKNİK ÖZELLİKLER GEÇERLİLİK : Ölçme araç veya yönteminin ölçme amacına uygunluk derecesidir. GÜVENİRLİLİK: Ölçme araç veya yönteminin hatalardan arınık ölçme yapabilme derecesidir. KULLANIŞLILIK: Ölçme araç veya yönteminin uygulama, puanlama ve yorumlamada kullanıcılara sağladığı ekonomikliktir.

Ölçme Hatası Hata Kaynakları Ölçme Aracından Ölçme Yönteminden Ölçmeyi Yapan Kişiden Ölçmenin Yapıldığı Ortamdan Üzerinde Ölçme Yapılan Bireyin Bu Etkenlerle Etkileşiminden

Ölçme Hatası İstatistiksel özellikleri dikkate alındığında hatalar; Sabit Hatalar Sistematik Hatalar Tesadüfi Hatalar

Değerlendirmenin Öğeleri Ölçme Ölçüm Ölçüt İşlem

Öğretmen: Öğrencilerim belirtilen ders amaçlarına ne ölçüde ulaştılar? Konuya ne kadar zaman ayırmalıyım? Konuyu daha etkili bir yolla sunabilir miyim? Öğrencilerim bu dersin hangi bölümlerini daha önemli buldu? Öğrencilerime hangi notları vereyim? Neden Ölçme ve Değerlendirme?

Öğretmenler için: Öğrencilerin belirli kazanımlara ulaşma düzeylerine ilişkin veriler sağlar. Öğrenmenin iyileştirilmesi için gerekli tanısal veriler sağlar. Öğretim tasarımına yardım edecek geribildirim sağlar. Öğretimin (kullanılan yöntem ve yaklaşımların) etkililiğini belirlemeye yarayacak veriler sağlar. Programın hedeflerine ulaşılıp ulaşılamadığını belirlemek için gerekli verileri sağlar. Öğrencilere not vermek için kullanılacak veriler sağlar.

Öğrenciler: Ders içeriğini öğrendim mi? Bu dersi daha iyi öğrenmek için ne yapmalıyım? Öğretmenimin bu derste en çok neye önem verdiğini biliyor muyum? Bu dersten kaç alıyorum? Neden Ölçme ve Değerlendirme?

Öğrenciler için: Dikkatlerini önemli hususlara yöneltir, böylece öğrenmede etkililiği arttırır. Öğrenilenlerin hatırda tutulmasına ve transferine katkıda bulunur. Öğrencilerin zayıf ve güçlü yönlerini tanımaları için gerekli verileri sağlar. İyi tanımlanmış ölçütler ve beklentiler sayesinde öğrencilerin öz değerlendirme ve öz yönetim becerilerini arttırır. Burs alma, üst eğitim kurumlarına geçiş ya da iş başvurularında kullanılabilecek somut ölçütler (notlar) sağlar.

» Geçerli, » Güvenilir, » Kullanışlı, » Adil, » Duyarlı ve » Yapıcı bir değerlendirme Amaç

Güvenilir Ancak Geçerli Olmayan Test Sonucu (Tutarlı ancak hatalı ölçüm) Hedef

Hem Geçerliği Hem de Güvenirliği Düşük Test Sonucu (Hem tutarsız hem de hatalı ölçüm) Hedef

Hem Geçerliği Hem de Güvenirliği Yüksek Test Sonucu (Hem doğru hem de tutarlı ölçüm) Hedef