YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yönetim ve Organizasyon
Advertisements

Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
MODÜL 4 Organizasyon.
STRTEJİK PLAN HAZIRLAMA TAKIMININ OLUŞTURULMASI. Hazırlık Dönemi Çalışmaları ve Takımın Oluşturulması Stratejik planlama çalışmalarının başarısı plan.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Öğrenme Faaliyeti 1 Yönetim Çiğdem YILDIRIM 626 Doruk YOĞURTÇU 628
İŞLETMELERDE STRATEJİK KARARLAR
Yönetim Kavramı Yönetim İşlevleri.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
YÖNETİM Toplum içinde yaşayan insanların yaşamlarını sürdürebilmeleri için ihtiyaçlarının karşılanması gerekir. İhtiyaçları karşılayacak olan mal ve hizmetlerin.
İşletme Fonksiyonları
YÖNETİM NEDİR? Belirli birtakım amaçlara ulaşmak için başta insan olmak üzere, parasal kaynakları, araç-gereçleri, hammaddeleri ve zaman faktörünü birbiriyle.
İşletme Yönetimine Giriş Arş. Grv. Gültekin ALTUNTAŞ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Veri – Bilgi – Karar Kuramları ve Özellikleri
GÜVENLİK RAPORLAMA SİSTEMİ
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ TAPU VE KADASTRO XII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ MOZAİK PERSONEL PERFORMANSINI GELİŞTİRME VE İYİLEŞTİRME TAKIMI MOZAİK PERSONEL.
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
1 Yönetimin temelleri
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
STRATEJİK PLANLAMA.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
1 İşletmeye Giriş Konu 4: İşletmelerde Yönetim Faaliyetleri I Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
YETKI DEVRI Yetki Devrinin Tanımı ve Türleri
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Girişimcilik.
HEMŞİRENİN EĞİTİMCİ ROLÜ
SINIF YÖNETİMİ.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7 UYGULAMALI GİRİŞİMCİLİK 7.
YONT 409 PROJE YÖNETİMİ.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
TBS’de yönetİm.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
YÖNETİM SÜREÇLERİ.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Matriks Organizasyon Yapısı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ

HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİM SÜRECİ Yönetim sürecine yönelik ilk çalışmalar “Yönetim Süreci Yaklaşımı” ile H. Fayol tarafından yapılmış ve yönetim faaliyetleri planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve denetim olarak sınıflandırılmıştır.

Yönetim süreci, “başkaları aracılığı ile belirlenen amaçlara ulaşma veya başkalarına iş gördürme faaliyetlerinin toplamı” ya da Bir başka tanımla planlama, örgütleme, liderlik ve kontrol fonksiyonları yardımıyla eldeki kaynakları etkin ve verimli bir biçimde kullanarak belirlenmiş amaçlara ulaşma sürecidir.

Belirlenen amaçların gerçekleştirilmesi ile ilgili bir süreçtir. Bir grup sürecidir ve sosyal bir niteliğe sahiptir. Bir işbirliği sürecidir. Bir koordinasyon sürecidir. Çalışanların sahip oldukları bilgi, yetenek ve deneyimleri doğrultusunda en iyi yapacağı işleri yapmasını ve zamanla da uzmanlaşmalarını gerektirir.

Bir emir-komuta sürecidir ve yöneticinin otorite kurmasını gerektirir. Bazı insan ve maddi kaynakları serbestçe kullanabilme yetkisi gerektirir. Rasyonel ( akılcı) bir süreçtir Statik ( durgun, hareketsiz) değil, dinamik ( hareketli, değişken, canlı ) bir süreçtir. Yönetici ile yönetilenler arasında uyumlu çalışmayı ve iyi bir iletişimi gerektirir.

Yönetim süreci; A) Planlama B) Örgütleme ( organize etme, kadrolama) C) Yürütme ( yönlendirme, yöneltme) D) Koordinasyon (eşgüdümleme) E) Kontrol (denetim )

PLANLAMA Neyin, ne zaman, nerede, kim tarafından, nasıl, hangi maliyetle ve hangi sürede yapılacağına karar verilmesidir. Üst kademe yöneticiler, planlama ve örgütlemeye daha fazla zaman ayırırken alt kademe yöneticiler yürütme ve denetime daha fazla zaman harcarlar.

B) ÖRGÜTLEME Belirli amacı gerçekleştirmek ve saptanan hedeflere ulaşmak için hazırlanmış olan programın uygulanabilmesi için gereken yapıyı oluşturma, yapıyı oluşturan personel, iş ve işyeri ilişkilerini kurma ve yapılacak işlerin daha ayrıntılı biçimde belirlenmesidir.

Örgütleme aşamasında; 1.Yapılacak işler, faaliyetler belirlenir ve bu işler gruplandırılır . 2. Belirlenen işleri yerine getirecek kişiler (personel) ile bu kişilerin görev, yetki ve sorumlulukları belirlenir. 3. Fiziksel ortam, araç-gereç ve yöntemler belirlenir.

C)YÜRÜTME Yürütme, bir yöneticinin sorumlu olduğu birime verilen görevlerin yapılması için kendisine bağlı kişileri ve araçları çalıştırmasını sağlayan bir faaliyettir. Kurumun istenilen doğrultuda faaliyet gösterebilmesi için yöneticilerin emir vermesi gerekmektedir.

Emir verirken nelere dikkat etmeliyiz? Astlar tarafından tam olarak anlaşılması için açıkça ifade edilmeli, akla uygun olmalı ve astlarda tereddüt ya da duraksamaya neden olmamalıdır. Astın yetenek, becerilerine uygun olmalıdır. Kişi verilen emirlerle ilgili bilgi, beceri ve yeteneğe sahip değilse yerine getiremez.

Astlarla yüz yüze verilmeli, gerekirse astların fikri alınmalıdır Astlarla yüz yüze verilmeli, gerekirse astların fikri alınmalıdır. Bu durumda hem daha iyi anlaşılması sağlanır hem de astların motivasyonu olumlu etkilenir. Yazılı emirler verilecekse kullanılan kelimeler yanlış anlaşılmaya yol açmamalıdır. Uzun, hatırlanması zor emirler yazılı olarak verilmelidir. Emrin yerine getirilip getirilmediği denetlenmelidir

D) KOORDİNASYON Koordinasyon, kurumun düzenli ve sürekli çalışabilmesi için amaçlar, faaliyetler, organlar ve bireyler arasında uyum ve işbirliğinin sağlanmasıdır Kurumlarda etkin bir koordinasyonu sağlamak için ; * İyi ve basit bir organizasyon yapısı kurulmalıdır. * İyi bir iletişim sistemi kurulmalıdır. * Kurum içinde işbirliği anlayışı geliştirilmelidir. * Daha verimli ve uyumlu çalışma için etkili bir ödül sistemi oluşturulmalıdır.

E) KONTROL Kontrol, gerçekleştirilmek istenen amaçlara ne ölçüde ulaşıldığını belirlemek ve planlanan ile gerçekleşen durum arasında fark varsa nedenlerini öğrenerek iyileştirici faaliyetlerde bulunma sürecidir.

HEMŞİRELİK HİZMETLERİ YÖNETİMİ SÜRECİ Yönetici hemşirelerin yönetim süreci aşamalarında yaptıkları faaliyetler Planlama aşamasında; Hemşirelik hizmetlerini hem mesleki hem de bilimsel gelişmeleri dikkate alarak planlar. Hemşirelikle ilgili faaliyetlerin, ne zaman, nasıl, kimler tarafından yerine getirileceğine yönelik çalışma programları hazırlar. Hemşirelik hizmetlerinin verilmesi sırasında karşılaşılabilecek sorunları tahmin ederek bu sorunların ortaya çıkmaması için önlemler alır.

Örgütleme aşamasında; Kurumda hemşirelik hizmetlerinin organizasyon yapısını(hemşirelik personeli arasındaki hiyerarşik ilişkileri) oluşturur. Kurumda verilecek hemşirelik hizmetlerini gruplandırarak bölümlere ayırır ( Örneğin; ameliyathane, yoğun bakım, çocuk vb. birimler) Kaliteli bir bakım verilebilmesi için belirlediği birimlerde hangi sayıda ve hangi nitelikte hemşirenin çalışması gerektiğini belirler. Kurumda işe alınacak hemşirelik personelini seçme yetkisi varsa kurumda çalışacak hemşirelerin seçimini yapar.

Yürütme aşamasında; Hemşirelik personeli için liderlik yapar, onların haklarını korur. Hemşirelik personeli arasında etkin bir iletişim sağlar. Hemşirelerin hem kendi meslektaşları ile hem de diğer sağlık meslek üyeleri ile ekip halinde çalışmalarını teşvik eder. Hemşirelerin motivasyonunu ve iş doyumunu artıracak faaliyetlerde bulunur. Hemşireler arasında yaşanan anlaşmazlıkları, çatışmaları önler, varsa çözer.

Koordinasyon aşamasında; Kurumun ve hemşirelik hizmetlerinin felsefesi, hedefleri ve politikalarını hemşirelik personeline açıklar Hemşirelik hizmetleri felsefesini ve hedeflerini diğer çalışanlara da açıklar. Hastane yöneticilerine, hemşirelik hizmetleri ile ilgili konularda danışmanlık yapar. Hemşirelik hizmetleri ile ilgili komiteler ( enfeksiyon kontrol komitesi, politika- prosedür komitesi, araştırma komitesi vb.) kurarak birimler arasında koordinasyon sağlar.

Kontrol aşamasında; Hemşirelik hizmetleri ile ilgili kayıt ve dokümantasyon sistemi geliştirir. Hemşirelik personelinin performansını değerlendirmede kullanılacak olan kriterleri belirler ve bu kriterlere göre performans değerlendirmesi yapar. Hemşirelik hizmetlerinin kalitesini değerlendirmede kullanılacak kriterleri belirler. Kontrol sonucunda elde edilen sonuçlara göre hizmet içi eğitim programları yapar.