CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Altı Şapka Düşünme Tekniği
Advertisements

FUAT ŞURGUN DR. REFİK SAYDAM İLKÖĞRETİM OKULU BAHÇELİEVLER - İSTANBUL
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ ŞÜKRÜ AKKAYA.
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim yöntem ve teknikleri
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
SUNUM BEYİN FIRTINASI.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme.
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI MESLEKİ ÇALIŞMALAR.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Düşünme Biçimleri Eleştirel Düşünme Problem Çözme Yaratıcı Düşünme.
FATİH SULTAN MEHMET İLKÖĞRETİM OKULU
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
ŞAPKA ALTI.
Beyin Fırtınasının Uygulanması Sırasında Dikkat Edilecek Hususlar:
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği Edward De Bono'nun 1985'te yayınlanan kitabıdır. Yazar ,insanların düşünme alışkanlıkları ile kendilerini kısıtlayarak, sadece.
GÖRÜŞME AŞAMALARI.
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
ROL OYNAMA ve DRAMA.
ALTI DÜŞÜNCE ŞAPKASI Bursa Öztimurlar İlköğretim Okulu
Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim yöntemlerinden Balık Kılçığı Tekniği
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
1. KUŞAK DÜZEN.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
Probleme Dayalı Öğrenme
Altı Şapkalı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
? Problem çözme bilimsel bir araştırmadaki problem çözmeye benzer. Analitik bir süreçtir. Bu süreç içerisinde önce olaylar gözlemlenir. Belli bir durumu.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
PROBLEM ÇÖZME.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
ALTI ŞAPKALI DÜsÜNME TEkNİĞİ
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
EĞİTMEN: GENÇ OSMAN İLHAN ADALET TANRIVERDİ. NASIL UYGULANIR? Katılımcılara üzerinde görüşme yapacakları konu verilir. Tüm katılımcılardan konuya yaklaşırken.
Eğitim Bilimleri Fakültesi
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ.
Dündar UYAR İlköğretim Müfettişleri Başkan Yardımcısı
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
21. YY BECERİLERİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Sunum transkripti:

CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats

Beyin Fırtınası Bireylerin eleştirilme endişesi olmadan fikirlerini rahatlıkla ifade ettikleri grup tartışma tekniğidir.

Beyin Fırtınasını Ne Zaman Kullanabiliriz? Amaçlar belirlenirken, Büyük değişim yaratacak fikirleri ortaya çıkarmada, Görüş birliğine ulaşmada, Yaratıcı fikirler üretmede, Problem çözümünde.

Beyin Fırtınasının Yararları Nelerdir? Grubun bütün olarak bilgilerini ve deneyimlerini ortaya koymasına yardımcı olur.

Beyin Fırtınasının Yararları Nelerdir?

Teknik Nasıl Uygulanır? PROBLEMİN KESİN TANIMI YÖNTEM KURALLARININ AÇIKLANMASI SERBEST FİKİR YARATMA FİKİRLERİN TOPLANIP YAZILMASI DÜZENLEME DEĞERLENDİRME EN İYİ / GEÇERLİ DÜŞÜNCELERİN TESPİTİ

Nasıl Beyin Fırtınası Yaparız? Ekip lideri beyin fırtınası için konuyu belirler ve belirli bir süre tespit edilir.

Nasıl Beyin Fırtınası Yaparız? Gruptaki her üye sıra ile bir fikir ortaya atar. Fikirlerin sayıca çokluğu önemlidir. Bir kişinin fikri daha önce kaydedilen bir başka fikirle bağlantılı olabilir.

Nasıl Beyin Fırtınası Yaparız? Hızla bir kişiden diğerine geçilir. Her fikir; çılgınca, mantıksızca, uygun değil veya tekrar ediliyor gibi görünse bile, kabul edilir.

Beyin Fırtınası Temel Kuralları Bütün fikirler kabul edilir ve listelenir Hiçbir öneri eleştirilmez. Fikirlerin özgürce açıklanması desteklenir. Fikirlerin sınıflandırılması sağlanır. Benzer fikirler fikri ortaya atanın kabulü ile gruplandırılır.

Beyin Fırtınası Oylaması Beyin fırtınasında belirlenen fikirlerin sayıca azaltılması için oylama yapılır.

Beyin Fırtınası Oylaması OYLAMA SIRASINDA ; * Üyeler doğru olduğuna inandıkları her düşünceye oy verirler. * En çok oy alan düşünceler işaretlenir. * İlk beyin fırtınası oturumu sonrası, ortaya çıkan görüşlerin olgunlaştırılması amacıyla ara verilir.

Beyin Fırtınası Oylaması * İkinci oturumda , üyelere görüşlerin bir listesi verilir. * Yeni görüşler ortaya çıkmamaya başladığında  oturum sona erdirilir. * Oluşturulan sebep- sonuç diyagramı üzerinde değerlendirme çalışmaları yapılarak en olası nedenler belirlenir.

Beyin Fırtınası Konuları

5N -1K Tekniği Doğru soruları sormak kolay değildir,bu teori bölümü size bu konuda yardımcı olacaktır. Bu metodu kullanarak amacımız problemi açıklamak,analiz etmek ve onu çözmektir

TEMEL, 5 SORUYU SORMAYA DAYANIR Cisimler,nesneler ve detaylar hakkındaki sorular = Ne? Yer hakkındaki sorular = Nerede ? Zaman hakkındaki sorular = Ne Zaman ? Sebepler hakkındaki sorular = Niçin? Yöntem ve yaklaşımlar hakkındaki sorular = Nasıl? Kişiler hakkındaki sorular = Kim?

5N 1K METODUNUN AMACI problemi analiz etmektir. Birkaç kategoride sistematik sorgulama ile başarılmaktadır. Bu metod problemi daha iyi etiketlemeye onun bağlantılarını daha iyi anlamaya yardım eder. BİLDİĞİMİZ GİBİ DOĞRU TARİF PROBLEMLERİN DOĞRU ÇÖZÜMÜ İÇİN GEREKLİDİR

ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ

Özellikleri Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmede kullanılan bir grup tartışması tekniğidir. Değişik konularda farklı düşünmeyi, sistematik düşünmeyi ve böylece doğru kararlar vermeyi öğretmek amacıyla kullanılır

Üstünlükleri Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler Bireyler tek tip düşünmeden düşünmeden uzaklaşır, konu ya da soruna farklı açılardan yaklaşmayı öğrenirler Empati yeteneğini geliştirir

Uygulanışı Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan kişilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Yönetici bu amacın dışına çıkmamalıdır.

ŞAPKA RENKLERİ VE TEMSİL ETTİĞİ DÜŞÜNCE BİÇİMLERİ Beyaz şapka: Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan görüş ortaya koyar (tarafsızdır). Kırmızı şapka: Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder (duygusaldır).

Siyah şapka: Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder Siyah şapka: Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür (karamsardır). Sarı şapka: Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür (iyimserdir).

Yeşil şapka: Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır (yaratıcıdır). Mavi şapka: Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır (değerlendirici ve karar vericidir).