Bölüm 3 Karşı Gelme Bozukluğu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖFKEYLE BAŞ ETME.
Advertisements

İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
DİKKAT EKSİKLİĞİ HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Problem Çözme Süreci.
ÇEVRİMİÇİ VE ÇEVRİMDIŞI İLETİŞİM VE SONUÇLARI.  Teknolojik imkânlar ve bu bağlamda internet imkânları sayesinde sosyal, psikolojik ve nörogelişimsel.
Problem Çözme Becerileri
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE
DEĞERLENDİRME ARAÇLARININ GELİŞTİRİLMESİ
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
REHBERLİK DERSİ III.
PEER SUPPORT TEAM.
BÖLÜM 1. BÖLÜM 1 Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler B) Gelişimin Doğası Biyolojik, Bilişsel ve Sosyo-Duygusal Süreçler Gelişim Dönemleri.
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
BÖLÜM 1 Hemşirelik Süreci, Fiziksel Tanılama, Sık Kullanılan Laboratuvar ve Tanı Testleri
ZORBALIK.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Bölüm 4 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu.
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
Bölüm 7 Yeme Bozuklukları
Bölüm 10 Riskli Davranışlar ve Duygusal Rahatsızlık
BEYİN ve BİLİŞSEL GELİŞİM
SINIF YÖNETİMİ.
Bölüm 6 Kaygı Bozuklukları II: Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Yaygın Kaygı Bozukluğu, ve Obsesif-Kompulsif Bozukluk.
Bölüm 9 Otizm Spektrum Bozukluğu
Bölüm 1 GİRİŞ. Bölüm 1 GİRİŞ Duygusal ve Davranışsal Bozuklukların Tanımı Normal Dışı Davranışları Belirlemede Öznellik Bazı araştırmacılar (ör.
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Bölüm 8 Depresif Bozukluklar, Bipolar Bozukluklar ve Okul Çağındaki Çocuk ve Gençlerde İntiharın Önlenmesi.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Bölüm 2 DAVRANIM BOZUKLUĞU
AKRAN İLİŞKİLERİ.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 3 NEREDEN BAŞLADIK ve NEREYE GİDİYORUZ: GEÇMİŞ, GÜNÜMÜZ, GELECEK.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
BÖLÜM 12 KAYGI VE İLİŞKİLİ BOZUKLUKLAR KAYGI BOZUKLUKLARI Kaygı ve kaygıyla ilişkili bozuklukları tartışmak için gruplandırmak sorunlu bir iştir çünkü.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 5 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
Kişisel Rehberlik.
BÖLÜM 10 AÇIK SALDIRGANLIK ve ÖRTÜK ANTİSOSYAL DAVRANIŞ.
GENEL ÖNERİLER. ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE NE TÜR PROGRAMLAR/ MÜDAHALELER ETKİLİ? BİREYSEL DÜZEYDE MÜDAHALELER: Bu kategorideki programlardan/müdahalelerden.
BÖLÜM 5 OKUL. BÖLÜM 5 OKUL Okulun DDB’ye yol açmadaki rolü özellikle eğitimciler OKUL İLE İLGİLİ ETMENLERİN NEDENSEL AÇIKLAMALAR OLARAK ELE ALINMASI.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
GELİŞİME ETKİ EDEN FAKTÖRLER
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
BÖLÜM 2 NEREYE VARMAK ÜZEREYİZ: PROBLEM VE PROBLEMİN BÜYÜKLÜĞÜ.
Psikolojik Danışma Basamakları ve Becerileri
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Sosyal Kabulün Artırılması
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR
REHBERLİK DERSİ III.
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sunum transkripti:

Bölüm 3 Karşı Gelme Bozukluğu

YAYGINLIK VE EŞ TANI KGB tek başına nadiren görülür. Hiperaktivite, kaygı ve duygu durum bozuklukları ile yüksek düzeyde bağlantılıdır. Bu nedenle, KGB teşhisi konanların yaklaşık % 80’i DEHB’lidir ve DEHB tanısı konanların aşağı yukarı % 60’ında da KGB vardır.

KGB’NİN ÖZELLİKLERİ Tanı kriterlerinin ileri sürdüğü gibi, KGB’nin belirgin özellikleri; gelişime uygun olmayan davranışlar, yüksek düzeyde olumsuzluk içeren davranışlar, itaatsizlik, özellikle otorite figürlerine yönelmiş düşmanca tavırların ardından gelen karşı koyma ve meydan okuma davranışlarıdır.

KGB’NİN ETİYOLOJİSİ KGB’nin gelişimindeki nedensel faktörler; biyolojik faktörler, çocuk yetiştirme ve ailevi faktörler, çocuğun sosyo-bilişsel gelişimi şeklinde üçe ayrılabilir.

Biyolojik Faktörler ADRENERJİK GENLER: Adrenalin taşıyan hormonal genler DEHYİDROEPİANDROSTERONE (DHEDS): Erkeklerde testesteron ve kadınlarda enstrojen üreten kolostrolden üretilen doğal steroid. HİDROKSİNDOLEASETİK ASİT: Seroloninin metabolizmadaki biçimi

Çocuk Yetiştirme ve Ailevi Faktörler

Çocuğun Özellikleri BİLİŞSEL BOZULMA: İşlevsel olmayan düşünceyi ifade eder.

KARŞI GELME BOZUKLUĞUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ Klinisyenler ve diğer uzmanlar tanıyı koyarken tanılayıcı görüşme, ölçekler ve okuldan elde edilen değerlendirme ve bilgilerden yararlanmaktadırlar.

TEDAVİ STRATEJİLERİ KGB bulunan çocuklara müdahaleyle ilgili bildiğimiz kadarıyla sadece iki araştırma bulunmaktadır. Çalışmaların Sonuçlarını Değerlendirme

İNANILMAZ YILLAR EĞİTİM PROGRAMI Ebeveyn Müdahale Eğitim Programı

60 adet film ve 14 oturumdan oluşan bir başka programın içeriği de şöyledir: Kişisel Otokontrol İletişim Becerileri Problem Çözme Becerileri

Öğretmen Eğitimi Müdahale Programı Çocuk Eğitim Müdahale Programı

OKUL TEMELLİ MÜDAHALELER: JACK STRAW Problemin Değerlendirilmesi İŞLEVSEL TANIMLAMA: Hedef davranışın kayıt tutma amacı ile tutarlı bir şekilde tarif edilmesi ANEKDOTSAL VERİ: Belirli bir zaman içinde belirlenen hedef davranışların yazılı gözlemlerini içeren davranış kaydı

Devam ediyor

Devam ediyor

Etkin Bir Müdahale Planı Geliştirme Kısa- vadeli önlem Alternatif becerilerinin öğretimi Problem davranışlara karşı tepkiler Uzun-vadeli önlem

ÖZET Bu bölümde KGB teşhisi konulmuş okul çağındaki çocukların davranışlarını tanımlamakta başarı elde etmiş araştırmalara dayalı birçok müdahaleyi tanımladık. Bunlardan en popüler olanı “İnanılmaz Yıllar Eğitim Programıdır.