BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ BİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Öğrenci Merkezli Eğitim
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRENME STİLLERİ.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Simülasyonların Kullanımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Derya Duygu KARSLI
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
Öğrenme -Öğretme Modelleri
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Hazırlayan Halil ÖZBAŞ Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Genetik
Etkili Öğretim Modeli.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
MODELLER.
Probleme Dayalı Öğrenme
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Eğiticilerin Sınıf Yönetimi Yeterliklerinin Geliştirilmesi Doç.Dr. Ali E. Şahin Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ Temsilcisi :NUNLEY Öğrenme kazanımları için Bloom'un Sınıflaması kullanılır. Her öğrenciye ilgilerine göre etkinlik seçme olanağı verilir. Her öğrenci öğrenmeye hazırbulunuşluk düzeyine göre öğrenmelere yönlendirilir. Öğrenim kazanımları A,B,C basamaklarına göre belirlenir. Öğrenciler bilgileri özümseyerek öğrenirler aktiftirler.

İŞLENİŞİ Modelin uygulanmasında Öğretmen rehberlik yapar. Öğretmen ders başında kısa bir sunum yapar. Öğretmen basamaklarda yer alan kazanımları tanıtır. Öğretmen öğrencilerin kapasitelerine ve ilgilerine göre etkinlikleri seçmeleri için zaman tanır. Öğrenciler seçtikleri etkinlikleri uygularlar. Öğrencilerin bilgi paylaşımı ve üretimi için çalışma ortamları sağlanır

NUNLEY’İN BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ A basamağı Değerlendirme Sentez Analiz B basamağı Uygulama C basamağı Kavrama Bilgi A basamağı: En üst düzey kazanımlar bu basamaktadır. Eleştirel düşünme, analiz etme, senteze varma gibi üst ve karmaşık bilgi ve beceri içerir. B basamağı: C basamağında edinilen bilgilerin yeni durulmada kullanıldığı basamaktır. Problem çözme ve keşfetme kazanımlarını içerir. C basamağı: Konuyla ilgili en temel bilgilerin verildiği basamaktır. Kavramları, ilkeleri, olguları, ölçütleri, evresel ölçekli doğruları ve sınıflamaları içerir.

ÖRNEK SORU Öğrenciler arasındaki ilgi, istek, yetenek ve zekâ boyutları gibi bireysel farklılıkların dikkate alındığı bu yaklaşımda; öğrencilerin belirledikleri görevleri gerçekleştirerek bilgiyi edinmeleri, edindikleri bilgileri problemlerin çözümünde kullanmaları ve analiz etmeleri, yaratıcı ve eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerilerini kullanarak değerlendirme yapmaları sağlanır. Yukarıda açıklaması verilen öğretim yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir? A) Çoklu zekâ B) Basamaklı öğretim C) Tam öğrenme D) Okulda öğrenme E) işbirlikli öğrenme

ÖRNEK SORU Basamaklı öğretim uygulamalarına göre düzenlenen bir öğretim programında aşağıda verilen öğrenci etkinliklerinden hangisinin daha üst düzeyde gerçekleşmesi beklenir? A) Konuya ilişkin temel kavramların açıklamalarını yapma B) Belirlenen konuyla ilgili örnekler verme C) Konuyla ilgili temel bilgileri edinme D) Edinilen bilgileri farklı problem durumlarında kullanma E) Analiz ve sentez yapabilme

ETKİLİ ÖĞRENME Temsilcisi: SLAVİN Öğretimin niteliği arttırılır. Grupla öğretime uygundur. Okulda öğrenme modelinden etkilenmiştir. Farklı öğretim yöntem ve tekniklerinden yararlanılır. Etkili planlama ile öğretime ayrılan zaman en aza indirgenir.

Temel Değişkenleri 2. Öğretim Düzeyi 3.Motivasyon(Cesaretlendirme) 1. Öğretimin Niteliği Eski ile yeni bilgi arasında ilişki kurulur. Birinci bilgi kaynakları kullanılır. Bireysel öğrenmeler ve grupla öğrenmeler teşvik edilmelidir. Dönüt ve düzeltme yapılır. 2. Öğretim Düzeyi Öğretim düzeyini artırmak için öğrenciler arasındaki farklar en aza indirilir. Ders öğrenciler için ne çok kolay ne çok zor olmalıdır 3.Motivasyon(Cesaretlendirme) Öğrenciye öğrenme içeriğini nerede nasıl kullanılacağı konusunda açıklamalar yapılmalıdır. 4. Zaman Öğrenme en az zamanla yapılmalıdır.

ÖRNEK SORU "Öğretme - öğrenme sürecinde ele alınan konuların yaşamla ilişkili ve öğrencinin ihtiyacını karşılayıcı nitelikte olması gerektiğini savunan; sınıfta her öğrenciye göre ayrı etkinlik, yöntem ve teknik kullanılmasını benimseyen; öğrenmelere geçmeden önce mutlaka öğrencilerin sürece güdülenip öğrenmeye ayrılan zamanın etkili ve verimli kullanılması gerektiğini vurgulayan" öğretim modeli ve temsilcisi aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak verilmiştir? A) Tam öğrenme / Carroll B) Etkili öğrenme/ Slavin C) Yaşantısal öğrenme / Kolb D) Öğretim durumları / Gagne E) işbirlikli öğrenme / Slavin

Ne görürsem, hatırlarım. AKTİF (ETKİN) ÖĞRENME Ne duyduysam, unuttum. Ne görürsem, hatırlarım. Ne yaparsam, anlarım. Konfiçyus

AKTİF ÖĞRENME Temsilcisi: Thomas GOOD Dinleme yerine yapma etme odaklıdır. Uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme basamağına aittir. İşbirliğine yöneliktir. Yardımlaşma ve işbölümü önemlidir. Özdenetim artar. Yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazandırır.

ÖĞRETMEN SINIFIN ÖZELLİKLERİ Öğrencilere sorulara sorar. Öğrencilere yazık ve sözlü çalışmalar verir. Öğrencilere okuma etkinlikleri verir. Bilimsel araştırma konuları verir. Öğrencilerin yenilikçi ve yaratıcı olmaları için etkinlikler verir. SINIFIN ÖZELLİKLERİ Güven Enerji Gruba ait olma Öz denetim Duyarlı olma

Aktif Öğrenme Aktif öğrenme bir öğretim modeli, stratejisi, yöntemi, tekniği değil; bir öğrenme sürecidir. Bu yaklaşımda öğrencilerin öğrenmeyi öğrenen, yaparak yaşayarak yeni tecrübeler kazanan öğrenmenin sorumluluğunu üstlenen ve kendi yaşamlarını şekillendiren (özdüzenleme) bireyler olması amaçlanır. Öğrenciler, neyi, ne kadar, nasıl öğrenmeleri gerektiğini kendileri karar verirler. Özdüzenleme ve karmaşık öğretimsel işlemler olmak üzere iki temel koşulu vardır. Değerlendirme tümel gerçekleştirilir.

Aktif Öğrenme Anlayışının Öğretime Yansıması Ders anlatma (konferans) yöntemi ile ilgili bazı bulgular: Öğrenciler ders anlatımında zamanın %40’ında dinlemiyorlar. Öğrenciler ilk 10 dakikada bilginin %70’ini, son 10 dakikada %20’sini alırlar. Öğrencilerin ilk ilgi ve dikkatleri ders sürdükçe sürekli düşer. Bir araştırma sonucu; psikolojiye giriş dersini alan öğrenciler dört hafta sonra bu dersi hiç almayan kontrol grubundan sadece %8 daha fazla biliyorlardı.

ÖRNEK SORU 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde bir öğretmen öğrencilerinin öğrendikleri konuyu gözden geçirmeleri ve değerlendirme yapmaları amacıyla aşağıdaki uygulamaları gerçekleştirmiştir. Öğrencilere küçük kartlar dağıtır Öğrencilerden bu kartlara konuyla ilgili tartışılmasını istedikleri soruları yazmalarını ister. Kartları toplayıp karıştırarak tekrar sınıfa dağıtır. Öğrencilerin kendilerine gelen karttaki soruyu araştırmalarını ve ne söyleyeceklerini belirlemelerine yardımcı olur. Öğrenciler tespit ettikleri cevapları sınıfta sunar ve sunumları sınıfça tartışılır. Öğretmenin yukarıda verilen etkinlikte kullandığı öğretim modeli aşağıdakilerden hangisidir? A) Bireyselleştirilmiş öğretim B) Aktif öğrenme C) Çoklu zekâ D) Tam öğrenme E) Programlı öğretim

ÖRNEK SORU "Öğrencilerin planlamadan uygulamaya öğretim her aşamasında sorumluluk almaları ve karar vermeleri sağlanmalıdır. Öğretim sürecinde çeşitli etkinliklerle öğrencilerin zihinsel yeteneklerini etkili bir şekilde kullanmaları desteklenmelidir." görüşünü savunan bir uzmanın vurguladığı öğretme-öğrenme yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir? A)Yapılandırmacılık B)Temel öğretim C)Aktif öğrenme D)Basamaklı öğretim E)işbirlikli öğrenme

2012 KPSS Selçuk Öğretmen derslerinde rol oynama, münazara, örnek olay incelemesi yöntemlerini kullanarak öğrencilerinin derse katılmalarını sağlamaktadır. Özellikle düşün-paylaş etkinliği öğrencilerinin çok ilgisini çekmiştir. Ayrıca derste kısa süreli sınavlar yaparak öğrencilerin ne kadar öğrendiklerini belirlemeye çalışmıştır. Selçuk Öğretmen’in derslerinde yaptığı çalışmalar aşağıdakilerden hangisine göre düzenlenmiştir? Okulda öğrenme Anlamlı öğrenme Tam öğrenme Proje tabanlı öğrenme Aktif öğrenme

2012 KPSS Biyoloji dersinde kullanılan bir kavramı anlamadığını fark eden 9. sınıf öğrencisi Esra, ders çıkışı kütüphaneye gider ve bu kavramın anlamını araştırarak öğrenir. Esra’nın bu davranışı, aktif öğrenmenin hangi ögesine daha uygundur? Argümantasyon Bilişsel strateji Örgütleme Süreklilik Öz düzenleme