Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Eğitim Bilimlerine Giriş.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Comenius Programı Onur AYDEMİR
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
YETİŞKİN EĞİTİMİ “SAĞLIK İÇİN HERKES, HERKES İÇİN SAĞLIK.” ÇOKLU DUYUSAL ÖĞRENME ÖĞRENME HATIRLAMA  TAT YOLUYLA %1 OKUMA İLE %10  DOKUNMA İLE %1,5 DUYMA.
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
Professor Kay Livingston İstanbul. İskoçya’daki Dil Politikası Avrupa Birliği’nin 1+2 modeline dayalı olarak okullarda dil öğretimi ile ilgili bir.
SINIF REHBER ÖĞRETMENLERİNİN YAPABİLECEKLERİ ÇALIŞMALAR
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
Öğretmenlik Mesleğinin Özellikleri ve İlkeleri
EĞİTİMDE PEDAGOJİK VE ANDRAGOJİK YAKLAŞIM
YETİŞKİNLER ve ÖĞRENME ÖZELLİKLERİ.
BÖLÜM 3 NEREDEN BAŞLADIK ve NEREYE GİDİYORUZ: GEÇMİŞ, GÜNÜMÜZ, GELECEK.
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Okul Öncesi Eğitim Dr. Burcu Çabuk.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Montessori Eğitiminin Tarihçesi Felsefesi, İlkeleri ve Materyalleri Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI.
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
İNSAN HAKLARI DEMOKRASİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Karşılaştırmalı Eğitim
Kariyer Danışmanlığı Uygulaması
YETİŞKİN EĞİTİMİ.
10. hafta: Özel gereksinimli bireylerin korunması, ihmal ve istismar
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ GEÇİŞ HİZMETLERİ PLANI Geçiş, bir eğitim programından bir diğer programa geçme sürecidir. Geçiş süreci öğrencinin var olan eğitim yaşantısından.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yetişkin eğitiminin kapsamı
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Andargojinin varsayımları
Eurocert European Academy
TANIMLAR EĞİTİM «Bireyin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla, «kasıtlı (amaçlı-bilinçli) olarak istendik (toplumca uygun görülen-istenilen yönde)
Sunum transkripti:

Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü YETİŞKİN EĞİTİMİ SEÇKİN TEKİNŞEN Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü Ictec Eğitici Eğitimi 04/08. Mayıs.2015

YETİŞKİN KİME DENİR? KNOWLES’a göre yetişkinin Psikolojik Tanımı: Kendi hayatını yönetme sorumluluğunu üstlenmiş, kendi kararlarını verebilen ve sonuçlarını kabullenen yaşa gelen bireydir. Biyolojik Tanımı: Kendi coğrafyasında üretebilecek yaşa erişen bireydir. Yasal Tanımı: Yasal olarak oy kullanma, sürücü belgesi alma gibi hakların elde edildiği yaşa gelen bireydir.

Toplumsal Tanımı: Yetişkinlere özgü tam zamanlı çalışma, ana, baba, eş olma ve oy kullanma gibi rolleri üstlendiği yaşa gelen bireydir. Kronolojik Tanımı: Genelde 20-30’lu yaşlar genç yetişkinlik, 45-50’li yaşlar orta yetişkinlik, 60 ve üzeri sonrası geç yetişkinlik olarak değerlendirilir.

ÖRGÜN EĞİTİM; Resmi olarak planlanan ve ardışık biçimde düzenlenen, öğretmen ve öğrencinin üzerine düşen görevlerin açıkça tanımlandığı, öğretmenin eğitim amacıyla öğrenciyi yönetmeye çalıştığı ve sorumluluk aldığı, öğrencilerin yazılma veya alınmasıyla ilgili işlemlerin yerine getirilmesini gerektiren eğitimdir.

YETİŞKİN EĞİTİMİ ; Zorunlu öğrenim çağının dışına çıkmış ve asıl uğraşısı artık okula gitmek olmayan kimselerin, yaşamlarının herhangi bir aşamasında duyacakları öğrenme gereksinimi ve ilgisini karşılamak üzere düzenlenen etkinlik ve programları kapsar. Bu etkinlik ve programların kapsamı içerisine meslekî eğitim dışındaki eğitim, meslek eğitimi, genel eğitim, biçimsel nitelik taşıyan ve taşımayan öğrenme türleri girebildiği gibi ortak toplumsal amaçlara yönelik her tür eğitim de yer alır.

Aslında her yetişkin eğitimi tanımı ; bu tanımın yapıldığı çevresel ve kültürel bağlama, bu tanımın yapıldığı yerdeki ideolojiye, yetişkin eğitimi hizmetlerinin yönetim ve sunumuna, eğitim sisteminin genel amaçları ve içeriğine, öğretim yöntem ve tekniklerine, öğrenme olanaklarının zenginliğine dayalı olarak görecelidir. Onun için yetişkin eğitimi tanımlarının analizinde kullanılabilecek beş (5) temel ilke vardır.

BUNLAR Yeterlilik ve süreklilik, Gereklilik, Örgün eğitimden yapısal olarak bağımsız olmak, Kullanışlılık, İnsanların bireysel ve ulusal özgürlük ihtiyaçlarına cevap vermektir.

YETİŞKİNİN ÖĞRENMEYE İLİŞKİN ÖZELLİKLERİ Yetişkin öz-yönetimlidir yalnız kendi kendini yönetir. Yetişkinlerin geçmişteki deneyimleri yeni öğrenmeleri için son derece önemli bir kaynaktır. Yetişkinlerin öğrenmesi toplumsal rolleri ile ilgili gelişim ödevlerine odaklıdır.

Yetişkin öğrenmesi konu odaklı olmaktan çok sorun ve yaşam odaklıdır Yetişkin öğrenmesi konu odaklı olmaktan çok sorun ve yaşam odaklıdır. Bu nedenle yetişkin öğrenme sonucunu ve yararını hemen görmek ister. Yetişkin öğrenimde 5N, 1K’yi bilmek ister. Yetişkinin benlik kavramı kendinden sorumlu ve bağımsızdır. Yetişkin bilmek istediği şeyi öğrenmeye hazırdır. Yetişkinin öğrenmeye karşı olan güdülenmesi içseldir.

YETİŞKİN EĞİTİMCİ NASIL OLMALIDIR? Yetişkin eğitimci yetişkinin deneyimlerine saygı duyar ve değer verir. Yetişkinlerin öğrenebileceğine inanır ve güvenir.  Yetişkini eğiten kimseden çok yetişkine yardımcı olan değişim görevlisi rolünü alır. Yetişkin eğitimci kendisinden beklenilenleri yerine getirebilmesi için yetişkin eğitiminin içerik ve karmaşıklığını kavrar.

 Eğitim programlarının geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi için gerekli bilgilere sahip olur.  Düşüncelerini açık ve anlaşılır biçimde ifade eder.  Başkalarıyla iş ve öğretme ilişkisi kurarak geliştirir. Alanla ilgili araştırmalar yapar.  Yetişkin eğitimci, yaptığı araştırma sonuçlarını yorumlayarak okuyabilme bilgi ve becerisine sahip olacak şekilde yetiştirilmelidir.

Yetişkin eğitimci, uzman olduğu konu dışında kendisinden çok daha bilgili, deneyimli ve kültürlü olabilen, genellikle gönüllü olarak ve istediği bir konuyu öğrenmek amacıyla eğitsel etkinliğe katılan yetişkinlerle çalışmaktadır. Bu nedenle yetişkin eğitimci; Meslekî bilgi yanında insancıl, sevecen ve hoşgörülü olup katılımcıların düşünce ve ihtiyaçlarını anlayarak uygun yöntemlerle öğrenmelerini sağlayabilmelidir.

Bilgiyi yetişkinlere sistemli bir şekilde sunarken aynı zamanda da; Toplumsal bilinci, çeşitli becerileri, liderlik yeteneği, yaşam ve kültür birikimi olan, eleştirel düşünce yapısında, geniş dünya görüşlü ve kendi kendini sürekli olarak geliştirebilen bir kimse olması beklenmektedir.

Kendisini yetişkinle çalışmaya hazırlar, Yetişkin eğitimi için ihtiyaç belirler, Bireysel eğitim ihtiyaçlarını belirler, Yetişkin eğitim programlarını tanıtır, Yetişkin için öğretimi planlar, Yetişkin için aktif öğrenme ortamı hazırlar, Eğitim sürecini yönetir, Yetişkinin performansı ile ilgili yorumunu alır. Sonra kendi değerlendirme yapar.

İnsanlara gidin, Aralarında yaşayın, Onları sevin Onlara güvenin, Onlardan öğrenin, Onların bildikleriyle başlayın işlerinize, Ve onların deneyimleriyle sürdürün çalışmalarınızı. İşinizi bitirdiğiniz zaman, Eğer insanlar, Ortaya çıkan değişme ve gelişimler için , “Biz kendimiz yaptık” diyorlarsa, Hiç şüphe yok ki, Siz iyi bir yetişkin eğitimcisiniz. TEŞEKKÜR EDERİM..…

SEÇKİN TEKİNŞEN Eğitici Eğitmeni İletişim: Cep Tel: 0530 656 15 86 email:sectekin@gmail.com