Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HAZIRLAYAN : FATİME ÖNEL
Advertisements

STRES YÖNETİMİ.
Şİddet Muhammet GÜLER.
OTİZM (AUTISM).
GERÇEK ÖZÜR BEDENDE DEGİL DÜŞÜNCE VE ANLAYIŞTADIR.
OTİZM.
Prof. Dr. A. Ayşe Karaduman 08. Nisan Kazan - Ankara
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
TÜRKİYE HALK SAĞLIĞI KURUMU BAŞKANLIĞI 0-6 Yaş Çocuğun Psikososyal Gelişimini Destekleme Programı (ÇPGD)
İlkokul Çocuklarının Özellikleri ve Ailelere Öneriler
Farklı Yaşlarda İletişim Özellikleri ve Çocukla İletişim Doç. Dr. Alev Önder.
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
OTİZM.
Gelişimsel Açıdan OTİZM
OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU
MİHRİ HATUN ANAOKULU VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ
ZEKA ZEKA: Problem çözme, öğrenme ve soyut düşünme yeteneği.
Selda KUTLU Ümraniye RAM Müdürü
BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM. BÖLÜM 5 BEBELİKTE BİLİŞSEL GELİŞİM.
ŞAHİNBEY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
OTİZM NEDİR ? Edirne 2003.
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
İlkokuma Yazma Öğretiminin İlkeleri
ZİHİNSEL YETERSİZLİK Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde anlamlı sınırlılıklar görülen yetersizlik durumudur
MADDE BAĞIMLILIĞI İLE MÜCADELE
YEME BOZUKLUKLARI.
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
Patolojik Teknoloji Kullanımı
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
OTİZM.
Sosyal İlişkilerde Güçlük ve İletişimdeki Zorluklar
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
GELİŞİM VE ÖĞRENME GELİŞİM PSİKOLOJİSİ Ders 4 BİLİŞSEL GELİŞİM
Otizmin tarihsel gelişimi, tanımı ve sınıflandırılması
DİL VE KONUŞMA BOZUKLUKLARI
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
Otizmde öğretim içeriklerinin oluşturulması ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN.
ERGENLERDE MADDE KULLANIMI Sosyal Hizmet Uzmanı Ercan Mutlu
BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI. BÖLÜM 13 DEPRESYON VE İNTİHAR DAVRANIŞI.
BÖLÜM 9 DİKKAT VE AKTİVİTE BOZUKLUKLARI TANIM VE YAYGINLIK Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu, dikkat ve aktivite bozuklukları için artık günümüzde.
DİL GELİŞİMİ.
GÖKKUŞAĞI ÖZEL EĞİTİM UYGULAMA MERKEZİ (I. ve II. KADEME)
EĞİTİM BAŞARISINI ARTIRMADA AİLENİN ROLÜ
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerin Öğretimi Görsel Destekler
Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
BİLİŞSEL GELİŞİM.
GELİŞİM DÖNEMLERİ 0-3 Yaş Gelişim Dönemi 3-6 Yaş Gelişim Dönemi.
YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK
Görme Engelliler.
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
OKUL ÖNCESİNDE KAYNAŞTIRMA PROGRAMLARI
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE AİLE ETKİSİ
AZE201 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Özel Gereksinimli Çocuklar
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ÖZEL EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR
ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN
DİL VE İLETİŞİM BOZUKLUKLARI Sağlık Bilimleri Fakültesi
Otizmin nedenleri, belirtileri ve tanılama
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sunum transkripti:

Otizmin belirtileri, değerlendirilmesi ve tanılama ZEE 307 – OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU Arş. Gör. Ahmet FİDAN

Değerlendirmenin amaçları Gelişimi değerlendirmek Hizmetlere ulaşmayı sağlamak Tanı koymak Bireyi tanımak Risk altındaki bireyleri belirlemek

Değerlendirme türleri AİLENİN DEĞERLEN DİRİLMESİ Aile özellikleri Aile katılımı TARAMA Birinci düzey tarama İkinci düzey tarama TANILAMA Tanılama araçları DSM IV-TR DSM V GELİŞİMSEL DEĞERLEN DİRME İletişim ve dil becerileri Sosyal ve uyumsal beceriler Bilişsel ve akademik beceriler

Okulöncesi dönemdeki belirtiler Okul dönemindeki belirtiler Erken belirtiler 6 ayı geçtiği halde başkalarına gülümsememek 12 ayı geçtiği halde agulamamak, parmağıyla bir şeyi işaret etmemek, 16 ayı geçtiği halde tek bir sözcük bile söylememek 24 ayı geçtiği halde iki sözcüklük basit cümleler kurmamak Hangi ayda olursa olsun gelişimde gerileme olması Okulöncesi dönemdeki belirtiler Başkalarının kendisine dokunmasından kaçınmak Anne-babasının gülümsemesine tepki vermemek Günlük yaşamda konuşarak iletişim kurmamak Adına tepki vermemek Oyuncaklarla sıradışı biçimlerde oynamak Kendine söylenenleri tekrar etmek Rutinlere aşırı bağlılık göstermek Beslenmede sorunlar göstermek Bazı seslerden ve ışıklardan aşırı rahatsız olmak Okul dönemindeki belirtiler Sosyal oyunlara katılmamak Kendisinden daha küçük çocuklarla oynamayı yeğlemek Fazlaca didaktik ifadeler, resmi kalıplar kullanmak ve patron davranışları sergilemek Karşılıklı konuşmak yerine tek taraflı konuşma davranışı sergilemek Sözlerinin ve davranışlarının başkaları üzerindeki etkilerini anlamamak Fazla kuralcı olmak ya da kurallar koyma isteği göstermek Etkinlik geçişlerinde zorlanmak Sporda beceri yetersizliği göstermek Dinleme ya da çalışmaya yoğunlaşmada zorlanmak

OSB ile ilişkili özellikler Yaklaşık %40 ı sözel iletişim becerilerini kullanamamaktadır. Ağlama, bağırma, kendini yaralama, saldırganlık gibi davranış sorunlarına çok sık rastlanır. Kendini uyarıcı davranışlara (el çırpma, parmak uçlarında yürüme, bazı nesneleri döndürme, gibi) sık rastlanır. Yaklaşık %25-%40’ında epilepsi bulunmaktadır. Yaklaşık %25’inde mide-bağırsak sorunları görülmektedir. Yaklaşık yarısında beslenme ve uyku sorunları görülmektedir. Birçoğu rutin sağlık kontrolleri için doktora gider ve bazı ilaçlar kullanır.