Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Prof. Dr. A. Ayşe Karaduman 08. Nisan Kazan - Ankara

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Prof. Dr. A. Ayşe Karaduman 08. Nisan Kazan - Ankara"— Sunum transkripti:

1 Prof. Dr. A. Ayşe Karaduman 08. Nisan. 2009 Kazan - Ankara
Aile Eğitim Semineri Prof. Dr. A. Ayşe Karaduman 08. Nisan. 2009 Kazan - Ankara

2 Yaşam Kalitesi Temel ihtiyaçlarının karşılanması daha nitelikli eğitim, Daha yüksek standartta sağlık ve beslenme, Daha düşük oranda yoksulluk, Uygun bir çevrede aile içinde yetişme, Daha yaygın fırsat eşitliği, Daha geniş bireysel bağımsızlık, Daha zengin bir kültürü tanımlamaktır.

3 Sorunlarla baş etmenin en iyi yolu onları tanımaktır.
?

4 Hastalık Bir dizi bulgu ve belirtilerle ortaya çıkan patolojik durum
Bozukluk Psikolojik,fiziksel veya anatomik yapının veya fonksiyonun anormalliği veya kaybı beceri problemi Özür Bozukluk sonucu bir aktiviteyi normal sınırlar içerisinde yapabilme yeteneğindeki kayıp, kısıtlanma aktivitede bozulma Engellilik Bozukluk yada özür nedeniyle yaş, cinsiyet, sosyal ve kültürel faktörlere bağlı olarak normal rolün yerine getirilememesi, kısıtlanması sosyal rolde bozulma

5 Bozukluk Kas hastalığı olan bir çocukta kas kuvvetinde azalma,
kas kasılma özelliklerinde bozulma, yorgunluk, Şekil bozuklukları aşırı kilo alma fiziksel aktivitenin azalmasına bağlı görülen diğer problemler

6 Fonksiyonel kısıtlanma (Aktivite Kısıtlanması)
Bir hareketi yapma yeteneğindeki kısıtlanma yada kayıptır. Örneğin yine kas hastalığı olan bir çocukta yürüme hızı yaşıtları ve hem cinslerinden daha yavaştır.

7 Özür Kas Hastası olan aynı çocukta günlük yaşam aktivitelerini yerine getirmedeki kısıtlanma lardır.

8 Engellilik okula gidememe,
oyun gibi aktivitelerindeki kısıtlanma ve bağımlı olma İş kaybetme, Mesleki becerileri sürdürememe, İşe gidememe Evlenememek

9 Çözüm süreci Çevresel Düzenlemeler Fonksiyonel Düzenlemeler Rampalar;
Genel tasarılar Çevre (Fiziksel ve Sosyal) Özürlülük süreci Çözüm süreci Var olan çevre koşulları bireyin ihtiyaçlarını karşılamaz. “Çevre” içinde “Birey” Fonksiyonel Düzenlemeler Nöral tamir; Eklem hareket sınırı Kalça protezi

10 Vücut fonksiyonları & yapıları Aktivite & Katılım

11 Aktivite; birey tarafından bir görevin veya rolün yerine
getirilmesidir. Fonksiyonun birey açısından durumunu gösterir. Katılım; bireyin yaşam koşulları içine dahil olmasıdır. Fonksiyonun toplumsal açısından durumunu gösterir.

12 Bozulmuş vücut fonksiyonları & yapıları Aktivite limitasyonu Katılım kısıtlılığı

13 Fonksiyon

14 Beklentiler karşılandı mı?
Rehabilitasyon Kişisel Çevresel Fonksiyonel beceri kazanımı sosyal: aile, bakıcılar Yeni yöntemlerin öğretilmesi fiziksel: Önceliklerin belirlenmesi çevresel teknik ev düzenleme Beklentiler karşılandı mı? İş becerisi gelişti mi? Harcamalar azaldı mı?

15 Rehabilitasyon pek çok disiplin ile birlikte uygulanır.
Fizyoterapist Hemşire Okul Doktor Ergoterapist Aile Sosyal Hizmet Uzmanı Psikolog Sosyal çevre Konuşma Terapisti Yerel Yönetimler Protez ortez teknikeri Politikacılar Rehabilitasyon Mühendisleri İşveren Tıbbi Cihaz Şirketleri ÖZÜRLÜ KİŞİ

16 Rehabilitasyon: Bireyi bir bütün olarak ele alır.
Ekip çalışmasını gerektirir. Ekibin önemli üyesi özürlü birey ve ailesidir.

17 Rehabilitasyon: Önleme, Tedavi Uzun süreli bakımı, günlük bakım
Okul öncesi eğitim Eğitim Tıbbi rehabilitasyon Mesleki rehabilitasyon Sosyal rehabilitasyon .

18


"Prof. Dr. A. Ayşe Karaduman 08. Nisan Kazan - Ankara" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları