ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Nasıl olmalı? Nasıl bir öğretmen?
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Öğretim Tasarımı
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
REHBERLİK DERSİ III.
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Eğitimde Program Geliştirme Temel Kavramlar
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Gelişimi FarklI Olan Çocuklar
Öğretmen Yeterlikleri
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI TİCARET VE SANAYİ ODASI EĞİTİM VAKFI İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ALTIEYLÜL İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Temel Kavramlar ve İlkeler
SANAT EĞİTİMİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
SINIF YÖNETİMİ.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bilimsel düşünme becerileri
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
DİĞER TUTUMLAR.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
Akademik, sosyal, kültürel ve sportif başarıları her kesim tarafından kabul edilmiş, ilçemizde tercih edilen bir okul olmaktır.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
ÖZEL EĞİTİM NEDİR? Özel eğitime ilişkin devlet ve akademisyenler tarafından yapılan çeşitli tanımlar mevcuttur. Özel eğitime ilişkin M.E.B. tarafından.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Öğretimin Planlanması
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Karşılaştırmalı Eğitim
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
Öğretim Tasarımı Analiz.
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ TEMEL KAVRAMLAR
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
REHBERLİK DERSİ III.
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
ARGÜMANTASYON.
STEM NEDİR? SUNU rehberlikservisim.com.
Sunum transkripti:

ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR

ÖĞRETMENLİK BİLGİSİ Alan bilgisi, Öğretmenlik meslek bilgisi ve Genel kültür

1. Alan Bilgisi Öğretmenlerin sahip olması gereken alan bilgisi üç alt başlıkta incelenebilir; Konu alanı bilgisi, Alan eğitimi bilgisi ve Müfredat bilgisi.

Konu alanı bilgisi Konu alanı bilgisi, öğretmenin öğrettiği branşla ilgili sahip olması gereken içerik bilgisidir. Öğretmen alanındaki temel kavram ve prensipleri bilmesine ek olarak, bilginin geçerliliği ya da geçersizliği, doğruluğu ya da yanlışlığı hakkında sorgulama ve araştırma yapma yeteneğine de sahip olmalıdır.

Alan eğitimi bilgisi - 1 Alan eğitimi bilgisi, alan bilgisinin bir alt dalıdır ve alandaki konunun nasıl öğretileceğinin bilgisidir. Alan bilgisinin öğretilebilirliği ile ilişkilidir. Öğretmen adayının konu bilgisini en iyi şekilde nasıl öğreteceği konusunda bilgi sahibi olması gerekmektedir. Alan eğitimi bilgisi öğretmenlere özgüdür ve bir öğretmen ile o alandaki bilim adamının bilgisi arasındaki farkı ifade etmektedir.

Alan eğitimi bilgisi - 2 YÖK’ün öğretmen yeterlikleriyle ilgili düzenlemesinin alan eğitimi bilgisiyle öğretmenlerden beklenenler şöyle sıralanmıştır (YÖK, 2007): Öğrencilerde yaygın biçimde gözlenen eksik ve yanlış gelişmiş kavramları fark etme Öğrencilerin konuya ilişkin sorularına uygun ve yeterli yanıtlar oluşturabilme Öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişiminin öğrenmelerini etkileyeceğini anlama Konu alanının öğretim programlarına ilişkin bilgi sahibi olma Konu alanı ile ilgili özel öğretim yaklaşım, yöntem ve tekniklerine ilişkin bilgi sahibi olma Konu alanı ile ilgili bilgi teknolojilerinden yararlanma Konu alanı ile ilgili sağlık ve güvenlik önlemlerini alma

Müfredat bilgisi Okul bilgisi olarak da tanımlanan Müfredat bilgisi, öğretim programlarını, bu programlara uygun öğretim materyallerini ve bu materyallerin nasıl kullanılacağını kapsamaktadır.

2. Öğretmenlik Meslek Bilgisi (Genel Pedagoji Bilgisi) Etkili planlama stratejileri, Sınıf yönetimi ve motivasyonu sağlama teknikleri, Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özelliklerini tanıma, Öğrenci seviyesinde öğretim yapabilme, Zaman yönetimi ve Ölçme değerlendirme bilgisini kapsar.

3. Genel Kültür Öğretmenin görevlerinden birisi de öğrencilerine toplumun kültürü ve değer yargılarını aktarmak ve onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktır. Öğretmen kendisinin yaşadığı çevreyi ve kültürel özelliklerini bilmesi gerekir. Öğretmenler aynı zamanda çevresinde olan olaylara duyarlı olmalı, gelişmeleri izleyebilmeli, toplumu ilgilendiren sorunların farkında olmalı ve bunlara çözüm yolları üzerinde düşünebilmelidir.

TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ-1 Cumhuriyet Öncesi Dönemde Öğretmen Eğitimi Tanzimat’tan Önce Öğretmen Eğitimi Sıbyan Okulları için Öğretmen Eğitimi Medreseler için Öğretmen Eğitimi Tanzimat Dönemi Mutlakiyet Dönemi Meşrutiyet Dönemi

TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ-2 Cumhuriyet Sonrası Dönemde Öğretmen Eğitimi İlkokul Öğretmeni Yetiştirme Ortaokul (İlköğretim II. Kademe) Öğretmeni Yetiştirme Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme

ULUSLARARASI ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARI İngiltere’de Öğretmen Eğitimi Fransa’da Öğretmen Eğitimi Almanya’da Öğretmen Eğitimi

ÇAĞDAŞ ÖĞRETMEN YETİŞTİRME YAKLAŞIMLARI Çağdaş öğretmen eğitim yaklaşımlarında üç temel unsur öne çıkarılmaktadır: Okul-üniversite işbirliği Yansıtıcı düşünme Aksiyon araştırması

Özet-1 Öğretmen eğitimin temel unsurudur. Bir ülkede eğitimin gelişimi büyük ölçüde öğretmen kalitesini arttırılmasına ve öğretmenlerin başarısına bağlıdır. Öğretmenler değişme ve gelişmeleri takip eden, anlayabilen ve yorumlayabilen, kendisini sürekli olarak yenileyebilen ve geliştiren, etkililik ve kalite gibi değer ve davranışları özümseyen bireyler olmalıdırlar. Yapılan çalışmalar etkili öğretmenlerin düşünen, sorgulayan, araştıran, eleştiren, gelişim ve yeniliklere açık olan, kendini sürekli yenileyen ve mesleğini seven kişiler olduklarını belirtmektedirler.

Özet-2 Öğretmenlik insanlık tarihinin en eski ve çok önemli mesleklerinden birisidir. Öğretmenler bir milletin veya ülkenin geleceğini hazırlama sorumluluğunu taşır. Bir toplumun gelişmişlik düzeyi öğretmenlerinin gelişmişlik düzeyiyle orantılıdır