TEMEL BECERİLER-3.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
CANLILAR DÜNYASI CANLILAR DEĞİŞİYOR CANLILARIN ETKİLEŞİMİ
Advertisements

II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Mimaride kimlik.
İşaret: işaret bir varlığı, bir durumu anlatmak için kullanılan şekillerdir. Toplumsal paylaşım:İnsanların Birbirleriyle acı ve sevinçlerini paylaşmaları.
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi
TAKIM RUHU.
Eleştirel Düşünme Bilmediklerini ve bildiklerini ayırt etme.
OTİZM (AUTISM).
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Sınıf; paylaşma, uzlaşma, yarışma, rekabet gibi olumlu ve olumsuz ilişki yapılarının görülebileceği bir yaşam alanıdır. Rekabetçi, bireyselci ve işbirlikçi.
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabilece ğ i, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen gönüllülük.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Karşılaştırmalı Tarih Eğitimi
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Okullardaki sosyal sermaye anlayIŞI
STRATEJİK PLANLAMA.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ÇATIŞMA NEDİR?.
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
OKUL KÜLTÜRÜ ZEYNEP SEVİM
KİŞİSEL NİTELİKLER ÖZCAN PALAVAN.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Bilimsel düşünme becerileri
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Kişisel Rehberlik.
Hep Birlikte Ünitesi.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
GRUP İLETİŞİMİ.
GRUP İLETİŞİMİ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Şirket Adı İş Planı.
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

TEMEL BECERİLER-3

Zamanı ve Mekânı Doğru Algılama Grafik yorumlama Zaman ifadelerini doğru kullanma Görsel materyalleri okuma Verilen alanlara ait kroki, şekil çizme Basit planlar yapma Takvim, saat bilgisi edinme Geçmiş, şimdiki ve gelecek zamanı ayırt etme Zaman planı yapma Ana yön ifadelerini doğru kullanma (?)

Katılım, Paylaşım, İş Birliği ve Takım Çalışması Yapma Başkalarıyla iş birliği yaparak çalışma ve plan yapma Üyelerin güçlü ve zayıf yanlarını tanıma ve takım oluşturmak için güçlü yanları kullanma Konuşmalarıyla ve davranışlarıyla başkalarına saygı gösterme Geri bildirim alma ve kabul etme Amaçlara ulaşmak ve başarılar elde etmek için birbirlerine destek olma ve ödüllendirme Gerektiğinde yardıma koşma ve yardım isteme Demokrasi kültürünün gerçekleşmesine katkıda bulunma

Dememeliyiz…..

Liderlik Vizyon ve amaç belirleme, bunları tasarlama Grubu bir fikre ya da duyguya inandırma Grup üyeleri arasındaki anlaşmazlıkları çözme ve müzakerecilik Üyeleri ortak amaç doğrultusunda güdüleme ve yol gösterme Eleştirilere karşı grubu savunma Başka gruplarla iş birliği oluşturma ve diğer gruplardan destek sağlama Akranlarıyla veya kendisinden küçüklerle çalışırken etkili gözetim/yönetim becerilerini kullanma Bir görevin tamamlanması için sorumluluk alma

Farklılıklara Saygı Duyma Aynı, benzer ve farklı sözcüklerini anlama ve ayırt etme Tüm insanların benzer ve farklı özellikleri olabileceğini fark etme Farklılıkların yaşamı zenginleştirdiğini kavrama Farklılığın göreceli bir kavram olduğunu fark etme Engelli insanların farklı gereksinimlerine karşı duyarlı olma

Bilimin Temel Kavramlarını Tanıma Değişim Çevresindeki her varlığın sürekli bir değişim içinde olduğunu ve bunun doğal olduğunu fark etme (Bireyin fiziksel özellikleri, giysileri, duyguları, izin verilen ve verilmeyen davranışlar vb. değişiyor.) Zamanın değiştiğini fark etme ve zamana bağlı diğer değişimleri kavrama Mekândaki değişimi kavrama Doğadaki değişimleri fark etme ve sebeplerini kavrama

Bilimin Temel Kavramlarını Tanıma Etkileşim Her varlığın, nedensel bir değişime yol açacak şekilde sürekli olarak birbirini etkilediğini fark etme İnsan, hayvan ve bitkilerin birbirlerini etkilediğini; bitkilerle hayvanların birbirlerini etkilediğini; insan, hayvan ve bitkilerin de fiziksel çevreyi etkilediğini fark etme Neden-Sonuç İlişkisi • Maddelerde ve canlılarda meydana gelen değişikliklerin genellikle belli bir nedene kadar izlenebildiğini fark etme (Örneğin; bir cismin hareket etmesinin nedeni o cismin itilmesi veya çekilmesi gibi bir nedene bağlıdır vb.)

Bilimin Temel Kavramlarını Tanıma Değişkenlik / Benzerlik • Benzerliklerine, aynı özelliklere veya karakteristiklere sahip oluşlarına göre sınıflandırılabilseler bile, her şeyin birbirinden farklı olduğunu kavrama (Örneğin; hiçbir insan başka bir insana benzemez, yani türün bireyleri arasında değişkenlik söz konusudur. Bununla birlikte “insan” olmaktan dolayı da hepimizin ortak özellikleri vardır.) Karşılıklı Bağlılık • Yaşayan her varlığın, canlı ya da cansız diğer bütün varlıklarla ve çevre ile etkileşim içerisinde olduğunu kavrama

"Ne kadar farklı olursa olsun; sana ait olmayana tenezzül etme ve ne kadar basit olursa olsun senin olandan asla vazgeçme!"

Bilimin Temel Kavramlarını Tanıma Süreklilik Yaşamın asla sona ermediğini fark etme (Her şeye rağmen; deprem, savaş, salgın hastalık gibi güçlere rağmen hayat devam ediyor vb.) Değişen olay ve olgular gibi değişmeyen , süreklilik gösteren olay ve olguların da var olduğunu fark etme Korunum • Maddelerin değişebildiklerini ama yok olmadıklarını fark etme