BİLİMSEL ÇALIŞMA NASIL YAPILIR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇİM SAHALARDA BAKIM.
Advertisements

YERYÜZÜNDE DOĞAL BİTKİ ÖRTÜSÜNÜN DAĞILIŞINI ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Bitkilerde Taşıma Sistemi
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
YAĞMURUN KARIN OLUŞUMU YERYÜZÜNDE SUYUN UĞRADIĞI DEĞİŞİKLİKLER
HAVA NASIL ORALARDA HAVA TAHMİNLERİ.
SU HALDEN HALE GİRER.
C YNODON DACTYLON Bermuda Çimi. C YNODON DACTYLON.
SU HALDEN HALE GİRER.
BİTKİLER İÇİN MANGAN ( Mn) İYONU ÖNEMİ
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
FİZİĞİN DOĞASI.
FEN BİLGİSİNİN İÇERİĞİ
FASULYE.
BİYOLOJİ BİLMİNE GİRİŞ VE BİLİMSEL YÖNTEM BASAMAKLARI
6.Ünİte Madde ve IsI.
ECOGREEN Organik Torf NASIL OLUŞTU ?
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
Haydi Düşünelim ! Hangi Mevsimdeyiz ? Bu mevsimde nasıl giyiniyorsunuz ? Hangi sebze ve meyveleri tüketiyorsunuz ?
BİYOİSTATİSTİK TANIMLAR Dr.A.Tevfik SÜNTER
DERS-1 SİMÜLASYON (BENZETİM) Prof. Dr. Hüseyin BAŞLIGİL
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
1.BÖLÜM FİZİĞİN DOĞASI.
B İ L İ M Bilim: "Evrenin ya da olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneysel yöntemlere ve gerçekliğe dayanarak yasalar çıkarmaya çalışan düzenli.
=>CÜMLEDE ANLAM<=
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
Bilgehan Arslan, Süreyya Gülnar
VERİ, BİLGİ VE ENFORMASYON
FİZİK BİLGİ YARIŞMASI.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
SÖZCÜKLER ARASI ANLAM İLİŞKİLERİ - 2
ENERJİ KAYNAĞI GÜNEŞ Güneş, merkezinde meydana gelen patlamalar sonucunda büyük miktarlarda enerji üretir. Ürettiği enerjinin büyük bir kısmı uzayda kaybolur.
Asplenium nidus.
Aristo ve Francis Bacon
Bilim Adamının Özellikleri:
HAVA NASIL ORALARDA? 4/C.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
YAĞMURUN OLUŞUMU.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
Bilimsel Bilginin Oluşum Süreci
Bireysel Farklılıklar ve Engellilere Yönelik Tutumlar
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan. Ders İçeriği Nicel araştırma adımları Araştırma sorusu ve hipotez oluşturma Ölçme Kavramsallaştırma, İşletimselleştirme.
FİZİK BİLİMİNE GİRİŞ 1. FİZİĞİN UĞRAŞ ALANLARI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Hipotez, Amaç, Önem, Sayıltı, Sınırlılıklar İsmail GÜLEÇ.
1-HARİTA -ÖLÇEK –EKVATOR-MERİDYEN 2-İKLİMLER –ETKİLEYEN FAKTÖRLER
BYE900 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Araştırma Yayın Etiği
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
FEN ÖĞRETİMİNİN AMAÇLARI NELERDİR?.
İSTATİSTİKTE TEMEL KAVRAMLAR
ANLAM ÇIKARTICI (KESTİRİMSEL) İSTATİSTİK
BİLİMSEL YÖNTEM VE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırmanın Alternatifleri
MADDENİN DEĞİŞİMİ VE TANINMASI
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
BİTKİ ÖRTÜSÜ- TOPRAK İLİŞKİLERİ
Ölçme BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan
İKLİM VE HAVA HAREKETLERİ
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Bilimsel Araştırmada Kullanılan Temel Kavramlar
Sunum transkripti:

BİLİMSEL ÇALIŞMA NASIL YAPILIR Problem tespit edilir. Çilek bitkisinde fosfor eksikliğinin belirtilerinin tespit edilmesi. Gözlem yapılır:Çilek yetiştiriçiliğinde yapraklarda meydana gelen değişiklikler ve yaprağın ömrünün kısa olması. Nitel gözlem:Duyu organları ile yapılan gözleme denir. Örnek:Sınıfımızda çok öğrenci var.Bu gün hava sıcak vb. cümleler. Nicel gözlem:Duyu organları ve ölçüm aletleri ile yapılan gözlemdir. Örnek:Sınıfımızda 30 öğrenci var.Bugün havanın sıcaklığı 25 C dir. Veriler toplanır:Bilimsel bilginin doğruluğu kesin ifade edilmiş olan bilgiler topluğudur. Bir bitkiye fosforun az veya çok verilmesinde ne gibi belirtiler oluşur. Hipotezin ortaya konulması. 1.Hipotez:Çilek bitkisinde soğuk ve nemli ortamlarda kök gelişiminin yeterli olmayışı nedeniyle fosfor alımı azalır. 2.Hipotez:Çilek bitkisinde fosfor eksikliğinin nedeni topraktaki fazla kireç ve PH dır.

BİLİMSEL ÇALIŞMA NASIL YAPILIR Hipoteze ait tahminlerin yürütülmesi. Tahminler eğer ise ile başlayarak yapılır. Eğer 1. hipotez doğru ise soğuk ve nemli ortamda yetişen bitkilerde Fosfor eksikliği görülmelidir. Eğer 2. hipotez doğru ise fazla kireç ve düşük PH olan topraklarda yetişen bitkilerde Fosfor eksikliği görülmelidir. İYİ BİR HİPOTEZİN ÖZELLİKLERİ Eldeki verileri değerlendirmeli onlara ters düşmemeli. Problemin çözümüne katkıda bulunacak nitelikte olmalı. Yeni gerçeklerin bulunmasında yol gösterici olmalı Deney ve gözlemlere açık olmalı Kontrollü deneyler: Yukarıdaki hipotezlerde bir deney grubu bir de kontrol grubu oluşturularak gözlenir.

BİLİMSEL ÇALIŞMA NASIL YAPILIR Soğuk ve nemli topraklarda kök gelişimi yeterli derecede olmadığından,fosfor yeteri derecede alınmaz. Asitli topraklarda bitkinin fosfor emilimi düşer. Değerlendirme ve sonuç çıkarma. Asitli topraklarda köklerin fosfor alınımı düştüğü için toprağın PH normal duruma getirilmeli. Soğuk ve nemli topraklarda Fosfor eksikliği görülür. Toprağın ısı ve nemi normal duruma getirilmeli.Fosfor alınımı için kök gelşiminin de normal durumda gelişimi sağlanmalı.

Bilimsel Bilginin özellikleri Objektif olmalı.Irk,din,dil ve cinsiyet ayrımı yapılmamalı. Gözlenebilir ve devamında denenebilir olmalı. Ölçülebilir olmalı.Yani sayısal olarak ifade edilebilmeli Değişebilmeli; Ne kadar kesin olursa olsun, doğru olmama olasılığı hiçbir zaman göz ardı edilmemeli Evrensel ve insan kaynaklı olmalı.Fen bilimleri tamamen insanoğlunun doğayı fiziksel evreni anlama ve çalışma gayretlerine dayanmalıdır.