FEN VE TEKNOLOJİ ÖgRETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

Çocuğunun Koçu olarak Aile
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
4.ULUSLARARASI BİLİM ŞENLİĞİ
Öğrenci Merkezli Eğitim
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME HEDEFLİ EĞİTİM SİSTEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Probleme Dayalı Öğrenme
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Bilimsel düşünme becerileri
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
GÖRKEM KARAKUŞ HAT İ CE AKGÜL ALPEREN AKGÜNEŞ BEK İ R GÜL.
Öğretim İlkeleri Kim Öğrenecek? – Ön bilgilerini ölçmek – Öğrenme seviyesini tespit etmek – Duyuşsal tepkilerini anlamak – Psikomotor becerilerini görmek.
Sembolik Düşünce Nedir
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Proje Tabanlı Öğrenme Nedir ?.
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
 1)Aktif öğretme, öğrenme  2)Teknolojik potansiyel  3)Liderlik  4)Teknolojik adaptasyon ve entegrasyon gücü  5)Öğretim programı-etkinlik  6)Sınıf.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
GRAFİKLERİN KULLANIMI
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
KODLAMA ÖĞRETİMİ Hayal Et– YARAT - PAYLAŞ
Sunum transkripti:

FEN VE TEKNOLOJİ ÖgRETİMİ Discrepant Events (Şaşırtıcı Olaylar)

Şaşırtıcı Olay Nedir? olaylardır. Ögrencilerin irkilmesine ve hayrette kalmasını sebep olan Kafa karışıklıgı oluşturan, Ögrencileri bir an için açıklayamadıkları bir olayla karşı karşıya bırakan, Genellikle ögrencilerin beklentilerinin aksine bir olgu içeren, İlgi çekici, araştırma yapmaya ve düşünmeye sevk eden olaylardır. Fen ve Teknoloji Ögretimi Dr. Ismail Marulcu

Şaşırtıcı Olay Nedir? Ögrencilerin zihinsel ve bilişsel dengelerini bozar Olayın sebebini anlamak için merak uyandırır ve ögrenciyi araştırmaya sevk eder. Araştırma-soruşturmaya dayalı ögretim için idealdir Özellikle ögrencileri motive etmek için derse şaşırtıcı olaylarla başlanabilir Ögrencilerin sorgulayıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirir Fen ve Teknoloji Ögretimi Dr. Ismail Marulcu

Şaşırtıcı Olay Nasıl Kullanılır? Yeni bir konuya ya da üniteye başlarken, Ögrencileri araştırmaya teşvik etmek için, Ögrencileri bilimsel süreçlere dahil etmek için, Küçük gruplu laboratuvar çalışmalarında, Sorgulayıcı düşünmeyi teşvik için zihinsel ısınma etkinliklerinde, Eve verilen (deney) ödevlerinde, Bir deney hakkında daha detaylı bilgi edinmeye sevk etmek için, kullanılabilir Fen ve Teknoloji Ögretimi Dr. Ismail Marulcu

Şaşırtıcı Olay Örnekleri? Mysteriously Floating Eggs Mysterious Floating Corks Balloon Vacuum http://www.mcrel.org/whelmers/whelm21.asp Solid milk (add two tablespoons of vinegar to milk stir it gently and wait 5 minutes) Fen ve Teknoloji Ögretimi Dr. Ismail Marulcu

Fen ve Teknoloji Ögretimi Dr. Ismail Marulcu