KUVVET YETENEĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir
Advertisements

Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir
Kondisyon sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir
DAYANIKLILIK ANTRENMANLARI
KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
Sporda Beceri Öğrenimi 5.Konu
BASKETBOLDA TEMPOLU OYUN
Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
BÜYÜME: Vucüdun uzunluk ve ağırlık yönünden artışı anlamına gelen bir terimdir. GELİŞME: Büyüyen organizmanın dokularının yapısındaki olgunlaşmayı.
Dr.ŞABAN ACARBAY SPORCU SAĞLIK MERKEZİ BAŞHEKİMİ 2003
FUTBOLDA KOORDİNASYON-ESNEKLİK
HENTBOLDA ALTYAPI KONDİSYON ÇALIŞMALARI Prof.Dr. Yaşar SEVİM.
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
TÜRKİYE BASKETBOL FEDERASYONU BASKETBOL KONDİSYONERLİĞİ SEMİNERİ
KUVVET ANTRENMANININ METODİK SIRALAMASI
KADIN VE AİLE SAĞLIĞI HİZMETLERİ
Temel Hentbol Öğretim Modeli
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
FUTBOLDA KOORDİNASYON ÇALIŞMALARI
ÇOCUKLARDA FİZİKSEL AKTİVİTE VE FİZİKSEL UYGUNLUK
HENTBOLDE TEMPOLU OYUN VE SÜRAT ÇALIŞMALARI
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
1.
Dikkat Edilmesi Gerekenler
KOORDİNASYON ve DENGE Ders : Özel Antrenman Yöntemleri
6-10 YAŞ GRUBU GGP TEMEL İLKELERİ.
SÜRAT ANTRENMANLARI VE TEMEL İLKELERİ.
PSİKOLOJİ EĞİTİM.
Atilla YÜCE Çağlar EDİS
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BÖLÜM 11 ORTA ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE FİZİKSEL GELİŞİM.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Dayanıklılık ve Dayanıklılık Antrenmanı”
DİNLENME VE TOPARLANMA
KAS YIRTILMASI.
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
Çocukta sporsal başarı yeteneğini etkileyen ögeler
ANTRENMAN BİLGİSİ “Eklem Hareket Genişliği ve Antrenmanı”
ANTRENMAN VE MAÇ ISINMASI
Reaksiyon Zamanı.
TERAPÖTİK EGZERSİZLER
Çocuk ve Spor Bahadır Özdilek.
BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA HAREKET EĞİTİMİ HAZIRLAYAN YRD. DOÇ. DR. FATMA ÇELİK KAYAPINAR.
KOORDİNASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
ANTRENMAN BİLGİSİ “Dayanıklılık ve Dayanıklılık Antrenmanı”
TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLER
ANTRENMAN BİLGİSİ “Sürat ve Sürat Antrenmanı” Doç.Dr. Ertuğrul GELEN
FUTBOLDA BECERİ (KOORDİNASYON)
Uzm.Dr.Sevil ARABACI Dr.Canan ... Adölesan Merkezi
DAYANIKLILIK Frey’ e göre; “tüm organizmanın fiziki yorgunluğa mümkün olduğu kadar karşı koyabilme gücüdür”. Dayanıklılık; “tüm organizmanın uzun süre.
SPOR YARALANMALARINDAN KORUNMA
CİMNASTİK Hazırlayan: melis kaçmaz. Cimnastik Cimnastiği; dayanıklılık, kuvvet, esneklik, çeviklik, koordinasyon ve vücut kontrolünü geliştirme amacıyla.
Kuvvet Antrenmanlarının Fazları
Antrenman ile İlgili Tanımlar ve Kavramlar
Kuvvet Antrenmanları -Giriş-.
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
ANTRENMAN BİLGİSİ “Bilim Konusu Olarak Antrenman”
YAŞAM BOYU SPOR – BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ.
Sporcuların performanslarını artırma düşüncesi geçmişten günümüze uzanan süreçte bilim adamları ve antrenörlerin en önemli çalışma konularından birini.
Kondisyon; Kondisyon; sporcunun performans durumunun göstergelerinden birisidir. Diğer bir deyişle; organizmanın ve kasların enerji oluşum sürecinin etkileşimi.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
BİREYSEL FARKLILIKLAR
KOORDİNASYON (BECERİ)
Spor hareketleri dönemi
Sunum transkripti:

KUVVET YETENEĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ Kuvvet Kavramı Biyolojik yaklaşımla kuvvet,sporcunun bir kütleyi(kendi vücudu,rakip yada bir araç olabilir) hareket ettirme,yani bir direnci yenebilme ya da onu kas çalışmasıyla etkileme anlamına gelir. Kuvveti Oluşumunu Etkileyen Faktörler 1- Fizyolojik Etkenler 2- koordinatif Etkenler 3- Morfolojik Etkenler 4- Psikodinamik Etkenler

1-Fizyolojik Etkenler ; Kasta,kasılma hareketinin gerçekleşebilmesi için gerekli ön koşul enerji metabollizmasıdır, yani kas dokusu içinde gerçekleşen enerrji üretimleridir.Her türlü bedensel çalışmada,özellikle sportif çalışmalarda kandaki ve kas dokusu içindeki enerji sağlayıcı maddeler hızlı dönüşümlere uğrarlar ve organizmada kullanıma uygun hale gelirler. Çocukluk çağında kuvvet yeteneğinin oluşması kas liflerinin çapının artması,bunun içinde yeterli ölçüde testeron hormonunun olması gerekir. 2-Koordinatif Etkenler ; Koordinasyon,fizyolojik yönden kas liflerinin,kas iğciklerinin maçlı kullanımı olarak değerlendirilir.Kaslar arası ve kas içi olmak üzere 2 ayrılır.

Kaslar arası koordinasyon,amaçlı bir hareket dizisi sırasında agonist ve antagonis kasların ortak hareket etmesidir. Kas içi koordinasyon,merkezi sinir sitemi ile iskelet kaslarının,motor birimlerin kullanımı ve yüklenme şiddetine bağlı olarak,ortak çalışmasıdır. 3-Morfolojik Etkenler ; Kas kütlesinin,vücut ağırlığına oranı kuvvet verimliliğinde önemli bir etkenedir.Çocuk antremanında yneilmesi gereken dış kuvvetler,çoğunlukla onun vücut ağırlığıyla ilintilidir.Dış kuvvet olarak kendi vücut ağrlığını yenmek durumundadır. 4-Psİkodinamik Etlkenler ; Yapılan spor dalının fiziksel özelliklerine uygun olarak,gelişimi sağlamak için gerekli hareketler yapılır.

Kuvvet Türleri 1.sınıflama; Genel kuvvet: Bir spor türüne özgü olmayan,tüm kas gruplarının çok yönlü ürettiği kuvveti anlatır. Özel kuvvet: Bir spor branşında gerekli olan kuvvet anlamına gelir. 2.Sınıflama; Maksimal Kuvvet: Kasların yavaş kasılmasıyla ürettiği en büyük kuvvettir. Çabuk kuvvet: Belirli bir direnci,brim zamanda en sık yenen kuvvettir. 3.Sınıflama; Statik kuvvet: İzometrik kas çalışması sonucu ortaya çıkan kuvvettir. Dinamik Kuvvet: İzotonik kas çalışması sonucu ortaya çıkan kuvvettir. 4.Snıflama; Absolut Kuvvet: Tüm kasların ürettiği maksimal kuvvettir. Relatif Kuvvet: Vücudun kilogramı başına ürettiği kuvvettir.

Kuvvet Gelişimi Hettinger göre 11,Martin göre 10 yaşlarından itibaren cinsiyet farklarının görülmeye başlamasıyla hızlanan kuvvet gelişimi,13-14 yaşlarında büyük bir gelişim oranına erişir. Maksimal Kuvvetin Gelişimi Çabuk Kuvvet Gelişimi Kuvvette Devamlılığın Gelişimi Kuvvet Eğitimi Okul cocuğu çağı kuvvet alıştırmaları; Temel kuvvet yeteneğinin eğitimi söz konusudur.Pedagoji ve psikolojik yönden ise verim artışı sağlayacak teşvik ve uyarılar yapılmalıdır. Yeni başlayanlar ile kuvvet çalışmaları;Kendi vücut ağırlığı ile alıştırmalar yapılır. Antremanlı cocuklar ile kuvvet çalışmaları;Oyun karakterinde ve müsabaka formunda alıştırmalarla eğitilmelidir.

Kuvvet Antremanı İçeriği Kendi vücut ağırlığıyla alıştırmalar : -İp atlama -Merdiven alıştırmaları -Tırmanmalar -Barfiks Küçük Ek Ağırlıklı Alıştırmalar ; -Eşli alıştırmalar -Sağlık topuyla alıştırmlar -Kum torbasıyla alıştırmlar -Dambıllarla alıştırmalar -Boş barla alıştırmalar

Ergenli Çağında Kuvvet Antreman İçeriği -Genel kuvvet çalıştırmalar -Özel alıştırmalar -Müsabaka alıştırmaları Çocuklarda Kuvvet Çalışmalarının Riskleri -Akut yaralanmalar -Kronik yaralanmalar Cocuk ve Gneclerde Kuvvet Antremanı İçin Öneriler -Çalışma öncesi iyi bir ısınma ve ön yüklenme -Yüklenmeler sistematik olarak artırılmalı -Artmış olan boy uzaması,alıştırmaların seçiminde gözönünde tutulmalıdır. -İkincil ergenlik döneminde kuvvet antremanı,spor dalına özgü yöntemlere uygun olarak yapılmalıdır.

SÜRAT ÖZELLİĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ Sürati Etkileyen Faktörler Sürat Kavramı : İnsanın motorik aksiyonlarını en kısa zaman diliminde,en yoğun biçimde uygulması anlamına gelir. Süratın Türleri Reaksiyon İvmelenme yeteneği Lokomotorsal sürat Süratte devamlılık Sürati Etkileyen Faktörler -Anteopometrik etkenler -Esneklik ve kasların gevseme yetenegi -Psişi etkiler -Isınma -Kas yoğunluğu

Sürat Özelliğinin Gelişimi ve Eğitilebilirliği İnsan sprinter doğar,sprinter olunmaz. Sürat yeteneğinin erken yaşlardan itibaren eğitilmeye başlamasında bazı güçlükler vardır ; -Psikolojik olarak hazır olabilmek -Sportif tekniklerin eğitimi ve bunun önşartı olan koordinatif eğitimin de devreye girmiş olması Süratın Eğitimi Okul cocugu cagında süratin eğitimi; -Değişik pozisyonlarda reaksiyon çalışmalar -Yer değiştirme oyunlar -Ebeleme oyunları -Slalom koşuları

İvmeleme Alıştırmaları : -Arttrımalı koşular -30-60 metre deparlar -Tempo koşuları

HAREKERT GENİŞLİĞİ GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ Esneklik; Bir yada daha fazla eklemde istemli olarak,mümkün olduğunca genis bir açı içerisinde yapabilme yeteneğidir. Türleri; Genel Hareket Genişliği: Kalça,omuz,omurga hareketliliğinin yeterli düzeyde gelişmiş olmasını anlatır. Özel Hareket Genişliği :Hareket genişliği belirli bir ekleme yönelikse özel kabul edilir. Aktif ve Pasif Hareket genişliği Hareket Genişliğini Etkileyen Faktörler -Eklem yapıları -Antreman düzeyi -Isınma -Yorgunluk -Çevre Koşulları

KOORDİNATİF YETENEKLERİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ Koordinasyon; amaca yönelik bir harekette isklet kasları ile merkezi sinir sisteminin uyum içersinde çalışması,etkileşimidir. Koordinatif Yeteneklerin Bileşenleri -Kinestetik Ayrımlama -Boyutsal yön belirleme yeteneği -Denge yeteneği -Statik denge -Dinamik denge -Objeyle dengeleme -Rtim yeteneği

Koordinasyon Özellikleri Koordinasyon Türleri Genel Koordinasyon : Kişinin çeşitli hareket becerilerini kazanmasıdır Özel Koordinasyon : Spor dalından çeşitli ve bir seri hareketin hızlı,akıcı ve uyumlu şekilde yapılmasıdır. Kapalı beceri Koordinasyonu : Sabit bir motor programına dayalı teknik karekterli becerilerdir. Açık beceri Koordinasyonu : Uyum gerektiren motor programa dayalı becerilerdir. Koordinasyon Özellikleri -Zorluk derecesi -Kesinlik ve doğruluk düzeyi -Edinilme süresi

Koordinasyonu Etkileyen Faktörler -Duyu organlarının hassaslığı -Antreman ve hareket deneyimi -Yorgunluk -Cinsiyet