Kurumsal Sosyal Sorumluluk

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALKINMA AJANSLARI ve KOORDİNATÖR İLLER
Advertisements

Bankacılık Etik İlkeleri
TÜRKİYE’DE OTİZM İÇİN NELER OLUYOR?
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
Strateji Tasarımı İlker acar.
Türkiye İtibar Endeksi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Nedir (KSS)
Eylem Planı Sonraki Adımlar
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
REKLAMCILIK Hafta 5.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
KÜÇÜK YATIRIMLAR FONU ORMANLARIMIZIN EKONOMİK, SOSYAL VE ÇEVRESEL KATKILARI ÜZERİNE YEREL UYGULAMALAR PROJESİ “Yaşam için Fırsat, Doğa için Destek” İÇERİK.
OECD Çok Uluslu Şirketler Rehberi
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
İTÜ-Mimarlık Fakültesi
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
HAFTA I.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
3 Kumbara.
Yrd. Doç. Dr. İpek Kalemci TÜZÜN
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
Danışman: Prof. Dr. A. Güldem CERİT
“PROJECT RED KAMPANYASI IŞIĞINDA KÜRESEL FON ÖRNEĞİ”
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
MERVE AKTA Ş B NESL İ HAN Ş AH İ NB BETÜL H İ TAYB Ş ÜHEDA GENÇB
İŞ AHLAKI VE SOSYAL SORUMLULUK
GİRİŞ Ülkenizde ya da coğrafi bölgenizde turizm ne kadar önemlidir? Şehrinizde ya da kasabanızdaki mevcut istihdamın ne kadarlık kısmı turizm ile.
TOPLUM İÇİN ÇALIŞANLAR
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
YÖNETİMDE YENİ GELİŞMELER KURUMSAL YÖNETİM (CORPORATE GOVERNANCE)
Logo nedir? ARDA KIRTASİYE. Logo ticaretin başladığı yıllardan beri ürünleri, kuruluşları ya da hizmetleri birbirinden ayırt etmeyi sağlayan bir ya da.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Konu: Kırsal kalkınmada çalışma alanları ve envanter çıkarımı
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
TEMEL MİKROEKONOMİ 1.GİRİŞ.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
SOSYAL BİLGİLRİN TEMELLERİ
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

Kurumsal Sosyal Sorumluluk ALANLARI

Carroll’un Sosyal Sorumluluk Piramidi GÖNÜLLÜ SORUMLULUKLAR AHLAKİ SORUMLULUKLAR YASAL SORUMLULUKLAR EKONOMİK SORUMLULUKLAR Carroll’un Sosyal Sorumluluk Piramidi

EKONOMİK SORUMLULUKLAR 6. İSTİHDAM OLUŞTURMA 5. GİRİŞİMCİLİĞİ TEŞVİK ETMEK 4. Ülke ekonomisine katkı sağlama, ekonomik güven paydaşı olma 2. Sadece işletme karı değil karın paydaşlara dengeli dağılımı 1. Üretimde doğru, kaliteli üretim müşteri güveni sağlama EKONOMİK SORUMLULUKLAR

YASAL SORUMLULUKLAR 3. TÜKETİCİYİ KORUYAN YASALAR 8.MAAŞLAR VE ÜCRETLER 7. SAĞLIK VE GÜVENLİK 6. ÇOCUKLARIN ÇALIŞMA YAŞI VE SAATİ 5. ZORLA ÇALIŞTIRMA 4. ÇALIŞMA SAATLERİ 3. TÜKETİCİYİ KORUYAN YASALAR 2. ÇEVREYİ KORUYAN YASALAR 1. REKABETİ DÜZENLEYEN YASALAR YASAL SORUMLULUKLAR

AHLAKİ SORUMLULUKLAR 5. ÖRGÜTSEL AHLAK OLUŞTURMA 4. SADECE KAR DEĞİL 6. BASKICI DEĞİL EŞİT ÇALIŞMA KOŞULLARI 5. ÖRGÜTSEL AHLAK OLUŞTURMA 4. SADECE KAR DEĞİL KÜLTÜREL KORUMA 3. AHLAKİ SÖMÜRÜ DEĞİL AHLAK ÜRETİM 2. KÜLTÜREL SAYGI 1. TOPLUMUN SOSYAL KURALLARINI DİKKATE ALMAK AHLAKİ SORUMLULUKLAR

GÖNÜLLÜ SORUMLULUKLAR 6. TOPLUMSAL GÖNÜLLÜK 5. KURUMSAL HAYIRSEVERLİK 4. KURUMSAL SOSYAL PAZARLAMA 2. AMACA YÖNELİK PAZARLAMA 1. KURUMSAL SOSYAL TEŞVİKLER GÖNÜLLÜ SORUMLULUKLAR

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK İLE İLGİLİ KAVRAMLAR

Sürdürülebilir Kalkınma İş Etiği Sürdürülebilir Kalkınma Kurumsal Yönetişim Kurumsal Vatandaşlık Kurumsal Hesap Verme Sorumluluğu

İş Etiği ahlaki ya da etik davranışın mal ve hizmet üretiminde ve satışında ahlaki ya da etik davranışın önemini ortaya koymaktadır. İş etiği kavramı, ticari etkinliklerin ahlaki özellikleri için kullanılan bir terimdir.

İş Etiği İş etiği kavramı daha çok Sosyal sorumluluk ve iş etiği kavramları aynı anlama gelmese de bir arada sıklıkla kullanılan kavramlardır. Sosyal sorumluluk kavramı daha genel bir çerçevede ele alınırken İş etiği kavramı daha çok bir alt disiplin olarak görülmektedir.

İş Etiği dürüstlük, sorumluluk adalet aklı kullanma cesaret İGİAD (İktisadi Girişim ve İş Ahlakı Derneği) 2008 İş Ahlâkı Raporu yayınlamıştır. Bu rapor Türkiye’de iş ahlâkı açısından mevcut durumu ortaya koymaktadır. dürüstlük, sorumluluk adalet aklı kullanma cesaret bu ilkelerin katılımcıların eğitim düzeyine bağlı olarak farklılaştığı görülmüştür Raporda ortaya çıkan sonuçlarından bazıları

Sürdürülebilir kalkınma, DOĞAL KAYNAKLARI TÜKETMEDEN, gelecek nesillerin ihtiyaçlarının karşılanmasına ve kalkınmasına imkan verecek şekilde programlama yapılmasını amaçlamaktadır.

YOKSULLUĞUN AZALTILMASI YAŞAM KALİTESİNİN ARTTIRILMASI Sürdürülebilir Kalkınma Sürdürülebilir Kalkınma kavramı artık sadece çevresel faaliyetlerle sınırlandırılmamaktadır. YOKSULLUĞUN AZALTILMASI YAŞAM KALİTESİNİN ARTTIRILMASI 1992 yılında Rio'da gerçekleştirilen Dünya Zirvesinde temelleri atılan bu yaklaşım, çevresel boyutun yanı sıra sürdürülebilir kalkınmada sosyal boyutun da öne çıkmasını sağlamıştır.

yoksulluğu ortadan kaldıran Sürdürülebilir Kalkınma Sürdürülebilir kalkınmanın ekonomik, sosyal ve çevresel boyutları söz konusudur ve bu boyutların her biri de birbiriyle karşılıklı ilişki içerisindedir. Sürdürülebilir kalkınma süreci, yoksulluğu ortadan kaldıran bir büyüme yapısının sosyal ve çevresel iyileşmelerle uyumlulaştırılmasını gerektirmektedir. Toplumun, ekonominin değişim ve dönüşümünde birbiri ile ilişkili pek çok faktör etkili olmaktadır

Kurumsal Yönetişim, küçük ve büyük hissedarlar, yönetim kurulu, üst yönetim ve çalışanlar arasındaki ilişkileri kapsamaktadır

KURUMSAL YÖNETİŞİM KAVRAMI ADİL SAYDAM HESAP VERME SORUMLULUKLAR Kurumsal Yönetişim kuralların iyi tanımlandığı, kurumsal verimliliğin artırılmasına yönelik bir anlayış olarak kabul edilmektedir.

paydaşları ve doğal çevreye olan ilişkileri ve etkilerini Kurumsal Vatandaşlık Kurumsal vatandaşlık "bir kurumun paydaşları ve doğal çevreye olan ilişkileri ve etkilerini işlevsel hale getirecek stratejileri ve uygulamalar

dört bileşen altında belirlenmiştir Kurumsal Vatandaşlık KURUMSAL VATANDAŞLIK dört bileşen altında belirlenmiştir 1. Kârlılığı sağlamak (ekonomik sorumluluk) 2. Kanunlara uymak (yasal sorumluluk) 3. Etik davranma taahhüdü vermek (etik sorumluluk) 4. Hayırseverlik yoluyla geri vermek (kurumsal yardımların taahhüdü) Pek çok işletme ilk iki sorumluluğu yerine getirme konusunda bir karmaşa yaşamamakla beraber son iki sorumluluk diğer ikisi kadar net ve zorunlu görülmemektedir

Kurumsal Hesap Verme Sorumluluğu Kurumsal hesap verme sorumluluğu , kurumsal sosyal sorumluluktan FARKLIDIR Kurumsal sosyal sorumluluk bir kurumun sorumluluklarının çerçevesini çizerken kurumsal hesap verme sorumluluğu, kurumların sorumluluklarına yönelik açıklama, ispatlama veya hareketlerini raporlama görevine işaret eder.

DÜNYAYI DEĞİŞTİREMEZLER DEĞİŞTİRMEKLE BAŞLAYABİLİRLER ŞİRKETLER; TEK BAŞLARINA DÜNYAYI DEĞİŞTİREMEZLER AMA İŞE KENDİLERİNİ DEĞİŞTİRMEKLE BAŞLAYABİLİRLER

ZENGİN VE YOKSUL ÜLKELER ARASINDAKİ UÇURUM GİTTİKÇE DERİNLEŞİYOR % 20 DÜNYANIN % 20’Sİ SAHİP % 20 DÜNYADAKİ ZENGİNLİĞİN %80’İNE BU ZENGİNLİK DÜNYANIN GELİŞMİŞ BÖLGELERİNDE TOPLANMIŞ DURUMDA % 20 % 20 % 20

DÜNYA VARLIKLARININ YARISI DÜNYA NÜFUSUNUN YARISI DÜNYANIN % 2’ SİNİN ELİNDE DÜNYA NÜFUSUNUN YARISI DÜNYADAKİ VARLIKLARIN % 1’ İNE SAHİP

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUKTA PAYDAŞ KAVRAMININ YERİ VE ÖNEMİ

2. Bu paydaşların kurum ile ilgileri nelerdir? Paydaş yönetimi anlayışına dayalı kurumsal sosyal sorumluluk, paydaşların beklentilerine karşılık verilmesi ve isteklerinin tatmin edilmesini mümkün kılmaktadır. Paydaş yönetiminde aranması gereken sorular şunlardır 1. Kurum paydaşları kimlerdir? 2. Bu paydaşların kurum ile ilgileri nelerdir? 3. Paydaşlar kurum açısından hangi fırsatları sunmakta ve hangi tehditleri taşımaktadır? 4. Kurum paydaşlarına karşı ekonomik, yasal, etik ve gönüllü hangi sorumluluklara sahiptir? 5. Paydaşların beraberinde sunduğu fırsatlar ve tehditlerle en iyi şekilde başa çıkabilmek için hangi stratejiler ve faaliyetler yürütülmelidir?

Paydaş Teorisi İŞLETME YATIRIMCILAR DEVLET SOSYAL GRUPLAR TEDARİKÇİLER MÜŞTERİLER TİCARİ BİRLİKLER TOPLUM ÇALIŞANLAR

3 Kumbara, Milli Eğitim Bakanlığı destekli ve Doğuş Grubu sponsorluğunda, Para Durumu’nun 2016 yılına kadar Türkiye’nin 81 ilindeki devlet okullarında 4. sınıf öğrencileri ile yürütmeyi planladığı bir finansal okuryazarlık eğitim programıdır. PROGRAM ORTAKLARI

Eğitimlerde kullanılacak materyaller Milli Eğitim Bakanlığı tarafından incelenecek ve yaş grubuna göre uygunluğu kontrol edilmiştir. Eğitimlerde Bakanlık tarafından görevlendirilmiş personelin koordinasyona katkısı olmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı ayrıca okullarda düzenlenecek etkinliklere de katkı sağlamaktadır. 3 Kumbara sponsoru olan Doğuş Grubu, eğitim dokümanlarının basımı, dağıtımı, ulaşım masrafları ve diğer 3 Kumbara’nın diğer giderlerini karşılamaktadır. 3 Kumbara Eğitimlerinin uygulayıcısı Para Durumu sınıf içi ve dışı eğitim materyallerinin hazırlanmasından ve saha operasyonlarının organizasyonundan sorumludur. Finansal Okuryazarlık ve Erişim Derneği (FODER) 3 Kumbara Finansal Okuryazarlık Eğitimlerine gözlemci olarak katılmaktadır. Eğitim faaliyetlerinin ve materyallerinin geliştirilmesinde katkı sağlamıştır.

«ÇEVRE» ALANINDAKİ K.S.S PROJENİN ADI: TEMA / EL KOYUN PROJENİN İÇERİĞİ: Türkiye’de ki doğal varlıkların korunması, erozyonla mücadele, toprağın korunması, ağaçlandırmanın önemi hakkında kamuoyunu bilinçlendirmeyi amaçlanmaktadır. PROJENİN AMACI: TEMA’nın verimli toprakların «kurtarılmasını» sağlamak üzere 10 köyde başlatacağı projenin duyurulması ve destek sağlanması HEDEF KİTLE: Büyük Kuruluşlar / Bireyler / Medya Kuruluşları

«ÇEVRE» ALANINDAKİ K.S.S PROJENİN ADI: «FALIM» ‘SAKIZ AĞAÇLARINA SEVGİ AŞILIYORUZ’ PROJENİN İÇERİĞİ: Ege bölgesinde en kaliteli reçinesini vermesi nedeni ile ekonomik değer olarak yerel halkın refahına katkı sağlaması, ekonomiye kazandırması gibi çok önemli nitelikler barındırmaktadır. PROJENİN AMACI: Sakız ağacı gibi ekonomik, sosyal ve yerel bir değeri ülkemize yeniden kazandırmak Proje sahasında bozuk bitki örtüsünü rehabilite ederek örnek bir sakızlık alan oluşturmak SOSYAL PAYDAŞLAR: TEMA Vakfı, İzmir ileri teknoloji Enstitüsü, Alaçatı Belediyesi, Çeşme Belediyesi, Ege Üni. Bahçe Bitkileri Bölümünden Yrd.Doç.Dr. Murat İsfendiyaroğlu

PROJENİN SEÇİLME NEDENİ: PROJENİN ADI: «FALIM» ‘SAKIZ AĞAÇLARINA SEVGİ AŞILIYORUZ’ PROJENİN SEÇİLME NEDENİ: TEMA Vakfı, projeyi FALIM markası ile paylaştı. Türkiye’nin «sakız ağacı» gibi yerel bir değerini koruma sorumluluğunu «TÜRKİYENİN SAKIZ MARKASI» olarak sadece FALIM üstlenebilirdi. FALIM; Türkiye’de «DAMLA SAKIZI» İLE ÖZDEŞLEMİŞ BİR MARKADIR, en çok satan ürünü DAMLA SAKIZI AROMALIDIR.

«EĞİTİM» ALANINDAKİ K.S.S PROJENİN ADI: ECZACIBAŞI «HİJYEN» PROJESİ PROJENİN İÇERİĞİ: Temizlik ve Hijyen Eğitimi PROJENİN AMACI: YİBO öğrencilerine çağdaş tuvalet ve banyo ortamları sunmak ve hijyen eğitimleriyle çocuklara doğru ve hijyenik kullanım şekillerini altarmak. PAYDAŞLAR: MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI – İPEK KAĞIT - ARTEMA

«SAĞLIK» ALANINDAKİ K.S.S PROJE SAHİBİ KURUM: ROCHE FİRMASI PROJENİN ADI: MAVİ BİSİKLET (KAMPANYA İSMİNDEKİ MAVİ KURUMUN RENKLERİNDEN ALIYOR) PROJENİN İÇERİĞİ: KANSERDE ERKEN TANI İÇİN YOL AÇIK PROJENİN AMACI: Kanser tedavisinde erken tanının önemine dikkat önemine dikkat çekmek amacı. PAYDAŞLAR: TÜRKİYE BİSİKLET FEDERASYONU – SAĞLIK BAKANLIĞI

SOSYAL PAZARLAMA PLANLAMASI

4. PAZALAMA AMAÇ VE HEDEFLERİ ARKA PLAN, AMAÇ ve ODAK - Sponsor kim? - Neden bunu yapıyorlar? - Plan hangi sosyal mesele - Hangi nüfusa odaklanılacak? 2. DURUM ANALİZİ - SWOT - Programın çevresel analizi 3. PAZARIN BÖLÜMLENMESİ - DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER - HEDEF KİTLENİN BÜYÜKLÜĞÜ 4. PAZALAMA AMAÇ VE HEDEFLERİ - KAMPANYA HEDEFLERİ - DAVRANIŞLARDA, TURUMLARDA DEĞİŞİMLER 5.DAVRANIŞIN BENİMSENMESİ - HEDEFLENEN DAVRANIŞIN ÖNÜNDEKİ ENGELLER - DAVRANIŞIN FAYDALARI

8. İZLEME VE DEĞERLENDİRME PLANI 6. KONUMLANDIRMA - HEDEF KİTLENİN DAVRANIŞINI VE FAYDALARINI GÖRMEK İSTEMEK 7. PAZARLAMA KARMASI STRATEJİLERİ - ÜRÜN, FİYAT, YER, TANITIM 8. İZLEME VE DEĞERLENDİRME PLANI 9. BÜTÇE 10. UYGULAMA VE KAMPANYA YÖNETİMİ PLANI